Gość poli811 Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2009 (edytowane) Problem z passatem tdi 1.9 b5 110 tys przebiegu 2003 r. Na zimnym silniku nie dymi gdy silnik sie rozgrzeje dymi strasznie na biało. na wolnych obrotach trochę mniej ale podczs jazdy bardzo mocno dymi. W Wydechu są wyraźne ślady wody. Pod tłumikiem robi się normalnie kałuża wody.Ostatnio również było grzebane przy układzie wydechowym...została wyciągnięta strumienica a wstawione miekkie łącze zamiast strumienicy. Moc nie spadła, oleju nie bierze turbina działa bez zarzutu.Prosze was o rozwiązanie tego problemu... co może być przyczyną tego dymienia?? pozdrawiam Edytowane 21 Lutego 2017 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krychu79 Zgłoś #2 Napisano 26 Stycznia 2009 A woda do silnika nie idzie? sprawdź olej czy ci się mleko nie robi.(najlepiej będizesz widział na korku wlewu oleju). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość poli811 Zgłoś #3 Napisano 26 Stycznia 2009 nic się z olejem nie dzieje. jakieś diagnozy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomakj Zgłoś #4 Napisano 26 Stycznia 2009 U mnie w 2.5 były podobne objawy okazało się, że była zatkana odma może u ciebie jest podobnie. Odpal silnik odkręć wlew oleju i zobacz, jak będzie tam ciśnienie (Będzie słychać przy odkręcaniu korka) to to. Jak nie to szukaj innej przyczyny Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość REMO. Zgłoś #5 Napisano 26 Stycznia 2009 sprawdz czy nie ubywa ci płynu ze zbiorniczka wyrównawczego jezeli nie to super !!! a jeżeli ubywa zaznaczam może to byc coś z uszczelka pod głowica lub głowicą bardzo podobne objawy mogą byc jeżeli płyn bedzie szedł na cylindry ( oby nie ) ale zaobserwuj to . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy 76 Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2009 Witam Chce sie podpiąć pod temat.Ponieważ mam podobny problem z moim Passatem 1.6 3BG z roku 2001:(a więc.Autko dymi TYLKO na zozgrzanym silniku,nie ubywa płynu, oleju nie bierze,silnik nie traci na mocy,praca jest równa odpala bez problemu,odma jest czyst i nie ma białej mazi na korku:confused:Nie wiem co jest i co myślec na to wszystko.Może ktoś zwas miał podobny problem.Prosze o pomoc.Dzieki z góry;)pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matekvw Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2010 no właśnie mam tak samo tylko w moim jest wycięty kat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwLuKaSvw Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2010 Podejrzewam że może to być problem z układem wydechowym (wilgoć zalegająca w tłumikach z czasem nagrzewania zaczyna woda parować), spotkałem się z przypadkami zamarzniętych tłumików i co niektórzy mieli problemy z zapaleniem silnika (oczywiście działo się to w czasie większych mrozów). Pytanie ile przejeżdżacie średnio w ciągu dnia kilometrów ? Jakość paliwa (gdzie tankujecie) ? Czy ten objaw jest tylko w okresie zimowym ? Najbardziej na takie problemy narażeni są użytkownicy samochodów z instalacją LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin58UJ Zgłoś #9 Napisano 4 Czerwca 2010 Kolego vwLuKaSvw ,ale ty mylisz dwie rozne sprawy owszem zgodze sie ,ze po odpaleniu auto kopci na bialo ,dzieje sie tak ,gdyz wystepuje roznica temperator,Ale tu pisza o szczegolnym problemie ,gdyz dym ktory sie wydostaje po odpaleniu smierdzi specyficznie,jakby nie przepalonym olejem,czasami az gryzie w oczy.Ja jak koledzy wyzej mam podobny problem,z tym ze mi ze zbiorniczka ubywa plyn chlodniczy,tez na poczatku myslalem,ze to uszczelka ale ja wykluczylem bo po tym plynie zostaje mi plama pod samochodem wiec chyba to tylko jakis wyciek ,nieszczelnosc.Jeszcze nie bylem u mechanika z tym na diagnozie,ale sadze ,ze gdyby byla to uszczelka to nie zostawalaby plama pod autem.Krotko mowiac sam nie wiem od czego to dymienie na bialo u mnie i na dodatek ten smrod z tych spalin.Sledze forum i mam nadzieje ,ze znajdzie sie ktos kto ten problem rozwiazal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WLODAR999 Zgłoś #10 Napisano 2 Października 2010 Mam ten sam problem ze swoim passatem auto na poczatku starcilo moc do tego stopnia ze nie dalo sie wlaczyc 4 biegu.Diagnoza wagiem wykazala zatarte kierownice w turbinie i zwiekszone cisnienie doladowania co za tym idzie turbina zaczela rzucac olejem.Auto zaczelo strasznie kopcic.W poniedzialek jade do mechanika zeby wiciagnol turbine najprawdopodobniej poszły uszczelniacze w turbinie czyli czeka mnie regeneracja turbiny:/ niestety.Co do uszczelki pod glowica da sie to sprawdzic bez wizyty u mechanika.W moim przypadku objawy byly takie ze weze od cieczy chlodzacej robily sie tak twarde ze nie szlo ich wogole ścisnąć.kolejnym objawem zurzytej uszczelki pod glowica jest cisnienie ktore robi sie w zbiorniczku wyrownawczym.Po przejechaniu kilku kilometrow wyraznie bylo widac jak poziom plynu w zbiorniczku spadal o mniej wiecej centymetr,po odkreceniu korka poziom plynu wracal do pierwotnego stanu.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jupi1 Zgłoś #11 Napisano 6 Października 2010 Jezeli kopci na biało to: - masz gaz i jest zimno/wilgotno - zatkana odma (rozne opinie, ale czasami pomaga) - wywalona uszczelka pod glowica lub glowica (powinno ubywac płynu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #12 Napisano 7 Października 2010 moim zdaniem to uszczelka pod głowica ale sprawdź czy ubywa płynu albo oleju czy w oleju niema wody czy z zbiorniczku wyrównawczym niema oleju i czy płyn nie śmierdzi olejem benzyna lub czy nie lecą bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym jak masz coś z tego to uszczelka a jak nie to coś innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poksik1 Zgłoś #13 Napisano 17 Października 2010 Witam! niedawno kupilem v6+GAZ 4motion 2000 rok. wymienilem płyn chłodzacy i co jakis czas brakuje mi milimetra oleju! dodam ze wymienilem plyn po kupnie odrazu. mam wrazenie ze uszczelka pod glowica jest do wymiany..poniewaz jest to dosc czesto! <trzeba dolac 100tke> ale plyn w chlodnicy nie jest w oleju.na bagnecie ani na korku nie ma zadnych plam bialego masla! mysle ze do tej pory powinno sie juz wszystko uszczelnic. bradzo sie obawiam kosztownie wymiany uszcelki pod glowica! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #14 Napisano 16 Grudnia 2010 Witam, ja natomiast mam taki problem otoz dzis auto zakopcilo mi na bialo i co jeszcze lepiej te biale spaliny dostaly mi sie do kabiny przez nawiew bo mialem wlaczony na ECON, i z nawiewu lecialy spaliny co moze byc tego przyczyna?? dodam ze na korku nie mam masla, tylko jak wloze bagnet to takie znikome slady sa na nim jak go wyciagne raz jest raz go nie ma pomoze ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Junior86 Zgłoś #15 Napisano 16 Grudnia 2010 Witam, Ja mam passata B5 1,9 tdi silnik afn i mam takie objawy jak go odpale to kopci na bialo ale mocno jak jade tez kopci temperatura silnika po kilku kilometrach jest znikoma jade dalej lekko sie podniosla i nagle 90 stopni sie zrobilo wczesniej tez takie trasy jezdzilem i nie bylo tak. Tydzien temu wymienilem olej z plółsyntetyka na mineralny i bylo dobrze. Czy moge mieć z czymś problem?? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #16 Napisano 16 Grudnia 2010 Napster obejrzyj kolektor wydechowy czy nie jest pęknięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiani1000 Zgłoś #17 Napisano 16 Grudnia 2010 Junior... jeżeli ta biała chmura ma intensywny zapach paliwa to przyczyną mogą być też lejące wtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #18 Napisano 16 Grudnia 2010 Panowie nie lepiej udac sie do stacji kontroli pojazdów na analize spalin? Bedziecie mieli wszystko jak na dłoni. Sprawdzcie sondę jeszcze. Moze to wina złej mieszanki paliwo-powietrze. Oraz przepływke... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #19 Napisano 16 Grudnia 2010 toto jesli bym mial kolektor walniety to czy z rury wydechowej szedl by mocny biały dym? no i teraz np: mi sie to nie dzieje raz sie zdarzylo i tyle teraz wszystko ok, dymilo mi auto zgasilem silnik odczekalem moze jakies 10 minut no i juz ustompilo dymienie i auto dzialalo jak nalezy wiec co to moze byc? dodam ze gdzies pod turbina mi cieknie olej przejade jakies 400km i musze dolewac tez sporo gdyz nawet juz na bagnecie nie widac nic oleju, czy to moze byc spowodowane tym? lub tym ze olej sie przepalil gdzies o gorace czesci silnika i zaczelo dymic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Junior86 Zgłoś #20 Napisano 16 Grudnia 2010 Panowie a może moje objawy auta spowodowane sa zacinaniem sie termostatu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach