Skocz do zawartości

Monti_NKE

  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 1.6 TDI 120KM
  • Rok produkcji
    2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. http://www.desauto.pl/ W Gdańsku bez problemu Ci to ogarną.
  2. Ostatnio szukałem pomocy na forum w sprawie demontażu tunelu środkowego, ale nie dostałem żadnej odpowiedzi więc trochę pokombinowałem i udało mi się go zdemontować a przy okazji porobiłem zdjęcia i zrobiłem krótką instrukcję. Może komuś się przyda. Zaczynamy od wykręcenia dwóch śrub (po jednej z każdej strony tunelu), znajdujących się pod zaślepkami w przedniej części tunelu. Przednie osłony trzymają się dodatkowo na zatrzaskach w górnej części, wystarczy szarpnąć do siebie. Po zdemontowaniu osłon mamy dostęp do 3 śrub z każdej ze stron, które wykręcamy. Następnie demontujemy mieszek, który trzyma się na 8 zatrzaskach. Wystarczy podważyć je cienkim śrubokrętem. Żeby zdemontować srebrną ramkę, należy zwolnić 2 zatrzaski w przedniej części. Teraz należy odkręcić 4 śruby. Następnie można podnieść cały element i odpiąć wtyczki od przycisków i gniazda 12V i wyciągnąć go. Od razu można odpiąć wtyczkę od hamulca ręcznego. Po przesunięci foteli maksymalnie do przodu demontujemy zaślepki i wykręcamy śruby. Tylny panel klimatyzacji trzyma się na 6 zatrzaskach, należy pociągnąć dół panelu do siebie i gdy zatrzaski puszczą całość zdemontować podnosząc ostrożnie do góry. Odpinamy dwie wtyczki od panelu, wtyczkę od czujnika temperatury w tunelu nadmuchu i demontujemy pionowy odcinek nadmuchu. Po tym należy wykręcić dwie ostatnie śruby w dolnej części tunelu środkowego i delikatnie podnieść cały tunel i pociągnąć do tyłu. W ten sposób mamy zdemontowany cały tunel środkowy.
  3. Przycisk: https://a.aliexpress.com/_EuHiGEL Wtyczka do przycisku: https://a.aliexpress.com/_EHYPdeX
  4. Te wtyczki akurat są rozbieralne i łatwo wyciąga się piny.
  5. Patrząc na opis aukcji myslę że na zdjęciu jest odpowiedź na twoje pytanie. Sprawdź tylko jaki masz model radia.
  6. Słupek A pchnij do przodu w dół.
  7. Postanowiłem śladami kolegi z grupy na FB zamontować i przetestować chińską kamerę cofania. Kamerę kupiłem na Aliexpress. Kamera nie ma żadnego modelu po którym można ją znaleźć więc wklejam link z którego ją zamówiłem: https://pl.aliexpress.com/item/33010732127.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6f515c0fkiMW36 Montaż jest prosty i przede wszystkim nie wymaga kodowania, ale po kolei... Tapicerka klapy trzyma się na 4 śrubach. Dwie pod zaślepką rączki do zamykania klapy... ... i dwie pod uchwytem trójkąta. Znaczek VW trzyma się na trzech śrubach. Po odkręceniu śrub wystarczy energicznie pociągnąć tapicerkę w dół żeby puściły zatrzaski. W miejsce znaczka przykręcamy kamerę. (ciekawostka: po podłączeniu przewodu od otwierania klapy, zamek nie działa dopóki nie podłączy się zasilania na jedną z wiązek pod zasilanie stałe z akumulatora opisane na przewodzie jako BAT+ oraz masy). Najtrudniejszą częścią montażu jest przełożenie przewodów przez elastyczne złącze pomiędzy budą a klapą. U mnie było o tyle trudniej że już wcześniej przeprowadziłem tamtędy przewód od wstecznej kamery wideorejestratora. Teraz wystarczy podłączyć 2 wiązki do wtyczek od kamery (na wszelki wypadek zabezpieczyłem je koszulkami termokurczliwymi). Teraz wystarczy ułożyć wiązki przyczepiając je do już istniejących wiązek. (jak będę w przyszłości coś robił w klapie to owinę wiązki taśmą szmacianą której zabrakło mi podczas montażu). Niebieski przewód należy podłączyć do światła wstecznego. Ja wybrałem miejsce przy wtyczce. Przewód od światła wstecznego (czarny z niebieskim) wypiąłem z kostki rozciąłem izolację, przylutowałem niebieski przewód, zabezpieczyłem to koszulką termokurczliwą i wpiąłem pin z powrotem do kostki. Teraz można wyrównać przewody i zamontować złącze elastyczne na miejsce. Rurka dostarczona wraz z kamerą była za krótka więc wykorzystałem kawałek starej rurki jako przedłużkę. Klapa skończona, możną ją poskładać i zabrać się za rozbieranie bagażnika według tej instrukcji: Następnie prowadzimy wiązki prawym progiem. Trzyma się na zatrzaskach, wystarczy szarpnąć go góry a na słupku B trzeba go pociągnąć w stronę fotela. Oba przewody masowe przykręciłem do punktu masowego na słupku A. Następnie należy zdemontować schowek po stronie pasażera. 3 śruby na górze, 2 śruby pod schowkiem i jedna za jednostką sterującą audio. Po przeciągnięciu wiązki od kamery do wiązki od jednostki sterującej, należy przepiąć 2 piny z niebieskiej kostki od kamery w to samo miejsce w niebieskiej kostce przy jednostce sterującej... ... oraz wpiąć przejściówkę pod białą kostkę przy jednostce sterującej. Teraz wystarczy przeciągnąć 2 przewody do panelu bezpieczników i podłączyć jeden przewód (BAT+) pod stałe zasilanie z akumulatora, oraz drugi przewód (ACC+) pod zasilanie po zapłonie. Przewody są za krótkie i niestety trzeba je przedłużyć. Instrukcja wpinania przewodów do panelu bezpieczników jest pod tym linkiem:
  8. Widziałem na Aliexpress maty z wiązkami. Jeśli znajdę to podeślę Ci link na priv.
  9. Witam, Chciałbym dołożyć światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów. Czy ktoś może sprawdzić czy wybrałem właściwe numery części ? lampy: 3G0941661E, 3G0941662E przełącznik: 3G0941633H kratki: 3G0853665, 3G0853666 Nie mogę znaleźć wiązki. Może ktoś ma na sprzedaż? Czy ktoś może wspomóc mnie schematem podłączenia i kodowaniem?
  10. Ja dołożyłem u siebie multifunkcję i nie musiałem nic kodować ale nawet to nie stanowi problemu. Do ramki z przyciskami potrzebujesz jeszcze wiązkę którą trzeba wymienić w samej kierownicy (nr wiązki 5G0971584C) Jeśli potrzebujesz instrukcji jak to zrobić to daj znać, mam zdjęcia więc mogę zrobić ci mały tutorial. Cała wymiana zajmuję kilkanaście minut. U mnie to tak wyglądało przed i po:
  11. Dzięki, już poprawiłem. Może posiadasz też numer plastikowych kołków? Nie wiem jak dokladnie to się nazywa, kołek, zapinka?
  12. Jako że musiałem dołożyć kilka bezpieczników (dokładnie 5), postanowiłem przy okazji zrobić małą instrukcję jak w prosty sposób wpinać piny w panel bezpieczników. Z tego co się orientuję to są osoby, które mają tak ogromne pokłady cierpliwości że potrafią wpiąć przewód z pinem odkręcając tylko dolną osłonę - mi się to nie udało... Można też zastosować bypass do bezpiecznika ale wygląda to strasznie: Tak więc zaczynamy. Bezpieczniki znajdują się za schowkiem po lewej stronie. Należy wcisnąć oba zatrzaski z tyłu w górnej części otwartego schowka, otworzyć go szerzej i wyciągnąć. Kolejny krok to odkręcenie dwóch śrub T20, oraz odkręcenie dwóch plastikowych kołków za pedałami (ja zastosowałem metodę "sharp" i musiałem dopasować nowe kołki) Teraz wystarczy pociągnąć krawędź osłony do dołu a następnie do siebie, odpinamy lampkę i wyciągamy całą osłonę. Następnie wypinamy główny przewód zasilający. wystarczy pociągnąć czerwony uchwyt, ścisnąć i pociągnąć dalej aż odłączymy wtyczkę. Teraz należy wyciągnąć 3 wysokie bezpieczniki i 3 przekaźniki. Następnie zwalniamy trzy zatrzaski wkładając dłoń za panel bezpieczników i wypychamy go delikatnie do siebie. Gdy wysuniemy panel bezpieczników wystarczy ściągnąć go w dół i mamy super dostęp do gniazd pinów. Do dużych bezpieczników należy zastosować piny STP 000979227E Do małych bezpieczników 000979151E /EA W przypadku stosowania małych bezpieczników, należy wyciągnąć fioletowy element przed montażem pinu. Wpinamy przewód z pinem, składamy wszystko do kupy, wpinamy bezpiecznik i cieszymy się zabezpieczonym obwodem
  13. Lepiej odpiąć główny przewód zasilający, wyciągnąć 3 wysokie bezpieczniki oraz 3 przekaźniki, zwolnić zatrzaski, wyciągnąć panel bezpieczników do siebie a następnie opuścić go do dołu. Wtedy jest idealny dostęp i z tego co pamiętam to z tyłu są też opisane gniazda bezpieczników.
  14. Poproś @Ysebulba o schematy, to pozytywna jednostka i myślę że pomoże. ? Jak bedziesz miał schematy i bedziesz potrzebował pomocy to śmiało pisz, na pewno pomogę.
  15. Spoko, wieczorem tak zrobię ? Zaktualizowałem nieco instrukcję i dorzuciłem link do instrukcji na dysku Google.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności