Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj udało mi sie wreszczie podpiąć samochód pod komputer. Turbina i przepływomierz okazały się w normie. Natomiast pojawił siębłąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. MEchanik mówi, że to moze być przyczną lekkiej czkawki silnika do 2000 obr. , gdyż czujnik raz podaje np. temp 90 st a za chwilę 30 st. Jesli błąd będzie się pojawiał trzeba będzie wymienić na nowy. Gdzie taki czujnik się znajduje i jaki może być koszt nowego. Silnik TDI AJM 115 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w głowicy, ale nie wiem w jakim miejscu , bo nie mam takiego silnika. Ale czujnik już kupowałem do swojego za namową mechaników i teraz mam 2 :639: jeden w silniku drugi w szufladzie , oba sprawne :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz_m

Witam,

czujnik temperatury powinien znajdować się nad filtrem oleju wkręcony w taki króciec wychodzący chyba z głowicy silnika. W Etce jest to słabo pokazane ale jest on niebieski lub zielony (nie wiem jaki masz rocznik auta)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Czujnik temperatury jest przed termostatem i jest dokładnie na takim króćcu wychodzącym z bloku silnika. Wszystkie w tej chwili sprzedawane czujniki

są 4 pinowe i koloru zielonego :) Koszt w ASO Skoda to około 80zł w VW-Audi to ponad 100zł. Można go również zakupić poza siecią ASO za cenę około 40-50zł :)

 

Informuję od razu, że po wymianie czujnika auto będzie nieznacznie słabsze gdyż

komputer stwierdzając uszkdzenie tego czujnika i znaczene wahania odczytu aktualnej temperatury płynu chodzacego. Komputer w takiej sytuacji automatycznie dezaktywuje wskazania tego czujnika i przyjmuje co ciekawe niższą wartość temperatury paliwa. Dokładnie wartość temperatury paliwa jaką komputer przyjmuje to -5 C. Przy takiej temperaturze paliwa auto zachowuje się jakby było na delikatnym box-ie.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Ale czy błędne wskazania tego czujnika mogą powodować lekką czkawkę w okolicy 1700-2000 obr? Odczuwalne jest szczególnie na 1 i 2 biegu. Ruszam 1200 obr. dodaję gazu samochód idzie do przodu, po czym właśnie przy 1700-2000 obr. jest lekka czkawka, żeby po przekroczeniu tych obrotów zbierał sie poprawnie. Objawy wskazywały na przeplywomierz ale okazało sie że jest wszystko z nim ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie sądzę :614:

 

Parę dni temu wymianiałem taki zielony czujnik o numerze 058 919 509 A w Octavii 1,9 TDI (AGR). Wskazania czujnika (w czarnej obudowie) wahały się od 13C do 88C przy rozgrzanym silniku. Nie było absolutnie żadnych dziwnych zachowań silnika i układu napędowego. Wariactwa czujnika były widoczne tylko gdy badało się go w blokach wartości mierzonych w grupie silnikowej :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972

Miałem też na kompie bład czujnika temp. i pracował silnik tak twardo i dość głośno. Wymiana czujnika nic nie dała ,okazało się ,że na kostce nie było styku. Przewód się przegrzał i wystarczyło przylutować. Silnik zaczął pracować bardziej miękko i ciszej. :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie dzis wyszedl bledny pomiar z czujnika temp cieczy chlodzacej, powiedziano mi ze moze miec to wplyw na delikatne skoki obrotow, co mnie zreszta ostatnio spotyka :609:

Wymienie i zobaczymy, powiedziano mi ze sa dwa rodzaje tych czujnikow drozszy i tanszy to prawda?? Tanszy znalazlem na allegro, ale nie wiem jaki mam w moim AHH??

Po za tym wydaje mi sie ze moj passek jest niezle chlodzony powietrzem jak wyjade na trase predkosc 100-120km/h to temp z 90 stopni schodzi nizej, no chyba ze to ten czujnik??? A czy termostat jest z nim sprzezony??? :645:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie tematu

 

Silnik AFN

do numeru VIN 3B-X-600 000 ma oznaczenie 078 919 501 B niebieski

od numeru VIN 3B-Y-000 001 ma oznaczenie 059 919 501 A zielony

 

Czasem w wykonaniu firm np. włoskiej (na czujniku) firmy EPS (na opakowaniu) jest to brudna zieleń. Koszt w ASO VW 80zł, w pozostałych 40-50zł za 059 919 501.

 

Czujnik 078 919 501 w wersji niebieskiej robi firma HP. ASO ok 80zł, w pozostałych 60-70zł. Podobno VW odciął się od tej produkcji i już jej nie firmuje swoim błogosławieństwem nawet w ich wykonaniu. Inne firmy też to produkują ale cena sprzedaży jest taka sama.

 

Różnica jaka występuje poza kolorem to również długość odcinka pomiędzy metalową częścią czujnika a plastikową kryzą na jego obwodzie. Wersja 078 919 501 niebieska ma ok 5 mm natomiast wersja zielona 059 919 501 ma ten odcinek dłuższy o kilka mm i nie uda się w razie pomyłki założyć zabezpieczenia które nie pozwoli czujnikowi wypaść ze swojego gniazda.

 

Trzeba zwracać uwagę na złącze elektryczne. Prostokątne czy zaokrąglane. Ten sam numer czujnika ma dwa różne złącza. Do AFN podajemy więc "cztery piny/bolce wtyk prostokątny/kanciasty" Powinno to pomóc w ustaleniu faktycznego typu używanego czujnika.

 

Przy wymianie należy przygotować płyn do dolania (jeżeli ściśniemy wąż dolotowy płynu chłodniczego i zrobimy to szybko ubytek jest niewielki) lub ściągnąć ze 3 litry aby obniżyć jego poziom.

Przy wymianie czujnika wymieniamy silikonowy oring. Trzeba zwrócić uwagę przy zakupie czy jest w komplecie z czujnikiem. Czasem go nie dodają. Stary oring topi się i nadaje do wyrzucenia. Od biedy można go zastosować ponownie ale gwarancji szczelności raczej to nie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze fotke czy rysunek lokalizacji tego czujnika w AJM?

Byloby super pomocne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też mam ten czujnik do wymiany... :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wiem że ten temat był już omawiany, ale Panowie proszę o pomoc, bo oszaleje! Czy w mim samochodzie w silniku AWX jest drugi czujnik temperatury silnika, jak tak to w którym miejscu? Mam taki problem, że podczas jazdy mój zegar tem. opada na zero a po jakimś czasie znowu wskazuje 90 C. Termostat wymieniłem (nie wiem może nowy jest walnięty). Dzisiaj odłączyłem wtyczke od czujnika znajdującego się w dolnym wężu na chłodnicy i żanych zmian zegar wskazuje 90 C. Więc gdzieś powinien byś drugi czujnik który może nie łaczy i dlatego zegar raz pokazuje 0 C albo 90 C. Dodam że auto nagrzewa się w normalnym czasie. Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na forum coś o czujniku G2 lub G62.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem, ale temat dotyczy silnika AVF. Jak u mnie jest tak samo to czyli czujnik G2 znajduje się z lewej strony na końcu bloku silnika, a G62 na wężu chłodnicy. Czyli czujnik G62 odpowiedzialny jest za włączenie dodatkowego wentylatora? A czujnik G2 mierzy temperature silnika, tak?Dręczy mnie to poneważ auto jakby więcej zaczęło palić. Mam jeszcze jedno pytanko, ponieważ tempeatura plynu w moim aucie ma około 25 C, czy to normalne czy płyn powinien być cieplejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem, ale temat dotyczy silnika AVF. Jak u mnie jest tak samo to czyli czujnik G2 znajduje się z lewej strony na końcu bloku silnika, a G62 na wężu chłodnicy. Czyli czujnik G62 odpowiedzialny jest za włączenie dodatkowego wentylatora? A czujnik G2 mierzy temperature silnika, tak?Dręczy mnie to poneważ auto jakby więcej zaczęło palić. Mam jeszcze jedno pytanko, ponieważ tempeatura plynu w moim aucie ma około 25 C, czy to normalne czy płyn powinien być cieplejszy?

 

lukasz123 ; Czujnik G2/G62 to dwa czujniki w jednej obudowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. To dlaczego jak odłaczyłem wtyczke od czujnika przy węzu chłodnicy to zegar pokazywał mi 90 C. No i interesuje mnie temperatura płynu chłodniczego jaka powinna być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobrze. To dlaczego jak odłaczyłem wtyczke od czujnika przy węzu chłodnicy to zegar pokazywał mi 90 C. No i interesuje mnie temperatura płynu chłodniczego jaka powinna być?

 

Temperatura płynu w zbiorniczku wyrównawczym powinna być niższa o ok 10 st. C niż na wskaźniku temperatury; pod warunkiem ,że jest sprawny. G2 -czujka wskaźnika temperatury , G62 - czujka temperatury dająca wartość na kompa.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś jest nie tak, bo jak tem. powinna być niższa o 10 C, to u mnie tak nie jest. Wskazania na zegarze 90 C a tem. plynu 20 C, może to termostat, albo zapowietrzony uklad chłodniczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

A na jakiej podstawie stwierdzasz, że temp płynu w zbiorniku jest o 20 stopni chłodniejsza niż w reszcie układu chłodzącego. Temperatura normalnie pracującego silnika w trakcji jazdy po pełnym zagrzaniu powinna zawierać się w przedziake 80-86 stopni C. Termostat otwiera się przy 87 stopniach C. Oczywiście wskazania podawane są przez czujnik G2/G62 a odczyt następuje komputerem a nie innymi sposobami.

 

Czujnik różowy (jeśli taki tam jest) przy chłodnicy należy zupełnie olać i zająć się tym co koledzy pisali wyżej. Jedna zmiana czujnika wraz z oringiem sprawę załatwi od ręki. Auto też zacznie mniej palić gdyż komputer jeśli stwierdzi awarię czujnika przechodzi w dane zastępcze a te podają temperaturę zewnętrzą na poziomie -5 stopni C. Zwiększa się spalanie ale także można odczuć nieco podwyższone osiągu pojazdu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności