Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

O passacie i silnikach 2.0 trochę pisały gazety.

Test 100 kkm wypadł... tragicznie..

http://www.auto-swiat.pl/1-test-dlugodystansowy-volkswagena-passata-20-tdi-czyli-nasz-wieczny-pacjent

http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi/1

 

A z ciekawostek:

Amerykanie zrobili swojego passata - większego, lepszego i dużo tańszego.

Ciekawe czy pojawią się na naszych drogach?

http://www.autoinfo.pl/premiery-aut/zobacz-vw-passata-za-60-tys-zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sebek, nie neguje absolutnie tego co piszesz o 30 tys miesiecznie ale to daje nam 1 tys km dziennie w niedziele i swieta. A w momencie kiedy koles robil serwis w danym dniu to w kolejnym musial trzasnąc juz 2 tysiaki.

Ja sie po prostu zastanawiam jak to jest technicznie mozliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tymi 30 tyś miesiecznie, to lekkie przegięcie,

 

sam z racji pracy jaką wykonuję bardzo dużo jeżdzę, i 1000 km to jest np Warszawa>Katowice>Wrocław>Katowice>Warszawa,

 

po takiej trasie w jeden dzień, gdzie w większości mamy stosunkowo dobrą trasę (cały czas dwupasmówka/autostrada) wracam do domu mega wypompowany.

 

moje rekordy to 18-20 tyś miesięcznie, ale wtedy nawet nie widziałem mieszkania w dzień, tylko powrót noc i wyjazd przed świtem.

 

Jeżeli 30 tyś miesięcznie to tylko na minimum 2 kierowców

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silniki 1,9 mają dobrą opinnie wśród mechanikow mój chodzi bardzo dobrze nie mam z nim żadnych problemów jak narazie jesteś zinteresowany passatem b6

 

Użytkuję właśnie taki silnik w mojej Borze i jak na razie padła tylko raz turbina (w tych silnikach zdarza się to dość często). Poza tą "standardową" jak na diesel 1.9 awarią, zero dalszych problemów. Po dynamicznej jeździe, dolewki oleju po przebiegu 150 tys. km to chyba norma, więc nie mam co na ten fakt narzekać. Silnik pod względem awaryjności, chyba najlepszy na rynku obok 2.0 z BMW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Odnośnie przebiegu, to jak sprowadziłem swojego paska z Niemiec, to miał 2,5 roku i przebieg 220 tys . Gościu co 3-4 miesiące był w serwisie na przegladzie.

W polskich warunkach nie wyobrażam sobie takiego przebiegu w tak krótkim czasie. Jak policzyłem śrenio 22 dni robocze to gość robił 7300 km w miesiącu, 330km dziennie. Bez urlopu, świąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebek, nie neguje absolutnie tego co piszesz o 30 tys miesiecznie ale to daje nam 1 tys km dziennie w niedziele i swieta. A w momencie kiedy koles robil serwis w danym dniu to w kolejnym musial trzasnąc juz 2 tysiaki.

Ja sie po prostu zastanawiam jak to jest technicznie mozliwe.

z tymi 30 tyś miesiecznie, to lekkie przegięcie,

 

sam z racji pracy jaką wykonuję bardzo dużo jeżdzę, i 1000 km to jest np Warszawa>Katowice>Wrocław>Katowice>Warszawa,

 

po takiej trasie w jeden dzień, gdzie w większości mamy stosunkowo dobrą trasę (cały czas dwupasmówka/autostrada) wracam do domu mega wypompowany.

 

moje rekordy to 18-20 tyś miesięcznie, ale wtedy nawet nie widziałem mieszkania w dzień, tylko powrót noc i wyjazd przed świtem.

 

Jeżeli 30 tyś miesięcznie to tylko na minimum 2 kierowców

Nie piszę tego jako normy czy reguły, tylko bardziej jako ciekawostkę, że po prostu jest to możliwe, ale na pewno jest to ekstremalny wynik. Kierowca był jeden - właściciel. Samochód jeździł po Europie zachodniej (głównie włochy) jako szybki kurier wartościowych paczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy w B6 w komorze silnika na naklejkach jest gdzieś oznaczenie silnika tak jak w B5?

widze na zdjęciach że są jakieś naklejki na pasie przednim ale czy jest tam kod silnika?

czy też jakaś naklejka w kole jest?

muszę przez telefon znaleźć kod silnika... pomóżcie :)

 

z góry dzięki

Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w B6 w komorze silnika na naklejkach jest gdzieś oznaczenie silnika tak jak w B5?

czy też jakaś naklejka w kole jest?

muszę przez telefon znaleźć kod silnika... pomóżcie

Tak, na obudowie rozrządu, bądź we wklejce. Napisz jaki silnik to powiem Ci dokładnie w którym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał BartekP

czy w B6 w komorze silnika na naklejkach jest gdzieś oznaczenie silnika tak jak w B5?

czy też jakaś naklejka w kole jest?

muszę przez telefon znaleźć kod silnika... pomóżcie

 

Tak, na obudowie rozrządu, bądź we wklejce. Napisz jaki silnik to powiem Ci dokładnie w którym miejscu

 

dzięki Seba - domyślam się że jest BMP albo BKP ale co dokładnie to już dopytam rozmówce przez tel :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki Seba - domyślam się że jest BMP albo BKP ale co dokładnie to już dopytam rozmówce przez tel

To da się poznać po pokrywie wrzuć foto jak masz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał BartekP

dzięki Seba - domyślam się że jest BMP albo BKP ale co dokładnie to już dopytam rozmówce przez tel

 

To da się poznać po pokrywie wrzuć foto jak masz

 

no właśnie nie mam ale teraz już dam rade :) jeszcze raz dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobienie autostradami w rok 50-60 tys. nie jest żadnym wyczynem.

Słyszałem już o 3-letnim audi z Niemiec, z przebiegiem 350 kkm.

Też widziałem , na zewnątrz i w środku !! - było w idealnym stanie ( -Audi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko pisze w sprawie awarii, tak pompa paliwa padła. Wkład wymieniony wszystko działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uuu... to współczuje :( Mój teraz troszkę stoi i śmigam po robocie, choć dziś ze 150km zrobiłem. Raz mnie zawiódł w sumie jadąc z górki, hamulce OUT :/ skończyło się na wężyku od płunu hamulcowego - 120zł (ori, z robotą).

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tylko pisze w sprawie awarii, tak pompa paliwa padła. Wkład wymieniony wszystko działa :)

Przemek jaki koszt naprawy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za pompe płaciłem 950 chyba, a sam wkład to ok.300zł(ten lepszy)-wymiana samodzielna bo i w miare łatwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał sebek1302

Cytat:

Napisał BartekP

dzięki Seba - domyślam się że jest BMP albo BKP ale co dokładnie to już dopytam rozmówce przez tel

 

To da się poznać po pokrywie wrzuć foto jak masz

 

no właśnie nie mam ale teraz już dam rade jeszcze raz dzięki

 

dla wyjaśnienia auto z 2008/2009 roku więc silnik wyszedł CBAB :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przemek jaki koszt naprawy??

Wkład płaciłem 550 już po wszystkich obniżkach możliwych, wymiana 150zł, do tego filtr paliwa prawie 100zł, konieczna jest wymiana podobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..

 

Moze pytanie troche nie na miejscu.. Powoli ogladam sie za innym samochodem. Szukam auta podobnego do B6 pod wzgledem wygody, 6 biegow i w miare oszczednego. Moj passat spalil na trasie Polska-Anglia (2000 KM) 6,5 litra na 100km, przy czym srednia predkosc wyniosla 102 km/h (to bardzo duzo). Niemcy przejechalem w 5 godzin. Jestem zadowolony z rezultatu. Wczesniej jezdzilem delikatniej i palil 5,7-6 litrow na setke. Tym razem auto poddalem testowi, z ktorego jestem bardzo zadowolony. Spodziewalem sie o wiele wiekszego spalania.... Auto chce zmienic na delikatnie "mniejsze gabarytowo" (6 biegow, ten sam komfort, silnik z momentem obrotowym co najmniej 320nm)...

Mysle o BMW (ale odradzono mi), patrze takze na audi i mercedesy. Czy rzeczywiscie BMW (np 320) i Audi (np A4) sa mniej awaryjne niz passat B6 (2.0 TDI)? Pytanie odnosze do porownania aut o takich samych przebiegach (np 100 tys km).

Przyznam sie szczerze, ze mam spory dylemat, gdyz B6 jest prawie idealny i ladnie sie prezentuje. Moglby byc jednak troszke mniejszy i mniej awaryjny.. Juz sporo w niego wpakowalem i chyba znow musze wymienic kilka rzeczy. Z tylu delikatnie mi zaczely huczec kola (podobno lozyska do wymiany).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tylu delikatnie mi zaczely huczec kola (podobno lozyska do wymiany).

 

Pierwsze co to sprawdź czy opony nie są wyząbkowane.

Zmieniaj zimę na lato po 1 szt i sprawdzaj czy dalej huczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności