Karol_K_ Zgłoś #1 Napisano 4 Marca 2010 Szukam szukam i nie moge znaleź ;-( W miejsce postojówek w przodnich lampach zamiast żarowki 5W założyłem diodę 1W po paru sekundach komputer wykrywa że żarówka pobiera mały prąd i gasi diode (wyskakuje błąd), pisze że żarówka spalona. Da się jakoś wyłączyć ten test żarówek za pomocą vaga? (Nie chciałbym lutować żadnyuch rezystorów) tak aby komputer mi ich nie gasił??? Widziałęm w vagu jest taka opcja diagnoza lamp typu zimnego ale po włączeniu tej opcji i tak komputer gasi mi postojówki To jest tylko test na zgaszonych żarówkach a jak zgasić test na włączonych żarówkach???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 4 Marca 2010 W miejsce postojówek w przodnich lampach zamiast żarowki 5W założyłem diodę 1W po paru sekundach komputer wykrywa że żarówka pobiera mały prąd i gasi diode Może nie pozbawiaj się opcji kontroli spalonych żarówek, tylko wymień te diody na takie, które oszukują kompa, że są zwykłymi żarówkami, tu dla aut z CAN: http://moto.allegro.pl/item911800713_postojowki_diody_hid_led_can_bus_w5w_5w_bmw_audi.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #3 Napisano 5 Marca 2010 (edytowane) komp odcina żarówki wywalając błąd przy mniejszym poborze, komp widzi ją jako spaloną i odcina , dlatego żeby nie wkładać w układ oporników można zastosować diodę led już z wbudowanymi opornikami która oszuka kompa na allegro występują jako led can zresztą Tomcio pisał już wyżej .Ja polecam takie diody jak mam sprawdzone i działa w moim bez zarzutu tu opisałem co i jak http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=815780#post815780 Edytowane 5 Marca 2010 przez Moro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #4 Napisano 5 Marca 2010 Sprawdz bezpieczniki, albo zobaczy czy dochodzi do tej zaroweczki napiecie Jak napisał Moro1981, nic nie sprawdzisz, bo bez żarówki nie będzie napięcia na stykach. Niestety często się zdarza - sam miałem tak 2 razy, że żarówka od postojówek mimo, że jest jeszcze dobra przestaje świecić i komputer sygnalizuje jej uszkodzenie. Po kilku dniach nagle się naprawia i świeci dalej . Rozmawiałem o tym z serwisantem przy okazji przeglądu i powiedział, że to normalne - "nadpalona" żarówka ma trochę mniejszy opór i komputer zdejmuje z niej zasilanie. I jeszcze jedna praktyczna porada - lepiej wkładać oryginalne żarówki, są one koloru niebieskiego i świecą na biało, zwykłe są białe i świecą na żółto dając mało ciekawy efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2010 Cytat:Napisał nemo Zobacz post Sprawdz bezpieczniki, albo zobaczy czy dochodzi do tej zaroweczki napiecie Jak napisał Moro1981, nic nie sprawdzisz, bo bez żarówki nie będzie napięcia na stykach. Trochę się zamieszało. Temat został wydzielony z "Pytania nowego użytkownika" i znalazły się tu niechcący wypowiedzi dotyczące innego poruszanego tam problemu - podświetlania pokręteł nawiewu w B5. - #3 i #4. Zaraportuję i "ktoś" poczyści. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol_K_ Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2010 ok to najwyżej spróbuję jeszcze z tymi zarowkami się pobawić A w vagu nie wiek ktoś jak tą opcje zgasić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2010 (edytowane) ok to najwyżej spróbuję jeszcze z tymi zarowkami się pobawićA w vagu nie wiek ktoś jak tą opcje zgasić??? jeśli chodzi Ci o to żeby nie widział błedu komp, to vagiem możesz tylko błąd skasować nie można wyłączyć ,żeby nie pokazywało spalonej żarówki Edytowane 5 Marca 2010 przez Moro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2010 jeśli chodzi Ci o to żeby nie widział błedu komp, to vagiem możesz tylko błąd skasować nie można wyłączyć ,żeby nie pokazywało spalonej żarówki Można, można Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #9 Napisano 5 Marca 2010 Można, można o kurde ???było by wybornie ,ale co nie będzie odcinał jak wsadzimy np diodę bez opornika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #10 Napisano 5 Marca 2010 co nie będzie odcinał jak wsadzimy np diodę bez opornika ? Nie mam pojęcia, nie zmieniałem jeszcze oświetlenia na LED, mam to co jest w standardzie (kwestia czasu ). Przekodować należy Bordnetz (09): Byte 18 Bit 0 Cold Diagnosis License Plate Lights activeByte 18 Bit 1 Cold Diagnosis Brake Lights active Byte 18 Bit 2 Cold Diagnosis Front Fog Lights active Byte 18 Bit 3 Cold Diagnosis Rear Fog Lights active Byte 18 Bit 4 Cold Diagnosis High Beam active Byte 18 Bit 5 Cold Diagnosis Turn Signals active Byte 18 Bit 6 Cold Diagnosis Back Light active Byte 18 Bit 7 Cold Diagnosis Side Turn Signals active Byte 19 Bit 0 Cold Diagnosis Low Beam active Byte 19 Bit 1 Cold Diagnosis Front Parking Lights active Byte 19 Bit 2 Cold Diagnosis Rear Parking Lights active Byte 19 Bit 3 Diagnosis Rear Parking Lights active Odznaczasz to, co ma nie być sprawdzane. ---------- Post added at 20:11 ---------- Previous post was at 20:10 ---------- Zauważcie, że w Passacie niektóre opcje są odznaczone (dokładnie te światła, które fabrycznie miały zamontowane LEDy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #11 Napisano 5 Marca 2010 Myślę że to super rozwiązanie jak zadziała ze zwykłym led ,tylko nie będzie wiadomo jak padnie żarówka ,muszę podłączyć autko pod kompa sprawdzę ,niestety nie mam swojego, więc poczekam na Michała (m3iaz) jak będzie leciał przez Wro ,może poratuje hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #12 Napisano 5 Marca 2010 A te diody to tak na potrzeby lansu? czy jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #13 Napisano 5 Marca 2010 A te diody to tak na potrzeby lansu? czy jak? w moim przypadku- mam dość żółci w środku, a na postojowe żeby to jakoś wyglądało przy hidzie, bo bez leda to marność niesamowita;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #14 Napisano 5 Marca 2010 Sorry za przekorę, ale jak widzę lanserskie golfy III właśnie z super hiper ekstra delux diodami to... litości. Osobiście kupiłem żarówki philipsa nazwy nie pamiętam i są białeoswiecące. jak chcecie foto to jutro mogę zrobić. Ale kazdy ma swój gust a o gustach nie rozmawiamy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #15 Napisano 5 Marca 2010 Osobiście kupiłem żarówki philipsa nazwy nie pamiętam i są białeoswiecące.jak chcecie foto to jutro mogę zrobić. Też kupiłem takie , bańka jest niebieska a świecą na biało, koszt 14 zł. Nazwa chyba Philips Blue . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #16 Napisano 5 Marca 2010 tak się składa że mam identyczne jak wymieniliście a raczej miałem i do hida tak to wygląda po założeniu diody tak,wiec chyba jasne którą wybrałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erko1 Zgłoś #17 Napisano 8 Marca 2010 Przekodować należy Bordnetz (09): którym poleceniem wyłączyć sprawdzanie tylnych świateł pozycyjnych? ps. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53353 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #18 Napisano 8 Marca 2010 tak się składa że mam identyczne jak wymieniliście a raczej miałem i do hida tak to wygląda po założeniu diody tak,wiec chyba jasne którą wybrałem Jakbyś kupił oryginalną żarówkę (niebieskie szkło) to miałbyś identyczny efekt jak w diodzie - światło białe i nie trzeba kombinować z rezystorami itp. Zwykłe żarówki (białe szkło) dają właśnie takie żółte światło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #19 Napisano 8 Marca 2010 (edytowane) Jakbyś kupił oryginalną żarówkę (niebieskie szkło) to miałbyś identyczny efekt jak w diodzie - światło białe i nie trzeba kombinować z rezystorami itp. Zwykłe żarówki (białe szkło) dają właśnie takie żółte światło. Ale ja mam założone wyżej takie z niebieską bańką philipsa w5w i taki jest efekt ,przy zwykłych zarówkach wygląda jak białe przy hidzie 6000k tak jak wyżej,natomiast zjęcie poniżej przedstawia z diodą ,myślisz że jak bym miał taki efekt bez diody czy wogóle bym ją wsadził ??takie miałem i zdjęcie nr 1 post 16 http://www.allegro.pl/item934534047_zarowki_philips_w5w_12v_5w_niebieskie_2szt.html Edytowane 8 Marca 2010 przez Moro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #20 Napisano 8 Marca 2010 Moro a jak sobie dałeś radę z migającymi postojówkami? Pisałeś kiedyś, że po wyłączeniu masz stroboskop. Z drugiej strony trzeba było wziąć HID'y o barwie 4300 K ale w sumie o gustach sie nie dyskutuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach