jendral Zgłoś #1 Napisano 27 Października 2007 Witam.Domyślam się że taki temat już był napewno poruszony,ale czy może mi ktoiś powiedzieć co jest odpowiedzialne za prace tylniej wycieraczki?Wszystko już chyba sprawdziłemlub tak mi sie przynajmiej wydaje.Silnik sprawny(sprawdzony na krótko),spryskiwacz też,kable również. Po załączeniu zamiast robić pełny cykl to przesówa sie o ok 1 cm.I po załączeniu ponownym za ok 1 min(nie predzej) znowu przesóa sie o 1 cm!!! CO może być powodem ??????? Czy jest może jakiś przekaźnik sterujący,czy tylko ten układ przy samym silniczku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #2 Napisano 27 Października 2007 a przypadkiem mechanizm pompki nie jest zapieczony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #3 Napisano 27 Października 2007 wszystko sie obraca i spryskiwacz też działa,podpiołem pod osobne zasilanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #4 Napisano 28 Października 2007 Witam @ll mam podobny problem, kiedy włączam tylna wycieraczkę to zaczyna pracować skokami po parę centymetrów 15-20cm. Dopiero jak włączę spryskiwacz i przytrzymam - od razu zaczyna dobrze działać i od czasu do czasu robi całe przebiegi regularnie już bez skoków!! Wie może ktoś czym to jest spowdowane i jak to naprawić?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #5 Napisano 28 Października 2007 kupił bym cały nowy silniczek ale jeszcze sietroche wstrzymam,bo wwina może nie być po stronie silniczka.Czekam na podpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2007 Stawiam na przekaźnik. Kochają im się styki się zapiekać. http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=9 tu masz ich rozmieszczenie. Wepnij przekaźnik od innego autka i będziesz miał odpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gulgot Zgłoś #7 Napisano 30 Października 2007 Za wariację tylnej wycieraczki odpowiedzialna jest elektronika w silniczku. Możesz wymienić silniczek ale wiąże się to z pewnym kosztem i niekoniecznie daje gwarancje, że usterka nie wróci. Jest to dosyć częsta usterka pojawiająca się w vw i audi ale jak dotychczas nikt nie opisał sposobu naprawy. W związku z tym, że moja wycieraczka też świruje pokombinuję coś żeby ją uzdrowić. W poniedzialek napiszę co mi się udało zrobić ze sterownikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #8 Napisano 4 Listopada 2007 Mam nadzieje ze zlokalizujesz usterke z tymi wycieraczkami, mam nadzieje ze cos przyjdzie ci do głowy i nam doradzisz zeby nie wariowala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2007 Jednak postawiłem na SILNICZEK,i to było trafne posunięcie z mojej strony wszystko działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2007 Koledzy jesli moge podpiac sie pod temat, mam takze u siebie problm z tylna wycieraczka mianowicie jak kupilem autko nie dzialala wogole. zabralem sie wiec zaraz za rozbiorke klapy, dostalem sie do ilniczka i tu widze wtyczke luzem, nie podlaczona do silniczka. Jednak jak zauwazylem silniczek byl wymieniony i chba ktos nie wiedzil jaki kupic bo kupil zly, do tego nie mial wogole we wtyczce pinow wiec nie bylo jak podpia ale najgrsze jest to ze rozebralem silniczek i klops, ida tylko 3 przewody w silniczku podczas gdy we wtyczce sa 4 czyli +, masa i 2 sterowania (na manetce sa 2 pozycje, sama wycieraczka i wycieraczka ze spryskiwaczem) podlaczony mam wiec tylko pod sterowanie wycieraczka + spryskiwacz niestety spryskiwacz nie chula, pojawiaja sie na glowicy tylko pare bombli i koniec plyn nie idzie, silnik pracuje bo od razu go slychac. pytanie czy moze byc tylko zatkana glowica, zwlascza ze wycieraczka podejrzewam ze bardzo dlugo nie chodzila bo byla juz zasyfiala? nie zauwazylem zeby gdzies plyn po drodzewyplywal, instalacja raczej szcelna. dzieki z gory za porady i pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2007 Nie jestem do końca pewny ale jak rozbierałem klape i ten nieszczesny silniczek,to wydawało mi sie że płyn mi leciał nawet bez podpietego silniczka.Sprubój odpiąć ten gumowy przewód od silniczka i włącz na przełączniku spryskiwacz tylniej wycieraczki.Zobaczysz co się będzie działo. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2007 no ocywiscie jako czlowiek barzo dociekliwy od razu to zrobilem - plyn lecial z dosyc uzym cisnieniem, wszystko ok, a ja podpiolem silniczek ze spryskiwaczem o kicha, pare babelkow i koniec, tak podejrzewam ze z racji jego nieuzywania jest po prostu niedrozny, ale zastanawia mnie jesdna rzecz, bo skoro plyn tam leci pod cisnieniem, nie wylatuje przez spryskiwacz i nie cieknie nigdzie do auta to co sie dzieje? cofa sie spowrotem do pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #13 Napisano 19 Listopada 2007 witam znajomych wycieraczka mam zepsutą caly czas chodzi inie można jej wyłączyć co do spryskiwacza też mi nie leciał ,nawet chciałem odłączyć przewód pod zbiorniczkiem aby to sprawdzić ale coś mnie tkneło i słucham(jeden naciska manetkę drugi słucha) czy leci do tyły samochodu i słyszę że coś wylatuje tylko nie wiadomo gdzie rozebrałem troche schowek po lewej stronie w bagażniku i trochę tapicerki i tam właśnie miałem wyciek przerwał się wężyk i cała woda leciała jak by na nadkole z lewej strony . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jendral Zgłoś #14 Napisano 20 Listopada 2007 Witaj.Jeśli chodzi o twoją wycieraczke,to albo masz zepsuty przełącznik przy kierownicy albo obrucone przewody.W kostce z tyłu,którą wkładasz do silniczka wycieraczki są 4 piny! i jeśli są zamienione ze sobą miejscami te dwa zewnętrzne to tez będziesz miał takie coś jak ,że wycieraczka będzie chodzić a nie bedziesz mógł jej wyłączyć!!!U mnie tak przynajmniej było!!!Sprawdz.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zyndram Zgłoś #15 Napisano 6 Grudnia 2007 panowie, podlacze sie pod temat i powiem jaki ja mam problem. wszystko dziala poprawnie, spryskiwacz tylniej szyby slabo sika, ale gdy chce spryskac tylna szybe to jednoczesnie spryskuje sie przednia szyba. a tak raczej nie powinno byc, prawda?? mial ktos cos juz takiego???? edit: oczywiscie chodzi o 3b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #16 Napisano 9 Stycznia 2008 No i masz... szmelcwagen:) Posypala mi sie tylna wycieraczka. Wyciera sama dluzej niz jej kaze a do tego zatrzymuje sie w roznych miejscach. Mam sie przyjrzec temu pod szyba (moze dostala sie woda) czy to raczej przelacznik zespolony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #17 Napisano 9 Stycznia 2008 Mechanizm samo powrotu - w silniczku ( czy zespole silniczek + przekładnia, jak kto woli). Na wszelki wypadek, aby wykluczyć awarię w jeszcze innym punkcie, możesz za pomocą jakiejś kontrolki (żarówka itp.) sprawdzić czy z elektryką docierającą do ww. silniczka wszystko OK. Powinny być 2 przewody z "+" - jeden stały (służy do pracy wycieraczki i jej powrotu) - drugi w chwili pchnięcia dźwigni - (jako impuls do rozpoczęcia pracy) - ewentualnie masa, choć ta nie musi być prowadzona przewodem (nie oglądałem jeszcze silniczka w B5) Na forum widziałem już fotostory z naprawy, ale nie pamiętam, którego modelu dotyczyło i przednich czy tylnych, ale zasada działania praktycznie taka sama. Jak znajdę dorzucę link. No i znalazłem: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12668&highlight=wycieraczki I jeszcze coś o tylnej w B5 http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15787&highlight=wycieraczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #18 Napisano 9 Stycznia 2008 dzieki za info. dzwonilem wlasnie do ASO i podobno to bardzoe czesta przypadlosc w paskach b5. Podobno gdzies dostaje sie woda i dlatego sie psuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mkamon Zgłoś #19 Napisano 9 Stycznia 2008 zatrzymuje sie w roznych miejscach. Ten objaw wyglada mi jak to co miałem w Golfie .. według mnie zębatka na silniczku wycieraczki sie kończy .. prawdopodobnie ułamało sie juz pewnie pare zombków .. ale to bedzie postepowało .. aż weszcie pasnie i nie bedzie sie wogóle ruszała.. Jeżeli mam racje to ratuje sie albo zestaw naprwaczy (przynajmniej był taki do golfa - składał sie z nowego piwota z nową żebatką) do kupna w ASO lub na allegro, albo kupno nowego lub urzywanego silniczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Smuggler Zgłoś #20 Napisano 9 Stycznia 2008 jutro jak znajde czas to pojade do aso niech rzuca okiem, mnie sie nie chce wyciagac tego plasiku z tylnej klapy. znajac zycie cos polamie i potem sie bedzie tluklo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach