Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

:!:UWAGA :!:

 

Przypadkiem odkryłem pewną anomalię, która chyba wyjaśni większości, problemy z wchodzeniem w tryb diagnostyczny klimatronika :D

Wejście w tryb diagnostyczny w klimie z zielonym podświetleniem ma inną kombinację przycisków niż to ma miejsce w klimatroniku z podświetleniem niebieskim. Poniżej fotki obu paneli, tłumaczące to w "łopatologiczny" sposób :ok:

Przypominam, że wejście w ten tryb, przebiega w następujacy sposób:

- włączamy zapłon (silnika nie musimy uruchamiać)

- wciskamy równocześnie wszystkie trzy klawisze w kombinacji określonej dla danego typu podświetlenia i po około jednej sekundzie - puszczamy. Wtedy klimatronik przejdzie nam do trybu diagnostycznego.

Kanały przełączamy przyciskiem [TEMP+] - czyli czerwony.

Wyjście z trybu serwisowego - wciskamy przycisk [ECON] .

W klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, dodatkowo pojawi się na wyświetlaczu napis DIAG lub DIAGNOSE (w klimie z zielonym podświetleniem - takowy napis nie wyświetla się).

 

Panel klimatronika z zielonym podświetleniem

panelklimyzielony.jpg w414.png

 

 

Panel klimatronika z niebieskim podświetleniem

panelklimyniebieski.jpg

 

Dodatkowa informacja: kombinacja przycisków z panelu klimatronika z zielonym podświetleniem - zastosowana w panelu klimatronika z niebieskim podświetleniem - powoduje wejście w dodatkowy tryb diagnostyczny, zawierający 9 pozycji. Czego one dotyczą - nie wiem :D

 

Dodatkowa informacja nr 2: w klimatyzacji z zielonym podświetleniem mamy 40 kanałów diagnostycznych, natomiast w klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, tych kanałów jest 45. Dotyczy to passatów 3B. W 3BG tych kanałów jest podobno ponad 50.

w klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, tych kanałów jest 45.
ja mam niebieskie i mam 44 kanały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam niebieskie i mam 44 kanały

No właśnie nie byłem pewny, czy 44 czy 45 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mozesz mi powiedziec na którym kanale jest temp skoro nie mam tego 45 gdzie niby powinna byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mozesz mi powiedziec na którym kanale jest temp skoro nie mam tego 45 gdzie niby powinna byc

Temperatura czego? Silnika? W 3B nie ma tej opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha

a czemu V jest inna niz na predkosciomierzu czasem róznica jest 10km/h a czasem 5 km/h od czego to zalezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnie 5 km/h różnicy to prawie norma, to zresztą widać na nawigacji, natomiast +10 km/h to źle zakodowany licznik, chyba, że testujesz na prędkościach przy końcu skali prędkościomierza. Tam przekłamania bywają większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha

a czemu V jest inna niz na predkosciomierzu czasem róznica jest 10km/h a czasem 5 km/h od czego to zalezy

Aż takich różnic to u mnie nie ma. A czemu w ogóle są? na klimie masz wartośc wyświetlaną bezpośrednio a w przypadku licznika weź pod uwagę, że tam pracuje swego rodzaju mechanizm wykonawczy - dźwigajacy wskazówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czemu V jest inna niz na predkosciomierzu czasem róznica jest 10km/h a czasem 5 km/h od czego to zalezy

U mnie na climatronicu predkosc pokrywa sie z wskazaniami GPS-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie na climatronicu predkosc pokrywa sie z wskazaniami GPS-u.

ja jeszcze nie sprawdzałem z GPS dobry pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i to mozna w każdym pasacie spr. ja mam 98r. i climatronic z niebieskim podświetlaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:provw: witajcie.czy ktoś mi moze powiedzieć gdzie sie znajduje siłownik klapy obiegu wewnętrznego? bo musze zobzczyc co jest nie tak, dlatego ze mam błąd w climatroniku 4fa,chcialbym sam podłubać i sie czegoś dowiedzieć, moze naprawic :confused: :631: bardzo bym prosil o jakieś zdjecie, jak sie do tego zabrać oraz gdzie tego szukac :tdi:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktoś mi moze powiedzieć gdzie sie znajduje siłownik klapy obiegu wewnętrznego?

 

klima3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku nawiew ma swoje humory czasem wieje i wszystko ok a czasem 30s i stop po teście climatronika zużyte szczotki zatem wymieniłem je i brak poprawy czasem działa czasem nie zastanawiam sie czy może rezystor nawiewu padł albo opornica czy ktoś sie spotkał z czymś takim??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzes19

mam pytanie czyli jeśli sprawdzę te błędy klimatyzacji i wyskoczą mi jakiekolwiek to znaczy że coś jest nie tak z klimatyzacją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie czyli jeśli sprawdzę te błędy klimatyzacji i wyskoczą mi jakiekolwiek to znaczy że coś jest nie tak z klimatyzacją?
nie koniecznie ... być może, że błędy są w pamięci, a klima działa prawidłowo, tzn. usterka została usunięta, a sterownik przechowuje sobie jakieś stare dane. Można skasować błędy po uprzednim spisaniu ich, pojeździć troszkę i sprawdzić ponownie.

Najlepiej jednak jest podłączyć się pod kompa, vag mówi więcej niż kody z klimatronika + ich opisy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem dzisiaj koledze passat (klima caly czas daje cieple powietrze), z tego co mowi napelnial ja pol roku temu, VAG podal nastepujace bledy:

VAG-COM Version: Release 303.1

 

Control Module Part Number: 3B1 907 044 J

Component and/or Version: CLIMATRONIC B5GP 0006

Software Coding: 17000

Work Shop Code: WSC 79944

5 Faults Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

37-00 - Faulty

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-00 - Faulty

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

37-10 - Faulty - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-00 - Faulty

Troche duzo tu tego, wyglada jakby wszytkie klapy naraz padly, troche to niedobrze wyglada. Moze to problem z elektronika, zalalo gdzies woda? Najbardzej niepokoja bledy 00792 i 01271

 

Moe ktos krotko opisac bledy i jak najlepiej sie do tego zabrac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Co oznacza błąd 313 02 i jak to naprawić. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Jeżeli ktoś się jeszcze orientuje to jak mogę zdjąć ramkę od climatronica aby jej nie

uszkodzić i porysować? (wiem że jest na zatrzaskach więc od której strony zacząć ją podważać?)

Z góry dziękuję za cenne podpowiedzi.

Edytowane przez MUCHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza błąd 313 02 i jak to naprawić. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Jeżeli ktoś się jeszcze orientuje to jak mogę zdjąć ramkę od climatronica aby jej nie

uszkodzić i porysować? (wiem że jest na zatrzaskach więc od której strony zacząć ją podważać?)

313 czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza G89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności