Skocz do zawartości
zimny_kwachu

Problem z ABSem, uszkodzona pompa?

Rekomendowane odpowiedzi

Abs nie działał więc wymienione zostały 2 czujniki z przodu i wszystko gra oprócz tego ze przy niskich prędkościach tzn. 0-20km/h załącza się pompa tak jakby byl uślizg któregoś koła. Poza tym ABS działa dobrze. Czy ktoś się spotkał z tego typu problemem? Czy możliwa jest konieczność wymiany pompy? A może odległość czujnika od zębatki ma jakies znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Włącza sie pompa i co ? Kopie w pedał przy hamowaniu ? Hamulce słabną ?

Bo to ze sie włącza to nic nadzwyczajnego ...

 

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie jest wina pompy.

Komputer od absu gubi impulsy, sprawdź odległość czujników, wyczyść szczotką drucianą zębatki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hamulca nawet nie wciskam a abs się załącza i są drgania na pedale hamulca czuć je i na pedale gazu. wcisne lekko hamulec i auto staje natychmiastowo.

 

 

Monter czy jest określona konkretna odległość czujnika od zębatki? różnica jest taka ze lewy jest o pare dziesiątych milimetra wyżej.

Edytowane przez zimny_kwachu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy usunales bledy za pomoca VAG? po wymianie lepiej je usunac i nie bedzie takich problemow - przynajmniej nie powinno byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy razem z czujnikami wymieniłeś kable od nich, bo ja miałem dokładnie takie same objawy i się okazało że kabel co idzie od czujnika był w środku pęknięty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy VAGiem zostały usunięte kabli od czujników nie sprawdzałem jutro je prześwietle, sprawdze polożenie czujników i napisze co dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temacik i zapytam szanowną waść forumową o poradę. Wywaliło mi na vag-u zawór wyjściowy lewy tył (n134) ,na drugi dzień kontrolka świeciła się z rana a później zgasła i po kolejnych odpaleniach jest na zmianę (zapala się lub gaśnie). Czy to czas aby szukać nowej pompy czy to problem w sterowniku ? Za wszystkie sugestie wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi kontrolka sie zapalala przy ostrzejszym hamowaniu, potem przy ruszaniu - a potem wymienilem czujnik i ABS dziala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dalej kicha czujniki mam ustawione w odległości 0.75mm od zębatki i nadal ten sam problem z abs... :/ kurza stopa macie jeszcze jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pelikan110

Witam kolegów z pod znaku VW jestem nowy i nie bardzo wiem jak się poruszać na forum jeżeli coś skopsałem to proszę o podpowiedź.Mam taki problem z hamulcami nie dość że pedał hamulca nie wraca i trzymają przez 3 do 5 sekund to do tego jest dziwnie twardy pedał czy jest ktoś co wie jaka może być przyczyna. Auto po wymianie płynów, tarcz ,klocków , przewodów i korektora siły hamowania.Jest to pasek b3 2,0 z ABS-em.Przed wymianą tego wszystkiego było to samo.POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem z pompą. Dodam że mam vr-a z ABS/EDS. Czasem wychodził mi błąd lewego przedniego czujnika ABSu na kompie. Dodam że ABS pracuje prawidłowo. Natomiast to dziwne pykanie pompy mam na włączonym zapłonie i na biegu jałowym gdy np:"telepię "autem na prawo i lewo oraz przy prędkości do 40km/h czyli w zakresie pracy EDSu. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć odnośnie tego zjawiska? planuje wymienić czujnik wskazywany przez VAGa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do piotra 22

miałem podobnie - jak masz ok złączkę na hydromodulatorze to winny będzie sam hydromodulator na 99%

napisz jaki to abs.. starszy czy nowszy? lub z którego miesiąca jest auto, lub czy masz sterownik ABS pod tylną kanapą.

moze coś na to poradzimy :o)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jeśli swieci mi caly czas kontrolka ABS i nie da sie podlaczyc nawet VAG'a bo pisze ze brak lacznosci czy cos takiego to mam rozumiec ze sterownik siadł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam rozumiec ze sterownik siadł?

Brak łączności to nic nie znaczy, TEN i TEN wątek poczytaj.

Stawiam na któryś czujnik,sprawdzenie oporności każdego z nich wszystko wyjaśni.

 

---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 13:57 ----------

 

dziwne pykanie pompy mam na włączonym zapłonie

A troszkę więcej szczegółów...bo jakoś to"pykanie" do mnie nie przemawia.

Kontrolka jak się zachowuje? Powinna sie zapalać gdy ABS przestaje działać ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" pykanie" pompy mogę porównać do załączania przekaźników. W czasie owego pykania nie zapala się kontrolka ABSu. Dlatego wspomniałem o EDSie. Mam takie wrażenie że jak się toczę na luzie to przy każdym pyknięciu pompy EDS przyhamowuje któreś koło. VAG czasem wskazuje przejściowe błędy lewego przedniego czujnika ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
błędy lewego przedniego czujnika ABS

Zatem radze kupić nowy, czujnik ten jest też odpowiedzialny za wskazania prędkości auta do sterownika ABS,,,,im większa różnica na kołach to wtedy ma prawo się tak zachowywać jak u Ciebie ...Zakup nowego (wersja z kablem) to koszt niecałych 100zł.

U mnie z kodów wychodziło że mam walnięty główny zawór w pompie a po zbadaniu oporności wyszło na czujnik w prawym kole...wymieniłem czujnik i kontrolka przestała się ot tak sobie zapalać.

A wracając do kontrolki ABS po przekręceniu na zapłon zapala się na kilka sekund? Jak nie to masz spaloną żarówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pozycji zapłonu oczywiście pali się chwilkę kontrolka ABSu i AIRBAGu. Tu jest wszystko w porządku. zanim kupię nowy czujnik sprawdzę czy nie mam walniętego przewodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może sprawdź najpierw impulsator i oczyść wszystko przy czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności