Skocz do zawartości
zbig2156

Passat B3 bez wspomagania????

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy można zrobić Passka B3 91 rok bez wspomagania czy były takie modele? Maglownica mi siada już druga, tak se myślałem czemu nie. Ciężko by się kręciło???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były takie paski ale wierz mi cięzko by się kręciło i ogólnie zmienia się prowadzenie pojazdu.

Szukaj drugiego takiego samego magla, bo oprócz maglownicy musiałbyś wymienić także przekładnię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo oprócz maglownicy musiałbyś wymienić także przekładnię.

?? a to nie to samo ? ;)

Jeździłem kiedyś paskiem z silnikiem 1.6 bez wspomagania, tragedii nie było, tak samo chodziła kiera jak w jetta 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jeśli moge doradzić to zobacz przekładnie z audi 80 b2... zwruć uwage na 3 zeczy czy są takie same... po1. wieloklin wchodzący do kolumny kierowniczej. po2. rozstaw śrób lub uchwytów do montowania. po3. szerokość maglownicy od gałki do gałki... jeśli te trzy elementy są takie same to zielone światełko... powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
?? a to nie to samo ? ;)

Niezbadany jest wpływ carlsberga na myślenie :debil

:lol2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo oprócz maglownicy musiałbyś wymienić także przekładnię.

Kolega miał na myśli kolumnę. :P

Mam pytanie czy można zrobić Passka B3 91 rok bez wspomagania czy były takie modele?

Mogły takie być, bo właśnie od 1991-go roku zaczęto zakładać wspomaganie do każdego silnika w pasku. Do 1991-go roku tylko mocniejsze silniki miały wspomaganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój passek z 91 nie ma wspomagania tragedi nie ma w czasie jazdy wszysztko wychodzi płynnie najgorzej jest na parkingu , wtedy trzeba użyć siły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój passek z 91 nie ma wspomagania

Mój z 88 roku też nie, ale tragedii nie ma. Generalnie trzeba pilnować ciśnienia w oponach i żeby luzów w zawieszeniu nie było, wtedy da się nawet normalnie manewrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy można zrobić Passka B3 91 rok bez wspomagania czy były takie modele?

Były modele Passata bez wspomagania ukł. kierowniczego.

Da się przerobić układ kier. na wersję bez wspomagania, ale z tego co wiem to łączne koszty przeróbki (wszystkie potrzebne części + robocizna) będą zdecydowanie wyższe, niż regeneracja maglownicy i/lub ewentualnie pompy wspomagania.

Na Twoim miejscu jednak bym naprawił to co masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co potrzebne, to raptem kompletną maglownice za całe 80zł i krzyżak do niej i już masz auto bez wspomagania.

Sprzedasz pompę, węże, zbiorniczek i jeszcze na tym na + wyjdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzedasz pompę, węże, zbiorniczek i jeszcze na tym na + wyjdziesz.

Może i wyjdzie. Ale prędzej mu wyjdzie bokiem kręcenie kierą podczas parkowania. Mój nie miał wspomagania - wiem co mówię ;) Na trasie bez różnicy. Ja bym regenerował mimo większych kosztów. Bo kupić dobrą używkę bez wspomagania jest ciężko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem CI kierowniku tak..u mnie była lipa konkretna...dolałes płynu a za 200km nie było kropli,magiel przeskakiwał,strzelał

 

Wystarczyła wymiana magla i drążków w sumie za 380zł i zaczynam tracić te muły które sobie wytrenowałem w czasie jak nie miałem wspomy :D .. NIE POLECAM AUT BEZ WSPOMAGANIA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tragedii nie ma.

Jest ciężko, jak trzeba zakręcić kierą w miejscu, a jak już tylko koła ruszą to chodzi lekko. Przynajmniej u mnie tak jest.

A kupić dobry magiel jest ciężko, to fakt, ale raczej ten ze wspomaganiem niż bez. W tej maglownicy bez wspom nic takiego nie ma co miałoby niedomagać.

 

Oczywiście pomijam kwestie co jest lepsze, czy magiel wiecznie cieknący, strzelający, chodzący lekko tylko w lewo i piszczący w niebogłosy, czy jednak wymagający włożenia więcej siły przy kręceniu ale za to praktycznie bezobsługowy. Wiadomo, jeden woli rybki, drugi jak mu akwarium cieknie....

 

PS: I jeszcze dodam że maglownica bez wspomagania chodzi duuuuuużo lżej, niż maglownica ze wspomaganiem, ale bez płynu czy pompy. Więc to nie jest to samo, jak pewnie niektórzy przypuszczają.

 

PS 2: Kolumny kierowniczej zmieniać nie trzeba, tylko krzyżak łączący maglownice z tą kolumną.

Edytowane przez sebam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tej maglownicy bez wspom nic takiego nie ma co miałoby niedomagać.

Nie cieknie z niej olej, bo go tam nie ma :) To jest jedyna różnica. Luzy powstają w tych samych miejscach co w maglu ze wspomaganiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie cieknie z niej olej, bo go tam nie ma :)

 

No to jest akurat oczywista oczywistość ;)

 

W każdym razie chodzi o to, że więcej problemów niestety bedzie ze wspomaganiem niż bez i tu nawet nie chodzi już o tą maglownice i jej luzy, tylko o cały układ wspomagania.

Luzy na maglownicy aż tak dokuczliwe nie są, przeważnie wystarczy dbać o końcówki drążków i same drążki (osłony), natomiast problemy są właśnie przeważnie z wyciekami (i to nie tylko na samej maglownicy).

To tak z moich obserwacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Luzy na maglownicy aż tak dokuczliwe nie są, przeważnie wystarczy dbać o końcówki drążków i same drążki (osłony),

W mojej akurat zrobił się luz na tym głównym drążku z listwą zębatą i trzeba by było ją regenerować. Kombinowałem w drugą stronę - włożyć magiel ze wspomaganiem (wtedy za wszystko chcieli ode mnie 300zł - pompa,wsporniki, węże, magiel z drążkami i końcówkami - wsjo) ale auto sprzedałem :)

 

W każdym razie chodzi o to, że więcej problemów niestety bedzie ze wspomaganiem niż bez i tu nawet nie chodzi już o tą maglownice i jej luzy, tylko o cały układ wspomagania.

To na pewno - coś za coś ;) Ale jak się dba to się ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piperakooo

Witam,

 

mam passata b3 kombi 90rok.

totalnego golasa:D bez wspomagania nic:D

jeżdżę nim 2 lata:P teraz kierownicę kręcę 1 ręka:D

zależy od przyzwyczajenia:)

nie narzekam lecz na parkingach jestem spocony:D

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam passata b3...teraz kierownicę kręcę 1 ręka

zależy od przyzwyczajenia

nie narzekam...

Hm...

...lecz na parkingach jestem spocony

I dlatego VW montowało w większości modeli wspomaganie układu kierowniczego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę nim 2 lata:P teraz kierownicę kręcę 1 ręka:D

zależy od przyzwyczajenia:)

nie narzekam lecz na parkingach jestem spocony:D

Przez ok. rok czasu dzień w dzień jeździłem po mieście i w trasie Transitem bez wspomagania :D Barki to mi urosły - nie powiem :D Na parkingach to z czoła pot leciał jak trzeba było wykręcać na 4 razy :D Ale nigdy więcej auta bez tego wynalazku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za OT, ale jeśli ktoś chce poćwiczyć muły to polecam rumuński samochód terenowy ARO :) Passat bez wspomagania to przy tym pikuś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności