qbuss Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2010 Przy zakupie paska wyszlo, ze jest lekko przestawiony rozrzad. Pytanie czy zeby ustawic go prawidlowo nalezy rozbierac caly rozrzad czy wystarczy jakas kosmetyka. No i czy w ogole warto to ruszac. Jakie moga być objawy?. Nie mam punktu odniesienia bo nie jezdzilem tym autem przed wymiana rozrzadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2010 Trzeba rozebrać przód i założyć poprawnie pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #3 Napisano 9 Października 2010 może tylko synchronizacje kolega ma rozjechaną - kluczyk 13 i 18 w rękę i jedziemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #4 Napisano 9 Października 2010 Na jakiej podstawie sugerujesz ze jest zle ustawiony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #5 Napisano 11 Października 2010 wyszlo na kompie w serwisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 11 Października 2010 komp to komp ! sprawdzany byl wizualnie ? silnik pracuje bo rozumiem ze nim jezdzisz ? jezeli tak to warto to robic trzeba tylko kupic kompletny nowy rozrzad i wymienic ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #7 Napisano 11 Października 2010 Witam! wyszlo na kompie w serwisie Ale możesz powiedzieć (napisać) ile Ci wyszło - tzn jaka odchyłka - konkretne wartości. Bo to jak opisujesz problem to wróżenie z fusów. Dla przykładu podaję Ci moje synchro: 0-06-1,1 Takie wartości mam na statycznych i dynamicznych logach od 3-ech lat i nic nie reguluję i nie mam zamiaru regulować ponieważ: 1. Auto zima - lato pali "od strzała" (na dotyk) 2. Spalanie na wolnych obrotach na kompie 0,5-0,6 l/h 3. Żadnych drgań ani kopcenia 4. Kapitelne "odejście od dołu" tzn od 1600 1/min 5. Żadnego szarpania przy różnych stylach jazdy (toczenie się, jazda szybka, przyspieszanie) 6. Dobre (niskie) spalanie w trasie i w miarę w mieście 7. Silnik w miarę "cichy" jak na PD to po co mam coś regulować. Powyższe opisałem dla przykładu. Pewnie ustawienie na 0 byłoby ideałem ale moje auto "lubi" akurat takie ustawienie jakie ma. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2010 za tego co czytam toobjawy mam takie: troche dymi, spalanie na biegu jalowym ok 0,9l , i wg mnie lekko zwiekszone spalanie podczas jazdy. Pytalem bo wg jednego serwisu nie warto tego ustawiac - koszty - a skutki sa pomijalne, a wg innego serwisu "ja bym to zrobil". Ale wiadomo ze wymiana rozrzadu to koszt tym bardziej ze wymiana byla przed 38tys km. Niestety nie posiadam wydruku z VAGa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2010 zt tym bardziej ze wymiana byla przed 38tys km. Niestety nie posiadam wydruku z VAGa Nie musisz wymieniać całego rozrządu, wystarczy tylko go zsynchronizować. Gdyby był przestawiony o parę zębów to byś już miał po silniku, a już na pewno by ci nie chodził... I tak jak kolega pisał kluczyk 13 i 18 no i oczywiście waga musisz mieć do kontroli... Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2010 kolego Qbuss jak nie masz vaga to podjedz na spot w swoim regionie to na pewno ci zrobia logi... to co pisze RoGaz50 to swieta prawda-znam przypadek ze kat sie rozjezdza (1.1) i wszystko chodzi jak ta lala a gdy tylko ustawia na 0.0 to juz inna bajka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #11 Napisano 12 Października 2010 jesli juz temat rozrzadu to koledzy ile km moge przejechac na rozrzadzie? niewiem jakiej firmy mam czesci ale wymieniany byl kompletny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #12 Napisano 12 Października 2010 jesli juz temat rozrzadu to koledzy ile km moge przejechac na rozrzadzie? niewiem jakiej firmy mam czesci ale wymieniany byl kompletny. jakbys zdjął osłonę to moze uda ci sie zobaczyc napisy na pasku (firma) na oryginalnych (aso) to 90tys na na zamiennikach to tak 60-70 - tym bardziej ze nie wiesz co masz wsadzone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #13 Napisano 13 Października 2010 60 tys juz mam na nim przejechane. dojezdze te max 70 i bedzie wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #14 Napisano 31 Sierpnia 2016 Witam Panowie mam problem ze swoim passatem b5 fl 1.9 tdi 130km avx, wymieniałem ostatnio pompe wody bo ciekła, ale reszte rzeczy( pasek, napinacz) zostawiłem bo mam do wymiany jeszcze 25 tys km, po wymianie auto zaczeło więcej palić i spalanie na postoju sobie rośnie dosć szybko, więc postanowiłem zobczyć kont synchronizacji, który był na -3.1 i przestawiłem go na 0 i auto wtedy mało paliło, ale był problem z prędkością maksymalną, bo jechał tylko 120km/h i przestawiłem go na -1.5, spalanie chwilowe wynosi od0.7 do 0.8 , jednak auto nadal trochę dużo pali i nie ma do końca tej mocy bo do 160km/h jedzie w miare dobrze, ale potem jest problem, prosiłbym o rade co wzwiazku z tym zrobic? czy przestawić kat synchronizacji jeszcze na minus? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #15 Napisano 1 Września 2016 doradzi cos ktoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #16 Napisano 1 Września 2016 a moze masz przestawiony pasek o 1 zabek , przy wymianie pompy wywala sie caly rozrzad a nie sama pompe , kto ci to robil? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #17 Napisano 1 Września 2016 na przestawionym nawet o ząbek by nie odpalił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz1991x Zgłoś #18 Napisano 1 Września 2016 no będęmusiał spróbować przestawić na próbę o jeden ząbek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #19 Napisano 2 Września 2016 Tak tak, przestawiaj, najlepiej już od razu 3 ząbki. Nie rozumiesz, że diesel nie odpali na przestawionym rozrządzie? Zrób synchro w obie strony na próbę i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #20 Napisano 2 Września 2016 A czy nie lepiej będzie jak sprawdzisz czy rozrząd jest na znaki? Nie rób tak jak piszesz, że będziesz przestawial o " ząbek " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach