Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

no ale wygląda że to fabrycznie tak jest zrobione, nie mówie o przeróbkach bo nie jestem za "żyłowaniem" silników

Popytaj na forym w watku oznaczenia silnikow. Fabrycznie bylo tylko 1.8T170 koni na stany, nigdy nie zrobiono twin turbo! Moze wygladac na fabryczny bo kolektory ktos swietnie wykonal i wstawil 2 malenkie turbinki co sie elegancko prezentuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i moze dlatego takie spalanie....

pozatym gdzies widzialem ze jeszzce chyba jest silniczek jak 1.8tt

No ale mniejsza z tym bo tak można gadac i gdybac, ale wielkie dzięki za podpowiedźi

wiec zapewne nastawię się na jakąś borę albo golfa z 1,8t (lżejsze od passata)

Choc znow mam na mysli pewne pytanie ale z innej beki ale może bedziesz wiedział:

Vag na kkl jest ogólnie do aut do 2004 - czy to znaczy ze jak kupie audi a4 lub takiego golfa z roku 2003 to będę mogł tym kkl-em pobadac czy to nie regóła?

Czy pierwsze auta na Can miały również fejs kkl czy jak np takie audi z 2004 weszllo, dostało szyne can to już kkl-em go nie zbadam,

Dzięki, pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Bierz passata, spalanie to roznica max 0,5l w borze czy golfie mniej, a komfort i ladownosc nie porownywalna.

2.Kkl'em wiele nie zbadasz, jedynie sobie kontrokli pokasujesz jak ci np servis albo ans wyskoczy.

Co do kompatybilnosci to chyba kkl dziala do 04 z tego co pamietam, a CAN chyba od 01 byl.

Najlepiej sie zaopatrzyc w Commandera albo dual-k+can(hex+can+usb)zrobisz i loi i ustawienia, dodasz klucze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mój 1 szy post, miałem dzisiaj okazje przejechać się paskiem b5 benzynka 1.6 pojemności, 101 km i pan dealer po mojej uwadze że jak na ten motor auto całkiem żwawe jest zapodał że to wersja "XR" jest, niby jakaś wzmocniona , słyszał coś ktoś może bo nigdzie nie mogę znaleźć takiego oznaczenia i mam wrażenie że gość mnie ściemnia dziwnie.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie, mój 1 szy post, miałem dzisiaj okazje przejechać się paskiem b5 benzynka 1.6 pojemności, 101 km i pan dealer po mojej uwadze że jak na ten motor auto całkiem żwawe jest zapodał że to wersja "XR" jest, niby jakaś wzmocniona , słyszał coś ktoś może bo nigdzie nie mogę znaleźć takiego oznaczenia i mam wrażenie że gość mnie ściemnia dziwnie.......

Hahahah... XR pozdrow go od uzytkownikow Foru Passat PL;) Wzmocnione to bylo 1.8 o turbine w wersji 1.8T;) Swoja droga, 1.6 pali tyle co 1.8 a 1.8 troszke wiecej niz 1.8T wiec wybor jest jasny.

Wiele na ten temat masz opisane w tym temacie w pierwszych postach. Tam dowiesz sie doslownie wszystkiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stavros, chyba mnie przekonałeś do passata.......

Co do tego kkl to z twojej wypowiedźi wynika iż kkl działa do 04 , a can od 01 A więc...

 

Wynika z tego że w autach z lat 2001-2004 Podłączysz kkl oraz can (tzn to i to) - popraw mnie jeśli się mylę

 

KKL-em zbadan tyle na ile ci pozwoli, - jeśli masz w aucie tylklo kkl (bo jest poniżej 2004) to chyba nie masz wyboru... (albo badac kkl-em albo woglle)

 

Yogi, jak chcesz benzyne bierz 1.8T, wertuje tu już kilka ładnych dni i wynika że to w miarę udana jednostka

pzdr

Edytowane przez l007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stavros, chyba mnie przekonałeś do passata.......

Co do tego kkl to z twojej wypowiedźi wynika iż kkl działa do 04 , a can od 01 A więc...

 

Wynika z tego że w autach z lat 2001-2004 Podłączysz kkl oraz can (tzn to i to) - popraw mnie jeśli się mylę

 

KKL-em zbadan tyle na ile ci pozwoli, - jeśli masz w aucie tylklo kkl (bo jest poniżej 2004) to chyba nie masz wyboru... (albo badac kkl-em albo woglle)

 

Yogi, jak chcesz benzyne bierz 1.8T, wertuje tu już kilka ładnych dni i wynika że to w miarę udana jednostka

pzdr

Polecam Kod APU to wg wielu zrodel najlepiej udany model z serii 1.8T

 

 

Co kabelka, nie bede ci glowy na pieniek kladl...wejdz w temat diagnostyka wag watek Jaki kabel wybrac. Tam Sipowitz wie wszystko na ten temat. Polecam go jezeli chodzi o pytania odnosnie kabli i ich zastosowan, wie nie malo!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do tego kkl to z twojej wypowiedźi wynika iż kkl działa do 04 , a can od 01 A więc...

 

Wynika z tego że w autach z lat 2001-2004 Podłączysz kkl oraz can (tzn to i to) - popraw mnie jeśli się mylę

 

KKL-em zbadan tyle na ile ci pozwoli, - jeśli masz w aucie tylklo kkl (bo jest poniżej 2004) to chyba nie masz wyboru... (albo badac kkl-em albo woglle)

Wprawdzie temat nie o kablach ale odpowiem.

I KKL-em i HEX-em (VCDS) dasz radę zdiagnozować autka od 1991-go roku ale, KKL działa tylko do 2004/5-go rocznika a HEX działa z autami do teraz (czyli dasz radę zdiagnozować wszystkie które mają opcję diagnostyki komputerowej) obydwa kabelki dają radę w passacie B5, z tym że HEX (VCDS) ma kilka dodatkowych bajerów typu sprawdzenie przebiegu w sterowniku silnika, automatyczne kasowanie inspekcji serwisowej, podpowiedzi przy kodowaniu sterowników w aucie (ta opcja działa również na kabeku KKL jeśli dołączy się do niego softa VCDS lite)

Jako początkującemu polecam Ci kabelek KKL z racji niskiej ceny zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ja kolego zaczynam wertować, co do motoru to się zgadzam w pełni ale wszystko jest sztuką możliwego, w pasku się zakochałem i nie chcę nic innego, ale obecnie stać mnie najwyżej na 1.6 benzynkę w rocznikach '97, '98, mam co najwyżej opcję ciułac dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ja kolego zaczynam wertować, co do motoru to się zgadzam w pełni ale wszystko jest sztuką możliwego, w pasku się zakochałem i nie chcę nic innego, ale obecnie stać mnie najwyżej na 1.6 benzynkę w rocznikach '97, '98, mam co najwyżej opcję ciułac dalej :)

Stanowczo, ciolaj dalej, zebys nie zalowal...

Albo ciagnij z ''zagramanicy'';)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gural dziekk za odp,

Ogólnie wszystkie rzeczy które mi podpowiedźiałeś wiem,

Chodzi mi o co innego - kabelek KKL mam już jakiś czas

Teraz załużmy podpinam go do auta - passata rok2002 który posiada szynę Can - i tu pytanie - skoro podpinam kkl a on ma can, ale jest gdzies zostało napisane ze kkl obsluguje auta do 2004 to czy obsłuży tego passata (mimo ze on ma Cana?)

Jeszcze inaczej - czy auto posiadające Can posiada także kkl?

Napisałes ze hex-em mogę zdiagnozowac auta od 1991 - zgadzamsię ale tylklo jeśli posiada także szynę kkl (są takie hexy które posiadają tylko can)- w tym wypadku nici

Nie używałem jeszcze VCDS lite - słyszałem ze jest on gorszy niz Vag-com 409 który ma wszystko co ten LITE , ale jak powiedzialem sam nie używałem wiec

KKl-em też wiele rzeczy można zrobic - sczytac błędy to już sporo bo wiadomo za co się zabrac, pozatym logi wszystkich grup silnika, itd

 

W każdym razie prosiłbym o odpowiedź na powyższe pytanie,

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gural dziekk za odp,

Ogólnie wszystkie rzeczy które mi podpowiedźiałeś wiem,

Chodzi mi o co innego - kabelek KKL mam już jakiś czas

Teraz załużmy podpinam go do auta - passata rok2002 który posiada szynę Can - i tu pytanie - skoro podpinam kkl a on ma can, ale jest gdzies zostało napisane ze kkl obsluguje auta do 2004 to czy obsłuży tego passata (mimo ze on ma Cana?)

Jeszcze inaczej - czy auto posiadające Can posiada także kkl?

Napisałes ze hex-em mogę zdiagnozowac auta od 1991 - zgadzamsię ale tylklo jeśli posiada także szynę kkl (są takie hexy które posiadają tylko can)- w tym wypadku nici

Nie używałem jeszcze VCDS lite - słyszałem ze jest on gorszy niz Vag-com 409 który ma wszystko co ten LITE , ale jak powiedzialem sam nie używałem wiec

KKl-em też wiele rzeczy można zrobic - sczytac błędy to już sporo bo wiadomo za co się zabrac, pozatym logi wszystkich grup silnika, itd

 

W każdym razie prosiłbym o odpowiedź na powyższe pytanie,

Pozdrawiam

A czy kklem da sie usuwac bledy???

 

Pytam bo chyba ktos mnie troszeczke oszukal(mowiac ze nie da sie logowac blokow, usuwac bledow a jedynie gasic kontrolki) zeby wcisnac mi dosyc kosztowny hex.

Bedzie trzeba awantore zrobic:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stavros, oczywiscie za kkl-em da się usówac błędy - ręczę za to

Tylklo jak masz jakąś awarię to jak usuniesz błąd, po pierwszej przejażdżce on znów wróci dopóki nie naprawisz tego elementu - alle to chyba oczywiste

Z hexem jest tak samo, tylko hex ma większe możliwosci bo i sama magistrala can ma większe możliwosci (we wtyczce obd2 masz więcej pinów)

 

Co do logowania bloków to większośc logów zamieszczanych tu na forum w dziale "logi" jest robiona własnie za pomocą kkl-a........

 

Mnie zaś interesuje poki co czy jeśli auto ma can to czy obsłuży tez kkl?

sprawdziłbym ale narazie nie mam takiego auta;)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

l007

 

Kilka spraw sprostuję : Jeśli chcesz Passata b5fl w usa mieć w benzynie to praktycznie wchodzą w grę 3 silniki:

 

1,8t - dobry silnik z turbiną

2,8 v6 - również dobry silnik bez turbiny ale z nieco wiekszym spalaniem i ja wybrałbym własnie ten a dlaczego? Bo jest w stanach najbardziej popularny ( coś jak u nas 1,9 tdi) więc pewnie mnóstwo częsci do niego, nie ma problemów z turbiną, ma super osiągi, a ceny paliwa w usa są smiesznie niskie i tam naprawde nikt na to nie patrzy a spalanie nie jest az tak dużo wyższe w porownaniu do 1,8t.

4.0 W8 - bez turbiny silnik z najwyższym spalaniem

 

Druga sprawa: w usa VW Bora nie istnieje, tam w tej klasie jest tylko Jetta ( to jest to samo wlasciwie tylko nazwą sie rózni) i jest to samochód o wiele bardziej popularny od Passata (sam nie wiem dlaczego), także to tez może byc jakiś argument za kupnem tegoż , choć ja i tak brałbym passka :)

 

Trzecia sprawa: Jeśli jednak miałbyś ochote na A6 2,7 T zadbanego za całkiem nieduże pieniądze to mój brat w USA bedzie niedlugo sprzedawał, jak coś daj cynk na pw to podam wiecej szczegółow. Sam nim jezdzilem i ciagnie naprawde niezle.

Edytowane przez jaco78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięlki Jaco78 za odpowiedź

pewnie zdecyduje się na 1.8T , (tak naprawdę w tej chwili się zastanawiam nad dwoma autami - Passat 1.8T i a4 1.8T )

Co do audi 2,7T też takim jeździłem, myślę że twój brat sprzedaje bo jakby chciał dalej nim jeździc to musiałby się liczyc że niedługo wsadzi kilka tys zielonych w regenerację lub wymianę turbin i kilka innych rzeczy (zapewne auto Twego brata to rocznik 2003-2004) - popraw mnie jeśli się mylę :)

Co do bory oczywiscie wiem że nie ma tam takieg modelu, chodziło mi tylko o to że nie jestem zdecydowany na model, wiem że w80% chce VW ewentualnie jakby jakies a4 sie trafiło....

A6 trochę przyduże, tzn jak się ustawię z chcęcia se takie kupie ale nie teraz

Najchetniej skusiłbym się na zwykłą b5 nie musi byc fl, fajnie jakby było kombi tylko te amerykany jakoś inaczej myślą niż my i bardzo mało czegoś takiego jest (mówię o kombi)

Chyba że patrzymy na nowsze modele

A może ktoś wie coś na temat tego vaga?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pewnie zdecyduje się na 1.8T , (tak naprawdę w tej chwili się zastanawiam nad dwoma autami - Passat 1.8T i a4 1.8T )

Co do audi 2,7T też takim jeździłem, myślę że twój brat sprzedaje bo jakby chciał dalej nim jeździc to musiałby się liczyc że niedługo wsadzi kilka tys zielonych w regenerację lub wymianę turbin i kilka innych rzeczy (zapewne auto Twego brata to rocznik 2003-2004) - popraw mnie jeśli się mylę

 

Zgadza sie co do a6 , to jest 2004 rocznik ale turbiny mu sie raczej nie sypią z tego co wiem, nie ma z nimi problemów. Co do wielkości to passek porównywalny jest raczej do a6 niż do a4 więc nie jest źle:) Czemu jednak wolisz 1,8T skoro "boisz się" tych turbin? Ja bym brał 2,8 v6 jednak na twoim miejscu ale to tylko moje zdanie a wybór Twój. Pozdrawiam.

Edytowane przez jaco78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, Jaco

Nie mówię że już turbiny się sypią alle Twój brat napewno już powoli musis się liczyc z tym że w niedługim czasie tak będzie.

Co do wielkości - passat jest zbudowany na płycie podłlogowej Audi A4, i w prosty sposób jest delllikatnie wydłlużony, tak więc passa to cos pomiędzy a4 a a6

Nie boję się turbin tylko chciałem jak najbardziej nezawodne auto a wiadomo że turbina to taka "kolejna rzecz do psucia się" więc ostatecznie może byc - tym bardziej że dużo osób tu chwali te silniki a może uda mi się trafic na jakiś tak w miarę udany model..

 

Cytat z forum na temat silnika 2,7Biturbo

 

Bardzo udana konstrukcja , podwojnie doladowana , przez co jazdy autem z tym silnikiem jest naprawde bardzo przyjemna. Silnik kreci praktycznie od samego dolu, dwie turbiny dzialaja w tym samym czasie z tym , ze jedna obsluguje cylindry od 1 do 3 , a druga od 4 do 6 i w ten sposob sie uzupelniaja i mamy calkiem dobry moment do przeniesienia. Silnik bardzo podatny na modyfikacje mechaniczne i elektroniczne , bez wiekszych problemow uzyskamy moc ok. 270KM. Jednostka zdecydowanie najbardziej kosztowna w utrzymaniu jak i serwisowaniu. Niestety albo i nie , trzeba bardzo uwazac na obydwie turbiny , bo ich kaput moze sie zle skonczyc dla naszych kieszeni , wiec jesli mozna tak ujac ten element silnika jest najbardziej podatny na awarie. Konstukcja podobna do reszty V6 ale nie zaobserwowalem na forum , zeby ktos pisal cos odnosnie jakichs wyciekow oleju , wiec domniemam , ze zostalo to wyeliminowane z tego silnika Spalanie rowniez podobne , ale jednakowoz wieksze i moze byc znacznie wieksze niz przy reszcie V6 z racji dwoch turbin , ktorych apetyt trzeba zaspokoic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko ale powiedz mi jeszcze dlaczego wolisz 1,8t od 2,8 v6? Ten drugi raczej do nieudanych tez nie nalezy i ludzie np na naszym forum tez chwala. Osiagi ma lepsze i nie martwisz sie o turbine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2.8 V6

 

Mocniejszy brat 2.4 , konstrukcyjnie ten sam silnik , powiekszona jedynie pojemnosc i przez to moc wieksza o 30KM . Spalanie na podobnym poziomie co 2.4. Ma ten sam problem , czyli pocenie sie w newralgicznych miejscach. Dodatkowym problemem w tym silniku sa uciekajace "konie". W niektorych przypadkach spadek moze siegac nawet 30KM. Oczywiscie nie jest to regula , ale takie "wypadki" sie zdarzaja w tym silniku. Jesli tylko silnik jest w 100% sprawny lepszy wybor niz 2.4 .

 

cytat rowniez z tego forum, jak widac plusem jest ze nie ma turbiny, ale za to bardziej się"poci" (gubi tu i tam po troszku olej) no i po pewnym czasie tą moc "konie" gdzies wcina - najprawdopodobniej dlatego iz tłoki się wyrabiają i nie ma takiego ciśnienia jak miec powinno - poprostu dobry sillnik alle mimo wszystko mniej starannie zaprojektowany

pzdr

Edytowane przez l007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 1,8t tez by sie cos znalazlo hehe a i tak chlopaki co maja 2,8 v6 by sie nie zamienili na 1,8t raczej:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności