mielke Zgłoś #361 Napisano 10 Stycznia 2010 UWAGA Przypadkiem odkryłem pewną anomalię, która chyba wyjaśni większości, problemy z wchodzeniem w tryb diagnostyczny klimatronika Wejście w tryb diagnostyczny w klimie z zielonym podświetleniem ma inną kombinację przycisków niż to ma miejsce w klimatroniku z podświetleniem niebieskim. Poniżej fotki obu paneli, tłumaczące to w "łopatologiczny" sposób Przypominam, że wejście w ten tryb, przebiega w następujacy sposób: - włączamy zapłon (silnika nie musimy uruchamiać) - wciskamy równocześnie wszystkie trzy klawisze w kombinacji określonej dla danego typu podświetlenia i po około jednej sekundzie - puszczamy. Wtedy klimatronik przejdzie nam do trybu diagnostycznego. Kanały przełączamy przyciskiem [TEMP+] - czyli czerwony. Wyjście z trybu serwisowego - wciskamy przycisk [ECON] . W klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, dodatkowo pojawi się na wyświetlaczu napis DIAG lub DIAGNOSE (w klimie z zielonym podświetleniem - takowy napis nie wyświetla się). Panel klimatronika z zielonym podświetleniem Panel klimatronika z niebieskim podświetleniem Dodatkowa informacja: kombinacja przycisków z panelu klimatronika z zielonym podświetleniem - zastosowana w panelu klimatronika z niebieskim podświetleniem - powoduje wejście w dodatkowy tryb diagnostyczny, zawierający 9 pozycji. Czego one dotyczą - nie wiem Dodatkowa informacja nr 2: w klimatyzacji z zielonym podświetleniem mamy 40 kanałów diagnostycznych, natomiast w klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, tych kanałów jest 45. Dotyczy to passatów 3B. W 3BG tych kanałów jest podobno ponad 50. w klimatyzacji z niebieskim podświetleniem, tych kanałów jest 45. ja mam niebieskie i mam 44 kanały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #362 Napisano 10 Stycznia 2010 ja mam niebieskie i mam 44 kanały No właśnie nie byłem pewny, czy 44 czy 45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #363 Napisano 10 Stycznia 2010 a mozesz mi powiedziec na którym kanale jest temp skoro nie mam tego 45 gdzie niby powinna byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #364 Napisano 10 Stycznia 2010 a mozesz mi powiedziec na którym kanale jest temp skoro nie mam tego 45 gdzie niby powinna byc Temperatura czego? Silnika? W 3B nie ma tej opcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #365 Napisano 10 Stycznia 2010 aha a czemu V jest inna niz na predkosciomierzu czasem róznica jest 10km/h a czasem 5 km/h od czego to zalezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #366 Napisano 10 Stycznia 2010 Maksymalnie 5 km/h różnicy to prawie norma, to zresztą widać na nawigacji, natomiast +10 km/h to źle zakodowany licznik, chyba, że testujesz na prędkościach przy końcu skali prędkościomierza. Tam przekłamania bywają większe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #367 Napisano 10 Stycznia 2010 aha a czemu V jest inna niz na predkosciomierzu czasem róznica jest 10km/h a czasem 5 km/h od czego to zalezy Aż takich różnic to u mnie nie ma. A czemu w ogóle są? na klimie masz wartośc wyświetlaną bezpośrednio a w przypadku licznika weź pod uwagę, że tam pracuje swego rodzaju mechanizm wykonawczy - dźwigajacy wskazówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #368 Napisano 10 Stycznia 2010 czemu V jest inna niz na predkosciomierzu czasem róznica jest 10km/h a czasem 5 km/h od czego to zalezy U mnie na climatronicu predkosc pokrywa sie z wskazaniami GPS-u. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #369 Napisano 10 Stycznia 2010 U mnie na climatronicu predkosc pokrywa sie z wskazaniami GPS-u. ja jeszcze nie sprawdzałem z GPS dobry pomysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek.wroc Zgłoś #370 Napisano 16 Stycznia 2010 i to mozna w każdym pasacie spr. ja mam 98r. i climatronic z niebieskim podświetlaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
william05 Zgłoś #371 Napisano 22 Stycznia 2010 witajcie.czy ktoś mi moze powiedzieć gdzie sie znajduje siłownik klapy obiegu wewnętrznego? bo musze zobzczyc co jest nie tak, dlatego ze mam błąd w climatroniku 4fa,chcialbym sam podłubać i sie czegoś dowiedzieć, moze naprawic :631: bardzo bym prosil o jakieś zdjecie, jak sie do tego zabrać oraz gdzie tego szukac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #372 Napisano 22 Stycznia 2010 ktoś mi moze powiedzieć gdzie sie znajduje siłownik klapy obiegu wewnętrznego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
william05 Zgłoś #373 Napisano 23 Stycznia 2010 dzieki Danek75, niebawem sie zabieram do sprawdzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
member Zgłoś #374 Napisano 29 Stycznia 2010 W moim pasku nawiew ma swoje humory czasem wieje i wszystko ok a czasem 30s i stop po teście climatronika zużyte szczotki zatem wymieniłem je i brak poprawy czasem działa czasem nie zastanawiam sie czy może rezystor nawiewu padł albo opornica czy ktoś sie spotkał z czymś takim?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzes19 Zgłoś #375 Napisano 3 Lutego 2010 mam pytanie czyli jeśli sprawdzę te błędy klimatyzacji i wyskoczą mi jakiekolwiek to znaczy że coś jest nie tak z klimatyzacją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #376 Napisano 3 Lutego 2010 mam pytanie czyli jeśli sprawdzę te błędy klimatyzacji i wyskoczą mi jakiekolwiek to znaczy że coś jest nie tak z klimatyzacją? nie koniecznie ... być może, że błędy są w pamięci, a klima działa prawidłowo, tzn. usterka została usunięta, a sterownik przechowuje sobie jakieś stare dane. Można skasować błędy po uprzednim spisaniu ich, pojeździć troszkę i sprawdzić ponownie.Najlepiej jednak jest podłączyć się pod kompa, vag mówi więcej niż kody z klimatronika + ich opisy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gustdelf Zgłoś #377 Napisano 5 Lutego 2010 Sprawdzalem dzisiaj koledze passat (klima caly czas daje cieple powietrze), z tego co mowi napelnial ja pol roku temu, VAG podal nastepujace bledy: VAG-COM Version: Release 303.1 Control Module Part Number: 3B1 907 044 J Component and/or Version: CLIMATRONIC B5GP 0006 Software Coding: 17000 Work Shop Code: WSC 79944 5 Faults Found: 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 - - 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 37-00 - Faulty 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 37-00 - Faulty 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 37-10 - Faulty - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 37-00 - Faulty Troche duzo tu tego, wyglada jakby wszytkie klapy naraz padly, troche to niedobrze wyglada. Moze to problem z elektronika, zalalo gdzies woda? Najbardzej niepokoja bledy 00792 i 01271 Moe ktos krotko opisac bledy i jak najlepiej sie do tego zabrac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #378 Napisano 5 Lutego 2010 00792 http://wiki.ross-tech.com/index.php/00792 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=660846&postcount=79 01271 http://wiki.ross-tech.com/index.php/01271 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=553694&highlight=01271#post553694 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MUCHA Zgłoś #379 Napisano 9 Lutego 2010 (edytowane) Witam! Co oznacza błąd 313 02 i jak to naprawić. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jeżeli ktoś się jeszcze orientuje to jak mogę zdjąć ramkę od climatronica aby jej nie uszkodzić i porysować? (wiem że jest na zatrzaskach więc od której strony zacząć ją podważać?) Z góry dziękuję za cenne podpowiedzi. Edytowane 9 Lutego 2010 przez MUCHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #380 Napisano 9 Lutego 2010 Co oznacza błąd 313 02 i jak to naprawić. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jeżeli ktoś się jeszcze orientuje to jak mogę zdjąć ramkę od climatronica aby jej nie uszkodzić i porysować? (wiem że jest na zatrzaskach więc od której strony zacząć ją podważać?) 313 czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza G89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach