dzwieku86 Zgłoś #1 Napisano 15 Września 2009 Czy ktos jest w stanie pomóc mi ?? albo doradzic?? Świece zarowe przepalaja mi sie?? w Passacie b6 2005 rok 2.0 Tdi nie wiem czym to jest spowodowane mialem spalona 4 swiece wymienilem ja, nie wiem czy jeden dzien chodziła, znowu pojechalem na komputer i okazalo sie ze 3 i 4 swieca jest padnieta ,wiec wymienilem to odpaliłem auto wczesniej skasowalem bład bylo okee ale gdy tylko ostygł silnik po odpaleniu juz swieciła sie na nowo kontorlka awaryjna Z góry dziekuje za odpowiedz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #2 Napisano 15 Września 2009 swiece z aso?pomylili w sklepie penie ceramiczne z metalowymi.kup w aso i po klopocie.....chyba ze nie sprawdziules czy byla przepalona.wtedy wiazka do sprawdzenia,czasem przekaznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olin_zg Zgłoś #3 Napisano 15 Września 2009 a generalnie jakie fabrycznie sa stosowane swiece NGK? jaki model? wlasnie do 2.0 BKP pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #4 Napisano 16 Września 2009 ori ok 90pln/szt - bosch 55/szt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzwieku86 Zgłoś #5 Napisano 16 Września 2009 Moj kolega powiedzial ze komputer jest do wymiany??mozeliwe to jest ze to on steruje dogrzaniem swiec? i za mocno je dogrzewa?? ale wydaje mi sie ze od komputera powinnien byc jakis przekaznik,czy tam jakis czujnik tego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2009 fachowo nazywa się to "jednostka sterująca systemem grzania" - po prostu przekaźnik i jak będzie walnięty to będzie albo nie dogrzewał albo przegrzewał czego efektem mogą być palone świece Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_09-94 Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2009 2.0 Tdi nie wiem czym to jest spowodowane mialem spalona 4 swiece wymienilem ja ja juz cos robic to porzadnie, moim zdaniem niewiem czy kom jest walniety i inne, ale jak wymieniasz swiece to wymien 4, tak powinno sie robić, ze wymienia sie komplet bo potem sa rozne herezje. (4 i tej samej firmy zeby byly) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asiaislawek3 Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2014 czy jest ktoś w stanie sprawdzić jakie ma napięcie na świece żarowe? Dziś sprawdzałem swoje w silniku bmr na wyjściu jest około 5,3 V a świece sa 7V więc chyba to trochę mało. Wymieniam świece z powodu słabego odpalania przy niższych temp. lecz może nie w nich tkwi problem. Dodam że wszystkie po podpięciu bezpośrednio do aku grzeją dobrze(12V) a pod ori przewodami nie dają nawet rady sie nagrzać do końca przed rozłączeniem prądu przez przekaźnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asiaislawek3 Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2014 ponowię pytanie czy robił ktoś pomiary napięcia zasilania świec w swoim pasku, lub posiada ktoś jakieś dane na ten temat. przewertowałem już chyba 3 różne fora i nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2014 Zasilanie idzie normalnie 12V, sterowanie jest tylko czasem grzania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) Robert, nie wszystkie świece żarowe pracują pod napięciem 12 V. Sprawdź przekaźnik, znajduje się pod skrzynką z bezpiecznikami w komorze silnika. Bardzo często dostaje się tak woda. Edytowane 6 Lutego 2014 przez darecki11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARNAU Zgłoś #12 Napisano 7 Lutego 2014 (edytowane) W silnikach BMP wkładane są i takie powinny być świece 7V a nie 5V ostatnio wałkowaem ten temat - dopiero servis mi konkretnie odpowiedział. Kupiłem NGK i silnik zapiernicza jak rumun po targowisku Czas grzania jest ustawiany automatycznie z temperatury otoczenia lub cieczy chłodzącej.Jeśli robiłeś to w ciepłym pomieszczeniu lub przy tych teraz temperaturach jakie mamy - czyli na plusie to komputer stwierdził,że wystarczy na tyle podgrzać świece aby nastąpił zapłon paliwa. Edytowane 7 Lutego 2014 przez ARNAU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2015 Wszystko zależy od rodz. silnika . Mogą być inne do BMP inne do BKP i tu zależy od rocznika . Natomiast silniki CBAB powyżej 2007 r mają w zasadzie świece BERU o nap. 4.4 V na pierwszy montaż choć mogą być też NGK. Obydwie te firmy zarówno BERU jak i NGK są dobre przy czym trzeba uważać na napięcia robocze. Każda z tych firm ma w swoim asortymencie 4.4 V . 7 V . 11 V czy też 5 V . Ponieważ BERU nie podaje na nadruku napięcia a jedynie znakuje numerem katalogowym to często zachodzą pomyłki. Na NGK zazwyczaj podane jest napięcie. Wyglądem wszystkie są podobne. Jeśli teraz do silnika gdzie przetwornica daje napięcie np. 7 V zamontujemy 4.4 V to świeca szybko się przepali , a jeśli zrobimy odwrotnie to świeca będzie niedogrzana a po pewnym czasie padnie przetwornica lub wiązka . Dlatego serwisy dobierają świece po nr. VIN z którego wynika jaka powinna być świeca. Ja w CBAB mam 4,4 V i można tu zamontować NGK N.49 lub BERU 059963319F lub inaczej 266040 . Na pierwszy montaż mogą być 266020 ale parametry są te same . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2015 Marek, wymieniałeś u siebie świeczki w CBAB? Dużo z tym zabawy? Mam nalotu 165tkm i tak się zastanawiam czy to już czas na wymianę czy nie. W sumie nic się nie dzieje i kontrolki też nie świecą, a świeczki od nowości - oryginalne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #15 Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Robota prosta. Trzeba uważać żeby nie zerwać gwintu. Po zdjęciu osłony silnika zdjąć fajki , najlepiej z całą listwą-wiązką bo łatwiej fajki wychodzą z gniazd. Teraz klucz nasadowy długi 10 z zakończeniem dynamometrycznym , bo przy odktęcani można pociągnąć do 30 Nm , źeby nie urwać . Wkręca się z siłą ok. 15 Nm po przesmarowaniu smarem wysokotemperaturowym . Dobrze jest wcześniej przedmuchać gniazda pozbywając się pyłów ale jeszcze przed wykręceniem starych świec . Ale jeśli nie masz info o uszkodzeniu to po co ta robota. Świece służą jedynie do rozruchu, a później nie mają wpływu na jazdę. Ja wymieniłem tylko 1 niesprawną nz 4 cylindrze błąd 0674 . Reszta jest ok. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez Marek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #16 Napisano 4 Stycznia 2015 Dzięki Marku. Posłucham się Twoich rad i na chwilę obecną jednak odpuszczę sobie wymianę skoro błędów brak :ok Generalnie chodziło mi o to czy one są na wierzchu czy gdzieś pod pokrywą zaworów jak to ponoć ma miejsce w silnikach z PD. Dzięki za informację i poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
air23 Zgłoś #17 Napisano 8 Kwietnia 2015 mam pytanie, ostatnio dwukrotnie na przestrzeni 1000 kilometrów przydarzyło mi się coś takiego, silnik BMP, 2007 rok, oryginalne 174 tysiące, zapłon, czekam 2-3 sekundy aż kontrolki świec zgasną, zapalam silnik i po dwóch sekundach gaśnie i migają kontrokli świec, komunikat engine fault, po 3, 4 razach samochód zapalił normalnie, podpiąłem KTS-a Boscha, zero błędów.....dzisiaj rano identyczna sytuacja, ale zapalił poprawnie za drugim razem, poza tym objawem, auto normalnie pracuje, przyspiesza, spalanie w normie, czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i czy być może muszę podjechać do kogoś z Vagiem bo KTS nie wyłapuje wszystkich możliwych błędów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #18 Napisano 8 Kwietnia 2015 czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem Sebastian poczytaj tego linka: http://forum.vw-passat.pl/threads/98506-2-0-TDI-140KM-2005-Engine-Fault-Workshop Czy to ten Skrzeszew koło Legionowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #19 Napisano 8 Kwietnia 2015 mam pytanie, ostatnio dwukrotnie na przestrzeni 1000 kilometrów przydarzyło mi się coś takiego, silnik BMP, 2007 rok, oryginalne 174 tysiące, zapłon, czekam 2-3 sekundy aż kontrolki świec zgasną, zapalam silnik i po dwóch sekundach gaśnie i migają kontrokli świec, komunikat engine fault, po 3, 4 razach samochód zapalił normalnie, podpiąłem KTS-a Boscha, zero błędów.....dzisiaj rano identyczna sytuacja, ale zapalił poprawnie za drugim razem, poza tym objawem, auto normalnie pracuje, przyspiesza, spalanie w normie, czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem i czy być może muszę podjechać do kogoś z Vagiem bo KTS nie wyłapuje wszystkich możliwych błędów? Na raczej, jak jest komunika engine fault to musi być zapisany błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
air23 Zgłoś #20 Napisano 8 Kwietnia 2015 Czy to ten Skrzeszew koło Legionowa? tak jest - - - - - aktualizacja - - - - - Sebastian poczytaj tego linka:http://forum.vw-passat.pl/threads/98506-2-0-TDI-140KM-2005-Engine-Fault-Workshop Marek, dzięki za link, przeczytałem, ale nic z tego wątku nie wynika, to znaczy nic konkretnego, opisywane objawy są różne, u mnie nigdy do tej pory auto nie zgasło podczas pracy....no chyba że chodziło Ci o wspomnianą tam blokadę kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach