Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zaczniesz, to nie wrócisz do manuala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów! Mam takie pytanie dotyczące silników B5 bo znajomy szuka auta z 2004-2005 r. benzyna z zamiarem założenia lpg. Proszę o wskazanie najlepszego silnika z tej wersji Passata. Przeglądając oferty znalazł :1,8 t-150 kM, 2,0-116 kM, 2,0-131 Km. I drugie pytanie : czym róznią się te dwa dwulitrowe silniki -oprócz mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszperałem i mam takie dane: silnik 2,0 -116 kM stara jednostka napędowa, niewysilona, 8V, dobra do załozenia LPG. Wada-nadmierne zużycie oleju, w niektórych przypadkach dochodzące do 1 l. na 1000 km (?). Silnik 2,0 -131 kM-nowsza jednostka napędowa, bardziej skomplikowana, 20 V, zmienne fazy rozrządu,droga w naprawie, nieźle znosi LPG.

Na temat 1,8 t mało znalazłem (ale szukam) danych, jedynie to że ma lepsze przyspieszenie niż 2,0, silnik doładowany o zwiększonym apetycie na paliwo. Czy budowa skomplikowana, koszty serwisowania? jak znosi LPG? podobno ma koło 2 masowe (?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koło dwumasowe ma raczej każdy z silników który masz na oku,olej bierze częsciej silnik 2.0 130km ALT niż 2.0 AZM 115km chociaż w tym także to sie zdarza,z silnikiem 130km są większe problem jeśli chodzi o gaz,musi być kumaty gazownik który wszystko dobrze zamontuje i skalibruje ,115km jest prostym silnikiem tak samo jak 1.6 102km,nie ma z nim większych problemów,najlepiej będzie poszukać 1.8t i jest w miare mocny i z gazem nie ma problemów jeśli jest dobrze zamontowany i nie ma raczej problemów z braniem oleju jeśli jest w dobrej kondycji,1.8t jak i 2.0 20v są na podwójnych wałkach w głowicy,moim zdaniem 2.0 115 azm jest zbyt słaby do passata ,130km już lepiej ale szału nie ma,1.8t będzie najlepszym wyborem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich nosze sie z zamiarem kupna pasata b5 z silnikiem ajm od brata do tej pory wymienił turbo i rozrzad zawieszenie itp , jestem juz prawie zdecydowany tylko martwi mnie lejacy sie olej z egr i to dosłownie, w sumie to nie jest problem bo miałem ibize z silnikiem asv i tez ja to trapiło w najgorszym wypadku kupie gotowa flansze zamiast egr ;/ i najwazniejszy problem to dosc sporo oleju pod uszczelka głowicy ;/ z tego co czytałem to ajm miały kiepska fabryczna uszczelke nie mam pojecia czy była kiedys robiona, ale wracajac do odmy to czytałem ze jest to wadliwe rozwiazanie ale zeby az tyle oleju dmuchało w turbo z odmy ? na chłopski rozum to chyba uszczelka pod glowica ma przedmuchy ;/ co myslice ? naprawde jestem w rozterce i prosze o pomoc ,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to normalne w AJM. U mnie też lało się oleju dość sporo z niego. Można spróbować Przeczyscic odme albo wstawić butelkę od węża odmy. Jeśli chodzi o uszczelke głowicy to u mnie było ok, tylko spod klawiatury czasem olej szedł, więc może chodzi ci o nią?

Jedyne rozwiązanie to nowa uszczelka i pokrywa klawiatury z ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale az tyle tego oleju zeby leciało? Dzisiaj sie zabrałem za egr tzn zaslepie go z dwoch stron ,wyciałem grzybka i nagwintuje otwor dodatkowo wyczysciłem kolektor ssacy + nowa usczelka, moze na jakis czas pomoze. A co do tej odmy to chyba zrobie jakas butelke i puszcze drugi waz gdzies pod auto i to jak najszybciej bo turbo swiezo po regeneracji zrobione niecałe 10 tys a przewody na dole upackane od oleju ;/ dzwoniłem do mechanika ktory robił turbo i rozarzad w tym aucie ,bo chciałem zmierzyc kompresje na tłokach to stwierdził ze bez sensu pomiar kompresji skoro ciepły czy zimny pali z poł obrotu, mowił ze moga byc uszkodzone jeszcze pierscienie olejowe na tłokach i temu tak zyga olejem w odme

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i panie) jak to jest z tymi silnikami 2.5? Czy to wszystkie miały ten problem z wałkami rozrządu? Czy któreś egzemplarze są ok? Jest szansa trafić na dobrą wersję?

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zależy które, pierwsze (2.5 TDI R5) które były montowane w Audi A6 c4 transporterze czy caravelle to silniki nie do zajechania...

 

 

Tylko że Memciu chce kupić B5 a tam był silnik V6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, a on nie jest zbytnio polecany. Ciekawi mnie czy jest szansa że któryś rocznik ma naprawione te wady i bez problemu można go kupić. Ewentualnie kogo mogę się zapytać i ma wiedzę na temat tych wersji silnika.

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawi mnie czy jest szansa że któryś rocznik ma naprawione te wady i bez problemu można go kupić.

 

Żaden 2.5 TDI nie jest bez wad. Te przed 2003r. mają problemy z wałkami i poprzednim właścicielem. ;) W marcu czy kwietniu 2003r. poprawiono część problemów ale nie wszystkie i dlatego nie są one nadal bezawaryjne. W niektórych przypadkach również zdarzało się, że wycierały się wałki. ;) Musisz dokładnie poszukać na forum Audi A6, tam są opisane silniki do 2003r. i po. Jeżeli byś się już zdecydował to najlepszym wyborem będzie 2.5 TDI 180KM o oznaczeniu BAU. Na tym silniku zbudowano późniejsze 2.7 TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasada ogólnie brzmi "Omijać 2,5TDI szerokim łukiem".

Jak się zastanawiałem nad A6 w dieslu to mój stary znajomy mechanik powiedział cytuje "Tylko mi 2,5 tdi nie bierz"

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem wcześniej 2.5 tdi 180KM o oznaczeniu AKE z 2003 roku w audi a6 c5 quattro tiptronic ,kupiony z przebiegiem prawdziwym 218tys ,nie miałem z nim problemów jeśli chodzi o wałki ,dojeździłem do 250tys i auto sprzedałem,wałki były w nim od nowości nie ruszane,komfort jazdy o wiele lepszy niż kosiarką 1.9 tdi ,ale sytułacja rodzinna zmusiła mnie do sprzedaży i kupna czegoś bardziej oszczędnego,padło na paseratti :) w 2.5 ważne jest żeby zmieniać olej co 10tys km i tylko pełny syntetyk,nie pałować na zimnym,i co jakiś czas kontrolować stan wałków zdejmując dekle,chyba że ktoś zakupi z silnikiem BAU ,który był poprawiony i praktycznie nie sprawiał problemów,jeśli ktoś ma pecha może mieć też problem z pompą wtryskową lub skrzynią tiptronic która wytrzymuje około 300 tys km bez remontu,no i spalanie.....które z napędem quattro + tip nie jest niestety w mieście małe (12-16l) ,ale coś za coś,mnie te problemy ominęły i dobrze wspominam to auto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik BAU ile ma koni?

 

Kupiłem AWXa i szczerze mówiąc czuje niedosyt.

W głowie mi siedzi ten 2.5.

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BAU ma 180KM i występował tylko z 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem AWXa i szczerze mówiąc czuje niedosyt.

jedź do dobrego tunera, pare KM i Nm przybędzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie zrobię tak.

Po weselu (czerwiec) w planach zmiana auta i to na coś z większą ilością tłoków.

Podoba mi się brzmienie 2.5 v5

Ew. Volvo 2.4 d5, albo coś będę szukał nie awaryjnego i automat.

 

Tak mi się uwidziało i siedzi mi w głowie mocny automat... Przez to nie jestem w pełni zadowolony ze 130.

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki sam niedosyt ja czułem po przesiadce z 2.5 tdi na 1.9 tdi ,na początku bolało (mniejsza moc,komfort jazdy gorszy ,wolne obroty w 1.9 jak kosiarka ) przyzwyczaiłem się po czasie ,też miałem na początku AWX (ukradli) a obecnie AVF ,nie zwiększam mu mocy bo zacznę wariować i po kolei sie będzie sypać wszystko zaczynając od sprzęgła bo mam jeszcze org.ten rok zamierzam jeszcze pojeździć i potem tak samo myśle o jakimś v6 w benzynie+lpg i automacie a może i 4.2 v8 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wspomaganie to Twój nawiększy problem?Chcesz kupic ,podłącz vaga ,sprawdz konkretnie ,weź z sobą kogoś kto naprawdę się zna.17 gnoja osobiście bym nie dał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 gnoja osobiście bym nie dał.

No ogólnie to tak chodzą. A ten wygląda naprawdę wybitnie. Szwagier dał w 12/2014 za białego z rdzawymi nalotami na błotnikach 13 tysi, tyle, że miał łyse opony, rozrząd i heble do roboty. Tak więc dał 16 tys. Uważam że za takiego ideała 17tys. nie jest za dużo. Ale tak jak pytasz - tylko ta ciężka kierownica mnie martwi no i ten ciut zbyt głęboki pedał hamulca.

 

Ps. 5 lat temu kupiłem od nich Passka 1,9 Tdi 110km i byłem zachwycony nim przez cały okres jego użytkowania a miał na starcie 310tys km przejechane. Tak więc ufam im, ale to wspomaganie mnie martwi.

Edytowane przez Bromden

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności