mb1 Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2007 Witam. Ostatnio pojawiły się u mnie dziwne stuki. Podczas jazdy ze skręconymi kołami w lewo słychać regularne stuki wydobywające się z okolic przedniego lewego koła, przy jeździe na wprost i skręcie w prawo stukania nie słychać. Jaka może być przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2007 Przegub do wymiany? Zrób test - skręć koła w lewo i mocno przyśpieszaj - jak stuka/terkocze to przegub. Zresztą może być też jakiś wahacz do wymiany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2007 raczej któryś z wahaczy, przegub by tez bylo slychac jakby skrecal w prawo a pisze ze wtedy nie ma stuków...sprawdz luzy na koncowce drazka kierowniczego i łącznik stabilizatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daras Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2007 Witam.Ostatnio pojawiły się u mnie dziwne stuki. Podczas jazdy ze skręconymi kołami w lewo słychać regularne stuki wydobywające się z okolic przedniego lewego koła, przy jeździe na wprost i skręcie w prawo stukania nie słychać. Jaka może być przyczyna? Ja miałem to samo tylko przy prawym kole wymieniłem przegób i było wszystko ok. koszt około 240 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2007 raczej któryś z wahaczy, przegub by tez bylo slychac jakby skrecal w prawo a pisze ze wtedy nie ma stuków...sprawdz luzy na koncowce drazka kierowniczego i łącznik stabilizatora a wlasnie ze nie, jak padniety lewy przegob to przy skrecaniu w lewo bedzie rzezil a w prawo nie:) miesiac temu wymienilem, ten sam objaw, jadac na wprost lub w prawo cisza, a w lewo stukanie dobry przegob GKN Driveline 230 zl ewentualnie regenaracja starego oryginalu 200 zl (tak zreszta robia w serwisach VW jak spytasz o przegob powiedza ci 1800 nowy lub 750 jak oddasz stary - a wtedy wsadza regenerowany, oddaja zreszta w to samo miejsce co ja:). pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2007 Dzięki za odpowiedzi, sęk w tym że stuk który dochodzi nie jest zbyt głośny, takie delikatne pukanie, słyszem nie raz odgłos padniętego przegubu i był on o wiele głośniejszy raczej chrobotał niż pukał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2007 kolego a myslisz ze u mnie to od razu walilo ze muzyki w aucie nie slyszalem? postepowal stopniowo. Pytanie czy jadac po duzych nierownosciach ale prosto (np na kostce ) cos stuka? jak nie i tylko przy skrecaniu w lewo to dla mnie jest to logiczne, wahacz by walil po nierownosciach a nie przy skrecaniu w lewo. ale najlepiej to pojezdzic jeszcze, jesli to przegob - no kolo Ci sie nie urwie a i na pewno mu wiecej nie zaszkodzisz. pozatym nie siedzimy u Ciebie w aucie i nie slyszymy wiec nie odpowiemy nigdy na 100% co jest powodem, my tylko naprowadzamy kolegow na to co moze byc nie tak wiec jesli nie masz jescze pewnosci to udaj sie do dobrego mechaniora niech popatrzy i oslucha. pozdrawiam Tomek p.s. nie jestem hazardzista ale stawiam 5taka ze przegob lewy kto wchodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2007 Przegub, przegub na 99,9% Jeżeli walnięty jest lewy przegub jak obstawiamy to przy skręcie w prawo wcale nie musi nic stukać. Jeżeli byłby to łącznik stabilizatora lub wahacz to będzie stukać na nierównościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2007 Pojeździmy, zobaczymy stuka już jakiś czas z taką samą głośnością, ale mimo to dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2007 Witam, Na bank przegub zewnętrzny. Podróbka to koszt około 350 zł, orginał minimum 700zł. Włąsnie wymieniałem i miałem takie same objawy. Jakiś ćwok źle mi założył gumę, która spadła i po jakimś czasie padł przegub. Pozdro Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #11 Napisano 26 Listopada 2007 Witam, Na bank przegub zewnętrzny. Podróbka to koszt około 350 zł, orginał minimum 700zł. Włąsnie wymieniałem i miałem takie same objawy. Jakiś ćwok źle mi założył gumę, która spadła i po jakimś czasie padł przegub. Pozdro Tomek z cenami nieco sie Toie pomylilo pisalem jakie ceny dokladnie, i jaki przegob sprawdzalismy cowarto kupic w podrbce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hekri Zgłoś #12 Napisano 22 Grudnia 2007 Byłem w ASO skoda, stwierdzili w moim passacie przegub wew prawy (jak rozpoznac czy wewnętrzy czy zewnętrzny? - mam nadzieję, że się nie mylą). Widzę, że polecacie przeguby firm: Spidan, GKN Driveline gdzie mozna je kupic? Szukałem na allegro są tylko jakies taniochy po 100zł a nie chce ponownie za 10tys km wymieniac znowu przegubu dlatego szukam gdzie kupic jakiś lepszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #13 Napisano 22 Grudnia 2007 przegub wew prawy No przeciez powiedzieli Ci że wewnętrzny.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hekri Zgłoś #14 Napisano 11 Stycznia 2008 No przeciez powiedzieli Ci że wewnętrzny.... No i okazuje się że w serwisie sprzedaz ponad wszystko. Pojechałem do serwisu Bosha i stwierdzili, że według nich to jest przegub zewnętrzny (mi też się tak wydawało) na szczęscie nie dałem się na ciągnąc w serwisie. Zapłaciłem 220zł za przegub spidana + 80zł wymiana i wszystko jest OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #15 Napisano 28 Maja 2009 Pojechałem do serwisu Bosha i stwierdzili, że według nich to jest przegub zewnętrzny (mi też się tak wydawało) na szczęscie nie dałem się na ciągnąc w serwisie. Zapłaciłem 220zł za przegub spidana + 80zł wymiana i wszystko jest OK Tania ta wymiana - mi w serwisie Boscha w Piasecznie krzykneli za wymianę przegubu zewnętrznego 200PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teo Zgłoś #16 Napisano 28 Maja 2009 Mi tez stuka i okazało się że to drążek kierowniczy lewy ;/ więc może u Ciebie tez to bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_199 Zgłoś #17 Napisano 7 Października 2009 i mi stuka lewy zewn. może podpowiecie jakiej firmy kupić dobry i w miarę przystępny cenowo przegub. słyszałem ze w dieslach z powodu dużego momentu obrotowego lepiej wymieniać na te z górnej półki. ja mam 1.9 130 kucy z 2003 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DŹWIGU Zgłoś #18 Napisano 19 Października 2009 i mi stuka lewy zewn. może podpowiecie jakiej firmy kupić dobry i w miarę przystępny cenowo przegub. słyszałem ze w dieslach z powodu dużego momentu obrotowego lepiej wymieniać na te z górnej półki. ja mam 1.9 130 kucy z 2003 r. ja kolego bym Ci polecał GKN driveline. Przeleciałem już 20 tysi od wymiany i od pukać nie stuka, a cena ok. 250pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #19 Napisano 19 Października 2009 witam,podlacze sie pod temat,bo u mnie podobna sprawa.Czasem przy cofaniu mam stukniecie i to raczej przegub,ktory jeszcze nie wiem.Problem jest rowniez taki ze choc zostalo wymienione cale zawieszenie +amorki,pasio zrobil sie twardy,takie mam wrazenie-to samo bylo przed wymiana zawiechy.Jadac z predkoscia ok 60km/h po nierownosciach wszystko sie w nim trzesie i nie mowie tu o jezdzie po dziurach jak lej po bombie.Wszystko czuc na kierownicy jakbym jezdzil na max gwincie i 18"felgach tragedia.Moze ktos mial taki problem?Czy to moga byc uszkodzone poduszki pod silnikiem,czy przegub? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_82 Zgłoś #20 Napisano 20 Października 2009 Raczej od przegubu nie trzęsło by Ci się wszystko w środku. Na pewno byłoby go słychać podczas jazdy, przy ruszaniu lub na zakrętach - najczęściej terkotanie lekkie trzaski. Co do poduszek, one mogą przenosić drgania na karoserię jak i na środek ale dziury w drodze raczej nie mają tu nic do rzeczy jednak warto sprawdzić. Często takie problemy występują przy usterkach w układzie kierowniczym np.przekładnia luzy itp. A to zawieszenie dobrze złożone?? Co do stuknięcia podczas cofania to, przynajmniej u mnie czasami przednie klocki lubią puknąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach