Gość krysss Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2007 Witam! Mam problem ze stabilnym torem jazdy mojego VW Passata '99. Wszystko jest dobrze, jeśli droga jest równa - jedzie prosto i nie ściąga. Gorzej, gdy są kolejny lub nierówności na drodze. Wówczas samochód ściąga na lewo i prawo, Koła samowolnie skręcają, przekręcając mi kierownicą. Mam założone szersze opony i nie sprawdzałem jeszcze zbieżności ale nie sądzę aby to była kwestia zbieżności, gdyż jak pisałem, po równej drodze zachowuje się poprawnie. Dodatkowo przy 120 km/h odczuwam wibracje, które przenoszą się na kierownicę. Zielony jestem w tych sprawach i przed pojechaniem do warsztatu chciałbym się coś na ten temat samemu dowiedzieć. Swoją drogą, może ktoś poleci jakiś warsztat w Warszawie lub pod? Z góry dziękuję za odpowiedź Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2007 Jest to wina szerokich opon. To normalne zachowanie zwłaszcza szerszego ogumienia na naszych wspaniałych polskich drogach. A z tymi wibracjami to sprawdź: opony, felgi, tarcze hamulcowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krysss Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2007 Pewnie szerokie opony mają tu znaczenie ale bardziej niepokoi mnie to, że przy pokonywaniu neiwielkich nawet nierówności - samochód nie jest stabilny w osi prostopadłej do kierunku jazdy i wraz z przednimi kołami przekręca mi się kierownica. Powoduje to duży dyskomfort w prowadzeniu, gdyż muszę z nią walczyć, co potęguje "chwianie się na boki samochodu". Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2007 krysss, nie wiem, jak dokladnie to wyglada w modelu 3B, ale mam w rodzinie dwa 3BG i one sa czule na pochylosci drogi-jezdzilem wczesniej autami innych marek, bo awet Golfem IV i one tak czule nie byly... Ja bym to okreslil, ze ten model tak ma. Poza tym jest bardzo czuly na jazde w koleinach-skacze raz z jednej w druga i tak w kolko... U Ciebie moze byc to wszytsko potegowane szerokoscia opon (jakie masz?)-ja mam doswiedczanie z kolami 195/65/15 oraz 205/55/16. W przypadku tych drugich koleiny sa bardziej odczuwalne Natomiast jesli chodzi o wibracje-zrob tak, jak napisal adams, ale jesli podczas hamowania auto nie wpada w wibracje, to bardziej skupilbym sie na wywazeniu kol i obejrzeniu opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2007 kolega napisał szerokie, ja pod tym pojęciem rozumiem 215-225 a może i nawet 235 ja śmigam na 205 na codzień i da się jeździć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krysss Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2007 Napisałem szerokie bo nie pamiętam dokładnie jakie są tam założone. Samochód kupiłem wczoraj i muszę to sprawdzić dopiero... nie śmiać się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2008 No ja mam ten sam problem bo też mi ciągnie w prawo, byłem na zbieżności i gośc powiedział ze to górny wahacz więc wymieniłem i nic to samo. Mysłe przejechac sie do innego diagnosty bo ten nasz to ???? poprostu wszyscy nażekają, no i będe kombinowac ze zmianą kół prawo na lewo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafal_Kaczmarek Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2008 Ja takze postawilby na opony, ewentualnie sprawdziłbym jeszcze końcówki drążków kierowniczych.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mierzenp Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2008 Co do pierwszego to szerokosc opon i ich profil, co do drugiego moga tez byc opony lub felga a moe kawalek zmrozonego blota wew. felgi ? Ja w dzien (lato) zakladam 225 a w nocy (zima) 215 ale chyba wg. ksiazki powinno byc 205 max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waaj Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2008 Proponowałbym do wszystkich porad dołożyć test amortyzatorów i drążka stabilizatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arni251 Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2008 Bo u mnie diagnosta wywnioskował ze lewe koło lekko się kładzie(góra koła do środka) no i nie wiem choc wiem ze nie był bity z przodu ani z boku. Wahacze sprawne, może to byc wina amorów???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2008 jak masz zużute amorki to może cie nosić na lewo i prawo. a w zakrętach też cię buja? czujesz jakąś wiekszą nad lub podsterowność ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stankiew Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2008 Witam. Kolego Krysss,miałem podobny temat,dojeżdzałem do domku przez parę lat drogą z nierównościami(polną?)jakieś ok 200m i diagnoza była taka - morki+sprężynki...ale tego jest dużo z przodu,więc full diagnostyka przodu Cię czeka. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2008 Panowie po 1 primo jest to temat sprzed prawie miesiąca ale cóż problemy pojawiają się cały czas. A po 2 primo w naszych passkach można wymieniac wszystko co możliwe, tylko warsztaty mają na nas zarobek. Co niektórzy rozbiorą i złożą w takim samym stanie auto i skroją kasę. A prawda jest taka że mamy wielowachaczowe zawieszenie które jest czułe na każdą nierównośc drogi i z tym nic nie zrobimy. Warto grzebac w zawiesiu gdy stuka ale po co wcześniej. Po 3 primo jest jeszcze coś takiego jak belka tylna zawieszenia która ma też duży wpływ na jazdę auta ją także należy ustawiac (nie wiem na czym to polega). Większośc zakładów ustawia geometrię przodu nie sprawdzając tyłu. Dlatego proponuję upartym sprawdzic także tył. Pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malymk45 Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2008 A ja proponuję sprawdzić łączniki drążka stabilizatora , bo częściej siadają niż sam drążek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2008 Dołączam się do kolegów co stawiają na szerokie opony. Ja już się wyleczyłem z rozmiarów powyżej 205. Poza wyglądem nic fajnego, a w koleinach rozpacz... Tak więc spoko, te auta aż tak się nie psują. Mechanik, i to zaufany w ostateczności. Pozdrawiam.:520::520::520: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2008 A ja bym właśnie stawiał na opony a to tylko dla tego ze jak mi rozwaliło letnią oponę to chciałem kupić szerokość taką jaką mam na zimówkach mianowicie 195/65/15 a letnie mam 185/65/15 i w serwisie Dębicy miły i sympatyczny pracownik odradził mi tą szerokość twierdząc że kierownica będzie mi nosić autem w te i we wte czyli gość nie miał powodu ani interesu by mi wciskać węższe. Przyznać muszę że miał racje po zmianie na zimówki (szersze) konfort jazdy się pogorszył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #18 Napisano 5 Stycznia 2008 Jeśli mógłbym dodać coś od siebie dla kolegi'' Martyna'' - należy przyjąć zasady stosowane przez rajdowców latem szersze zimą węższe opony(zimą zawodnicy rajdowi stosują bardzo wąskie opony ) . Kiedyś w Pasku B3 miałem problemy ze ściąganiem - pomimo poprawnego ustawienia zbieżności , dalej ściągało . Mechanik zamienił koła z przedniej osi stronami i u mnie pomogło.Spróbuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krysss Zgłoś #19 Napisano 7 Stycznia 2008 Witam ponownie! Nareszcie poradziłem sobie z problemem ściągania. Winowajcą były ... opony. Przyjrzałem się im i okazało się, że były odwrotnie założone na tylnej osi, tzn. lewa na prawą stronę a prawa na lewą. Poza tym nie były w najlepszym stanie. Zmieniłem opony na nowe, węższe - 195 i teraz jak ręką odjął, normalnie nie ten sam samochód. Dzięki za porady! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach