Vivi Zgłoś #1 Napisano 9 Grudnia 2008 Mam takie pytanko czy ktoś próbował może zmienić sterowanie szybami z takiego : http://moto.allegro.pl/item497495783_przelacznik_regulacji_lusterek_passat_b5.html na takie : http://moto.allegro.pl/item495687815_vw_passat_b5_przelacznik_regulator_lusterek_nowy.html Wiem, że wtyczki są inne, więc wymagałoby to drobnych przeróbek no i podgrzewanie lusterek by nie działało z joysticka bo przy tym starym uruchamia się je razem z ogrzewaniem tylnej szyby. Robił ktoś może takie moda? Jeśli tak to prosiłbym o informację co i jak przerobić. Ewentualnie jeśli ktoś ma jakieś schematy połączeń obu tych joysticków ( który przewód za co odpowiada ) to też chętnie bym je przyjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
good69 Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2008 ja pierdziele jakie to drogie w UK na e-bay zaplacilem za to 8 funtow masakra czasami w Polsce to nie wiedza ile juz za co brac. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2008 Może z innej beczki Te z joystickiem często się łamią przez nieuwagę aż tak często tego używasz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2008 Może z innej beczki Te z joystickiem często się łamią przez nieuwagę aż tak często tego używasz ? Nie chodzi o praktyczność ale o wygląd. Te z joystickiem mi się bardziej podoba. A, że mam taki na stanie to myślałem, żeby go sobie zamontować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalec Zgłoś #5 Napisano 10 Grudnia 2008 co do zamiany się nie wypowiem natomiast ja jestem świeżo po wymianie złamanego joysticka i generalnie to nie jest najmądrzejsze rozwiązanie VW. nie wpadłem na to wcześniej, że można to tak łatwo złamać, parę tygodni czekałem na przesyłkę nowego a jak 2 osoby jeżdżą to robi się niewygodna sprawa. Ręcznie ustawiać to też nie bardzo bo jest ryzyka uszkodzenia silnika. Osobiście wolałbym mieć jakieś "płaskie" rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #6 Napisano 10 Grudnia 2008 Nie chodzi o praktyczność ale o wygląd. Te z joystickiem mi się bardziej podoba. A, że mam taki na stanie to myślałem, żeby go sobie zamontować. W VW kosztuje ten joystick 92 PLN (z opcją podgrzewanych luster - bez pewnie taniej) i zazwyczaj mają od ręki. A co do wyglądu to u siebie też bym chyba wolał jakiś płaski ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #7 Napisano 10 Grudnia 2008 Też połamałem i na allegro zestaw naprawczy jakiś grosz kosztuje. Bez tego dynksa zdecydowanie lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2008 Panowie nie rozmawiamy tutaj o estetyce przełącznika ani o gustach, a o technicznej możliwości przeróbki instalacji by pasowała do wersji z joystickiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 10 Grudnia 2008 (edytowane) Vivi Bez rzeźby się nie obejdzie; przełącznik z regulatorem od modelu 3B posiada 4" aktywne"piny , natomiast od 3BG 6 "aktywnych" pinów. Model 3B (złącze 8 pinowe) ------------- E48 (przełącznik wyboru L/R) -złącze T8e/4 ( 0,5mm2 ;nieb/zielony) złącze T29a/22 w J386 (sterownik w drzwiach kierowcy). E43 (regulator położenia luster) -złącze T8e/6 ( 0,5mm2; nieb/biały) złącze T29a/3 w J386. -złącze T8e/8 "szyna 31" (brąz 0,5mm2) połączenie z masą w drzwiach kierowcy. -złącze T8e/2 "szyna 58b" (szary/nieb ; 0,35mm2) złącze T16b/13 (zestaw sterowniczy szyb elektr. w drzwiach kier.) Model 3BG (złącze 10 pinowe) -------------- E43 (regulator położenia luster) -złącze T10x/6 ''X/Y" (0,35mm2; nieb/biały) złącze T29a/3 w J 386. E48 (przełącznik L/R) -złącze T10x/10 "L/R" ( 0,35mm2; nieb/zielony) złącze T29a/22 w J386. E231 (włącznik ogrzew. lusterek) -złącze T10x/9 "SPH" (0,5mm2; czarny/zielony) =>złącze T10l/10 złącze T23/23 w J393 ( moduł komfortu) -złącze T10x/7 "15A" (0,35mm2;czarny/nieb) =>złącze T10l/9( przy słupku "A" [czarne] złącze T10f/3 (przy słupku "A" [niebieskie]) bezpiecznik S6 (5A) zacisk plus(15). -złącze T10x/8 "31" (0,35mm2;brązowy) złącze masy w drzwiach kierowcy. -złącze T10x/5 "58b" (0,35mm2;szary/nieb) złącze T29a/12 w J386. Powodzenia. Edytowane 10 Grudnia 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #10 Napisano 10 Grudnia 2008 (edytowane) No właśnie o coś takiego mi chodziło. Dzięki JurekW. Jak uda mi się zmontować to zdam relacje czy działa. A tak z ciekawości skąd wziąłeś taki schemat połączeń? Z tego co widzę to nie powinno być problemu z przerobieniem bo za sterowanie lusterkami i tak odpowiadają 4 przewody. Te 2 dodatkowe odpowiadają za podgrzewanie lusterek, którego przynajmniej na razie, nie planuje podłączać bo to już by wymagało przeciągania przewodów od przycisku podgrzewania tylnej szyby. Edytowane 10 Grudnia 2008 przez Vivi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #11 Napisano 10 Grudnia 2008 A ja mam pytanie czy w przełączniku bez joysticka to podświetlają się przyciski L i P ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #12 Napisano 11 Grudnia 2008 A ja mam pytanie czy w przełączniku bez joysticka to podświetlają się przyciski L i P ? Tak, są podświetlane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #13 Napisano 11 Grudnia 2008 Więc mam spaloną diodę dzięki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #14 Napisano 13 Grudnia 2008 powitać, widze, że koledzy się mierzą z podobnymi problemami. mój passat orygialnie miał płaski regulator. musiałem zmienić boczek, ale ten, który na zmiane kupiłem, był z paska po lifcie widocznie, bo juz nie dało się założyć regulatora płaskiego (zdziwienie i rozgoryczenie). Zakupiłem więc nowy regulator z joystickiem, i po rozbiórce drzwi okazało się, że potrzbuję nową kostkę, aby przewody podłączyć i zgrabnoe to wszystko wsadzić do elektrycznej części regulatora. musiałem wiec zajrzec do ASO, gdzie kostka kosztowała mnie bodajże 48 zł. Udało się to ładnie poskładać, chociaż miałem duży kłopot z dopasowaniem przwodów do odpwiednich pin-ów. nie miałem zadnych schematów, więc metoda prób i błędów dopasowałem regulacje szyb. wszystko działa. jest jednak mały mankament. chyba z racji tego, że był moj pasat anglikiem, nie udało mi sie dopasować regulatora do konca OK. mianowicie, gdy włączę na "L" to powinienem regulować lewym lusterkiem, a ja ma wtedy mozliwosc regulacji prawym!. mały zonk, chociaż sie przyzwyczaiłem. wiecie, czy to moduł komfortu ma wpływ na to, że jest odwrotnie? w zadnym wypadku nie udało mi się znaleźc pinów, zeby lewe to lewe, a prawe, to prawe pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #15 Napisano 14 Grudnia 2008 Tak mają wszystkie angliki po przekładce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #16 Napisano 14 Grudnia 2008 (edytowane) Tak, są podświetlane. NIE w "talerzyku" L i P nie są podswietlane fabrycznie !!!(talerzyk wyglada o wiele lepiej niz joystick:rolleyes:) Tak mają wszystkie angliki po przekładce. A wina tkwi w obróceniu wiazki z lewych dzwi do prawych i odwrotnie. Edytowane 14 Grudnia 2008 przez marek664 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #17 Napisano 14 Grudnia 2008 NIE w "talerzyku" L i P nie są podswietlane fabrycznie !!!(talerzyk wyglada o wiele lepiej niz joystick:rolleyes:) A faktycznie nie doczytałem, myślałem że kolega pyta o wersje z joystickiem. A czy wygląda lepiej talerzyk? Myślę, że to kwestia gustu. Mi osobiście bardziej podoba się wersja z joystickiem. A wina tkwi w obróceniu wiazki z lewych dzwi do prawych i odwrotnie. No dokładnie i z tego co wiem to nie ma na to obejścia żadnego w postaci przepięcia przewodów. Można to załatwić zmianą jakiegoś silnika na wersję europejską, ale nie pamiętam dokładnie o który chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #18 Napisano 14 Grudnia 2008 tak samo sytuacja ma się w przypadku odsuwania elektrycznych szyb. lipa trochę. czy właściciele przekładanych anglików wszyscy tak mają, czy ze mnie tylko taka ofiara? można poprawnie zrobić odsuwanie szyb? bo z tego, co piszecie, to regulator lusterek raczej nie. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2008 tak samo sytuacja ma się w przypadku odsuwania elektrycznych szyb. lipa trochę. czy właściciele przekładanych anglików wszyscy tak mają, czy ze mnie tylko taka ofiara?można poprawnie zrobić odsuwanie szyb? bo z tego, co piszecie, to regulator lusterek raczej nie. pozdr. Szyby akurat działają w anglikach po przekładce normalnie, więc mechanik który robił przekładkę spartolił robotę. Co do regulatora to nie da się tego zrobić bez wymiany jakiegoś tam elementu na wersję europejską, ale tak jak mówię nie pamiętam dokładnie co trzeba wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar0100 Zgłoś #20 Napisano 2 Stycznia 2009 Wczoraj urwał mi się ten joystick od przełacznika lusterek, czy jest możliwość że da się go jakoś połączyć/dokleić do modułu czy trzeba nowy założyć? Czy można wymienić to nie rozbierając drzwi?? Widzę że jest to uniwerslana część jednak swoje kosztuje >>>> http://moto.allegro.pl/item474946297_sterownik_lusterek_vw_golf_bora_passat.html P.S. Swoją drogą to badziewnie to zamontowali że wystarczyło w moim wypadku kolanem przy wsiadaniu to puknąć i się złamało.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach