Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

@Duży, jak mocne były objawy, że dwumas i sprzęgło przy tym przebiegu już nie dają rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik się nagrzał, to słychać było takie jakby chrobotanie w odstępach 2 - 3 sekundowych. I nie miało znaczenia, czy sprzęgło było wciśnięte na max, czy do połowy, czy w ogóle pedał sprzęgła nie był ruszany. Gwałtowność wciskania sprzęgła też nie powodowała żadnych zmian - po prostu sobie chrobotał od momentu jak się nagrzał. Na zimnym silniku cisza.

Gdybym go nie sprzedawał, to jeździłbym tak dalej, ale chcąc być uczciwym sprzedającym wspominałem o tym w rozmowach telefonicznych i na tym się rozmowy kończyły. Kilka dni po wymianie się sprzedał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek - bardzo mi sie podoba twoje rzeczowe podejście do tematu i jesCze bardziej rzeczowe przekazanie sprawy tutaj na forum. Specjalnie sorawdzadalem kiedy sie zarejestrowałeś bo odnosiłem wrażenie jak bym ze starym wyjadaczem miał do czynienia.

Poproś o vin i sprawdź co było robione. Jesli auto pod innymi względami Ci odpowiada a turbo i dwumas nie były robione to musisz sie liczyć z kosztami około blisko 4-5 tys za te obie zabawki.

Pytanie dlaczego akurat ten egzemplarz?

Ja rozumiem ze pewniak ale w tym przypadku tutaj bardziej niz pewne wydaje sie konieczne wydanie owych 5 klocków :)

Z jednej strony fajnie kupowac pewne auto- ale jak wspomniałem przed chwila tutaj prawie pewne sa wydatki.

WAŻNE i to bardzo.- jesli turbo jest od nowości to znaczy ze napęd pompy oleju także- zazwyczaj turbo padało bo smarowania nie było.

Dlatego jeslibkuposz auto to obowiązkowo musisz zajrzeć do napędu pompy oleju. Aż wierzyć mi sie nie chce aby to wszystko na oryginale latało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli turbo jest od nowości to znaczy ze napęd pompy oleju także- zazwyczaj turbo padało bo smarowania nie było.

Dlatego jeslibkuposz auto to obowiązkowo musisz zajrzeć do napędu pompy oleju. Aż wierzyć mi sie nie chce aby to wszystko na oryginale latało :)

 

Ja sprawdzałem ołówek u siebie przy 190000km i jeszcze był w baaardzo dobrym stanie (gdzieś wstawiałem zdjęcia na forum i na zdjęciach wyglądał gorzej) ale myślę że jeszcze długo bym na nim pojeździ więc jak najbardziej wszystko mogło latać na oryginale. Oczywiście pomijam większość samochodów sprowadzonych z zachodu bo tam przy przebiegu 190000km jest wszystko do wymiany a ołówek ledwo się trzyma bo przebieg jest 2x większy ( oczywiście większość w niego wierzy) i chyba z tąd bierze się wy....ay ołówek przy takim przebiegu

Edytowane przez truna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeslibkuposz auto to obowiązkowo musisz zajrzeć do napędu pompy oleju. Aż wierzyć mi sie nie chce aby to wszystko na oryginale latało :)

2 miesiące temu robiłem rozrząd u siebie, przy okazji zdjęta micha żeby sprawdzić stan pompy.

Zabawna sytuacja, bo teoretycznie powinienem mieć napęd na wałkach, a tam na łańcuchu, oryginalny, zabierak to samo - lekko po obcierany tylko.

I to przy przebiegu 255 tyś, na 99% oryginalnym.

 

I to chyba kwestia tego, co napisał truna, te auta ściągane maja cofki i ich realny przebieg i czas problemów z pompą to nie przedział 180-220 ale 280-320. Odra to taki odwrócony Styks, rzeka która odmładza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Bullet, widze to auto srednio raz na tydzien od 3 lat, wiem kto nim jezdzi i jak jezdzi i nie oszczedza na serwisie. Poczytalem troche o tych silnikach stad pytania... rozumiem ze jesli turbo albo dwumas mimo wszystko bylo robione to bedzie wpis w papierowej ksiazce serwisowej, czy mimo wszystko trzeba udac sie do aso z vin'em, robia jakies problemy weryfikacja historii auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mimo wszystko trzeba udac sie do aso z vin'em, robia jakies problemy weryfikacja historii auta?

 

Trzeba się udać i nie robią problemów, Ja za taką usługę zapłaciłem 50zł bo wiadomo w książce wszystkiego nie piszą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. To ze ktos ma tyle a tyle na oryginalnej części nie oznacza ze to norma/ w moim starym 2007 przy przelocie 240kkm w 3 lata były 3 turbiny. Ale to tez nie kest reguła.

1a. Skąd wiecie ze macie ori cześć z fabrycznego montażu a nie cześć wymieniona na ori w ASO????????

2. Czy musisz robic przegląd w ASO jesli znasz auto- Sam sobie odpowiedz na pytanie- ja bym sprawdził historie w ASO - za darmo.... Żadne 50 zł nie wchodzi w grę - tylko i wyłącznie za darmo- ale warunek- nie Ty pytasz tylko WŁAŚCICIEL auta.

 

Btw- fajnie z lekkością piszesz, ze zagłębiłeś temat itp- 99% osob tutaj pisze "nie chce mi sie czytać ale pomóżcie chłopaki"

Ja juz Cie lubię:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd wiecie ze macie ori cześć z fabrycznego montażu a nie cześć wymieniona na ori w ASO????????
Nawet jeśli nie będzie wzmianki w historii auta to na każdej części jest data produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na używanym "ołówku" tez ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Co najwyżej nieczytelna :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. To ze ktos ma tyle a tyle na oryginalnej części nie oznacza ze to norma/ w moim starym 2007 przy przelocie 240kkm w 3 lata były 3 turbiny. Ale to tez nie kest reguła.

1a. Skąd wiecie ze macie ori cześć z fabrycznego montażu a nie cześć wymieniona na ori w ASO????????

2. Czy musisz robic przegląd w ASO jesli znasz auto- Sam sobie odpowiedz na pytanie- ja bym sprawdził historie w ASO - za darmo.... Żadne 50 zł nie wchodzi w grę - tylko i wyłącznie za darmo- ale warunek- nie Ty pytasz tylko WŁAŚCICIEL auta.

 

Btw- fajnie z lekkością piszesz, ze zagłębiłeś temat itp- 99% osob tutaj pisze "nie chce mi sie czytać ale pomóżcie chłopaki"

Ja juz Cie lubię:)

U mnie turbo padło po 80tys przelotu, wszystko zależy od stylu jazdy i egzemplarza jaki się trafi.

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeszcze nic w silniku nie padło. Jedyna rzecz która padała we wszystkich 1,6 TDI które miałem to EGR . We wszystkich trzech.

Przebiegi to Polo i Golf ok. 250 tys.z rocznika 2009. Aktualny Passat B7 prawie 350 tysięcy km.Każdy po tuningu od 135 do 150 Km w B7.

Jak by ktoś przy zakupie 1,6 Tdi obawiał się o koło dwu masowe ,to jego po prostu nie ma fabrycznie w tym silniku ze skrzynią 6 biegową.

Tylko lać i jeżdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktry, pamietam twoje starsze wpisy składnie takie same.

Widac, ze wiesz co mówisz i mówisz z doświadczenia.

 

Fajnie, ze sa tacy ludzie- bo ogólna opinia (bynajmniej wsród handlarzy) jak masz b7 1,6d to mozesz je juz zarejestrować na siebie- (bo sie nie sprzeda).

Moze to właśnie powinna byc wskazówka dla tych co za wszelka cene chcą 1,9 105 km- takowe 1,9 105 to złoty gral- mega poszukiwany i mega przeplacany. W handlu 1,6 jest wręcz niedoceniany - więcej nie chce mi sie pisać bo wiecie do czego zmierzam- za dużo juz dzisiaj kolorowych napoi:)

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, tematy w tym wątku wielokrotnie poruszane. Czytam od kilku dni i postanowiłem się zarejestrować.

1.zamierzam kupić Passata B7 rocznik 2011. Silnik 2.0 diesel,może nawet 1.6 ale opinie są tu różne np. ma dwumasę nie ma, silnik zbyt słaby itp.

2. wyposażenie wiadomo jak najlepsze, sedan, kolor mało istotny,

3 . budżet 44k plus 4k na wydatki.

Za tą kwotę czy wyrwę coś sensownego?. Przebiegi aut w granicach 170k do 250k.

Wiadomo wiąże się z tym wiele kosztownych zabiegów tak od razu chociażby rozrząd,płyny potem szybciej lub później dwumasa, wtryski, klocki itp. na prezenty nie ma co liczyć.

Mój zamiar.

1 . Zanim odwiedzę sprzedającego.

-sprawdzić WiN

-poinformować sprzedającego o chęci weryfikacji auta na komisariacie policji (jak sprzedający nie spęka)

2. jak będzie ok. umówię się z sprzedającym w ASO WV.

3.lepiej płacić gotówką czy przelewem.

Pozdrawiam

 

 

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za te pieniądze to kupisz b6 w bardzo dobrym stanie, nie b7, takie jest moje zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

James za tą sumę to kupisz wypasionego B7 z silnikiem 1,6 tdi . Uważaj na przebiegi bo te roczniki jak nie były bite to mają przebiegi w granicach 300 tys.,lub więcej.

Dwu masy w Passacie 1,6 na 100 % nie ma. Tylko pięciobiegowe w Golfach,Skodach,Seatach mają dwu masę ze względu na badziewną i awaryjną skrzynię 5 biegowa.

Opinia jest że slaby,ale gadają to ludzie którzy nie jeżdzili tylko mają taką wyobrażnię że 1,6 to musi być słaby. Jak się przejadą to zmieniają opinię. Bardzo dużo daje skrzynia 6. w przeciwieństwie do 5 jakie sa w Golfach.

Ja mam przebieg prawie 350 tys. w swoim i zero awarii. Tylko EGR,ale to wszystkie nowe diesle mają ten problem.

Na pewno mniej spali od 2 L w mieście ,a po delikatnym tuningu na 140 Km jeżdzi się naprawdę fajnie i mega oszczędnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

truna - choruje na b7 :D chyba ze b6 cc

ktry - dziękuje za odp. przyjrzę się wersji 1.6 .

 

Jak panowie płacicie za auto przelew czy aspekt psychologiczny gotówka na stół i targowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
James za tą sumę to kupisz wypasionego B7 z silnikiem 1,6 tdi . Uważaj na przebiegi bo te roczniki jak nie były bite to mają przebiegi w granicach 300 tys.,lub więcej.

Dwu masy w Passacie 1,6 na 100 % nie ma. Tylko pięciobiegowe w Golfach,Skodach,Seatach mają dwu masę ze względu na badziewną i awaryjną skrzynię 5 biegowa.

Opinia jest że slaby,ale gadają to ludzie którzy nie jeżdzili tylko mają taką wyobrażnię że 1,6 to musi być słaby. Jak się przejadą to zmieniają opinię. Bardzo dużo daje skrzynia 6. w przeciwieństwie do 5 jakie sa w Golfach.

Ja mam przebieg prawie 350 tys. w swoim i zero awarii. Tylko EGR,ale to wszystkie nowe diesle mają ten problem.

Na pewno mniej spali od 2 L w mieście ,a po delikatnym tuningu na 140 Km jeżdzi się naprawdę fajnie i mega oszczędnie.

Dobre 1.6 "ma moc"

Daj mi link do Passata b7 z dobrym wyposażeniem za te pieniądze to sam go kupie. Zaznaczam ma być w ideam stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności