Skocz do zawartości
qbuss

mam przestawiony rozrząd - wato naprawiać?

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zakupie paska wyszlo, ze jest lekko przestawiony rozrzad. Pytanie czy zeby ustawic go prawidlowo nalezy rozbierac caly rozrzad czy wystarczy jakas kosmetyka. No i czy w ogole warto to ruszac. Jakie moga być objawy?. Nie mam punktu odniesienia bo nie jezdzilem tym autem przed wymiana rozrzadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozebrać przód i założyć poprawnie pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może tylko synchronizacje kolega ma rozjechaną - kluczyk 13 i 18 w rękę i jedziemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie sugerujesz ze jest zle ustawiony?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyszlo na kompie w serwisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komp to komp ! sprawdzany byl wizualnie ? silnik pracuje bo rozumiem ze nim jezdzisz ? jezeli tak to warto to robic trzeba tylko kupic kompletny nowy rozrzad i wymienic :)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

wyszlo na kompie w serwisie

Ale możesz powiedzieć (napisać) ile Ci wyszło - tzn jaka odchyłka - konkretne wartości.

Bo to jak opisujesz problem to wróżenie z fusów.

Dla przykładu podaję Ci moje synchro: 0-06-1,1

Takie wartości mam na statycznych i dynamicznych logach od 3-ech lat i nic nie reguluję i nie mam zamiaru regulować ponieważ:

1. Auto zima - lato pali "od strzała" (na dotyk)

2. Spalanie na wolnych obrotach na kompie 0,5-0,6 l/h

3. Żadnych drgań ani kopcenia

4. Kapitelne "odejście od dołu" tzn od 1600 1/min

5. Żadnego szarpania przy różnych stylach jazdy (toczenie się, jazda szybka, przyspieszanie)

6. Dobre (niskie) spalanie w trasie i w miarę w mieście

7. Silnik w miarę "cichy" jak na PD

to po co mam coś regulować.

Powyższe opisałem dla przykładu. Pewnie ustawienie na 0 byłoby ideałem ale moje auto "lubi" akurat takie ustawienie jakie ma.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za tego co czytam toobjawy mam takie: troche dymi, spalanie na biegu jalowym ok 0,9l , i wg mnie lekko zwiekszone spalanie podczas jazdy. Pytalem bo wg jednego serwisu nie warto tego ustawiac - koszty - a skutki sa pomijalne, a wg innego serwisu "ja bym to zrobil". Ale wiadomo ze wymiana rozrzadu to koszt tym bardziej ze wymiana byla przed 38tys km. Niestety nie posiadam wydruku z VAGa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zt tym bardziej ze wymiana byla przed 38tys km. Niestety nie posiadam wydruku z VAGa

Nie musisz wymieniać całego rozrządu, wystarczy tylko go zsynchronizować.

Gdyby był przestawiony o parę zębów to byś już miał po silniku, a już na pewno by ci nie chodził...

I tak jak kolega pisał kluczyk 13 i 18 no i oczywiście waga musisz mieć do kontroli...

Pozdrawiam i powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Qbuss jak nie masz vaga to podjedz na spot w swoim regionie to na pewno ci zrobia logi...

 

to co pisze RoGaz50 to swieta prawda-znam przypadek ze kat sie rozjezdza (1.1) i wszystko chodzi jak ta lala a gdy tylko ustawia na 0.0 to juz inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli juz temat rozrzadu to koledzy ile km moge przejechac na rozrzadzie? niewiem jakiej firmy mam czesci ale wymieniany byl kompletny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli juz temat rozrzadu to koledzy ile km moge przejechac na rozrzadzie? niewiem jakiej firmy mam czesci ale wymieniany byl kompletny.

jakbys zdjął osłonę to moze uda ci sie zobaczyc napisy na pasku (firma)

na oryginalnych (aso) to 90tys na na zamiennikach to tak 60-70 - tym bardziej ze nie wiesz co masz wsadzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

60 tys juz mam na nim przejechane. dojezdze te max 70

i bedzie wymiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie mam problem ze swoim passatem b5 fl 1.9 tdi 130km avx, wymieniałem ostatnio pompe wody bo ciekła, ale reszte rzeczy( pasek, napinacz) zostawiłem bo mam do wymiany jeszcze 25 tys km, po wymianie auto zaczeło więcej palić i spalanie na postoju sobie rośnie dosć szybko, więc postanowiłem zobczyć kont synchronizacji, który był na -3.1 i przestawiłem go na 0 i auto wtedy mało paliło, ale był problem z prędkością maksymalną, bo jechał tylko 120km/h i przestawiłem go na -1.5, spalanie chwilowe wynosi od0.7 do 0.8 , jednak auto nadal trochę dużo pali i nie ma do końca tej mocy bo do 160km/h jedzie w miare dobrze, ale potem jest problem, prosiłbym o rade co wzwiazku z tym zrobic? czy przestawić kat synchronizacji jeszcze na minus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze masz przestawiony pasek o 1 zabek , przy wymianie pompy wywala sie caly rozrzad a nie sama pompe , kto ci to robil?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na przestawionym nawet o ząbek by nie odpalił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no będęmusiał spróbować przestawić na próbę o jeden ząbek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, przestawiaj, najlepiej już od razu 3 ząbki. Nie rozumiesz, że diesel nie odpali na przestawionym rozrządzie? Zrób synchro w obie strony na próbę i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej będzie jak sprawdzisz czy rozrząd jest na znaki? Nie rób tak jak piszesz, że będziesz przestawial o " ząbek "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności