Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o 1,8 T to niby ma 150KM, ale jak się nim przejechałem to miałem wrażenie że to 1,6 100KM - w porównaniu z dieslem różnica jest ogromna, 20 KM mniej ale moment obrotowy 310Nm, a 1,8T tylko 210Nm, a max moc aż przy 5700 obr/min. O różnicy w spalaniu już nie wspomnę - po prostu przepaść.

Gdybyś się przejechał sprawnym 1.8T to zmieniłbyś zdanie. Niestety większość nie trzyma parametrów. Wrażenia to nie KM tylko Nm :D

Oczywiście w serii przy budzie Passata dupy nie urywa, ale jak przekroczy 200KM i 300Nm robi się fajna zabawka. :D

Spalanie to pojęcie względne. Porównując ON vs PB to zawsze będzie różnica 3-4l/100 w zależności od różnych czynników, ale porównując ON vs LPG koszty wypadają na podobnym poziomie niekiedy z przewagą dla LPG, a niekiedy ON.

 

Z przyspieszeniem 1,8 T nie jest tak jak piszesz. Tego przyspieszenia się nie odczuwa, bo niema nagłego przyrostu momentu obrotowego, po prostu ciągnie od dołu.

W większości nie jest bo jeżdżą z nie w pełni sprawnym doładowaniem. Producent podaje max. moment już od 1750rpm, a żeby tak było to przy tych obrotach musi już być max zadane ciśnienie doładowania... Nieprawdaż, że to na wzór TDI?? :D Tylko, że nie spotkałem jeszcze 1.8T aby osiągało max Nm tak jak podaje producent... Jeśli Ty u siebie nie czujesz Nm to już cienko z Twoim turbo. Pomimo, że 210Nm szału nie robi, ale przy sprawnym układzie doładowania i sprawnym aucie czuć nagły przyrost Nm (mówię o serii) po przekroczeniu 2000rpm, a im wyżej turbo osiąga zadane ciśnienie tym słabiej go czuć.

 

postaw swoje 1,9 przy 1,8 a będziesz wąchał spaliny benzyniaka.

Przeważnie w lecie przy włączonej klimie, kilku osobach na pokładzie i torbach w bagażniku. :D

 

 

Poza tym co by to nie było, to i tak nie zmienia faktu, że 1,8 T z palcem w wiadomym miejscu objedzie traktora 1,9 TDI 130KM.

Ale które 1.8T?? :lol3 Przedział mocy tego silnika zaczyna się na 150KM, a kończy na 225KM nie mówiąc o softach...

Porównujesz 1.8T do 1.9 TDI 130... Więc może określ do którego 1.8T. :D Sam jeździsz AEB 150KM, że tak porównujesz wszystko do jego mocy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dieslu wrażenie przyśpieszenia robi moment obrotowy i nic więcej. Może i pry jeździe na 5 biegu i 1500 obrotach ma to znaczenie.

Samo wrażenie mogę opisać pewną przygodę z kolegą który kupił z zaj,....stanie 320d 150KM...wrażenie za jazdy masakra. Przyśpieszenie od 1300 to 5 tyś. Ten silnik wkręca się jak benzyna. Ale kilka razy spotkaliśmy się na drodze i co?? Wrażenia poszly w las...pastuch bez problemy dotrzymywał kroku do 160KM/h i dopiero powyzej kiedy zapiąłem 5 przeokruutnie długi bieg jak na beznynę zaczął mi delikatnie odchodzić. Mama automat wiec osiągi też są gorsze niz w manualu.

1,9tdi 130 ma obejchać 1,8T??? Śmiechu warte. Chipowane pewnie tak, fabryczne bez szans.

 

PZDR>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego bardzo dobrze spisują się ciężarówkach i traktorach hahahahah :P A LPG do zapalniczek!!!!

 

PZDR>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ale które 1.8T?? :lol3 Przedział mocy tego silnika zaczyna się na 150KM, a kończy na 225KM nie mówiąc o softach...

Porównujesz 1.8T do 1.9 TDI 130... Więc może określ do którego 1.8T. :D Sam jeździsz AEB 150KM, że tak porównujesz wszystko do jego mocy??

Zakładam, że cały czas rozmawiamy o wersjach podstawowych, czyli 130KM ropniak i 150KM benzyna.

Odnośnie mojego silnika, to głowica czyni silnik, więc z oznaczeniem w opisie mój silnik się nie zgadza, po prostu przy rejestracji taki wybrałem bo pierwotnie w moim aucie taki był. Mam zamontowane ostrzejsze wałki z wolnossaka wraz z głowicą, zrobił to poprzedni właściciel, Niemiec. Nie wiem w jakim celu to robił i czy sprawdzał go na hamowni, ale ma to dawać 20KM więcej. Ja też go nie "hamowałem", tutaj na forum też gdzieś wyczytałem, że taki zabieg powoduje taki właśnie przyrost mocy. Masz może wiedzę na ten temat, lub ktoś z Kolegów?

Inna sprawa, czy po odłączeniu akumulatora jest koniecznie potrzebna adaptacja przepustnicy, czy jest możliwe żeby silnik chodził bez tego zabiegu dobrze i normalnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Innej wersji 1.8T jak 150KM i tak do B5 nie pakowano więc pisząc o 1.8T wiadomo że piszemy o 150KM.

 

W dieslu wrażenie przyśpieszenia robi moment obrotowy i nic więcej. Może i pry jeździe na 5 biegu i 1500 obrotach ma to znaczenie.

Nm mają znaczenie przy każdym biegu. Nm to siła z jaką wał przenosi obroty do skrzyni biegów więc czy będzie to 1 czy 5 to więcej Nm zawsze przełoży się na więcej Nm na kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to wersja "amerykańska" w automacie 1.8t AWM miała 170km,ale to raczej rzadkość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zakładam, że cały czas rozmawiamy o wersjach podstawowych,

Też tak zakładam, ale porównujesz do swojego auta, które seryjne nie jest. :D Jak ktoś ingerował w głowice i wałki to wcale bym się nie zdziwił jak byś soft miał też ruszony. Jesteś pod wrażeniem mocy, ale jak dla mnie osobiście to seria słabo jedzie. No chyba, że mam duże wymagania bo lubię mieć zapas pod nogą. :)

 

Masz może wiedzę na ten temat, lub ktoś z Kolegów?

Niektórzy się w to bawią i to jest między innym jeden mod z wielu. Jakie daje osiągi trzeba by zmierzyć na hamowni przed i po. Ponadto nie w każdym aucie będzie ten sam rezultat.

 

Inna sprawa, czy po odłączeniu akumulatora jest koniecznie potrzebna adaptacja przepustnicy, czy jest możliwe żeby silnik chodził bez tego zabiegu dobrze i normalnie?

W wielu przypadkach nie ma potrzeby adaptacji kompem gdyż przepustnica sama się adoptuje po włączeniu zapłonu.

 

Innej wersji 1.8T jak 150KM i tak do B5 nie pakowano więc pisząc o 1.8T wiadomo że piszemy o 150KM.

Tak jak pisze Piotr były wersje 170Hp i wcale nie jest ich już tak mało na naszym rynku. W manualu też były. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisze Piotr były wersje 170Hp i wcale nie jest ich już tak mało na naszym rynku. W manualu też były.

No ogromnie dużo ich jest ;) Na otomoto i allegro cała 1 sztuka w wersji USA z automatem. Na polskim runku aut używanych dla B5 wersji innych niż 150KM praktycznie nie ma. Zresztą nawet znaleźć zadbaną wersję 150KM to nie jest proste zadanie a co dopiero takiego białego kruka 170KM :)

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu było ich sporo na portalach ogłoszeniowych, teraz mało mnie interesuje model B5, ale z tego co widzę to są w ogłoszeniach pomimo, że FL-i 150KM wcale też dużo nie ma... 5min szukania i coś tam jest, gdyby głębiej szukać pewnie znalazłby i więcej... :D

 

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-sprzedam-vw-passat-kombi-1-8-t-silnik-awm-ID6y9KJN.html

http://allegro.pl/volkswagen-passat-b5-fl-1-8t-gaz-sekwencja-2003-i5627672030.html

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-ID6yabPW.html

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-lpg-ogloszenie-prywatne-ID6y9YCL.html

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-b5-fl-2005-ID4paOXo.html

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-sprzedam-vw-passat-kombi-1-8-t-silnik-awm-ID6y9KJN.html

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-1-8-turbo-170-km-highline-sedan-automatic-ID6y8qkJ.html

 

Poza tym odniosłem się do wypowiedzi Kazika gdyż porównuje ciągle do swojego auta i swoich odczuć, a jak widać jego auto nie jest seryjne więc ma się to ni jak do Waszych porównań.

 

PS. Podsumowując ani 1.8T 150KM w serii, ani 1.9 TDI 130KM w serii tyłka nie urywa z przewagą na klekota z racji niutona. Po sofcie zarówno jeden jak i drugi staje się całkiem przyzwoitym wozidłem. Osobiście gdybym stał przed wyborem to nic mniejszego by nie rozważał z benzyn tylko 1.8T 150 z klekota 1.9 130 to takie minimum. Oczywiście to jest tylko moje zdanie według moich wymagań i każdy może mieć odmienne i inne wymagania według, których powinien się sugerować podczas wyboru auta... Śmieszą mnie tylko sytuacje kiedy ludzie tu piszą i oczekują, aby ktoś za nich dokonał wyboru auta najlepszego, najekonomiczniejszego, ale żeby nie był też słaby i oczywiście tani... Śmieszne ale prawdziwe. Czy to brak gustu? Czy brak wiedzy? Czy pieniędzy? Czy to typowa polska mentalność?

Na tym kończę swoje wywody... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bodino powiedz mi jak u ciebie z spalaniem?masz serie z turbem BRD?

i jak z doładowaniem przy 1900/2000obr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taka dyskusja do niczego nie prowadzi... Jak wcześniej napisałem (zresztą nie tylko ja) diesel to samochód do pokonywania długich odległości bez żadnego problemu, a nie do objeżdżania.

 

Wiec benzyniak o ktorym tutaj mowa (tzn 1.8T) to samochod do pokonywania krotkich odcinkow wedlug Cb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz określić jakiej pojemności benzyniakiem wtedy jechaliście???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Losowy przypadek.

 

Dla przykladu moj 1.8T AEB z '98, od ponad roku czasu dziennie jezdzi 300km, na wakacje zdarzyla mu sie podroz ponad 1000km i nic sie nie dzialo. Z tym, ze wszystko wymieniam na czas...

 

[+]

aaa i calosciowo przejechane na LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem o czym kolega pisze, byłem 1.8T dwa razy w chorwacji, raczej ciepło było i nie odczułem żadnego dyskomfortu z racji silnika benzynowego. Nie musiałem robić żadnych częstych postojów ani się nie grzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo (sprawny samochód) łapał wysoką temperaturę.

To taki był sprawny...

5 lat przejeździłem AWT ponad 100tys. na LPG i po dziś dzień nawet grama oleju nie bierze. Turbo seryjne dmucha lepiej niż niektóre s-ki. Różne trasy robione bez najmniejszego problemu. Jedyne czego czasami brakowało to pod nogą w serii, ale po kilku modyfikacjach się poprawiło no i oczywiście 6 biegu. :D

Auto, autu nie równe i nie można wszystkich mierzyć jedną miarką. :D

 

Przy autostradowym długodystansowym przelocie 150-160km/h spalanie w okolicy 11LPG. Jeśli porównać cenowo to diesel musiał by 5l spalić co jest raczej nie realne przy takiej prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że benzyniak "spuchł" bo zazwyczaj to diesel jest na to podatny. Mogło przyciąć termostat lub płyn juz nie trzyma parametrów albo coś z wisco... Poza tym auto autu nie równe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema

podepnę się pod temat, mam okazje kupić paska który "bierze wodę" najprawdopodobniej uszczelka pod głowica poszła ale nie jestem pewnien na 100%, być może coś poważniejszego. mam pytanie do posiadaczy tych wózków czy warto się takim autem interesować czy lepiej sobie dać spokój? Molziwe że podjadę z mechanikiem zobaczyć to auto i wtedy okaże sie czy to "tylko" uszczelka. Auto z 2002r, ok 205koła przebiegu, cena to ok 8 tys. pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie może to być uszczelka pod głowicą , sprawdź czy nie widać oznak wody w oleju, i oleju w płynie, , ja miałem taki przypadek w astrze 3 , cały czas musiałem płyn dolewać chłodzący, tez się zastanawiałem nad uszczelką pod głowicą, ale nic więcej na nią nie wskazywało, przewertowałem trochę internetu, gdzie się dowiedziałem, że to może być nie otwierający się termostat, wykręciłem go i sprawdziłem, okazało się, że faktycznie nie otwierał drugiego obiegu, w układzie robiło się ciśnienie i wywalało wodę, 8 tys za to autko, zależy jeszcze oprócz tego w jakim stanie jest, licz się ze z 1000 zł na tą chwilę będziesz musiał jeszcze w niego włożyć, szczerze jak bym go kupił gdyby miał czas to sobie sam zrobić , albo kogoś kto by mnie za dużo nie skasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,planuję kupić B5 w benzynie z początku produkcji,99-2000.Na sam zakup będę miał 8-9 tysięcy.Czy jest szansa kupić coś sensownego w tej cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

planuję kupić B5FL. Chcę wydać tak do 15-16 tysięcy max.

Idealnie 1.8T ale może być też 2.0. Planuję dorzucić LPG. Czy w tej cenie znajdę coś sensownego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności