Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Sprawdzenie i regeneracja pompy wtryskowej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie - silniczek 1.9TDI AFN 110KM

Mimo sprawnych wszystkich świec zarowych mój silniczek ciezko pali. Nawet na ciepłym silniku potrafi się czasami jakby zawiesi któryś z wtrysków(przy jeździe na niskich obrotach). Wtryski były sprawdzane dwukrotnie więc obstawiam pompę.

 

Pytanie, czy pompiarz może spradzic pompę bez jej demontarzu, np podpinając się pod przeowdy od wtrysków???

Drugie pytanie - czy wogóle taką pompę(z elektronicznym sterowaniem) da się sprawdzic bez jej rozbierania???

I trzecie pytanie - jeśli jest faktycznie zajechana to warto bawic się w regenerację czy szukac innej uzywki. Mam pod nosem gościa który mi sprzeda używkę i jesli po zamontowaniu bedzie coś nie tak to moge ją zwrócic.

 

Ps. VAG nic nie wykazuje.

 

Co porponujecie???

Edytowane przez M?odyWilk22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kto ci sprawdzal wtryski ?

pompy nie sprawdzisz na aucie, tylko na stole probierczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzało mi je dwóch pompiarzy:

- bo myslałem ze przez wtryski tak sie dzieje i kupiłem uzywki które przed załozeniem spradwził mi pomiarz na maszynie i powiedział, że są w super stanie

- no i teraz dalej mi niedawalo to spokoju wiec jeszcze raz je wymontowałem i zawiozłem do innego i opinia była dokładnie taka sama ,,nie ma sie do czego przyczepic''

 

Zeby sytuacja była jasna niezaleznie od tego czy na dworze jest 10st czy -10st to zawsze jak auto postoi dłuzej to muszę go dłuzgo krecic zanim załapie. A jak załapie to nie chodzi na wszytskie gary i sie trzesie. Dopiero po chwili wskakuje na 4 gar.

 

Po drugie nawet w czasie jazdy jak zejde do około 1,5 tys/obr min to potrafi szarpac silnikiem i dzieje sie dalej tak jakby znowu chodził na 3 gary.

 

Kat wtrysku i rozrzad spardzwone na 100%.

 

No i chodzi tak metalicznie... Ogólnie bardzo dziwne zachowanie i nikt nie umie stwierdzi co jest przyczyną. Ja obstawiam pompę.

 

Tylko pytanie jak sie do tego zabrac - jak bedzie walnieta to regenerowac czy kupic używke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompiarz ci sprawdzil wtryski a co do pompy to juz nie wie jak ja sprawdzic i czy mozna to zrobic na aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo to taki pompiarz byl, ze stolu nie ma. dziad jakis. kat wtrysku sprawdzony? jaki kolor dymu w trakcie szarpania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki kolor dymu w trakcie szarpania?

 

No właśnie, zaobserwuj kolor dymu jak kolega radzi. Jak biały to powietrze masz w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziad pomiarz tylko wiedząc jak sobie u mnie w okolicy pompiarze liczą za kazdą wykonaną rzecz to walełem sam zdemontowac wtryski i zawieść do sprawdzenia :)

 

A że były sparawdzane u dwóch pompiarzy to mam pewnośc, ze są oki.

 

Co do koloru to dymi na biało-niebiesko jak się niby któryś z wtrysków przywiesi. Ale tłumacze sobie to tym, ze pompa daje za niskie ciśnienie...

 

Ps. Mógłbym zrozumieć, ze łapie lewe powietrze jak dłużej postoi i nie chce odpalić. Ale co akurat mają niskie obroty podczas jazdy do łapania powietrza??? A na wysokich już nie łapie??? I zdarza się to raz na jakiś czas...

 

 

Rozumiem, że jak postoi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może masz zjechaną pompę przetłaczającą. To jest część pompy wtryskowej która wstępnie podnosi ciśnienie ON, chyba do 1,5 bar i dopiero pod tym ciśnieniem idzie na zasadniczą część pompy. Miałem tak w mondeo TD - ciężko palił, gubił wolne odroty, pompiarz wymienił mi takie plastikowe łopatki w pompie i mondeo pali do dziś - kosztowało mnie to chyba 300 zł z demontażem i montażem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta ...

Passat 1.9TDI AFN 110koni . Ciężko pali po nocy , nie ważne czy stoi na dworze czy w garażu , czy jest temp dodatnia czy na minusie , jak już zaskoczy to puszcza taki siwy / biały dym , strasznie drażniący , śmierdzący .

Wiem że pompa wtryskowa zaczyna puszczać , jest mokra , i czuć paliwo po otwarciu maski ...

Ale czy problem tkwi w samej pompie wtryskowej ? Czy jeszcze coś innego sprawdzić ?

 

Świece nowe (Beru) , filtr paliwa z zaworkiem również nowe , wtryski regenerowane na nowych końcówkach WZM , przewody paliwowe wraz ze wszystkimi opaskami zmienione na nowe .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności