bodo Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2009 Hej, pytanie nr1: jak zainteresowani pewnie juz wiedza do passata 2.0 140BHP BKP pasuja wtryski siemensa o kodzie: 03G130073D, natomiast do wersji 170 sa wtryski 03G130073M, do paru innych samochodow/silnikow sa one sprzedawane pod jeszcze innymi literkami. teraz tak, patrzac na zdjecia tych wtryskow wygladaja one absolutnie identycznie, dodatkowo w paru miejscach/aukcjach autorzy niesmialo/bez przekonania twierdza, ze "prawdopodobnie" mozna je stosowac zamiennie. Ma ktos doswiadczenia w tym zakresie z tymi wtryskami lub wtryskami boscha - chcialbym sie dowiedziec na ile powszechna jest praktyka zmiany tylko literki w celach, nazwijmy to, marketingowych, czy moze jednak roznia sie moca/parametrami itp. Przyklad jednego takiego goscia: http://cgi.ebay.de/Pumpeduese-VW-Skoda-Audi-Seat-Neu-Piezo-Pumpeduese_W0QQitemZ130325704244QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item1e58046e34&_trksid=p3286.c0.m14 gosc twierdzi wrecz ze jeden wtryk pasuje do wszystkich typow silnikow wymienionych na aukcji. pytanie nr2: wtryski ktore aktualnie mam na celowniku (siemens vdo) maja na sobie nastepujacy kod: 03G 130 073 (bez literki), choc sprzedawca zarzeka sie, ze na pewno sa do tego auta (BKP). Czy ktos wie o co chodzi w "sciemie" z tym numerem - normalnie powinna byc dopisana literka D na koncu, jej brak jest troche dziwny, tu mozna zobaczyc orginalny wtrysk do BKP (z literka D na koncu): http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet499654-35.htm Z gory dzieki za odpowiedzi! Pozdrawiam, B. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selektor Zgłoś #2 Napisano 26 Kwietnia 2010 Niestety muszę cię zmartwić. Wtryskiwacze od 140PS nie pasują do silnika 170PS. Sprawdziliśmy. Silnik może początkowo pracować poprawnie, ale wskazania wtryskiwaczy będą wyglądać tak, że ten wtryskiwacz od 140 daje po prostu mniej paliwa. Po pewnym czasie zacznie nierówno chodzić. Jednym słowem w tą strone nie da się tego stosować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #3 Napisano 26 Kwietnia 2010 O ile pamiętam to wersja 140 posiada wtryski elektromagnetyczne a 170 piezoelektryczne... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek27m Zgłoś #4 Napisano 26 Kwietnia 2010 O ile pamiętam to wersja 140 posiada wtryski elektromagnetyczne a 170 piezoelektryczne... BKP ma też piezoelektryczne z tego co wiem to zamieniac ich nie można to silnik wpada w wibracie przerabialem to bo padly mi 2 na raz nowe najtaniej znalazlem w koninie jak cos to pisz to mam telefon do nich Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2010 Do silnika o kodzie BKP jak również BMA, BVE, BWV można stosować zamiennie pompowtryskiwacze o oznaczeniu 03G 130 073 DX. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monislaw Zgłoś #6 Napisano 29 Maja 2010 Dwukrotnie miałem awarie wtrysków, a teraz właśnie padł mi trzeci - horror. Jakość paliwa nie ma nic do rzeczy bo pada cewka elektryczna. Za 1. razem wymieniłem w aso, koszt 2500 plus wymiana razem 3400, za 2. szukając oszczędności kupiłem za 1000 zl wtrysk do silnika 170 KM, silnik pracował, ale występowała zauważalnie większa wibracja. Uszkodzony wtrysk originalny zregenerowałem za 800 zl ( wymieniona została cewka, bo mechanicznie wtrysk był w idealnym stanie - auta ma teraz 51 tyskm przebiegu) i ponownie wymieniłem. W sumie zaoszczędziłem ponad tysiąc zł no został mi ten wtrysk z literką M na końcu nr kat, który teraz znowu pozwoli mi tydzień czy dwa samochodem jeździć w oczekiwaniu na regenerację. Tymrazem oszczędnośc powinna wynieść 2 tyś zl. Nagminność tych awarii powinna skłónić koncern VW do przeprowadzenia akcji wymiany, ale oni umywają ręce. Nigdy więcej nie kupię ich produktu. Wstyd, żadnej odpowiedzialności korporacyjnej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilcb Zgłoś #7 Napisano 30 Maja 2010 Ja wlasnie juz sie dzisiaj pozbylem mojego wiecznego pacjeta (czyt. Passat) moj drugi i ostatni passat. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #8 Napisano 31 Maja 2010 Między innymi po przeczytaniu tego artykułu http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/news/ktorego-diesla-wybrac,1485243,415 nie mozna mieć złudzeń. Tylko nie sprzedawajcie swoich (pacjentów)wszyscy na raz bo kto od nas to kupi:doh Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2011 ja również mam pytanie czy samochód z wtryskami siemensa ,mozna zamienić i wsadzić pompki boschowskie , i czy coś trzeba zmieniać ? jakie silniki mają siemensa pompki a które paski boscha -mówie o pasku b6 2005-2006 2,0 tdi 140KM ? PROSZE O POMOC. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2011 a boscha lepsze ?? a jak sprawdzić jakie ja mam ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CLO Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2011 Mozna zmienic bo to nie ma znaczenia opinie sa podzielone a pozatym teraz wogole wymieniaja na jakies inne continentala. A ktore passki maja bosch a ktore siemensa to musisz poszukac jest tu gdzies na forum lista . pzd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #12 Napisano 2 Lutego 2011 Jeżeli możesz to poprosze taka liste, bo siedze juz pare ładnych godzin i czytam o tych wtryskach i nie moge znajsc tych silników z pompkami siemensa ,a oznaczen silników z pompkami boscha. Z tego co wiem to bosch jest duzo lepszy i do tego łatwy w naprawie. Inne spostrzeżenie jest takie ze w tych samych rocznikach w audi wystepowały chyba tylko bosche i nie miąły tych problemóc co siemense -- tak mi sie wydaje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #13 Napisano 3 Lutego 2011 (edytowane) Pompki w BKP (03G 130 073 D lub DX lub ostatnio S i SX) i BMR (03G 130 073 M lub MX lub ostanio T i TX) mają Siemens-a (a ostatnio Continental-a) Edytowane 3 Lutego 2011 przez bocheno Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #14 Napisano 3 Lutego 2011 Dzięki Mariusz, jeszcze tylko mi wymień jakie silniki mają boscha pompki ? Pozdrawiam cie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2011 jeszcze tylko mi wymień jakie silniki mają boscha pompki -bmp Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #16 Napisano 3 Lutego 2011 Między innymi po przeczytaniu tego artykułu http://motoryzacja.interia.pl/samochody/producenci/news/ktorego-diesla-wybrac,1485243,415nie mozna mieć złudzeń. Tylko nie sprzedawajcie swoich (pacjentów)wszyscy na raz bo kto od nas to kupi:doh Z tego artukulu wynika ze 2007 rok powinien juz byc wolny od tych wszystkich wad na ktore tak narzekamy w 2.0 TDI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #17 Napisano 3 Lutego 2011 ja do tego artykułu raczej bym podchodził ostrożnie - jest raczej na poziomie auto-świat - po prostu to co tam zawarte jest dosyć powszechna wiedzą. A doczytany błąd - 2.0 TDCI z mondeo MK III nie jest montowany w focus II, c-max, s-max (tu są konstrukcje PSA) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #18 Napisano 3 Lutego 2011 (edytowane) a boscha lepsze ?? a jak sprawdzić jakie ja mam ?? Podaj kolego VIn na pw to Ci sprawdzę jakie u Ciebie są ale raczej masz Boscha. Silniki 16zaworowo w Passatach maja wtryski simensa, i nie można od tak sobie wsadzić wtrysków Bosch gdyż Bosch ma inna wiązkę i listwe. Nie da się jednego wymienić tylko trzeba wszystkie i dokonywać pewnych przeróbek. Bosche były w silnikach 8 zaworowcyh, wszystkie 03G pompowtryski to siemens, 038 to są numery Boscha, Bosche występowały w silnikach BMP tak jak kolega wyżej pisał. Edytowane 3 Lutego 2011 przez MDZ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #19 Napisano 3 Lutego 2011 ja do tego artykułu raczej bym podchodził ostrożnie - jest raczej na poziomie auto-świat - po prostu to co tam zawarte jest dosyć powszechna wiedzą. A doczytany błąd - 2.0 TDCI z mondeo MK III nie jest montowany w focus II, c-max, s-max (tu są konstrukcje PSA) Kurcze czyli jesli na tyle wiarygodny jest ten artykul to dalej nie moge spac spokojnie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #20 Napisano 3 Lutego 2011 Jak przeglądam różne materiały to kolega ma rację, VW w sil. 2.0TDI 16V montował Siemensy a AUDI wtryski BOSCH !!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach