Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

fajno, fajno ale co to jest to gniazdo, znaczy wiem co to gniazdo ale w tym wypadku czym ono jest to nie wiem. i taraz co dalej , czy takie gniazdo gdziekolwiek ono sie znajduje trzeba coś z nim zrobić , skad ewentualnie wziąć nowe, nie wiem wysyła sie to do regeneracji, kupić?

do zrobienia tego zabieraka, jakkolwiek by się to nie robiło , jak narazie nie mam poojecia co jest co, to po zdarciu miski trzeba nową uszczelke, czy składamy na starej , chyba ze tam nie ma i skada sie na kleju? dodatkowo zapytam czy do zrobienia tego wszystkiego jest potrzebne rozebranie rozrządu? oczywiesie mówimy tu o silniku cbbb. szukałem jakiegos manuala ale w warsztacie jest tylko zmiana na pompe od 1.9 i nic mi to nie mówi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam taki silnik i regenerowałem moduł pompy ponad rok temu przy przebiegu 208tyś. Zabierak był już bardzo wyrobiony. Można powiedzieć, że moduł został zregenerowany "za pięć 12sta" nie patrz na kod silnika bo te pompy są w grupie VAG takie same.

 

Dokładnie to samo u mnie też BMA rozebrałem przy 230 tyś i powiem szczerze może wytrzymałby jeszcze z tysiąc a może nawet tego nie taki był wyrobiony. Po zmianie na większy 60 tyś zrobione bez problemu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

fajno, fajno ale co to jest to gniazdo, znaczy wiem co to gniazdo ale w tym wypadku czym ono jest to nie wiem. i taraz co dalej , czy takie gniazdo gdziekolwiek ono sie znajduje trzeba coś z nim zrobić , skad ewentualnie wziąć nowe, nie wiem wysyła sie to do regeneracji, kupić?

do zrobienia tego zabieraka, jakkolwiek by się to nie robiło , jak narazie nie mam poojecia co jest co, to po zdarciu miski trzeba nową uszczelke, czy składamy na starej , chyba ze tam nie ma i skada sie na kleju? dodatkowo zapytam czy do zrobienia tego wszystkiego jest potrzebne rozebranie rozrządu? oczywiesie mówimy tu o silniku cbbb. szukałem jakiegos manuala ale w warsztacie jest tylko zmiana na pompe od 1.9 i nic mi to nie mówi

 

Nie oceniając Twojej wiedzy mechanicznej lepiej oddaj ten samochód do mechanika. Z tego co piszesz to nie masz o tym zielonego pojęcia ;-( a temat wałkowany 50 stron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesiok81, zacznij od zadzwonienia do serwisu, podaj VIN i niech Ci powiedza jak dlugi masz zabierak. Jesli masz 77mm to zainteresuj sie tematem, jesli masz 100mm to raczej nie masz co robic - dluzsza konstrukcja jest juz duzo bardziej odporna na ten problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fajno, fajno ale co to jest to gniazdo, znaczy wiem co to gniazdo ale w tym wypadku czym ono jest to nie wiem. i taraz co dalej , czy takie gniazdo gdziekolwiek ono sie znajduje trzeba coś z nim zrobić , skad ewentualnie wziąć nowe, nie wiem wysyła sie to do regeneracji, kupić?

do zrobienia tego zabieraka, jakkolwiek by się to nie robiło , jak narazie nie mam poojecia co jest co, to po zdarciu miski trzeba nową uszczelke, czy składamy na starej , chyba ze tam nie ma i skada sie na kleju? dodatkowo zapytam czy do zrobienia tego wszystkiego jest potrzebne rozebranie rozrządu? oczywiesie mówimy tu o silniku cbbb. szukałem jakiegos manuala ale w warsztacie jest tylko zmiana na

 

pompe od 1.9 i nic mi to nie mówi

 

 

Post nr 4 tego wątku to osoba, która regeneruje moduły pompy. Twoim zadaniem jest tylko wysłać i zapłacić. Wiele osób z forum łącznie ze mną skorzystała z usług Tomka i nie narzekają. Także i Tobie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odsyłam do postu #964

 

Z tego postu nic nie wynika - przynajmniej dla mnie.

Jest tam zdjęcie zabieraka z silnika z CR

 

Ja pytałem jak sprawa się ma dla mojego silnika.

W ASO poinformowano mnie, że w tym silniku problem wadliwej pompy nie występował więc chcę się upewnić na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ASO poinformowano mnie, że w tym silniku problem wadliwej pompy nie występował więc chcę się upewnić na forum.

 

mają rację, pompy były ok, ale napęd pompy olejowej (zabierak i gniazdo w wałku) już nie koniecznie. to są dwie różne rzeczy współpracujące ze sobą. nie było akcji na napęd pompy olejowej, była na wymianę kół zębatych napędu, ale w jakiejś krótkiej serii pojazdów. na moim zregenerowanym wałku zrobiłem 70kkm (w tej chwili 262kkm) i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy takim przebiegu to bym się poważnie zainteresował tematem.

 

I juz po przy przebiegu 230 000 napęd pompy olejowej wymieniony:) Mechanik powiedział że zabierak nie był aż tak bardzo zjechany. Sporo robił pomp już po zerwaniu zabieraka - w większości przypadków po zapaleniu się czerwonej kontrolki oleju - pozostaje szybko zgasić i laweta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście polecam zamontować pompę oleju z 1,9 Tdi. I problem na zawsze rozwiązany te, silnik robią po 500 tys i nic się nie dzieje. Cały zabieg z częściami z olejem około 2 tys zł. Ja zmieniłem to jak mechanik z VW ( dobry znajomy ) powiedział, że tłucze mi się już napęd. I miał racje to były ostanie tchnienia napędu, w porę go wymieniłem. Teraz silnik pracuje znacznie ciszej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja osobiście polecam zamontować pompę oleju z 1,9 Tdi. I problem na zawsze rozwiązany te, silnik robią po 500 tys i nic się nie dzieje. Cały zabieg z częściami z olejem około 2 tys zł. Ja zmieniłem to jak mechanik z VW ( dobry znajomy ) powiedział, że tłucze mi się już napęd. I miał racje to były ostanie tchnienia napędu, w porę go wymieniłem. Teraz silnik pracuje znacznie ciszej.

 

Popieram ŚWIĘTE SŁOWA ALE może dużo taniej ;) z rozrządem w 1,5zł idzie się zmieścić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zmieniłem to jak mechanik z VW ( dobry znajomy ) powiedział, że tłucze mi się już napęd. I miał racje to były ostanie tchnienia napędu, w porę go wymieniłem. Teraz silnik pracuje znacznie ciszej.

 

tłucze ? jak to słychać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to mój wybierak przy 208tys. Profilaktycznie wymieniony w ASO przy okazji przeglądu okresowego. Stan określony jako nic nie pokojącego. Silnik CFGB.

 

yi9cvpil.jpg

 

hiBB4CYl.jpg

 

Hp3e2xcl.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak u nich jest niepokojący stan jak do wymiany silnik jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popieram ŚWIĘTE SŁOWA ALE może dużo taniej ;) z rozrządem w 1,5zł idzie się zmieścić .

 

Idzie idzie :) Tylko zamontowałem nową pompę :) zamiast używanej, ale spokojnie można używane, silniki 1,9 TDI robią po 500 tys i nie się z tym nie dzieje.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A to mój wybierak przy 208tys. Profilaktycznie wymieniony w ASO przy okazji przeglądu okresowego. Stan określony jako nic nie pokojącego. Silnik CFGB.

 

yi9cvpil.jpg

 

hiBB4CYl.jpg

 

Hp3e2xcl.jpg

 

Wybierak całkiem całkiem, Według zaleceń powinno się go wymieniać co drugą wymianę oleju, należało by jeszcze zweryfikować stan gniazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Według zaleceń powinno się go wymieniać co drugą wymianę oleju, należało by jeszcze zweryfikować stan gniazda.

 

Skad takie zalecenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalecenia chyba do 3literowych silników. Do CR już na pewno nie potrzeba takich zabiegów robić (chyba że ASO dla kasy zmusza ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ub. sobotę podczas powrotu z wakacji i mnie spotkało to "szczęście", po 140kkm. Czerwony gong, szybki zjazd z A1, wyłączenie silnika i laweta. Po wstępnych oględzinach w warsztacie wygląda na to, że miałem szczęście - silnik i turbina wyglądają na całe - to się jednak finalnie okaże pewnie dopiero po złożeniu i uruchomieniu...

 

Pompa jedzie "na regenerację" do Trójmiasta, więc zakładam że do "tomek50917414". Po lekturze tego wątku mogę mieć nadzieję, że ryzyko kolejnej awarii tego typu zminimalizuję pewnie do zera. Jeżeli nie, wyprowadźcie mnie z błędu...

 

Ale mam pytanie - dwa dni przed awarią zaświeciła mi się żółta migająca kontrolka świec żarowych. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika zniknęła, więc temat zbagatelizowałem (wcześniej w Seacie ta kontrolka oznaczała... brak świateł stopu, ale tym razem były). I tak się zastanawiam, czy nie była to przypadkiem zapowiedź awarii pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po regeneracji u tomka ryzyko kolejnej awarii minimalizujesz do zera. Nie sądzę, żeby migająca kontrolka świec była zapowiedzią awarii układu napędzania pompy, raczej zbieg okoliczności. Dla pewności bym podłączył pod kompa. Pamiętaj, że to nie pompa padła, a coś co napędza pompę tj. wałek wyrównoważający z imbusem.

 

Ten przebieg to ori? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po regeneracji u tomka ryzyko kolejnej awarii minimalizujesz do zera. Nie sądzę, żeby migająca kontrolka świec była zapowiedzią awarii układu napędzania pompy, raczej zbieg okoliczności. Dla pewności bym podłączył pod kompa. Pamiętaj, że to nie pompa padła, a coś co napędza pompę tj. wałek wyrównoważający z imbusem.

 

Dzięki za informację. Odpytam warsztat o ten błąd.

 

Ten przebieg to ori? ;)

 

Kupiłem go w '12 z przebiegiem 82kkm. Przebieg sprawdzony wszelkimi możliwymi sposobami i kanałami, również "nieoficjalnymi", wyglądał na prawdziwy. Pompki od razu zmienione w akcji serwisowej. Ja wolę jeździć motocyklami, więc i u mnie nie ma ciężko. ;). Jedynie małżonka jeździ więcej, ale niestety dla auta krótsze trasy.

 

W lipcu - sierpniu zrobiłem prawie 6 tys. po autostradach. Przed awarią auto zapakowane po dach, rowery i V ok 140 km/h.- ciekawe czy to plus wcześniejszy spokojny styl jazdy przyspieszyło zgon napędu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniałem olej i po tym co sie tu naczytałem postanowiłem zwalić miske i zaglądnąc do tego ustrojstwa. jak sie okazalo zupełnie nie potrzebnie. auto ma przelatane 350kkm a imbus i gniazdo wygladają na idealne , wydaje mi sie że nawet lepiej niż na tych fotkach u kolegi wyżej. miska nie była nigdy sciągana, imbus tez ori z 09r wiec napewno nikt tam nie zaglądał wczesniej. spokojnie mogłem jeździć kolejne 200tys. tak wiec myśle że ci co mają auta juz po 09r i imbusy 100mm do 500tyś o ile rdza wczesiej auta nie zje, nie ma co tam zaglądać i ciapać się w tym oleju i brudzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności