Gość kozawoj Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2007 Witam! Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość za moje pytania. Kupiłem niedawno autko i nie wiem w nim wielu rzeczy stąd te pytania. ad1)Szukam danych na temat mojego autka VW Passat 1.9TDi (Di w kolorze czerwonym) 115KM silnik AJM produkcja 04.1999r . Mianowicie chodzi mi o to czy ten motor ma pompowtryski czy nie ma, oraz jaki ma moment obrotowy? Mechanik mi mówi że jest to zwykły motor na forum skorzystałem z opcji szukaj i są sprzeczne dane choć z przewagą w stronę, że autko ma pompowtryski . Proszę o informację. ad2) Autko dużo mi pali (9-10l wg kompa) po podłączeniu kompa wychodzi błąd "czujnik temperatury paliwa" czy to może być przyczyną. ad3) Autko jest strasznie zmulone na kompie turbina ok a w praktyce tak jakby raz działała raz nie, włącza się przy ok 2000rpm chwilkę jest lux a za chwile znów dół i auto jedzie jak zwykły diesel. Mechanik podejrzewa jakiś zawór przy turbinie. Komp nie pokazuje innych błedów niż ten wyżej! Przepływka wg kompa ok. ad4) Jak szybko wasze autko osiąga temp 90st, u mnie trwa to ok 15km jazdy. Czy termostat już do wymiany czy to normalne. Jak silnik osiągnie odpowiednią temp trzyma ją idealnie. ad5) ostatnie:-) Mam komputer pokładowy. naciskam przycisk reset i przeskakują dwie podobne wartości danego parametru np średnie spalanie 1 i 2. 1 wynosi np 10l a 2 - 7,6l obie wartości określają średnie spalanie a są inne. Co oznacza ten przy 1 i przy 2. ps. nie chodzi mi o przełączanie klawiszem funkcyjnym(tym z boku) i zmienianie funkcji komputera( spalanie chwilowe, średnie , temp itd.) chodzi mi o to co sie zmienia po naciśnięciu przycisku reset (tego od dołu)? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekTDI Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2007 Ad4 jeżeli osiąga 90* i trzyma to OK jak by nie osiągał to termostat mógłby być NOK ale 15min w tych temp. to raczej spox Ad5 komp pokazuje dane z dwóch różnych źródeł 1-to pamięć chwilowa rejestrowane dane są od ostatniego przekręcenia kluczyka i giną jeżeli zgasisz autko i nie przekręcisz klucza przez następne dwie godz 2-to pamięć długotrwała która pamięta dane tak długo aż ich nie skasujesz przyciskiem RESET pod rączką wycieraczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2007 odnosnie pytania 5: średnie spalanie z indeksem 1 oznacza średnie spalanie z danej trasy (zeruje się samo po ok. 2 godz. postoju lub po dłuższym przytrzymaniu przycisku, którym przełączasz wskazania 1, 2). Średnie spalanie z indeksem 2 oznacza średnie spalanie od ostatnigo zerowania. To ile km przejechałeś od ostatniego zerowania możesz sprawdzić przeszukując wskazania (przebieg trasy z indeksem 2). Zerowania dokonuje się jak wyżej przez dłuższe przytrzymanie wciśniętego przyciusku pod manetką/dzwignią właczania wycieraczek. Co do reszty sie nie wypowiadam, bo mam AWX. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lelon Zgłoś #4 Napisano 18 Grudnia 2007 1.) Jeżeli jest to AJM to jest na pompowtryskach, nawet w opisie masz TDi 115KM -PD czyli pompowtryski. Na "zwykłej" pompie były wersje 90KM i 110KM VP. 2.) Sprawdz tankujac min 2 razy do pelna czy komputer cie nie oszukuje, ale ten czujnik moze miec wplyw na zwiekszone zuzycie paliwa. 3.) Sprawdz przewody przy turbo. Moze byc to tez zawor N75? 4.) U mnie osiąga 90'C po ok. 7km +/-2km ale na pewno nie wiecej niz 9km, zdecydowanie za pozno jezeli po 15km. 5.) W passacie komputer zapamietuje 2 srednie spalanie, jedno automatycznie kasuje sie jezeli silnik jest zgaszony jakis czas, a drugi sam sie nigdy nie kasuje. Wiec roznica wynika z tego ze spalanie z pozycji 2 jest z wiekszego dystansu, a w pozycji 1 tylko to co przejechales od ostatniego dluzszego postoju. Obie pozycje mozesz tez "wyzerowac" sam trzymajac dluzej ten przycisk pod dzwigienką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekTDI Zgłoś #5 Napisano 18 Grudnia 2007 Błąd temp paliwa to prawdopodobnie uwalony czujnik na powrocie paliwa do zbiornika (nie wiem gdzie jest też mam ten problem) Paliwo po powrocie z pompowtrysków (odp na pyt. 1)może przekroczyć 70*C i musi być schładzane przed powrotem do zbiornika podobno nieschłodzone ON może uszkodzić układ pomiaru ilości paliwa w zbiorniku lub w skrajnym przypadku zdeformować zbiornik paliwa który jest z tworzywa Tyle sam sie dowiedziałem ponieważ walczę z problemem zapchanej chodniczki paliwa http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/co-to-takiego-i-jak-to-naprawic-vt26748.htm PS. napisz jak już będziesz wiedział gdzie znajduje się ten czujnik temp. paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gulgot Zgłoś #6 Napisano 18 Grudnia 2007 Zrób test dynamiczny (w czasie jazdy). Wrzuć logi z turbiny, przepływki itd. Dokładnie co i jak zrobić, masz opisane tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183 Mechanik, który nie wie czy silnik który masz to PD czy VP raczej niezbyt pomoże przy diagnostyce. Jak będziesz miał jakieś konkrety to wal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 18 Grudnia 2007 ad1) Jest to pierwszy silnik który był montowany w passatach na pompowtryskach. 115 koni i 280 niutonometwów to dane techniczne twojego silnika ad2) Co do tego spalania to naprawdę coś za dużo jak na AJM ad3) Podepnij inną przepływkę i sprawdź czy się poprawiło. ad4) U mnie w ATJ silnik osiąga temp 90 stopni po przejechaniu ~8-9km. Nie przekraczam w tym czasie 2.200 obrotów. Ale tak czytam na forum i wnioskuję że to i tak chyba za długo. Termostat do wymiany?! ad5) Funkcja 1 to informacje chwilowe, kasują się one gdy auto jest wyłączone na 2 czy 3 godziny (juz nie pamiętam dokładnie) przyciskiem reset przełączasz się pomiędzy funkcją 1 i 2. Funkcja 2 to dane długotrwałe. Kasują się one jeśli dobrze pamiętam po 1.000km. Obie funkcje można skasować przyciskając dłużej guziczek RESET Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #8 Napisano 18 Grudnia 2007 Funkcja 2 to chyba jednak 9999 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #9 Napisano 18 Grudnia 2007 właśnie nie byłem pewny (mało kiedy tam zaglądam ) czy 999 czy 9999... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #10 Napisano 18 Grudnia 2007 Program 2 to 9999km, a co do spalania to zależy jak dużo jeździsz. U mnie średnie na dystansie 10 tyś. km (program 2) na chwilę obecną wynosi 6.3l, a jak jeżdżę po mieście (na nie rozgrzanym silniku) trasa do 10km to pokazuje około 8.6 do 9 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kozawoj Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2007 Witam! Kilku mechaników mówiło mi AJM to nie pompowtrystki dopiero ATJ są pompowtryski, nawet koleś w sklepie VW jak kupowałem rozrząd mówił(pytał o oznaczenie dokładne), że to nie jest silnik na pompowtryskach. Produkcja autka 04.1999r wtedy nie było chyba pompowtrysków...Już sam nie wiem opinie są 50% na 50%... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #12 Napisano 18 Grudnia 2007 No to zeby nie bylo 50% na 50%, tylko 100% to powiem Tobie tak: mam dokladnie takiego samego passata jak ty i na 100% zapewniam Ciebie ze jest na pompowtryskach, mam go od nowosci i wiem co kupowalem, a bylo to w roku 1999 czyli dokladnie taki sam jak twoj 115 konikow AJM, i nie sluchaj sprzecznych opinii "fachowcow", moze popytaj u zrodel, czyli w salonach VW jak dalej nie wierzysz co masz! Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mkamon Zgłoś #13 Napisano 18 Grudnia 2007 witam mam pare pytan, ale podepne sie pod ten watek tylko z jednym. Bo na reszte musze zalorzyc nowy temat. a mianowicie ... dzisiaj ogladalem passacika, rocznik 99 ale modelowo podobno 2000, silnik 1,9 115 KM, czyli teoretyczniej AJM ??? Jade jutro na sprawdzenie go do serwisu skody bo VW wszystkie nie maja czasu do stycznia, to pewnie sie wiecej dowiem Ale tak dla wlasnej ciekawosci gdzie moga sprawdzic jaki mam silnik ? i jakie oznaczenie ma ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #14 Napisano 18 Grudnia 2007 ad.1 czy chcesz tego czy nie to masz motor na pompowtryskach 85kW 116KM AJM ma moment obrotowy 285Nm, nowszy ATJ ma 310Nm ad.2 komp nie jest nieomylny sprawdz na stacji zatankuj pod korek wyjeżdzil i ponownie zatankuj policz i masz wynik spalania. ad.3 tu może być kilka przyczyn. najczęściej zapieczone kierownice turbiny, zawór N75, przepływomierz, skorodowana zapieczona gruszka sterująca kierownicami turbiny. Komp ci może nie pokazać przeładowania turbo. Mi waliła do 2,6 bar i vag i nic nie pokazywał ad.4 w temp. 0-5 stopni przejeżdzasz bez dynamicznej jazdy ok. 8km i powinno być 90stopni. jeśli po osiagnięciu tej temp. nic nie spada to jest ok. ad.5 to co koledzy podają tylko funkcja 2 kasuje się po 1999km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2007 dzisiaj ogladalem passacika, rocznik 99 ale modelowo podobno 2000, silnik 1,9 115 KM, czyli teoretyczniej AJM ??? Lub ATJ, AJM miał 280NM, ATJ 310, ATJ to nowsza jednostka Ale tak dla wlasnej ciekawosci gdzie moga sprawdzic jaki mam silnik ? i jakie oznaczenie ma ? W książce serwisowej Lub np na wlepce we wnęce koła zapasowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #16 Napisano 18 Grudnia 2007 mkamon, wlepa w bagażniku ewentualnie osłona rozrządu. z tego roku co podajesz jest AJM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #17 Napisano 18 Grudnia 2007 Ale tak dla wlasnej ciekawosci gdzie moga sprawdzic jaki mam silnik ? i jakie oznaczenie ma ? Czasami lepka jest rowniez na oslonie paska rozrzadu na ktorej obok kodu paskowego jest symbol silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #18 Napisano 18 Grudnia 2007 są na forum posiadacze passatów z 99 roku i piszą że maja silniki ATJ... więc ja już do końca nie wiem... najlepiej sprawdzić na wlepie w bagażniku i będzie wszystko wiadomo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #19 Napisano 18 Grudnia 2007 ... więc ja już do końca nie wiem... ETKA podaje ATJ do Passata wkladane byly od stycznia 2000r do sierpnia 2000r AJM do Passata wkladane byly od stycznia 1999r do grudnia 1999r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 18 Grudnia 2007 i wszystko jasne czyli mam ostatniego z serii ATJ-ów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach