Skocz do zawartości
xpamer

Nie odpowiedni filtr oleju ? B4 1.9 TDi 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to możliwe ze mechanik zamontował mi nie odpowiedni filtr oleju ?

Mam dość poważne wycieki z pod filtra ale nie mogę go dokręcić bo już jest do oporu. Ktoś zasugerował ze mechanizator mógł wkręcić zły filtr o większej średnicy uszczelki która możne łapać sam rant kołnierza.

 

Powiedzcie jaki powinien dokładniej być to typ filtra i model ?

 

Prezy okazji zapytam : co sadzicie o oleju GM

 

1182417115

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wykrec filtr i zobacz czy twoj mechanior nie zostawil starej uszczelki filtra :) czasami to sie zdarza a on tego nie zauwazyl lub wkrecil krzywo nowy przez gwint ale to sie juz nie powinno zdarzac a co do oleju olej jak olej jesli ma specyfikacje dobra to jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie wina leży po stronie uszczelki która krzywo podeszła, pękła, które są dwie lub której brakuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie dostaniesz filtra z większym kołnierzem z takim gwintem, w każdym razie na 99% nie od VW. Na 99% leci z pomiędzy chłodniczki oleju a wspornika. Na początek wykręć filtr i dokręć widoczną od spodu nakrętkę na klucz bodaj 30. Ostrzegam, że jeśli nie spuścisz oleju, to jakiś litr potem musisz zbierać z podłogi :P Jeśli to nie pomoże, to do wymiany oring między chłodniczką a wspornikiem.

 

---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:11 ----------

 

Olej GM dokładnie taki (10W40) raz zalałem, nie widziałem za bardzo różnicy, ale jest podejrzanie tani. Wolę zalać mobila lub valvoline.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tani nie oznacza zły jak spełnia normy to po co przepłacać za firmę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak spełnia normy to po co przepłacać za firmę

 

uwierz mi że jednak olej, a olej to jest różnica!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej GM zamówiłem i jutro będę go zmieniał. Mam nadzieje ze wina leży po stronie uszczelki tak jak mówicie. Zobaczymy jak długo silnik pożyje na takim oleju :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju GM to moje Audi przejechane ma na nim już 60tkm i nic złego się nie dzieje. Żadnych wycieków, popychaczy nie słychać, od wymiany do wymiany nie dolewam więc mogę spokojnie polecić. Powiedzieli mi w sklepie (nie wiem czy wierzyć, czy nie) że to jest właśnie mobil tylko w bańkach GM.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:P Jeśli to nie pomoże, to do wymiany oring między chłodniczką a wspornikiem.

U siebie też mam ten oring do wymiany, jest jedna sztuka? I czy we wszystkich jednostkach napędowych jest taki sam? Pytam żebym jak pójdę do sklepu wiedział co kupić.

A sam oring siada od zbyt mocnego dokręcania filtra-dowiedziałem się w ASO że nie wolno go dokręcać łańcuszkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A sam oring siada od zbyt mocnego dokręcania filtra-

Daniel, na Twoim miejscu zwróciłbym uwagę przy następnej wymianie filtra na nakrętkę która mocuje tą chłodniczkę oleju, zdarzyło mi sie ze podczas odkręcania filtra ta nakrętka też sie lekko odkręciła, efekt był taki ze filtr nie dokręciłem do końca i olej wypluło i przez nieszczelność przy niedokręconym filtrze jak i na wspomnianym wyżej oringu, fiiltr wykręciłem nakrętkę dokręciłem i do dzisiaj jest okey---oring został stary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zbliża się wymiana oleju i dlatego chciałem zmienić oring i wolę mieć go już kupionego, bo jak dokręcanie nakrętki nic nie pomoże(tzn.jak się okaże że jest ona dokręcona), to będę gotowy do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też leciało w tym miejscu, nakrętka o której mówiłem była poluzowana. Dokręciłem i jest lepiej, ale nadal delikatnie się poci... oring będę zmieniał za 2 tys km, leży już kupiony w garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak :ok: tylko są 2 różne w zależności od silnika i rocznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten olej. Mój mechanior (zaufany) mi polecił-bardzo sobie chwali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności