Skocz do zawartości
Gość michal6272

PIONEER DEH6800MP po wyjeciu kluczyka gubi ustawienia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michal6272

Zmienilem radio w passacie z oryginalnego na PIONEER DEH 6800MP no i.... co mam zrobic aby:

1. radio gralo nawet gdy nie ma kluczyka w stacyjce

2. zeby po wyjeciu kluczyka nie tracilo zapisanych ustawien

 

Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby ci radio grało, nawet jak kluczyk wyjmiesz, to musisz wziac z innego miejsca zasilanie. A jeśli po wyjęciu kluczyka - gubi ci wszystkie ustawienia, to masz odwrotnie podłączone PLUS-y w kostce. Zamień (że tak to nazwe) PLUS stały z PLUSEM, który "dochodzi" po przekreceniu stacyjki. No nie jest to "fachowe wyjaśnienie", ale powinieneś zatrybić o co chodzi :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie trzeba zamienić kable(wtyczki).Też mam to radyjko jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Po prostu VW ma zamienione kable zasilania w kostce. Taki myk ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten PLUS, co chcesz mieć, zeby radio nie gasło nawet po wyjęciu kluczyka, to najprosciej z zasilania zapalniczki wziać. Oczywiście z kabla w konsoli, a nie z gniazdka :ok: Chociaż uwazam, ze to niepraktyczne jest, bo często będzie dochodzić dodatkowa czynność - czyli wyłączanie radia. No i uważaj, żeby jakichś cyrków nie było, bo u mnie (nie wiem dlaczego) - jak się włączało radio, to razem zapalało się podświetlenie tylnej tablicy. Może to niedorzeczne, ale jednak tak było. I nawet z kostkami wcześniej nic nie kombinowałem. Podłączyłem po prostu radio - a tu ZONK :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marotorun

tez mam problem z gubieniem ustawien.dostalem podpowiedz o zmostkowaniu kabelkow,teraz czyczam ten post i dalej nie wiem jak to zrobic.potrzebuje prostego wyjasnienia jak to zrobic.dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marotorun jak chcesz żeby grało nawet jak kluczyk wyjęty - połącz razem kable zasilające wychodzące z radia (tj. stały plus od akumulatora i plus po przekręceniu kluczyka) i podłącz do stałego zasilania.

A czytając Twój problem to zamień miejscami kable: zasilanie stałe i zasilanie po kluczyku, z tym, że w tej opcji radio po wyjęciu kluczyka będzie się wyłączało, ale pamięć powinna trzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tez mam problem z gubieniem ustawien.dostalem podpowiedz o zmostkowaniu kabelkow,teraz czyczam ten post i dalej nie wiem jak to zrobic.potrzebuje prostego wyjasnienia jak to zrobic.dziekuje i pozdrawiam

Jak to pisał Damian, jeden z kabli w kostce (w aucie) doprowadza + na stałe a drugi podaje + dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Z kostki, którą masz w radiu, wychodzą kable żółty i czerwony - skręć (lub złącz) je razem i podłącz do tego kabelka z kostki w aucie, który podaje + na stałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuję najprościej jak się da z radyjkiem dostaliście wiązkę przewodów z jednej strony kostka ISO a z drugiej mała kostka podłączana do radyja jeśli chcesz:

1.aby radio działało po włożeniu kluczyka do stacyjki i oczywiście nie gubiło ustawień rozepnij 2 kondony gumowe z przewodami czerwonym i żółtym i podłącz odwrotnie tzn. zółty z czerwonym i czerwony z żółtym

2. Jeśli chcesz aby działało bez kluczyka poprowadz dodatkowy kabelek między ww przewodami oczywiście ustawienia będzie pamiętał tylko że u mnie był problem tego typu iż mostkując te dwa przewody nie działał mi buzzer i często zostawiałem światła włączone więc sprawdzcie czy u was wszystko gra

pozdrowionka mam nadzieję że pomogłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buzzer nie działał tobie bo żle zmostkowałeś, masz zmostkować kabel od strony radia a od strony samochodu + po kluczyku ma byc nigdzie nie podłączony ani nie zwarty, te dwa kable zasilające od radia (przeważnie zółty i czerwony)podłączasz pod stały plus wychodzący z instalacji samochodu (prawdopodobnie brązowy z czerwonym paskiem ale różnie jest z tymi kolorami)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz tutaj link o takim samym problemie masz tam rysunki i inne rodzaje rozwiązań.Musisz dobrze złaczyć kable i będzie ok. Link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marotorun

cos za cos.wyjalem radio i z uwagi na to ze jest ono podlaczone od razu do kostki samochodu zmostkowalem te dwa kable.efekt.radio gra bez klucza,pamiec trzyma ale brak teraz domykania szyb kluczykiem i nie zalancza sie immo.dziwne.dodam ze kable sa bardzo krotkie.wychodzi kostka ledwo z kieszeni a co tu dopiero myslec o zamianie tych pinow.jutro kolejna proba.cos wymysle.pozdro :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz ich tak zmostkowac bo moduł komfortu widzi to jakby cos było załaczone i stąd te braki o których pisałeś.

Musisz spróbować zamienic te kable miejscami a nie mostkować ich.Jeżeli masz odrazu wpięte do kostki to może warto zakupić w sklepie kostki iso i podłaczyc od nowa zyskując troche na długości kabli ?? Zamontowanie potrwa kilka minut więcej ale będziesz miał wszystko zrobione na cacy.

Jeżeli z radia wychodza ci przewody zółty i czerwony i mają takie gumki to podłacz je obydwa do dwóch osobnych gumek ale z jednego przewodu z instalacji auta.Tez zajęło mi ładnych kilka minut zanim trafiłem na dobra konfiguracje ale jest to do zrobienia.Popróbuj tak jak tu oto chodzi co ci napisałem skup sie na 3 wariancie <a href=10046017ywil2.th.jpg' alt='10046017ywil2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marotorun

zamienilem piny w kostce i jest ok.wiec mam to z glowy.dzieki i pozdrawiam. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal6272

No i zmienilem te kabelki tak jak mi pisaliscie, czyli czerowny z zoltym i odwrotnie i radio juz nie gubi ustawien a co sie okazalo ponadto: radio gra nawet bez kluczyka w stacyjce!! WYPAS! :hyhy::hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Alpine 9854R, mialem ten sam problem w swoim pasku. Wystarczylo polaczyc kabel zolty z czerwony i na odwrot,kable byly zrobione z koncowkami. Jesli ktos sie nie chce bawic w szukanie odpowiednich kabelkow,mozna rowniez zakupic kostki to VW,podlaczyc i gotowe. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michal6272

możesz wrzucić zdjęcie radyjka i całej środkowej konsoli.Też się zastanawiam nad zamontowaniem tego radyjka. Mam teraz Gamme i zmieniarke na panelu i pod spodem climatronic, ale audio mnie rozwala-to jest poprostu lipa. :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radio jak najbardziej si ka lafo zamień kable i wszystko bedzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojtf23

Witajcie wszyscy.

 

A wiec mam problem taki otóż zamieniłem kable żółty-czerwony i drugi tak samo i jeszcze odciąłem kabel od podświetlenia po to żeby mi zaczął działać dobrze moduł komfortu ponieważ nie działał mi centralny zamek na pilota, szyby na kluczyk i alarm.

 

Moim problemem jest to że nie wydaje mi dźwięku jak mam włączone światła przy otwartych drzwiach. Co muszę zrobić żeby zaczął ten "BUZZER" działać??? jakie kabelki zaś pozmieniać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest w tym temacie w moim wcześniejszym poście LINK w którym jest to opisane.Nie możesz połaczyć kabli żółtego z czerwonym w pare bo doprowadzi to właśnie do takiego efektu o jakim napisałeś(przerabiałem to samo). Jeżeli z radja wychodzą ci dwa przewody (żółty i czerwony) i mają one dodatkowe wyjścia do zmostkowania to podłacz je w tych miejscach a do kostki z auta podłacz je tylko pod jeden przewód ten ze stałym pradem. U mnie chyba tak rozwiązałem ten problem.Sprawdze to podłaczenie jutro jak znajde trochę czasu i napisze ci dokładnie co i jak (ale spróbuj tak jak ci napisałem).

 

Więc jest dokładnie tak jak napisałem do czerwonego kabla z radia podłaczyłem żółty ale tylko możesz podłączyć przez ten kabelek do zmostkowania (widoczny na zdjeciu) i on wchodzi do żółtego ( ale musisz je rozdzielić miedzy radiem i kostką iso od radia) a nastepnie wpinasz kostke iso od radia do tej z samochodu i wszystko bedzie ok.Żółty kabel z kostki iso jest podpięty do stałego + z kostki auta ( a powinien byc czerwony) i to jest ta zamiana. Od prądu po zapłonie czyli czerwony kabel przy kostce iso od radia zostaje wolny (trzeba go zaizolować na końcu żeby nie powstało jakieś zwarcie.

Mam nadzieje że ten opis i zdjęcie pomogą ci i wszytsko będzie ok

 

 

zdj281cie019qj8.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności