Skocz do zawartości
Gość mos5

Po wymianie wahacza problem z ABS Passat b5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mos5

Po wymianie przedniego górnego wahacza w B5 rok 1999 pojawił się pewien problem a mianowicie podczas hamowania w momencie kiedy auto już się zatrzymuje włącza się ABS który czuje na pedale hamulca. Przy gwałtownym ,mocnym hamowaniu wszystko jest OK.Kontrolka od ABS nie swieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem ten sam problem tyle że po wymianie gumowej osłony przegubu w moim pasku 3BG z 2002 roku. Wystarczyła regulacja czujnika ABS w serwisie i jest ok. Chciaż miałem taką sytuację że koleś który tam pracuje nie był dokońca wyszkolony i początkowo mi nawijał, że to nie ich wina i to trzeba cały czujnik wymieniać bo tam nie ma żadnej regulacji i takie tam. Finał jak wcześniej pisałem 10 minut iponownej wizyty przeprosiny i jest OK. Pozdrawiam Asik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba jechać do ASO ;)

zdemontuj koło (mozna bez demontażu)po stronie wymienianego wahacza i dociśnij czujnik, najprawdopodobniej został przypadkiem wysunięty.

Pozdrawiam

ps.czujnik nie jest niczym przykręcany, jest "na wcisk".

Dobrze by było podpiąć auto pod kompa i zobaczyć dokładnie i przy okazji skasować błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo.. czasami pod koniec normalnego delikatnego hamowania słyszę ze ABS pracuje. Ciekawe ze chociaż zdarza się to czasami i niema ogólnie reguły to robi się to zawsze na jednym skrzyżowaniu w moim mieście.. na końcu jest mała mulda.. Musze sprawdzić te czujniki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wyciągnąłem ten czujnik, przeczyściłem i śmiga pieknie bez problemów

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mos5

Wszystkim za aktywność w moim temacie bardzo dziękuję.

jjacekkx o jakim błędzie mówisz? Nie sadzę by był jakiś ślad w komputerze w końcu kontrolka ABS-u nawet nie mrugła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mialem podobny problem i okazalo sie ze koloesie przy ustawianiu zbierznosci kabel mi naderwał ktrory idzie do czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mos5

Czujnik wyjety, oczyszczony o czoła, docisniety i Wszystko OK.

Bardzo dziekuje wszystkim za głos w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nesterowicz13
Mam tak samo.. czasami pod koniec normalnego delikatnego hamowania słyszę ze ABS pracuje. Ciekawe ze chociaż zdarza się to czasami i niema ogólnie reguły to robi się to zawsze na jednym skrzyżowaniu w moim mieście.. na końcu jest mała mulda.. Musze sprawdzić te czujniki :)

panowie taki sam problem mam jutro jade do mechanika napisze jak wroce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wymieniałem ostatnio przegub i po wymianie, po przejechaniu około 50m pojawił się błąd ABSu (zapaliły się kontrolki ABS i ESP na liczniku oraz komputer wyświetlił błąd ABS: sygnał niemożliwy do zaakceptowania). Wyciągnąłem czujnik wyczyściłem, wcisnąłem do oporu i po wykasowaniu błędu z komputera już się nie pojawił! :-)

Także nie ma co jechać do ASO, tylko samemu najpierw wyczyścić czujnik i sprawdzić czy pomoże!

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyjąć czujnk żeby go nie uszkodzić rozruszałem na boki ale nie chce wyjść

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda swoich czujników jeszcze nie czyściłem.. ale ostatnio w instrukcji do B5 wyczytałem ze przy ok 6 km/h pompa robi sobie coś w rodzaju samo testu i wtedy słychać buczenie tak jak kiedy pracuje przy ostrym hamowaniu. Jest to normalny objaw..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój problem polega na tym że:

Wczesniej gdy jeździłem wyskakiwały mi kontrolki z których zrobiłem zdjęcie ---------&gt;>> http://yfrog.com/5xpasekfj <<&lt;---------

wyświetlaniu tych kontrolek toważyszyło potrójny sygnał jakieś piknięcie ;] To działo się podczas normalnej jazdy ale gdy wylączyłem silnik po czym odrazu odpaliłem kontrolki gasły i wszystko było git i tak co jakiś czas. bo zaświeceniu się ich wylączają się ABS. Działo się tak przez jakiś czas i rozwiązywałem ten problem gasząc i zapalając spowrotem passka a teraz wyskoczyło mi to na amen nawet gdy zgaszę i zapalę samochód ( co wcześniej mi pomagało) teraz nic nie daje dodam że po odpaleniu silnika zapala się tylko kontrolka od ABS i poduszek powietrznych a dopiero po ruszeniu i przekroczeniu OK 5km/h jest potrójny sygnał dźwiękowy i zaczyna mrugać środkowa czerwona lampka (chyba STOP) na przedstawionym zdjęciu. Jeżeli ktoś z forumowiczów wie jak można rozwiązać problem proszę o pomoc :) Z góry dzięki :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem podobnie jak @maxio-1991 Tylko u mnie od razu po zapaleniu wyświetlał się ABS i kontrolka od hamulców plus pikniecie potrójne. Nie miałem jednego czujnika od ABSu. Po założeniu czujnika kontrolki od ABSu i hamulca gasną po odpaleniu, niestety po paru minutach jazdy przy prędkości około 110km/h zaświecają się obydwie kontrolki i rozbrzmiewa potrójne piknięcie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika kontrolki gasną. Co może być przyczyną? Źle zamocowany czujnik ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrii - tak jak wyżej w temacie - dociśnij czujnik (ew. wyciągnij go, przeczyść i wsadź głębiej - czasem trzeba użyć sporej siły ...). Obawy takiej sytuacji to: zapala się lampka od ABS + czerwony wykrzyknik, następuje potrójne "piknięcie", hamując przy małych prędkościach (rzędu 5-10km/h) włącza się "chrobotanie" ABSu. Nie jestem pewien, ale zapalenie się lampki ABS może też być sygnalizacją małej ilości płynu hamulcowego.

Edytowane przez Lukas82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elo, chłopaki wymieniali mi wczoraj wahacze, i po wymianie widzę na fis komunikat "Check brake pads" i znaczek (o). Czyżby czegoś nie dopięli? Jak się z tym uporać?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem jak koledzy z postów wyżej lecz mi po przekrenceniu kluczyka miga ABS oraz (i) a gdy przekrocze prętkość 30km\h zaczyna pikać buzer 6 razy, chwila przerwy ikolejne 6 razy tak na okrąło, nie wiem jak to wyłączyć dlatego wycignołem bezpiecznik od ABS i abs zaświeca sie na stałe a (i) zapala sie po ruszeniu z miejsca tak ok 5km\h i 3 razy pika buzre puźniej już nie, czyli te piknięcia coś muszą oznaczać. Płyn hamulcowy ok, komputer wv tools po podłączeniu pokazuje brak błędów. Miał ktoś taki problem bo wszędzie szukam i nie mam odpowiedzi. Dzieki za pomoc pozdrawiam.Choć to dotyczy golfa 4 tdi to całareszta pasuje jak w passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leny763

Witam miałem problem; ABS i kontrolka(i) włączły się podczas jazdy,trzykrotne piknięcie, próbowałem wszystkiego, dociskałem czujniki i nic. Po wyłączeniu silnika i włączeniu wszystko wracało do normy i później znowu to samo. Komputer nic nie pokazywał wszystko OK, dopiero po podłączeniu kompa na odpalonym silniku i z wyświetlonym błędem pokazało błędy czujników ABS tylnych kół- przyczyna luz na piastach- przekręcenie czujników tylnych w inną pozycję może pomóc, a jak nie to wymiana piast, po wyjęciu czujników tylnych widać jakie są zjechane-pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Elo, chłopaki wymieniali mi wczoraj wahacze, i po wymianie widzę na fis komunikat "Check brake pads" i znaczek (o). Czyżby czegoś nie dopięli? Jak się z tym uporać?

 

Pozdrawiam.

popraw czujniki przy kołach i skasuj błędy

 

---------- Post added at 10:52 ---------- Previous post was at 10:49 ----------

 

Witam mam podobny problem jak koledzy z postów wyżej lecz mi po przekrenceniu kluczyka miga ABS oraz (i) a gdy przekrocze prętkość 30km\h zaczyna pikać buzer 6 razy, chwila przerwy ikolejne 6 razy tak na okrąło, nie wiem jak to wyłączyć dlatego wycignołem bezpiecznik od ABS i abs zaświeca sie na stałe a (i) zapala sie po ruszeniu z miejsca tak ok 5km\h i 3 razy pika buzre puźniej już nie, czyli te piknięcia coś muszą oznaczać. Płyn hamulcowy ok, komputer wv tools po podłączeniu pokazuje brak błędów. Miał ktoś taki problem bo wszędzie szukam i nie mam odpowiedzi. Dzieki za pomoc pozdrawiam.Choć to dotyczy golfa 4 tdi to całareszta pasuje jak w passacie.
podłącz normalnego VAG-a i sprawdź błędy nie wierze ze po tych objawach nie ma błędu a i sprawdź jeszcze aku i czy światła STOP działają ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki nie mogą być zjechane tylko brudne. One o nic nie ocierają. Czasami podczas jakiejś wymiany gdzie należy użyć młotka potrafią poodpadać drobiny rdzy i jako, że czujnik jest delikatnie namagnesowany to je poprzyciąga. Należy je wtedy oczyścić. Efekt jest taki, że tuż przed zatrzymaniem nagle zaczyna działać ABS mimo braku poślizgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności