Skocz do zawartości
sojkis

Problem z nagrzaniem passat b5 1.9tdi 90km AHU

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

mam passata b5 1.9tdi 90km AHU z 1998r. I mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej a mianowicie nie potrafi osiągnąć temp 80 stopni:

Sprawdziłem:

1) błędy w silniku przez vag – com: brak :)

2) czy jest sprawny termostat : jak odkręcałem obudowę na termostacie (plastikowa) do woda nie wypływała czyli termostat trzyma, więc postanowiłem sprawdzić czy się otwiera. Dałem go do garca i na piec tak długo aż zacznie się gotować czyli temperatura ok 100%. termostat bardzo ładnie się otworzył, następnie dałem go do zimnej wody i się szczelnie zamknął. Czyli chyba jest OK

3)sprawdziłem przez VAG-COM temperaturę i było max 57 stopni

4)sprawdziłem węże wody czy są ciepłe i były letnie

5)sprawdziłem palcem jak jest ciepła woda i była letnia

 

 

 

 

 

 

Moje pytania: :confused::confused:

1)czy wisko ma się ciągle obracać, jeśli tak to z jaką szybkością, jeżeli nie to co jest nie tak

2)dlaczego się nie potrafi nagrzać co jeszcze sprawdzić

 

 

P.S

dodam ze przejechałem ok 30km i lipa oraz chodził na biegu jałowy i też lipa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik koszt około 50-60 zł, i jakieś 60 -80 sekund roboty

pozdrawiam

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy wiesz przy jakiej temperatuze Ci sie otworzyl termostat ?

 

Ja stawiam na termostat, ale najlepiej jest kupic czujnik i termostat i miec problem z glowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

termostat rozpoczął się otwierać jak zaczynała woda zwierać w garnku na piecu czyli i tak chyba bardzo późno. Jeżeli chodzi o czujnik temperatury to chyba jest do wymiany ale mi nie chodzi o wskazania tylko o faktyczną temperaturę.

 

Jeżeli temperatura była by w miarę wysoka to można to sprawdzić dotykając ręką węży górny i dolny wtedy wiemy czy termostat jest otwarty problem w tym że nawet górny wąż nie potrafić się nagrzać a co dopiero dolny. Jak dzisiaj zacząłem dobierać się do termostatu do woda dopiero się wylała jak wyjąłem całkowicie termostat, więc to chyba nie jest on;).

 

Głównie mi chodzi o to wisko, a dokładnie o wiatrak czy on ma się tak obrać nawet w niskich temperaturze, przecież on będzie chłodził silnik. Jeżeli się stanie nad silnikiem to czuć jak bije zimne powietrze:eek:, czyli silnik będzie ciągle chłodzony i może dlatego się tak długo nagrzewa

 

Przyjechałem z wycieczki na zakupy odległość ok 20km starałem się nie jechać w stylu PSJ, ale to i tak nie pomogło, po przyjechaniu na miejsce temperatura była już trochę wyższa ale ciągle nie to co powinno być. Wydaje mi się że robi to wiatrak od wisko.:confused::confused:

 

 

cześć

to jeszcze raz ja, kupiłem nowy czujnik i termostat i problem zniknął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27

A wiatrak dalej dmucha od samego poczatku wlaczenia auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Wiatrak na sprzegielku wiskozowym zawsze bedzie sie obracal, nawet jak silnik jest zimny - wtedy jednak spokojnie mozesz go zatrzymac reka (TYLKO NIE PCHAJ PALCOW BO BEDZIE NA MNIE, i juz na forum nie opiszesz zadnego problemu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

jeżeli chodzi o problemy z temperaturą to jest już 90 stopni tak jak ma być i nie ma wahania

 

Wymieniłem:

-termostat

-czujnik temperatury (ten co są świece podłączone do niego i deska)

 

P.S

Wiskoza dalej robi swoje ale jest przecież mały obieg i on się musi nagrzać a duży obieg włączy się tylko w lecie :confused::confused::confused:

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Maly obieg (glowica cylindrow, kadlub, nagrzewnica) - dopuki silnik nie osiagnie temperatury roboczej. Po osiagnieciu tej temperatury otwierany jest duzy obieg, umozliwiajac tym samym cieczy chlodzacej przeplyw przez chlodnice. Nie ma znaczenia czy lato, czy zima - kiedy tylko silnik sie rozgrzeje otwierany (przez termostat) jest duzy obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem 1.9 TDI (AHU), wczoraj byłem na diagnostyce VAG, po przejechaniu ok 15 km predkosc 110 km/h, na desce temperatura 90 stopni, natomiast wskazanie kompa 73 stopnie, dolny wąż letni, górny goracy, po diagnostyce zrobiłem jeszcze ok 20 km i nadal nie otworzył się termostat, gorny wąż gorący dolny i woda w zbiorniczku letnie. Jak były upały termostat się otwierał. Moje pytanie czy jest możliwe żeby tak długo nagrzewał sie silnik do otwarcia termostatu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawie zawsze jest 90 stopni, możliwe jest aby długo sie rozgrzewał, ale radze sprawdzić (zrobić logi) VAG-iem:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

 

dwuetapowo na zimnym silniki , oraz na rozgrzanym

 

otrzymane logi wkleić i czekac na diagnoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

posiadam paska 2001 1,9tdi 101-->140KM i tez mialem problem, silnik sie nie dogrzewal, wymienilem najpierw czujnik temperatury i bylo troche lepiej-na zegarach prawie 90 stopni ale na kompie tylko 70 stopni. Postanowilem wiec jeszcze wymienic termostat, po jego wymianie na zegarach blyskawicznie bylo 90 stopni a na kompie nawet 94stopnie a dolna rura od chlodnicy i naczynko nawet nie bylo letnie tylko mialo temperature otoczenia, nawet temperatura paliwa podskoczyla mi okolo 25 stopni a co za tym idzie-troche mniejsze spalanie(tym bardziej zima).

 

WIEC JEZELI KTOS MA PROBLEMY Z TEMPERATURA TO NA STARCIE RADZE WYMIENIC CZUJNIK I TERMOSTAT (sa to tanie czesci - razem okolo 100zl, zalezy kto ma jakie znizki :) )

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamob3

Mam podobny poblem w B5 TDI AHU wymieniłem czujnik temperatury, termostat i nadal jest problem by temperatura była 90 ciagle spada lub jest 60-70 stopni pod komputerem pokazywał ze jakis błąd sterownika czy ktos wie jaki to sterownik i ewentualnie ile kosztuje bo już w warsztatach ciągle wymieniają nowe na nowe a temperatura ciągle 70 stopni w zime, latem było oki bo 90 stopni ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego "sojkis" możesz mieć problem z wiskiem sprawdź przed odpaliniem silnika czy kręci sie ono luźno czy cieżko bo czasem się ten mechanizm psuje i blokuje wentylator a powinien się kręcić luźno tak abyś mógł go zotrzymać na ziomym silniku tylko nie rób tego na ciepłym bo może być problem z palcami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zablokuj sprzęgło wiskotyczne gumką. Przy temperaturze 90 stopni powinno się wyraźnie ożywić i zerwać gumkę. Najlepszy test jeśli chodzi o wisko.

 

Pozdrawiam Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na termostat miałem podobne objawy w polo 1.4 tdi i zapowietrzony układ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego "adamob3" czy masz ciepło w środku, jeżeli tak to jest coś nie tak z elektroniką, jeżeli nie to urządzenie nie kłamie i jest gdzieś problem np:

-zły termostat

-zapowietrzony układ wodny

-wiskoza

-pompa wody

 

 

P.S

możesz też sprawdzić ręką czy silnik jest ciepły oraz węże górne, dolne powinny być zimne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, a co powiecie na moje wisko:

Jak zapale na zimnym silniku to ono sie odrazu kreci i jak dodaje gazu to ono tez znacznie przyspiesza i raczej nie ma mozliwosci go zatrzymac.

A jak zgasze silnik to mozna go lekko obrocic i luzno sie kreci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego spróbuj założyć rękawiczkę i przyciskając wentylator (po stronie zewnętrznej patrząc od góry) spróbuj go zatrzymać. Jeśli bez problemu się uda wszystko działa tak jak powinno. Oczywiście testy rób na zimnym silniku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem właśnie i da się zatrzymać, ale wydaje mi się że już jest coś z nim nie tak bo za bardzo przyspiesza jak dodaje gazu. Byc może jest już trochę zblokowane i dlatego tak. No nic narazie nie będę nic wymieniał tym bardziej że temperaturę łapię szybko i jest OK ale to dlatego ze termostat jest w porządku. A jak będę miał tak zblokowane wisko to chyba nic się nie dzieje? Jedynie co to może więcej palić. Dobrze myślę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego źle myślisz ;) Jeśli termostat trzyma równo temperaturę to wszystko jest ok :) I auto nie wypali więcej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności