Skocz do zawartości
Gość staH

zawysoka temperatura silnika???

Rekomendowane odpowiedzi

czytalem ze na krotko da sie to zrobic, ale dokladnie jak? mam 3 styki na czujniku w chlodnicy.

Czujnik działa tak że zwiera środkowy przewód ze skrajnymi - wyciągnij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zewrzyj kablem środkowy pin po kolei ze skrajnymi - z jednym powinien załączyć się pierwszy bieg, z drugim drugi bieg wentylatorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie z kolei jest tak (sprawdziłem przed chwilą) ze zwiera sie skrajny (gorny) z jednym z pozostałych dwóch i sie sprawdza. winą wysokich wskazań temp. moze tez byc (jak u mnie) walnięty czujnik temperatury przy głowicy. U mnie mimo załaczonego wiatraka temp nie spada, nawet rosnie - co nijak ma sie do wskazan termometra włozonego do zbiorniczka wyrównawczego. po odpieciu czujnika na kilkanascie sekund - ta zeby wskazówka spadla i ponownym podłaczeniu pokazuje 93 (+/-) stopnie. a po kilku minutach mimo,ze temperatura zwieksza sie do okolo 100 pokazuje 110 błyska kontrolką.płyn mi się nie gotuje, rury nie zamieniają się w kamień (mozna je scisnac dwoma palcami nieco).załącza się wiatrak. temp. na termometrze spada do 87 a na zegarze dalej stoi 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość staH

lukkaszz sluchaj wymieni TERMOSTAT CZUJNIK I PLYNN ja tak zrobilem ii wszystko gra wentylatory dzialaja procz wskaznika temp na desce ale to wina zimnych lutow:( a jak chcesz sprawdzic na krotko wentylatory to wez male szczypki i plus do minusa i powinny smigac wentylatory pamietaj ze sa 2 schematy szybko i wolno pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i sprawdz przewody od czujnika. u mnie okazało się ze jeden był przetarty. po wymienieniu go poprawiły się wskazania temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i Ja podpinam się pod temat. Zakładając, że wskaznik temp. nie kłamie, a nie powinien, bo przelutowałem styki. Na zegarach 90 C, górny wąż gorący, dolny letni, czyli termostat nie bangla i nie otwiera dużego obiegu. Czasami, a teraz co raz częściej jest tak, że temp skoczy pod 110, wicher działa, na I i II biegu. Stawiam w tym przypadku na termostat i:

- na zdjęciu z ETKI, które zapodał Martyn wiem tylko tyle, że gdzieś koło pompy, przy jakims krućcu jest termostat. Czy mógłby ktoś pokazać to na zdjęciu silnika, gdzie mam go wypatrywać :?: Głupia prośba, ale nie miałem z tym nigdy styczności stąd moja niewiedza.

-Czy wymienie go sam :?: Ojciec mówił mi, że trzeba mise olejową ściągać :confused: Nie chce mi się w to wierzyć za bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Początek otwarcia termostatu to 87 stopni, wiec jak przy 90 na wskaźniku dolny wąż robi się letni, to jak dla mnie termostat się przynajmniej zaczyna otwierać. Na zdjęciu silnika go nie będzie widać, trzeba odkręcić pompę wspomagania, termostat siedzi w obudowie nad nią, na dolocie do pompy wody. Miski nie trzeba ściągać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dzięki. Sprawdze ten dolny wąż jak na zegarze będzie 100 C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość staH

dasz rade wymienic(jak ja dalem:D) tak jak ziomki mowia pompe od wspomy trza wyrzucic i masz. aha tylk odobrze wsadz bo zdarzaja sie kwiaty ze wmontuja termostat odwrotnie :P i wtedy dupa pisz jak cos ja świeżo po wyminaie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylk odobrze wsadz bo zdarzaja sie kwiaty ze wmontuja termostat odwrotnie

 

Odwrotnie to chyba za pomocą młotka go tam wbijają. Nie pasuje w odwrotną stronę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dolny wąż i jest ok. Termostat otwiera duży obieg. No ale nadal mam problem z ta temperaturą. Oleju jest akurat, płynu też, chłodnica jest nowa, więc przepływ płynu przez nia jest bdb dobry. no chyba że przy takich temperaturach powietrza 100 C to normalka w mieście. Wicherek tez sie wlacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość garden92

Masz to samo co ja miałem, jak masz licznik, musisz przelutować na nowo ścieche i powinno być po kłopocie, jak to nie pomoże to ruszaj wtyczką, gdzie podpinasz kable do licznika ruszaj tą wtyczką i wtedy musi sie coś podnieść jak sie podniesie to powiginaj trochę te szpilki co wystają w liczniku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termometr do zbiorniczka wyrównawczego i bedziesz wiedział

połamany hokej pod zderzakiem tez zmienia mozliwosci chłodzenia. sprawdziłem na własnej skórze - krawężnik był za wysoki :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz to samo co ja miałem, jak masz licznik, musisz przelutować na nowo ścieche i powinno być po kłopocie, jak to nie pomoże to ruszaj wtyczką, gdzie podpinasz kable do licznika ruszaj tą wtyczką i wtedy musi sie coś podnieść jak sie podniesie to powiginaj trochę te szpilki co wystają w liczniku :D

 

lutowałem już te badziewia. Wcześniej wskaźnik działał jak chciał - przewaznie nie działał. Teraz cały czas pokazuje temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak gwoli uzupelnienia - u mnie problemy z temp. (odpukać) skończyły się gdy wymieniłem, po kolei, termostat,korek zbiorniczka, górny wąż chłodnicy i czujnik temperatury i termowłącznik. oraz pokleiłem(tymczasowo) połamany hokej i odpowietrzyłem porządnie układ.

prawdopodobnie przez nieszczelny wąż było niewłasciwe ciśnienie w układzie(i zaciągało powietrze) - zmieniło to (i termostat) realną temp. w układzie(mierzone termometrem) po wymianie czujnika temp. zaczeła się zgadzac mniej wiecej ze wskazaniami na zegarze. jednak nadal była za wysoka (dochodziła do 110). wymieniłem termowłącznik wentylatora na ten o nizszej temp. załączania(bodajże 85-95;95-105)-silnik się schladzał ale temperatura nadal miała tendencje do szybkiego rośnięcia.

odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego zagrzałem samochód ( do 3krotnego właczenia wiatraka), zakręciłem i ostra przejażdżka. gdy temperatura weszła pod 110 (wentylator się załączył na 2 biegu) zjazd na pobocze.Przy pracującym silniku delikatnie odkręciłem korek zbiorniczka było długie puuuuuuuuuuuuffffff (uwaga moze poparzyc). wyrównałem (na wystudzonym silniku) poziom płynu do ciut powyżej minimum.teraz gdy jade/stoje w korku temp dochodzi mi max. do > 100 <110 wiatraki zapierdzielają i wciagu chwili temp. schodzi do 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość twain_55

I. Metodą prób i błędów zmostkuj po kolei dwa styki w kostce włącznika wentylatorów:

1. masa;

2. pierwszy bieg wentylatora (wentylatorów)

3. drugi bieg wentylatora (wentylatorów).

II. sprawdź drożność przewodu odpowietrzającego układ chłodzenia (cienki wężyk pomiędzy wężem chłodnica-głowica)

III. przeciągnij dodatkowe dwa przewody do kabiny zamontuj jakikolwiek przełącznik jednopozycyjny (może być z Poldka albo z malucha), zdejmij złączkę z termowłącznika wentylatora i podłącz do kostki te dwa dodatkowe przewody. Od tej pory to Ty będziesz rządził wentylatorami, a nie termowyłącznik.

Pkt. III. zastosowałem kiedyś w Poldku i nigdy nie miałem problemów z temperaturą silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To i Ja podpinam się pod temat. Zakładając, że wskaznik temp. nie kłamie, a nie powinien, bo przelutowałem styki. Na zegarach 90 C, górny wąż gorący, dolny letni, czyli termostat nie bangla i nie otwiera dużego obiegu. Czasami, a teraz co raz częściej jest tak, że temp skoczy pod 110, wicher działa, na I i II biegu. Stawiam w tym przypadku na termostat i:

- na zdjęciu z ETKI, które zapodał Martyn wiem tylko tyle, że gdzieś koło pompy, przy jakims krućcu jest termostat. Czy mógłby ktoś pokazać to na zdjęciu silnika, gdzie mam go wypatrywać :?: Głupia prośba, ale nie miałem z tym nigdy styczności stąd moja niewiedza.

-Czy wymienie go sam :?: Ojciec mówił mi, że trzeba mise olejową ściągać :confused: Nie chce mi się w to wierzyć za bardzo.

Zrobiłem parę fotek, które powinny pomóc przy dobieraniu sie do termostatu. Termostat u siebie wymieniałem w ubiegłym roku dlatego instrukcja w wersji na "sucho". Jak zdejmiesz obudowę termostatu sprawdź czy krawędź obudowy na ,którą zakładana jest uszczelka nie jest uszkodzona (wyszczerbiona) jeżeli będą jakiekolwiek uszkodzenia lepiej wymień na nową( około 12 pln)zaoszczędzisz sobie ponownego demontażu termostatu. Po złożeniu wszystkiego trzeba naciągnąć pasek pompy wspomagania regulacja na zdjęciu nr 4.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam trochę inną łapę pompy wspomagania, wrzucam fotki dla potomnych

najpierw trzeba odkręcić pompę od wspornika - 3 śruby od strony kółka i 2 z tyłu pompy (kolor żółty). Żeby odkręcić tylne śrubki trzeba maksymalnie odchylić pompę czyli odkręcić śruby oznaczone na czerwono i wypchnąć ją ręką do przodu auta.

Jak już odkręcimy pompę to wyciągamy ją z łapy i podwieszamy do nadwozia. Dalej odkręcamy łapę - dwie śruby obok miski olejowej oraz jedna śruba obok "zawiasu" łapy (pod alternatorem). Wszystkie w/w śruby na klucz 13 :) tej większej czyli na klucz 16 od zawiasu nie ruszamy bo nie ma po co. Łapę wyciągamy i mamy piękny dostęp do termostatu :)

napełniając układ najlepiej odpiąć górny wąż od chłodnicy i zalać ją cieczą, potem dopiero wlewać do zbiorniczka płyn. (fot. 2)

t.jpg

t1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest w stanie ktoś powiedzieć gdzie znajdują się czujnik temperatury cieczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jest w stanie ktoś powiedzieć gdzie znajdują się czujnik temperatury cieczy?
W moim silniku RP znajdują się w króćcu przykręconym do głowicy. A wygląda to tak jak w załączniku w pierwszym poście tego tematu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=46755&highlight=kr%F3ciec

krĂłciec.JPG

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a potrafi mi ktoś wytłumaczyć czemu mam 2 czujniki?? głupie pytanie:D

i jak można sprawdzić jakie są parametry czujników bo nie kumam akcji z kolorami:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności