Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

No to już jest Twój wybór czy kupujesz i się cieszysz z komfortowej jazdy, czy kupujesz manuala i machasz ręką i nogą nieustannie ;) Ja swojego mam w automacie (nie tiptronik, tylko 4-biegowy), takiego szukałem, to mój drugi pojazd w automacie i jak życie mnie nie zmusi, to świadomie manuala już nie kupię (kiedyś zupełnie odwrotnie mówiłem). Po prostu uwielbiam jazdę automatem. Ewentualną usterką się nie martwie-będe się martwił jak coś się stanie (odpukać-oby nie), póki co jednak 60 tyś km i 3 latka i ciągle jeździ bez awarii jak już pisałem.

Jednak gdy szukałem rodzicom passata do Polski, to wolałem im znaleźć manuala, głównie z obawy o ewentualny koszt takiej awarii w Polsce i częściowo, z powodu wyższego spalania, gdyż rodzice mieszkają praktycznie w samym centrum Górnego Śląska.

Choć nie oszukujmy się-w manualu jak padnie dwumas ze sprzęgłem to też boli po kieszeni...

A czy Ci się opłaca ten o którym piszesz, to niestety sam musisz ocenić (głównie chodzi mi o koszt naprawy). Przebieg co najmniej mały jak na rocznik i jakiś taki typowy, jakby specjalnie dla polskiego klienta zrobiony....

Do skrzyni nie zajrzysz, jeśli jednak zmienia biegi bez zastrzeżeń może warto spróbować? No tak tylko jak Ty sprawdzisz jak skrzynia zmienia biegi, jak auto jest uszkodzone...

Co do samych awarii skrzyń, nie wiem jaki jest przebieg momentu w tym silniku, ale być może właśnie siadają one w dieslach głównie z powodu wysokiego momentu w dolnych partiach obrotów silnika, a w benzynie mogą jeździć i jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lock

Witam Forumowiczów.

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu Passata B5. Moje poszukiwania trwają ok 2 miesięcy,bo zależy mi aby znaleźć w miarę dobry egzemplarz. Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu. Czy wszystkie szyby w samochodzie mają być z tego samego roku? (czyli np gdy Passat jest z 1999 roku to szyby mają być tylko z tego roku,czy może być też rok różnicy - powiedzmy wzięte z magazynu z wcześniejszego roku?) Drugie pytanie: czy w tylnich nadkolach pojazdu muszą być w każdym egzemplarzu plastikowe wstawki od strony drzwi pasażera? Bo spotkałem się z opinią że muszą być, a w wielu samochodach albo ich nie było, albo np była tylko po jednej stronie o zgrozo! Ostatnie pytanie tyczy się instalacji gazowej. znalazłem ofertę w której sprzedający podaje, że jego Passat z 1999r ma "alarm i LPG fabryczne". czy to możliwe? Czy 11 lat temu montowali fabrycznie instalację gazową?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi, mam nadzieję że wyjaśnicie moje wątpliwości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Forumowiczów.

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu Passata B5. Moje poszukiwania trwają ok 2 miesięcy,bo zależy mi aby znaleźć w miarę dobry egzemplarz. Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu. Czy wszystkie szyby w samochodzie mają być z tego samego roku? (czyli np gdy Passat jest z 1999 roku to szyby mają być tylko z tego roku,czy może być też rok różnicy - powiedzmy wzięte z magazynu z wcześniejszego roku?) Drugie pytanie: czy w tylnich nadkolach pojazdu muszą być w każdym egzemplarzu plastikowe wstawki od strony drzwi pasażera? Bo spotkałem się z opinią że muszą być, a w wielu samochodach albo ich nie było, albo np była tylko po jednej stronie o zgrozo! Ostatnie pytanie tyczy się instalacji gazowej. znalazłem ofertę w której sprzedający podaje, że jego Passat z 1999r ma "alarm i LPG fabryczne". czy to możliwe? Czy 11 lat temu montowali fabrycznie instalację gazową?

Szyby mogą być z poprzedniego roku, auto 1999r szyby ale wszystkie 1998 nigdy nie moga być mieszane , jeżeli chodzi Ci o te naklejki przy drzwiach to orginalnie są z dwóch stron, co do instalacji to wiem że w Holandii montowali instalację w serwisach , kolega ma Vectrę B 98r sprowadzoną z Holandii instalacja montowana w serwisie i najlepsze jest to że na butle gazową ma homologację na 20 lat, inny znajomy ma tęż z Holandii Oktavie 2000r 1.6 i tez z instalacją montowaną w serwisie skody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy spotkaliście się może z wypłowiałym czerwonym DI ze znaczka na tylnej klapie w B5? 3 sztuki oglądałem takich passków i wszystkie miały taki problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to od myjni automatycznej. Z logiem samochodu też coś takiego się dzieje, że traci kolor. Spowodowane jest to właśnie myjnią. W tym przypadku pewnie to też jest sprawcą "całego zamieszania".:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem, to norma jest z tym wypłowiałym czerwonym. Sam tak miałem. Ruda Pani zaatakowała mi klapę, a po pozbyciu się jej założyłem nowe emblematy, ale tylko dlatego, że już je kupiłem, bo jak zobaczyłem auto bez nich, to stwierdziłem że jak te zaczną płowieć, to je po prostu wywalę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, od dłuższego czasu szukam Passata B5. Uparłem się w sumie po przeczytaniu kilku opinii na ich temat na 1,9TDI 115KM, ale po dłuższym poszukiwaniu samochodu naszła mnie wątpliwość czy słusznie ograniczyłem się tylko do silnika 115km. Różnica w mocy i momencie jest mocno odczuwalna? Jak kultura pracy w 110KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noszę się z zamiarem kupna b5 po lifcie, poczytałem trochę na temat silników i im więcej czytam tym więcej mam wątpliwości co do niezawodności rożnych jednostek wysokoprężnych. Mocne jednostki są na pompo-wtryskach które ponoć siadają a gniazda w których siedzą wyrabiają się na tzw, jajo i potem rachu ciachu i golizna w portfelu.Najsensowniejszym rozwiązaniem wydaje się być zakup auta na pompie i normalnymi wtryskami i teraz pytanie które z silników są na pompie bo tej info. nie mogę się doszukać. Ponoć 2.5 tdi 180KM 4motion jest na pompie.a 1.9??proszę o info w tej sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kilka silników na pompie VP: AHU, 1Z, AHH, AFN, AVG, ALH, kiedy które były montowane tego nie pamiętam, ale po lifcie były już chyba tylko PD, niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę i doda swoje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po lifcie tylko 2,5 zostało na pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuoty

dodałbym kilka porad na temat atomatycznej skrzyni. warto jest stanąć na wzniesieniu i wrzucić d i sprawdzić czy autko się nie stacza. To samo tyłem i R i tak samo auto nie moze zjechać. Ponadto przełączanie biegów na postoju powinno odbywać się w miarę płynnie, lecitkie szarpnięcia(zaznaczam leciutkie) to nic złego tylko załączenie się napędu w skrzyni, natomiast jeżeli przełączeniu towarzyszy dzwięk w postaci puknięcia to można się spodziewać że poduszki pod skrzynią są wybite lub za mało oleju albo jest zbyt rzadki co nie jest dobrą oznaką ponieważ taka impreza kosztuje około 400zł. Jeżeli sprzedawca nie ma nic do ukrycia powinien pozwolić jechać na stacje diagnostyczna i sprawdzić olej w skrzyni. Ważny jest zapach oleju jezeli smierdzi spalenizną to bym podziękował ponieważ oznacza to że nie dbał on o skrzynię...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, od dłuższego czasu szukam Passata B5. Uparłem się w sumie po przeczytaniu kilku opinii na ich temat na 1,9TDI 115KM, ale po dłuższym poszukiwaniu samochodu naszła mnie wątpliwość czy słusznie ograniczyłem się tylko do silnika 115km. Różnica w mocy i momencie jest mocno odczuwalna? Jak kultura pracy w 110KM?

 

Ponawiam pytanie :) prosiłbym o pomoc :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego "Saddam" 115 to są silniczki na PD czyli pompowtryskach w 110 masz pompe rotacyjną. Jezęli kupisz dobrego 115 to sie nie zastanawiaj, moc jest większa bo moment jest większy i lwpiej jest wrzucić jakiegoś Chipsa:) najlepiej pojechać z Vag-iem i zobaczyć czy np wtryski nie leją. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego mlodyzx6r, tak sie składa że mam VAG'a dokładnie VAG COM 208.1 PL i czy wybierając do diagnozy sterownik: elektronika silnika i tam sprawdzając błędy, wyskoczył by mi błąd wtrysku? czy należy wykonać jakąś inną diagnozę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podaj dokładny nr. błędu w odpowiednim dziale i na pewno otrzymasz pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wiem że jak wyskoczy błąd to po numerze jestem w stanie dojść w czym leży problem, w moim pytaniu chodziło mi czy problem wtrysków wyskoczy mi właśnie w błędzie jakimś? Bo byłem kiedyś w warsztacie na podłączeniu pod komputer i Pan Mechanik sprawdzał również samochód poprzez łączenie się z blokami i obserwowaniem wartości w wykresach (czy to był pic na wodę fotomontaż żebym myślał że on coś sprawdza?) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pan Mechanik sprawdzał również samochód poprzez łączenie się z blokami i obserwowaniem wartości w wykresach (czy to był pic na wodę fotomontaż żebym myślał że on coś sprawdza?)

 

to była prawdziwa diagnostyka a sam odczyt błędów to bardziej pic na wode fotomontaż - auto może nie mieć żadnych błędów, a być kompletnym szrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takiego wczoraj oglądałem, miał tylko i wyłącznie błąd ogrzewanych lusterek które nie działały, a po odpaleniu i przejechaniu się chciałem stamtąd jak najszybciej uciekać :D

A jest gdzieś jakiś sprytny poradnik jak prawidłowo zdiagnozować samochód VAG'iem, taki krok po kroku i jakie w których blokach powinny być wartości? :)

 

BTW, jak ktoś chce super mechanika w Koszalinie to takiego znalazlem jak oglądałem tam samochód, na prawdę facet starej daty ale bardzo rzetelny i dokładny, ze świecą takiego mechanika szukać :) (potem wrzucę do działu Polecam)

 

Może warto stworzyć dział w którym ludzie pisali by opinie o samochodach oglądniętych przez siebie na terenie Polski, pewnie oszczędziło by to innym troch czasu i $$ straconych na jeżdżenie po Polsce za samochodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może warto stworzyć dział w którym ludzie pisali by opinie o samochodach oglądniętych przez siebie na terenie Polski, pewnie oszczędziło by to innym troch czasu i $$ straconych na jeżdżenie po Polsce za samochodem?

Dla sportu nikt nie jeździ i nie ogląda aut. Jak już takie znajdzie to sam kupuje. Więc powyższy pomysł raczej się nie przyjmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie :)

Chodzi mi o dział w którym byś pisał (a jesteś osobą która szuka samochodu i ogląda je w swojej okolicy) że (hipotetycznie) np. Passat B5, 1,9 TDi 116km, 1999r, czarny, zachodniopomorskie, Szczecin, link do aukcji- szrot bo bla bla bla bla.....

Oszczędził byś czasu innej osobie która chce jechać np. z Poznania oglądać ten samochód.

Dział, mógłby się nazywać: Przybyłem, zobaczyłem, oceniłem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności