Gość cichy.pl Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2007 Witam mam taki problem chodzi o drugi bieg wchodzi ciężko jak daje z jedynki na dwójkę to drugi bieg wchodzi ciężko i tylko ten bieg,sprawdzałem przy różnych prędkościach i to samo ciężko zaskakuje, ale niema żadnego CHROBOTANIA przy kołach zębatych. Co to może być czyżby skrzynia do wymiany czy wystarczy zmienić olej w skrzyni, jeśli olej to jak mam top zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2007 u mnie to samo jest. Poprostu synchrozizator 2 biegu jest bardziej zuzyty od innych. Wymiana oleju malo co wprowadzi. Zrobiło sie zimniej wiec mozesz to bardziej odczowac nizeli w lecie. Olej jest gestszy itp. jezeli 2 wskakuje nie tykaj tego. Po co wydawac kase i wydatki jakies mnozyc. Nie powinienes tego zajezdzic chlopie:] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2007 Podlaczam sie do tematu tez czasem mam problem z wrzuceniem jedynki....ale chyba nie zgodze sie ze przyczyna jest gesty olej, mamy wszak temperatury dodatnie-rok temu mozna bylo zwalic to na olej.... Mysle ze to moze byc wina synchronizatorow, ale powinnismy zaczac od regulacji wodzikow i sprawdzenia calego mechanizmu zmiany biegow....ja juz dobralem sie do drazka...narazie tylko zajzalem pod mieszek , ale widze ze drazek ma delikatny luz, a co za tym idzie zmieniajac biegi musze drazek bardziej do siebie przesuwac przy wrzucaniu jedynki. Caly mechanizm ma kupe lacznikow, przgubow, drazkow....moze tu szukac przyczyny mysle ze dobry mechanik moglby pomoc tylko gdzie go znalezc, koledze udalo sie wyeliminowc haczenie wlasnie przez wymaine ktoregos z ww elementow....niestety nie pamieta ktorego. Jak ktos ma doswiadczenie w tej materii to niech cos dorzuci... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2007 sprawdźcie poduszki pod skrzynią (jeśli wybita jest poduszka również może ciężko wchodzić). Jeśli poduszki są ok to faktycznie synchronizator ale wystarczy powoli włączać bieg nie na siłę - to jeszcze trochę pochodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2007 ale wystarczy powoli włączać bieg nie na siłę - to jeszcze trochę pochodzi. to też ewentualnie na międzygaz czyli 2x sprzeglo i przegazówka pomiędzy zmianą biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Greg_2 Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2007 zauwazylem ten sam objaw u siebie na zimno ciezko wchodzi gdzy sie rozgrzeje problem ustepuje za 2 tys bede na serwisie wiec zobaczymy co chlopaki zdiagnozuja i dam znac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2007 U mnie również tak się dzieje. Szukam obecnie mechanika, który zajmował sie troche skrzyniami biegów i podreguluje z rozmysłem drązki. Bo do mechanizmu jakim jestskrzynia to musi podchodzić ktoś z praktyką i to sporą. (może znacie kogoś w okolicach Piły, Bydgoszczy, Poznania?) Planuje również użyć ceramizera do skrzyń biegów, jeśli regulacje nic nie pomogą. Wlewałem kiedyś do starego silnika i troche go podleczył, więc może w skrzyni również coś pomoże. Zaszkodzić to na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zoon02 Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2007 u mnie to samo 2 bieg wchodzi ciezko na zimnym silniku ale po rozgrzaniu jakby reka odjal wchodzi bez problemow po prostu trzeba z jedynki na luz bez wyciskania sprzegła i potem delikatnie na dwojke az do rozgrzania silnika potem normalnie juz:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2007 u mnie jest tak samo. Kupiłem nowy samochód w lecie, w zimie zareklamowałem to w ASO, samochód stał tydzień czasu ściagali synchronizatory 1 i 2 birgu bo podobno sa połączone, wymienili na nowe i co. Prawie bez róznicy. U mojego ojca w takim samym pasacie tez tak jest, te typy po prostu tak maja. Tak że jeżeli wchodzi wam dwójka ciezej tylko jak jest zimno i zanim sie rozgrzeje, a potem jest normalnie to proponuje zaoszczędzic sobie czasu i pieniedzy na naprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość apollo Zgłoś #10 Napisano 25 Stycznia 2008 U mnie to samo ale jak ma się usterka mechaniczna do temperatury??? jesli to zjawisko występuje tylko na zimnym silniku???? MOże czarna magia? U mnie to zaczeło się dziać jak niby mi wymienili olej w skrzyni biegów i nie wiem czy to zły olej wlali Shela czy co??? Prosze o pomoc! mechanik mówi że to napewno nie od oleju bo na 100 nowy więc co jeśli to wyszło po wymianie???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość apollo Zgłoś #11 Napisano 27 Stycznia 2008 I pojechałem do sklepu kupiłem sam olej 75w90 PEŁNY SYNTETYK valvolain 43 za litr pojechałme do machanika żeby wymienił na mój zrbił jak spuśczał tamten to gęsty jak nie wiem a on mówił że to półsyntetyk ale wlał mój oddał kase za tamtem tu spoko gość przyznał się do błędu swoich mechaników . Rano odpalam jade i co wszysko jak wcześniej chodzi elegancko. więc olej ważny uczyć się na błędach panowie ale nie swoich!!!! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #12 Napisano 27 Stycznia 2008 Podlaczam sie do tematu tez czasem mam problem z wrzuceniem jedynki....ale chyba nie zgodze sie ze przyczyna jest gesty olej, mamy wszak temperatury dodatnie-rok temu mozna bylo zwalic to na olej.... : A ja sie zgadzam z tymi temperaturami u mnie jest tak samo ale tylko wtedy jak auto jest zimne i przy niskich temp. zaś latem jest wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katazipen Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2008 Mialem taki sam problem , no moze dwa problemy przy 2,500-3500 skrzynia wyła . Wyminiłem skrzynie , oczywiscie uzywana 900zł i prawie wszystko OK ta nowa nie wyła ale 2 bieg wchodzi tak samo jak w tamtej ciezko, wina synchronizatora 1 bieg i 2 maja duze przełozenie przez co siłe uciagu a co sie wiaze z zuzywaniem , nie naprawiajcie tego nie warto ?Zainteresowanych naprawą zmartwie koszt ok. 1000 zł u mnie koło łodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #14 Napisano 29 Stycznia 2008 a nie jest czasem tak ze zimny olej jest bardzo gesty przez co utrudnia przez pierwsza minute dwie prace? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz3724 Zgłoś #15 Napisano 21 Listopada 2008 Ja dołączam do was panowie bo mam ten sam problem kupiłem auto niedawno i Passata B5 FL 1.9 tdi i tak od jakiegoś czasu zaczęło mnie niepokoić ze rano jak ruszam mam problem z wrzuceniem 2 biegu. I tez sie zastanawiam od czego to może być czy faktycznie ten olej a ci w Aso to chyba sami nawet nie wiedza co jest tego przyczyna !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MstrG Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2009 Odgrzeję troszkę temat, bo chyba nie ma sensu zakładać nowego, skoro są tu już jakieś wskazówki. Zauważyłem, że przez pierwsze kilkaset przejechanym metrów 2 bieg (i tylko ten) ciężej wchodzi niż reszta. Zastanawiam się nad wymiana oleju w skrzyni na pełny syntetyk 75w90 (nie wiem jaki teraz jest, najprawdopodobniej jeszcze oryginalny), czy u kogoś to pomogło? Może wystarczy tylko uzupełnić olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mira102 Zgłoś #17 Napisano 13 Września 2009 A u mnie jest na odwrót jak jest zimny biegi wchodza idealnie natomiast jak jest ciepły są problemy z włączeniem wstecznego biegu czy ktoś z was wie co to może być?Sprzęgło się nie slizga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
porix Zgłoś #18 Napisano 26 Października 2009 witam tez kupiłem ostatnio passka i mam problem z biegiem pierwszym i drugim . czytam i czytam tutaj i nie wiem jaka jest tego prezyczyna poduszki synchronizatory wałki olej czy juz nie wiem co . przy wrzucianiu pierwszego biegu sa opory to samo przy drugim i drugi przy zmianie na 3 wyskauje bardzo szybko ale nikedy działa jak by sie nic nie działo normalnie nie wiem w czym tkwi problem prosze o jakos porade dzieki z gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majdan Zgłoś #19 Napisano 29 Listopada 2009 Koledzy odgrzeje temat bo nie będę zakładał nowego postu. U mnie w porze letniej i wczesną jesienią 2 bieg wchodzi elegancko. Ale teraz jak temperatury spadły to podczas jazdy ciężko wchodzi, znaczy wbijamy go, ale to słychać, że ciężko idzie. Sprawdzałem na postoju to wtedy wszystkie chodzą jak w nowym aucie. Tak więc postanowiłem wczoraj zmienić olej (dodam że samochód ma 7 lat i 100 tyś przebiegu), kupiłem MOBILA 75W90 Synthetic, spuściłem stary, który na oko źle nie wyglądał, wlałem nowy noi w sumie nie odczuwam różnicy. Dzisiaj rano wsiadłem w samochód jak silnik był zimny to dalej ta 2 ciężko wchodziła, jak się rozgrzał to już było wszystko ok. Podsumowując moje spostrzeżenia nie ma sensu wydawać pieniedzy na wymiane oleju bo to nic nie daje. Zgodnie z tym co piszecie na forum ten typ po prostu tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P.r.z.e.m.e.k Zgłoś #20 Napisano 30 Listopada 2009 U mnie jest podobna historia, jak się robi trochę zimniej 2 bieg na początku ciężko wchodzi. Kiedyś popsikałem sylikonem w sprayu podstawę drążka zmiany biegów (takie białe plastiki widoczne po zdjęciu mieszka) i przyznam, że trochę pomogło choć na krótko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach