wiesiok81 Zgłoś #981 Napisano 2 Sierpnia 2015 fajno, fajno ale co to jest to gniazdo, znaczy wiem co to gniazdo ale w tym wypadku czym ono jest to nie wiem. i taraz co dalej , czy takie gniazdo gdziekolwiek ono sie znajduje trzeba coś z nim zrobić , skad ewentualnie wziąć nowe, nie wiem wysyła sie to do regeneracji, kupić? do zrobienia tego zabieraka, jakkolwiek by się to nie robiło , jak narazie nie mam poojecia co jest co, to po zdarciu miski trzeba nową uszczelke, czy składamy na starej , chyba ze tam nie ma i skada sie na kleju? dodatkowo zapytam czy do zrobienia tego wszystkiego jest potrzebne rozebranie rozrządu? oczywiesie mówimy tu o silniku cbbb. szukałem jakiegos manuala ale w warsztacie jest tylko zmiana na pompe od 1.9 i nic mi to nie mówi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dany_2002 Zgłoś #982 Napisano 2 Sierpnia 2015 Ja mam taki silnik i regenerowałem moduł pompy ponad rok temu przy przebiegu 208tyś. Zabierak był już bardzo wyrobiony. Można powiedzieć, że moduł został zregenerowany "za pięć 12sta" nie patrz na kod silnika bo te pompy są w grupie VAG takie same. Dokładnie to samo u mnie też BMA rozebrałem przy 230 tyś i powiem szczerze może wytrzymałby jeszcze z tysiąc a może nawet tego nie taki był wyrobiony. Po zmianie na większy 60 tyś zrobione bez problemu - - - - - aktualizacja - - - - - fajno, fajno ale co to jest to gniazdo, znaczy wiem co to gniazdo ale w tym wypadku czym ono jest to nie wiem. i taraz co dalej , czy takie gniazdo gdziekolwiek ono sie znajduje trzeba coś z nim zrobić , skad ewentualnie wziąć nowe, nie wiem wysyła sie to do regeneracji, kupić?do zrobienia tego zabieraka, jakkolwiek by się to nie robiło , jak narazie nie mam poojecia co jest co, to po zdarciu miski trzeba nową uszczelke, czy składamy na starej , chyba ze tam nie ma i skada sie na kleju? dodatkowo zapytam czy do zrobienia tego wszystkiego jest potrzebne rozebranie rozrządu? oczywiesie mówimy tu o silniku cbbb. szukałem jakiegos manuala ale w warsztacie jest tylko zmiana na pompe od 1.9 i nic mi to nie mówi Nie oceniając Twojej wiedzy mechanicznej lepiej oddaj ten samochód do mechanika. Z tego co piszesz to nie masz o tym zielonego pojęcia ;-( a temat wałkowany 50 stron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #983 Napisano 2 Sierpnia 2015 wiesiok81, zacznij od zadzwonienia do serwisu, podaj VIN i niech Ci powiedza jak dlugi masz zabierak. Jesli masz 77mm to zainteresuj sie tematem, jesli masz 100mm to raczej nie masz co robic - dluzsza konstrukcja jest juz duzo bardziej odporna na ten problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #984 Napisano 2 Sierpnia 2015 fajno, fajno ale co to jest to gniazdo, znaczy wiem co to gniazdo ale w tym wypadku czym ono jest to nie wiem. i taraz co dalej , czy takie gniazdo gdziekolwiek ono sie znajduje trzeba coś z nim zrobić , skad ewentualnie wziąć nowe, nie wiem wysyła sie to do regeneracji, kupić?do zrobienia tego zabieraka, jakkolwiek by się to nie robiło , jak narazie nie mam poojecia co jest co, to po zdarciu miski trzeba nową uszczelke, czy składamy na starej , chyba ze tam nie ma i skada sie na kleju? dodatkowo zapytam czy do zrobienia tego wszystkiego jest potrzebne rozebranie rozrządu? oczywiesie mówimy tu o silniku cbbb. szukałem jakiegos manuala ale w warsztacie jest tylko zmiana na pompe od 1.9 i nic mi to nie mówi Post nr 4 tego wątku to osoba, która regeneruje moduły pompy. Twoim zadaniem jest tylko wysłać i zapłacić. Wiele osób z forum łącznie ze mną skorzystała z usług Tomka i nie narzekają. Także i Tobie polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinK. Zgłoś #985 Napisano 2 Sierpnia 2015 Odsyłam do postu #964 Z tego postu nic nie wynika - przynajmniej dla mnie. Jest tam zdjęcie zabieraka z silnika z CR Ja pytałem jak sprawa się ma dla mojego silnika. W ASO poinformowano mnie, że w tym silniku problem wadliwej pompy nie występował więc chcę się upewnić na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #986 Napisano 2 Sierpnia 2015 Jest tam zdjęcie zabieraka z silnika z CR Z BMR jest w poście #542 http://forum.vw-passat.pl/threads/40909-Pompa-oleju-zawodny-mechanizm-nap%C4%99du/page28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #987 Napisano 3 Sierpnia 2015 W ASO poinformowano mnie, że w tym silniku problem wadliwej pompy nie występował więc chcę się upewnić na forum. mają rację, pompy były ok, ale napęd pompy olejowej (zabierak i gniazdo w wałku) już nie koniecznie. to są dwie różne rzeczy współpracujące ze sobą. nie było akcji na napęd pompy olejowej, była na wymianę kół zębatych napędu, ale w jakiejś krótkiej serii pojazdów. na moim zregenerowanym wałku zrobiłem 70kkm (w tej chwili 262kkm) i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Donfelicjano Zgłoś #988 Napisano 6 Sierpnia 2015 Przy takim przebiegu to bym się poważnie zainteresował tematem. I juz po przy przebiegu 230 000 napęd pompy olejowej wymieniony:) Mechanik powiedział że zabierak nie był aż tak bardzo zjechany. Sporo robił pomp już po zerwaniu zabieraka - w większości przypadków po zapaleniu się czerwonej kontrolki oleju - pozostaje szybko zgasić i laweta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #989 Napisano 9 Sierpnia 2015 Ja osobiście polecam zamontować pompę oleju z 1,9 Tdi. I problem na zawsze rozwiązany te, silnik robią po 500 tys i nic się nie dzieje. Cały zabieg z częściami z olejem około 2 tys zł. Ja zmieniłem to jak mechanik z VW ( dobry znajomy ) powiedział, że tłucze mi się już napęd. I miał racje to były ostanie tchnienia napędu, w porę go wymieniłem. Teraz silnik pracuje znacznie ciszej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #990 Napisano 9 Sierpnia 2015 Ja osobiście polecam zamontować pompę oleju z 1,9 Tdi. I problem na zawsze rozwiązany te, silnik robią po 500 tys i nic się nie dzieje. Cały zabieg z częściami z olejem około 2 tys zł. Ja zmieniłem to jak mechanik z VW ( dobry znajomy ) powiedział, że tłucze mi się już napęd. I miał racje to były ostanie tchnienia napędu, w porę go wymieniłem. Teraz silnik pracuje znacznie ciszej. Popieram ŚWIĘTE SŁOWA ALE może dużo taniej z rozrządem w 1,5zł idzie się zmieścić . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dpz Zgłoś #991 Napisano 10 Sierpnia 2015 Ja zmieniłem to jak mechanik z VW ( dobry znajomy ) powiedział, że tłucze mi się już napęd. I miał racje to były ostanie tchnienia napędu, w porę go wymieniłem. Teraz silnik pracuje znacznie ciszej. tłucze ? jak to słychać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #992 Napisano 11 Sierpnia 2015 A to mój wybierak przy 208tys. Profilaktycznie wymieniony w ASO przy okazji przeglądu okresowego. Stan określony jako nic nie pokojącego. Silnik CFGB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #993 Napisano 11 Sierpnia 2015 Tak u nich jest niepokojący stan jak do wymiany silnik jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #994 Napisano 13 Sierpnia 2015 Popieram ŚWIĘTE SŁOWA ALE może dużo taniej z rozrządem w 1,5zł idzie się zmieścić . Idzie idzie Tylko zamontowałem nową pompę zamiast używanej, ale spokojnie można używane, silniki 1,9 TDI robią po 500 tys i nie się z tym nie dzieje. - - - - - aktualizacja - - - - - A to mój wybierak przy 208tys. Profilaktycznie wymieniony w ASO przy okazji przeglądu okresowego. Stan określony jako nic nie pokojącego. Silnik CFGB. Wybierak całkiem całkiem, Według zaleceń powinno się go wymieniać co drugą wymianę oleju, należało by jeszcze zweryfikować stan gniazda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #995 Napisano 16 Sierpnia 2015 Według zaleceń powinno się go wymieniać co drugą wymianę oleju, należało by jeszcze zweryfikować stan gniazda. Skad takie zalecenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #996 Napisano 17 Sierpnia 2015 Zalecenia chyba do 3literowych silników. Do CR już na pewno nie potrzeba takich zabiegów robić (chyba że ASO dla kasy zmusza ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieksz Zgłoś #997 Napisano 20 Sierpnia 2015 W ub. sobotę podczas powrotu z wakacji i mnie spotkało to "szczęście", po 140kkm. Czerwony gong, szybki zjazd z A1, wyłączenie silnika i laweta. Po wstępnych oględzinach w warsztacie wygląda na to, że miałem szczęście - silnik i turbina wyglądają na całe - to się jednak finalnie okaże pewnie dopiero po złożeniu i uruchomieniu... Pompa jedzie "na regenerację" do Trójmiasta, więc zakładam że do "tomek50917414". Po lekturze tego wątku mogę mieć nadzieję, że ryzyko kolejnej awarii tego typu zminimalizuję pewnie do zera. Jeżeli nie, wyprowadźcie mnie z błędu... Ale mam pytanie - dwa dni przed awarią zaświeciła mi się żółta migająca kontrolka świec żarowych. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika zniknęła, więc temat zbagatelizowałem (wcześniej w Seacie ta kontrolka oznaczała... brak świateł stopu, ale tym razem były). I tak się zastanawiam, czy nie była to przypadkiem zapowiedź awarii pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #998 Napisano 20 Sierpnia 2015 Po regeneracji u tomka ryzyko kolejnej awarii minimalizujesz do zera. Nie sądzę, żeby migająca kontrolka świec była zapowiedzią awarii układu napędzania pompy, raczej zbieg okoliczności. Dla pewności bym podłączył pod kompa. Pamiętaj, że to nie pompa padła, a coś co napędza pompę tj. wałek wyrównoważający z imbusem. Ten przebieg to ori? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macieksz Zgłoś #999 Napisano 20 Sierpnia 2015 Po regeneracji u tomka ryzyko kolejnej awarii minimalizujesz do zera. Nie sądzę, żeby migająca kontrolka świec była zapowiedzią awarii układu napędzania pompy, raczej zbieg okoliczności. Dla pewności bym podłączył pod kompa. Pamiętaj, że to nie pompa padła, a coś co napędza pompę tj. wałek wyrównoważający z imbusem. Dzięki za informację. Odpytam warsztat o ten błąd. Ten przebieg to ori? Kupiłem go w '12 z przebiegiem 82kkm. Przebieg sprawdzony wszelkimi możliwymi sposobami i kanałami, również "nieoficjalnymi", wyglądał na prawdziwy. Pompki od razu zmienione w akcji serwisowej. Ja wolę jeździć motocyklami, więc i u mnie nie ma ciężko. . Jedynie małżonka jeździ więcej, ale niestety dla auta krótsze trasy. W lipcu - sierpniu zrobiłem prawie 6 tys. po autostradach. Przed awarią auto zapakowane po dach, rowery i V ok 140 km/h.- ciekawe czy to plus wcześniejszy spokojny styl jazdy przyspieszyło zgon napędu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #1000 Napisano 21 Sierpnia 2015 dziś wymieniałem olej i po tym co sie tu naczytałem postanowiłem zwalić miske i zaglądnąc do tego ustrojstwa. jak sie okazalo zupełnie nie potrzebnie. auto ma przelatane 350kkm a imbus i gniazdo wygladają na idealne , wydaje mi sie że nawet lepiej niż na tych fotkach u kolegi wyżej. miska nie była nigdy sciągana, imbus tez ori z 09r wiec napewno nikt tam nie zaglądał wczesniej. spokojnie mogłem jeździć kolejne 200tys. tak wiec myśle że ci co mają auta juz po 09r i imbusy 100mm do 500tyś o ile rdza wczesiej auta nie zje, nie ma co tam zaglądać i ciapać się w tym oleju i brudzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach