Skocz do zawartości
majdan

Wariujący alarm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

 

Mam problem z alarmem w moim passacie. Mam tam założony chyba orginalnie centralny zamek i alarm bo są one w tym orginalnym pilocie, a więcej na ten temat nie mogę powiedzieć bo samochód kupiłem 3 tygodnie temu. Ale przejdźmy do sedna sprawy. Tak więc, w moim passacie alarm działał jak narazie bez zarzutu, aż do wczoraj. Przyjechałem pod swój blok zostawiłem samochód i po jakimś czasie patrze przez okno, a tu w moim aucie włączył się alarm. Tak więc zszedłem go wyłączyć bo myślałem, że ktoś się kręcił ale nikogo nie było. Przestawiłem samochód w inne miejsce, wróciłem do mieszkania ale po chwili znowu słysze, że alarm wyje tak więc wyszedłem przed blok, dostałem się do syreny i ją kluczykiem wyłączyłem. Poszedłem na spacer, a kiedy wróciłem znowu alarm się załączył tylko że nie wył bo wcześniej syrene odłączyłem ale za to mrugał. Sprawdziłem czy to nie czujnik wstrzasu jak kopałem po kołach albo trzęsłem ale wtedy się nie załączał. Co się mogło z nim stać?? Jak to naprawić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłacz VAG-a i sprawdz instalacje alarmową. Najprawdopodobniej masz zwarcie na jednym z czujników otwarcia drzwi lub w tylnej klapie (ewentualnie pokrywa silnika). Albo ma gdzieś zwarcie na przerwodach lub - co bardziej prawdopodobne - nacieklo wody w zamki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego osobiście VAGA nie posiadam, a również nie orientuje się gdzie takie coś mają w mojej okolicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego żadne zwarcie itd. Po prostu Krańcówki w drzwiach padły i dlatego podjedź to elektryka co ma vaga i niech spr drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolego będę musiał tak zrobić, ale przypuszczam, że to coś z tylną klapą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość konrad_k11

Jesli nie masz VAGA to wlacz swiatla oswietlenia wewnatrz w samochodzie, ustaw przelaczniki w takiej pozycji zeby swiatla zapalaly sie wtedy gdy otwiera sie drzwi. Zamkinij wszystkie drzwi i zobacz czy wszystkie zgasna, jesli ktores ze swiatelek nie zgasnie tzn ze zepsul sie ktorys z wylacznikow krancowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

majdan, problem który opisujesz dotyczy kwestii podłączenia alarmu pod lampkę sufitową, która jest odpowiedzialna za sygnalizowanie otwartych drzwi. Szczegółowo opisałem rozwiązanie tego problemu tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=24732

Miałem podobnie jak Ty.

 

Poza tym jak chcesz sprawdzić krańcówki, weź śrubokręt i w uchylone drzwi wsadzaj go w zamek, tak aby zasymulować jego zamykanie i obserwuj lampkę sufitową. Jeżeli przy otwieraniu klamką przy którymś razie nie zapali się, to już wiadomo, że to ona. Trzeba rozebrać zamek i na początek przelutować switche. A jak to zrobić masz opisane tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba koledzy zlokalizowałem tą usterkę, to był według mnie akumulator któremu spadało napięcie i przez to się załączał alarm. Wymieniłem akumulator i zobaczymy teraz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w ktorym miejscu można w passacie B5 FL kluczykiem wyłaczyc alarm bo niedawno kupiłem autko a nie wiem zbytnio.Gdzie te miejsce jest dokładnie.

 

Prosze o odpisanie na forum lub prywatna wiadomość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie można wyłączyć kluczykiem syreny alarmu FABRYCZNEGO. Opisany wyżej przypadek dotyczy dokładanego alarmu, być może bezpilotówki (stad fabryczne piloty pozostały). Fabryczny alarm nie ma syreny, tylko klakson w bagażniku. W najprostszy sposób możesz go wyłączyć, uzbrajając go i jeszcze raz naciskając zamknij (usłyszysz że rygle puścily) lub wyprogramować VAGiem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Mam taki maly problem z fabrycznym alarmem.Zawsze gdy zamykalem samochod z pilota to bylo potwierdzenie kierukowskazami,od paru dni nie mam tego.Ale gdy go otwieram to wlaczaja sie.Jak jest zamkniety to mryga kontrolka w drzwiach przy ryglu zamka.Co o tym myslicie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość soltysso

Witam, od kilku dni zaobserwowałem to samo co kolega BartekN, brak potwierdzenia zamkniecia przez błysk kierunkami, otwieranie - kierunki sie zapalają, aha i skargi sąsiadów z bloku ze alarm wyje po kilka razy w środku nocy, co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,miałem dokładnie to samo(brak kierónków przy zamykaniu i alarm sie włanczał)Co ja sie nagrzebałem aż doszedłem,przyczyną był zawilgocony moduł komfortu i wtyczki dochodzace do niego.Modul znajduje sie pod siedzeniem kierowcypod dywanikiem) taka czarna skrzyneczka.Woda mi sie dostala,wysuszylem,pozbylem sie wody i wszystko wrocilo do normy.powodzenia:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebasaw1

witam wszystkich miałem taki sam problem tyle że u mnie woda dostawała się przez bębenek zamka na tylnej klapie rozebrałem tapicerkę wszystko wysuszyłem a bębenek zakleiłem taśmą samoprzylepną (oczywiście wczesniej wyciełem kółko pasujące na bębenek i mam już wszystko sprawne

--- scalone ---

witam wszystkich miałem taki sam problem tyle że u mnie woda dostawała się przez bębenek zamka na tylnej klapie rozebrałem tapicerkę wszystko wysuszyłem a bębenek zakleiłem taśmą samoprzylepną (oczywiście wczesniej wyciełem kółko pasujące na bębenek) i mam już wszystko sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odkopię trochę, żeby nie śmiecić nowym wątkiem ;)

Mam w autku alarm fabryczny z kartą SPiiD (takowy był zamontowany od nowego).

Otwarcie samochodu charakteryzuje się jednym sygnałem dźwiękowym, a zamknięcie dwoma.

Jakiś czas temu alarm zaczął lekko wariować.

Sporadycznie po zamknięciu samochodu po około 30 sekundach zaczyna wyć syrena. Co za tym idzie, muszę się cofnąć do auta, otworzyć je i zamknąć ponownie.

Wczoraj na dłuższym postoju na stacji (siedząc w samochodzie i pijąc kawkę) samochód sam się zamknął sygnalizując to czterema sygnałami dźwiękowymi. Alarm się uaktywnił, bo jak zacząłem się ruszać, tzn. skierowałem ręce w stronę stacyjki w celu wyciągnięcia kluczyka i wyłączenia alarmu + odryglowania drzwi, zaczął wyć.

Czasami także po odryglowaniu samochodu z kluczyka i otwarciu drzwi, załącza się syrena i wyje.

Nie mam jednak problemu unieruchomienia samochodu poprzez brak komunikacji systemu alarmowego z kartą SPiiD. Baterie w karcie są wymieniane i wszystko działa jak należy.

Na VAGu błędów brak.

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za jakieś sugestie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Któraś krańcówka ci szwankuje lub po prostu woda polała się po jednym z zamków i fixuje. U mnie tak z reguły było jesienią podczas opadów deszczu, że alarm sam sie włączał. Tylko zastanawia mnie ten czterokrotny dźwięk. W innych alarmach to sygnalizuje na przykład słabą baterię w pilocie bądź też inną usterkę. Jak jest w tym przypadku - nie wiem :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bateria w pilocie wymieniane razem z bateriami w SPiiD'zie, średnio co 7-9 miesięcy. Ostatnio wymieniane w październiku.

Edytowane przez MSK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak VAGa podepniesz, to powinno ci pokazać, który mikrostyk szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie podpinałem VAGa (nie tylko wersję "domową") i nie było żadnych błędów odnośnie alarmu. Były tylko błędy wszystkich drzwi centralnego odnośnie słabego napięcia (no i inne błędy nie mające związku z alarmem) - wymieniałem aku.

 

A z ciekawości bujnę się teraz do garażu i zaraz dam znać ;)

 

-----------------------

 

Tak jak myślałem, oprócz V68 i V71 od climatronika, błędow brak ;)

Edytowane przez MSK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności