xpamer Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2010 Czy to możliwe ze mechanik zamontował mi nie odpowiedni filtr oleju ? Mam dość poważne wycieki z pod filtra ale nie mogę go dokręcić bo już jest do oporu. Ktoś zasugerował ze mechanizator mógł wkręcić zły filtr o większej średnicy uszczelki która możne łapać sam rant kołnierza. Powiedzcie jaki powinien dokładniej być to typ filtra i model ? Prezy okazji zapytam : co sadzicie o oleju GM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2010 wykrec filtr i zobacz czy twoj mechanior nie zostawil starej uszczelki filtra czasami to sie zdarza a on tego nie zauwazyl lub wkrecil krzywo nowy przez gwint ale to sie juz nie powinno zdarzac a co do oleju olej jak olej jesli ma specyfikacje dobra to jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2010 pewnie wina leży po stronie uszczelki która krzywo podeszła, pękła, które są dwie lub której brakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 24 Sierpnia 2010 Raczej nie dostaniesz filtra z większym kołnierzem z takim gwintem, w każdym razie na 99% nie od VW. Na 99% leci z pomiędzy chłodniczki oleju a wspornika. Na początek wykręć filtr i dokręć widoczną od spodu nakrętkę na klucz bodaj 30. Ostrzegam, że jeśli nie spuścisz oleju, to jakiś litr potem musisz zbierać z podłogi Jeśli to nie pomoże, to do wymiany oring między chłodniczką a wspornikiem. ---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:11 ---------- Olej GM dokładnie taki (10W40) raz zalałem, nie widziałem za bardzo różnicy, ale jest podejrzanie tani. Wolę zalać mobila lub valvoline. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #5 Napisano 24 Sierpnia 2010 tani nie oznacza zły jak spełnia normy to po co przepłacać za firmę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 24 Sierpnia 2010 ak spełnia normy to po co przepłacać za firmę uwierz mi że jednak olej, a olej to jest różnica! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xpamer Zgłoś #7 Napisano 24 Sierpnia 2010 Olej GM zamówiłem i jutro będę go zmieniał. Mam nadzieje ze wina leży po stronie uszczelki tak jak mówicie. Zobaczymy jak długo silnik pożyje na takim oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 24 Sierpnia 2010 (edytowane) Co do oleju GM to moje Audi przejechane ma na nim już 60tkm i nic złego się nie dzieje. Żadnych wycieków, popychaczy nie słychać, od wymiany do wymiany nie dolewam więc mogę spokojnie polecić. Powiedzieli mi w sklepie (nie wiem czy wierzyć, czy nie) że to jest właśnie mobil tylko w bańkach GM. Edytowane 24 Sierpnia 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 24 Sierpnia 2010 Jeśli to nie pomoże, to do wymiany oring między chłodniczką a wspornikiem. U siebie też mam ten oring do wymiany, jest jedna sztuka? I czy we wszystkich jednostkach napędowych jest taki sam? Pytam żebym jak pójdę do sklepu wiedział co kupić. A sam oring siada od zbyt mocnego dokręcania filtra-dowiedziałem się w ASO że nie wolno go dokręcać łańcuszkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 24 Sierpnia 2010 A sam oring siada od zbyt mocnego dokręcania filtra- Daniel, na Twoim miejscu zwróciłbym uwagę przy następnej wymianie filtra na nakrętkę która mocuje tą chłodniczkę oleju, zdarzyło mi sie ze podczas odkręcania filtra ta nakrętka też sie lekko odkręciła, efekt był taki ze filtr nie dokręciłem do końca i olej wypluło i przez nieszczelność przy niedokręconym filtrze jak i na wspomnianym wyżej oringu, fiiltr wykręciłem nakrętkę dokręciłem i do dzisiaj jest okey---oring został stary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 24 Sierpnia 2010 No właśnie zbliża się wymiana oleju i dlatego chciałem zmienić oring i wolę mieć go już kupionego, bo jak dokręcanie nakrętki nic nie pomoże(tzn.jak się okaże że jest ona dokręcona), to będę gotowy do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 24 Sierpnia 2010 U mnie też leciało w tym miejscu, nakrętka o której mówiłem była poluzowana. Dokręciłem i jest lepiej, ale nadal delikatnie się poci... oring będę zmieniał za 2 tys km, leży już kupiony w garażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 24 Sierpnia 2010 Jedna sztuka tam wchodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 24 Sierpnia 2010 tak tylko są 2 różne w zależności od silnika i rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 24 Sierpnia 2010 A mógłbyś sprawdzić co ja potrzebuję do 2E? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 24 Sierpnia 2010 038117070A (59x5 mm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #17 Napisano 25 Sierpnia 2010 a taki olej http://www.k2.com.pl/index.php?option=com_provider&task=prod&id=475&Itemid=66 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonne1984 Zgłoś #18 Napisano 25 Sierpnia 2010 Polecam ten olej. Mój mechanior (zaufany) mi polecił-bardzo sobie chwali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach