Skocz do zawartości
Gość maciek85

Konserwcja podwozia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciek85

Niedawno mój mechanik zaproponował mi konserwację podwozia auta. Mówi, że to bardzo opłacalne jeżeli zamierzam jeszcze go trochę eksploatować. Zastanawiam się czy warto. Koszty to około 350 zl. 250 zl- robocizna + 100 zł smar (antykorozyjny czu cos w tym stylu). Co o tym sądzicie i czy ktoś już robił coś podobnego. Na forum nie znalazłem poobnego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo i nie ma potrzeby....fabrycznie podwozia sa bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie chyba,że masz uszkodzenia mechaniczne wtedy warto w tym miejscu to odpowiednio zabezpieczyć w innym przypadku nie widze sensu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam niedawno ogladałem swojego passka rok prod 2000 u mechanika przy okazji wymiany klockow i faktycznie wszystko jest tak zapakowane i pochowane, ze malo widac i nie ma co konserwowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś jest jednak tak uparty jak ja to polecam zdjąć wszytskie nadkola i tam porządnie wszystko zakonserwowac ;)

Przyznam się szczerze, że kiedy konserwowałem nadkola autko miało już 9 lat a naprawdę nie było sie do czego przyczepić jak sciągałem nadkola. Wszystko czyściutkie i zero śladu ataku jakiej kolwiek rdzy :)

No ale chciałem być nadgorliwy i jednak pomazałem to konserwacją - jakoś mi lepiej :)

 

A samej podłogi to nawet nie tykałem bo faktycznie nie ma co:D

 

Jedynie gdzie coś sie zaczeło dziać to w bagażniku. Gołym okiem nic nie widac, ale jak kiedyś próbowałem dostać sie do baku to tam jest taka okrągła czarna przykrywka. Po odkręceniu jej na samych brzegach blachy był rdzawy nalot. Wszystko wyczyściłem i zabezpieczyłem. Akurat tam rdza nie jest niczym groźnym bo tego nie widać i przez kolejne 9 lat nikt by tego nie zauwazył, ale jak ktoś lubi miec wszystko dograne to polecam odkręcić przykrywkę i to sprawdzić.

Ogólnie muszę przyznac, ze autko przed korozją zabezpieczone jest wzorowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Gwarantuje ze kazdy ma pod ta pokrywka odrobine rdzy, w miejscach gdzie wchoda wkrety. A propos ciekawych miejsc, czesto zdarza sie rdza pod listwami na dachu, albo jej zaczatki. Tam warto zajrzec, bo w przeciwienstwie do "pokrywki":D gdy na skraju dachu zaczna pojawiac sie purchle, caly daszek do malowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo i nie ma potrzeby....fabrycznie podwozia sa bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie chyba,że masz uszkodzenia mechaniczne ftedy warto w tym miejscu to odpowiednio zabezopieczyć w innym przypadku nie widze sensu

 

no fakt ftedy warto::526:

 

z powodu jaskrawej aluzji aleksandra staję się smutny :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No "fawej" literóweczka sie załapała ale masz z tego powodu radoche....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
faktycznie podwozia nie ma co ruszć ale tak jak piszą koledzy wymontuj nadkola wyczyść z piachu i innego dziadostwa co się nazbierało przez lata, zdejmij zakończenia progów tam też zbiera się brud i rzuć dobrego konserwanta w polecam Noxudoll jest sprawdzony ja tak zrobiłem i faktycznie śpie spokojniej :P i napewno taniej Cię wyjdzie niż mechanik a tak swoją drogą to drogiego masz mechanika.

No zapomniałem, rzuć jeszcze okiem czy od lewarka przy podnoszeniu Paska fabryczna konserwacja się nie uszkodziła.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam ! poza kwestia nadkoli , moim zdaneim nie ma sensu sie bawic w konserwacje podwozia z prostego powodu . zabezpeczenie antykorozyjne podwozia passata b5 to chyba jedyna w 100 % dobra robota jaką zrobili w fabryce . ten pojazd ma tak gruba warstwe zabezpieczenia, ze korozja nie ma tam zadnych szans :tak przynajmniej wynika z obserwacji mojego 9 letniego auta i wielu egzemplarzy eksploatowanych na naszych drogach. co oczywiste, warto uzupełniac jedynie otarcia podwozia . zanim korozja ruszy podwozie w b5 bedziesz juz robił 2 remont silnika i 10 razy wymienisz komplet przednich wahaczy ;-) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kilkuletnich autach chcecie konserwacje robic albo oczekujecie rdzy na podlodze? smiech...tylko i wylacznie uszkodzenia mechaniczne wchodza w gre. na inne poczekajcie jeszcze 2x tyle latek.

 

jesli juz znalazl sie chetny to polecam preparaty na pedzel: boll, intergum. profile wszelkie fluidole, rozpuszczone smary...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności