toom Zgłoś #1 Napisano 15 Kwietnia 2010 witam prosiłbym o wypowiedź odnośnie awaryjności, niedoskonałości, a także zalet kogoś kto już przekroczył 100tyś km i więcej Passatem z 1,4TSI 122KM. Wiem, że silnik jest od niedawna lecz nie wierzę, że np jakiś przedstawiciel handlowy nie nakręcił dużej cyfry km. jak na tą chwilę widzę większość "+" ów: - cena w wersji comfort niższa od 1,8 o 7tyś zł - cena w wersji comfort niższa od 2,0 140km o aż 15 tyś zł - 6 bieg i niewielkie spalanie - brak zmartwień o wtryski jak w dieslu - mniejsza wrażliwość na paliwo niż diesel - zamiast paska łańcuszek rozrządu - równy moment - cicha praca Osiągów NIE potrzebuję "kosmicznych" i po opiniach jakie czytam z jazd próbnych wydaje się być ten motor rozwiązaniem optymalnym. Tylko jedno pytanie jak w tytule: co z awaryjnością Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #2 Napisano 15 Kwietnia 2010 Kolega ma ten silnik w octavi i co prawda zrobił nim dopiero ok. 60tys. km ale bardzo go chwali. Cichy, dość oszczędny i do tego dynamiczny. To chyba dobra propozycja, choć do jazdy w trasach wybrałbym 1,8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2010 Też sporo myślałem czy warto kupić auto z tym silnikiem. Przewertowałem setki stron (głownie niemieckich) i powiem ci, że bardzo trudno znaleźć złe opinie o tym silniku. Za pół roku będę kupował nowego Passata i znowu będzie to 1.4TSI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prexer Zgłoś #4 Napisano 16 Kwietnia 2010 Silniki TSI są rewelacyjne . Proponuje pomyśleć jednak nad 1.8 TSI . Droższy o ok.7 tys. ale osiągi ma super . Spalanie niższe niż 1.4 TSI. Nie spotkałem się z negatywnymi opiniami na temat silników TSI. Mój samochodzik śmiga bez najmniejszych problemów.:kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gucio10 Zgłoś #5 Napisano 16 Kwietnia 2010 Spalanie niższe niż 1.4 TSI. To mniejsze spalanie to między Andersena a Grimm możesz wstawić :lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prexer Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2010 Kolego guciu, po co ta arogancja ? Mnijsze spalanie 1.8 TSI wynika z budowy silnika i parametrów technicznych. A swoją drogą ani Grimm ani Andersen nie jeżdzili Passatami. Ale poczytać ich baśnie powinieneś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gucio10 Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2010 To nie arogancja i szkoda, że tak to odbierasz. Ciekawy jestem ile pali Twój 1,8 tsi skoro 1,4 tsi średnio 7l/100. Twoje 1,8 pali mniej??? Poza tym: http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/passat/b6.html - raporty spalania świadczą o tym, że 1,8 pali więcej (mniej więcej o 1l/100km) - dane producenta też - jeździłem jednym i drugim silnikiem takim samym autem i jakoś 1,4 robi prawie 100km więcej na baku, to chyba o czymś świadczy. Poza tym jakby 160 koni zjadło paszę przeznaczoną dla 122 to by chabety z głodu popadały Bez obrazy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #8 Napisano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Mnijsze spalanie 1.8 TSI wynika z budowy silnika i parametrów technicznych. Powyższe akurat mówi co innego na temat spalania . Jeździłem 1,8TSI i to moim zdaniem rewelacyjny silnik, ale apetyt na paliwo też ma, no chyba, że preferujesz tzw. PSJ . Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #9 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jeździłem 1,8TSI i to moim zdaniem rewelacyjny silnik, ale apetyt na paliwo też ma, no chyba, że preferujesz tzw. PSJ . Dziwne bo jakoś o wieleeee mniej spala od 2.0TDI 140KM w mieście ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #10 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jestem na dotarciu, nie przekraczam raczej 3k obr., hamuje silnikiem, staram się jak najrzadziej dotykać gazu i na kompie przez jakiś czas pokazywało 8.9, ale teraz ogólnie na dłużej nie mogę zjeść poniż 9.2, taki wynik od dłuższego czasu, a dla mnie to przy takiej jeździe to dużo. A oczywiście bez klimy. Na trasie jeszcze nie byłem. W salonie mówili, że przy spokojnej jeździe raczej będzie góra niecałe 9 i to przy spokojnej jeździe, ale spodziewać się 9-10. Nie kłamał. Marzył mi się wynik realny 8.5-9... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #11 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jestem na dotarciu, nie przekraczam raczej 3k obr., hamuje silnikiem, staram się jak najrzadziej dotykać gazu i na kompie przez jakiś czas pokazywało 8.9, ale teraz ogólnie na dłużej nie mogę zjeść poniż 9.2, taki wynik od dłuższego czasu, a dla mnie to przy takiej jeździe to dużo. A oczywiście bez klimy. Na trasie jeszcze nie byłem. W salonie mówili, że przy spokojnej jeździe raczej będzie góra niecałe 9 i to przy spokojnej jeździe, ale spodziewać się 9-10. Nie kłamał. Marzył mi się wynik realny 8.5-9... Spalanie po kilku tysiącach ci trochę spadnie. Mi pali po 5k gdzieś 0,5 litra mniej, ale ja mojego docierałem zimą i to też miało znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #12 Napisano 16 Kwietnia 2010 Tak z czystej ciekawosci: po jakim odcinku, jakiej jazdy i w jakiej temperaturze sie ten motor nagrzewa? Na roznych spec forach i blogach rzeczywiscie chwala ten silnik za konstrukcje i parametry, a jedyna wada jaka sie przewija to dosc dlugie nagrzewanie- byc moze przez stopy, ktore maja zapewnic wieksza wytrzymalsc mechaniczna silnika. Dla zwasnionych stron: http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/02/16/vw-1-8-tfsi-i-1-4-tsi.aspx o ile nie pomylilem typow. Co do tego 1.4 tsi gdzies czytalem, ze te silniki liczone sa na 300 k km bezawaryjnej pracy i tyle musza wytrzymac. Powyzej to juz oczywiscie indywidualna sprawa egzemplarza: silnika i uzytkownika -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #13 Napisano 16 Kwietnia 2010 Nie wiem jak 1.4 tsi, słyszałem, że 1.8 też długo ale to widać pojęcie względne, bo dla mnie b. szybko osiąga 90. Nie wiem z 10/15 min? W każdym razie na początku patrzyłem ze zdziwieniem, że to już a bałem się, że to będzie trwało wieki i wiecznie eko driving. Robak bodajże mówił, że jemu 1.8 tsi na dotarciu palił tyle co po, więc pewnie będzie to samo. Dzisiaj większość dnia 9.1 pokazywał. Jak przy dziadko-jeździe będzie poniżej 9 to się zamknę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stary Zgłoś #14 Napisano 16 Kwietnia 2010 Witam serdecznie jest to mój pierwszy post na tym forum wiec mam nadzieje ze moderatorzy będą wyrozumiali niedawno stałem sie posiadaczem właśnie VW Passata 1.4 TSI 122KM ma przejechane obecnie ok 3.5 tyś wiec do do spalania nie ma co się kłócić moim zdaniem bo zależny kto jak jeździ. Ja w cyklu mieszanym nie "świrując" osiągam ok 7-7,5l/100km choć faktycznie przy energiczniejszym ruszaniu w mieście spalanie pokarze w granicach 10-14l/100km. Wszyscy znajomi wybijali mi ten silnik z głowy śmiejąc się ze taki powinni montować w lupo albo polo Ja osobiscie jestem z niego zadowolony na chwile obecna i polecam wszystkim którzy kupowali salonowe do przedłożenia gwarancji do 5 lat . Jeżeli mogę odpowiedzieć na jakieś nurtujace was pytania jak bede potrafil walcie śmiało jak w zderzak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #15 Napisano 16 Kwietnia 2010 polecam wszystkim którzy kupowali salonowe do przedłożenia gwarancji do 5 lat A to dlaczego polecasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stary Zgłoś #16 Napisano 16 Kwietnia 2010 Kwota pełnego przedłożenia gwarancji jest wręcz śmieszna w porównaniu z tym co przez okres kolejnych 3 lat może się stać w moim wypadku przedłożenie z 2 do 5 lat to koszt 3100zl. Opinia znajomego z VW (kolo dwumasowe, turbina) rożne rzeczy się zdarzają nie należne do tych co przekonują by zyskać z tego jakieś profity. Decyzja jest indywidualna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #17 Napisano 16 Kwietnia 2010 Kwota pełnego przedłożenia gwarancji Nie jest to gwarancja pełnym tego słowa znaczeniu.jest to polisa ubezpieczeniowa firmowana przez firmę Allianze. Poczytaj sobie regulamin i zobaczysz, że wcale nie jest tak kolorowo. Nie miałem dziś czasu na scanowanie,ale przytaczam kilka punktów "przedłużonej gwarancji"1.Przede wszystkim nazywa się to-"ogólne warunki ubezpieczenia kosztów naprawy pojazdów samochodowych Volkswagen Life Time" 2.Paragraf 2 punkt 11:awaria-nagłe i nieprzewidziane zaprzestanie prawidłowej pracy elementu lub zespołu pojazdu spowodowane przyczyną wewnętrzną pochodzenia mechanicznego lub elektrycznego,powodujace uniemożliwienie użytkowania pojazdu Czyli zwróćmy uwagę co to jest awaria wg Allianz. Biorę pod uwagę oczywiscie wariant Pełny,przytaczam wyłaczenia odpowiedzialoności Allianzoczywiście te które pod względem prawnym mogą przyspożyć użytkownikowi kłopotów z egzekucją ubezpieczenia) paragraf 4 punkt 1 poz 7):normalnego zużycia lub zaniedbania w trakcie eksploatacji pojazdu w tym związane z wyciekiem oleju paragraf 4 punkt 1 poz 8)zaniedbania obowiązku zgłoszenia dostrzeżonej usterki do autoryzowanej stacji obsługi paragraf 4 punkt 2 poz 4)powstałe w elementach lub zespołach pojazdu zakwalifikowanych do wymiany ,regeneracji lub naprawy w trakcie dokonywania przeglądów okresowych lub obowiązkowych badań technicznych. jeszce raz podkreslam że są to wyłączenia odpowiedzialności Allianze. Oczywiście warunkiem tego ubezpieczenia jest serwisowanie w autoryzowanej stacji obsługi zgodnie z programem serwisu. Reasumując: 1. jest to ubezpieczenie kosztów naprawy (wypałata po 30 dniach) 2.zastanawiające jest definiowanie co to jest awaria(j.w.) 3.jesli w trakcie eksploatacji zauważymy usterkę ale umożliwia ona nam jazde to musimy wykonać naprawę na koszt własny 4.jeśli stanie nam samochód lub zaświeca się kontrolki serwisowe wzywamy lawetę i faktycznie wtedy mamy szansę na zwrot pieniążków od Allinze z tytułu ogólnych warunków ubezpieczenia 5.sama suma ubezpieczenia nie jest duża ok 3 tys z kawałkiem(już nie pamiętam) ale należy zastanowić się nad ww wyłączeniami i określeniem pojęcia awaria 6.Można sądzić się z Allianz ale trwa to długo(przy dobrych prawnikach z ich strony kilka lat) 7.Nie mogę powiedzieć czy warto czy tez nie warto kupić to ubezpieczenie(nie jestem prawnikiem natomiast mam przyjaciół prawników z których pomocą walczyłem w Sądachale chciałem zwrócić wam uwagę że pod względem prawnym na pewno nie jest to GWARANCJA!!!!! 8.Sa to warunki Ubezpieczenia kosztów naprawy firmy Allianze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #18 Napisano 17 Kwietnia 2010 Jestem na dotarciu, nie przekraczam raczej 3k obr., hamuje silnikiem, staram się jak najrzadziej dotykać gazu błąd! Aby pierścienie się ułożyły i dobrze uszczelniły cylinder niezbędne jest właśnie mocniejsze przyciśnięcie gazu ale robione 'z głową' - na rozgrzanym silniku i przez niezbyt długie okresy czasu, ponieważ w czasie dotarcia silnik pracuje przy wyższych temperaurach - a to mu niezbyt służy. Ja docierałem mojego 2,0 tdi 170KM w ten sposób, że po wyjeździe z salonu pojechałem na stację paliw (bak prawie pusty) a potem prościutko na autostradę rozpędziłem do ok 130km/h i potem w odstępach powiedzmy ok 30-40 sek. przyciskałem powoli gaz do dechy na nie więcej niż 5 sek, potem odpuszczałem delikatnie z powrotem do 130km/h i tak zrobiłem sobie ze 200km zaraz po wyjeździe z salonu. Ktoś może powiedzieć, że wariactwo, niepotrzebne bo nowych aut się nie dociera itd. w każdym razie była to dla mnie przede wszystkim zabawa nowym autem a efekt - przez 15 tys km pomiędzy zmianami oleju ubytek rzędu 1mm na bagnecie a jak mówię ile mi średnio teraz spala (mam już 46 tys km) to też raczej niedowierzają wniosek: nie bać się! Przycisnąć na maxa nowy silnik. Ma się uszczelnić i potem nie będzie zużycia oleju i ładnie będzie trzymał moc! Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #19 Napisano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) Dziwne bo jakoś o wieleeee mniej spala od 2.0TDI 140KM w mieście ... Tak??? Mój 2,0TDI w mieście spala ok. 7-7,5 ltr a nigdy w nim nie przekroczyłem 8ltr. Egzemplarze 1,8TSI kolegów całkowite średnie mają na poziomie 8-8,5 ltr, więc miasto wypada znacznie bladziej, realnie 9-10. Nie wiem skąd Ty bierzesz te dane, ale ktoś tu już pisał coś na temat Andersena i braci Grimm . Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez Matsil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
07mk Zgłoś #20 Napisano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) .jesli w trakcie eksploatacji zauważymy usterkę ale umożliwia ona nam jazde to musimy wykonać naprawę na koszt własny Bzdura kolega myli to pojęcie z tym z tzw gwarancji dożywotniej mobilności natomiast wcale nie wynika to z warunków ubezpieczenia VW Life Time. Wykupiłem to ubezpieczenie ale odpuka nie korzystałem i niech tak zostanie. Jest na forum kilka postów w różnych watkach dotyczacych tego zaganienia i nie spotkalem się z negatywnym odbiorem. Edytowane 18 Kwietnia 2010 przez 07mk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach