serek Zgłoś #1 Napisano 10 Lipca 2012 Nie dalej jak 300km temu zmieniłem komplet hamulcowy z przodu z 282,5mm na 312mm. Wcześniej tarcze były już na wykończeniu więc hamował kiepsko. Założone nowe tarcze ATE gładkie, klocki ATE nowe, zaciski z nowszego modelu. Odpowietrzony układ (mam nadzieję, że został dobrze odpowietrzony). Mimo to zauważyłem, że zestaw słabo hamuje. Dla porównania mam w domu jeszcze 2 auta - Merca A klasę i Grand Voyagera. Nie wiem jak tam w Mesiu ale GV ma tarcze jak moje stare w Pasku, 282mm na przodzie - tu wystarczy, że wcisnę lekko hamulec a kręgosłup mam na żebrach . Niestety Pasek wypada bardzo blado, bo do połowy wciśnięty pedał hamulca zaledwie spowalnia jazdę, wciśnięcie go do podłogi zatrzyma auto. 1. pompa vacuum do sprawdzenia ? 2. nadal zapowietrzony układ ? 3. serwo słabe? gdzie szukać przyczyny i co sprawdzić ? W tej chwili pompując pedał hamulca robi się coraz twardszy, trzymając go wciśniętego powoli wpada głębiej. Czyli ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #2 Napisano 10 Lipca 2012 A mi się wydaje że ktoś tego nie odpowietrzył -- raz mnie tak mechanik załatwił że mało się nie zabiłem bo pedał praktycznie wpadał w podłogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #3 Napisano 10 Lipca 2012 hmm, no właśnie...w instrukcji napraw dla B5 jest informacja, że pedał stawiający coraz większy opór przy kilkukrotnym wciskaniu oznacza zapowietrzony układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekseba2 Zgłoś #4 Napisano 10 Lipca 2012 witam mi znow gdy lekko nacisne 2,3x pedal przy hamowaniu to gdy chcialbym mocno zahamowac to nie ma szans pedał zrobi sie twardy i auto bardzo slabo hamuje ,czy to moze byc slabo odpowietrzony układ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #5 Napisano 10 Lipca 2012 No a jakie mogą być opcje? Jeśli masz 312-ki nowe to powienien hamować jak posrany.. Albo zapowietrzony układ albo pompa.. Ile to zmienić płyn i odpowietrzyć układ - niedużo roboty i koszty nieduże a nie pytać "setki" razy.. Ja u siebie mam chyba też 282,5mm na zjechanych już ATE a hamuje jak głupi.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #6 Napisano 10 Lipca 2012 (edytowane) maciekseba2 w twoim przypadku raczej pompa vacuum lub serwo. passatb5, układ "niby" odpowietrzony przez mechanika a nie przez Pana Stasia z garażu pod domem, do tego płyn jest nowy. Oczywiście podjadę na ponowne odpowietrzenie ale może przy okazji posprawdzać coś za pomocą manometrów, itp ? Edytowane 10 Lipca 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #7 Napisano 10 Lipca 2012 Mam takie pytanie.Jak to bylo z servami w paskach b5 po lifcie bo ja po przekładce mam serwo to duże pojedyncze a czy nie powinno czasami byc to podwójne bo chyba jest ono wydajniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #8 Napisano 10 Lipca 2012 W Etce jest masakra - jest kila tego także nie wiem... BTW ostatnio jestem często przejazdem we Wro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczan2.8V64x4 Zgłoś #9 Napisano 10 Lipca 2012 a dotarly Ci sie juz klocki do tarcz?? zeszly juz temperatury?? jak sa nowe tarcze z klockami to jesli nie sa wystarczajaco jeszcze dopasowane to bedzie wystepowac jeszcze nadmierne przegrzewanie sie klocka hamulcowego co w efekcie bedzie dawac slaba jakosc hamulca gdyz klocki beda szybko "mieknac" przez temperature. wez pod uwage tez ze sa nowe klocki i moga byc z miekszego materialu niz poprzednie co tez bedzie sie przekladac na jakosc hamulca. w moim przypadku wystarczylo ze z tylu mialem zapieczone regulatory i po zrobieniu tego hamulec sie mi diametralnie zmienil.... jest troszke nizszy ale skuteczniejszy. ile zrobiles KM. od wymiany?? a pompe hamulcowa masz przewidziana na takie tarcze?? bo tarcza to nie wszystko! bo jak pompa ma za mala wydajnosc to chocbys skakal po tym hamulcu to go nie bedzie. raczej to bedzie do spowalniania a nie hamowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #10 Napisano 11 Lipca 2012 (edytowane) 1. pompa ta sama dla tych i innych hamulców w B5 2. jak wspomniałem, ponad 300 km zrobione 3. dziś zauważyłem niepokojący objaw - ze ścierwa wychodzi króciec z grubym wężem i z niego idą podciśnienia dla turbo, EGR, itd. na tym zdjęciu widać ten wężyk, u dołu (czarny). Otóż ruszając tym wężem rusza się króciec przy serwie i ucieka ciśnienie nagromadzone w ścierwie. Czy to oznaka uszkodzenia ? Ścierwo do wymiany ? Nic dziwnego, że hamulce nie mają siły działać jak nie ma ciśnienia bo ucieka spod króćca. Prawda ? Edytowane 11 Lipca 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomyart Zgłoś #11 Napisano 11 Lipca 2012 Ścierwo do wymiany ? Serwo możesz prosto sprawdzić: naciskasz mocno pedał i odpalasz samochód, pedał powinien zauważalnie zejść niżej. Jak się zachowuje hamulec podczas normalnej jazdy w czasie hamowania? co sie dzieje jeśli kilka razy naciśniesz pedał hamulca (pod pompujesz), pedał jest wyżej (i twardszy) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2012 (edytowane) Zgadza się, jak odpalę silnik to pedał po chwili opada nisko. Jak auto jest zapalone to pompowanie hamulca powoduje tzw. rośnięcie, czyli jakby objaw zapowietrzenia. W czasie jazdy hamowanie jest podobne do zużytych tarcz i klocków - słabo hamuje, żeby auto zatrzymać trzeba bardzo mocno wcisnąć pedał, z kolei lekkie wciskanie powoduje jedynie słabe hamowanie auta a pedał schodzi coraz niżej jak gdyby była spora odległość klocka od tarczy. Co do tego króćca ze zdjęcia - widzę, że to tylko wciskany plastik w uszczelkę gumową i nic więcej. A więc ścierwo wykreślam z listy, szukam dalej. P.S. Czy serwo podwójne z FL'a jest lepsze ? Edytowane 11 Lipca 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogumilt Zgłoś #13 Napisano 11 Lipca 2012 U mnie na wolnych obrotach brakowalo hamulca i raz mnie coflo z górki , wymienielem wlaśnie te króćce i hamulec powrócil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #14 Napisano 11 Lipca 2012 króćce mam ok, nie uszkodzone. Raczej skłoniłbym się do wymiany tej uszczelki w obudowie serwa ale ETKA nie pokazuje tej części z osobna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomyart Zgłoś #15 Napisano 11 Lipca 2012 Ja bym jeszcze raz odpowietrzył. Dodatkowo sprawdź wężyki elastyczne czy któryś się nie "pompuje" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski333 Zgłoś #16 Napisano 11 Lipca 2012 witam mi znow gdy lekko nacisne 2,3x pedal przy hamowaniu to gdy chcialbym mocno zahamowac to nie ma szans pedał zrobi sie twardy i auto bardzo slabo hamuje ,czy to moze byc slabo odpowietrzony układ Witam, Miałem tak samo w swoim B5. Przyczyną była vacumpompa, a dokładnie króciec do przyłączenia przewodu(jest to rodzaj tulejki wprasowywany w aluminowy odlew), był luz i pompa zasysała "lewe" powietrze. Kupiłem używkę za 230PLN z 2008(ten model popmpy jest już wykopnany trochę inaczej - nie ma tego problemu) i było po temacie:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczan2.8V64x4 Zgłoś #17 Napisano 11 Lipca 2012 z kolei lekkie wciskanie powoduje jedynie słabe hamowanie auta a pedał schodzi coraz niżej po tym co napisales powiem Ci ze pompa hamulcowa najzwyczajniej padla. mialem dwa razy na warsztacie taki objaw ze po zrobieniu hamulcow u klienta w aucie, odpowietrzeniu i zalaniu nowym plynem hamulcowym pompa najzwyczajniej padla ze wzgledu na to iz pracowala iles tam lat w jednym zakresie i na starym plynie.... gdy dostala nowego plynu ktory "zgryzł" (nie czytaj tego zgryzienia tak doslownie ) gumki w pompie i do tego wyszla poza swoj pierwotny "zakres" pracy spowodowalo to uszkodzenie gumek uszczelniajacych miedzy sekcjami w pompie i cisnienie zamiast isc na przewody i zaciski przebija sie miedzy sekcjami... ale gdy mocno i gwaltownie nacisniesz na hamulec to pod naglym cisnieniem w ktorejs ze sekcji gumki jeszcze na tyle zlapia ze cos tam te hamulce zlapia. W momencie gdy pompujesz i hamulec twardnie przy jednoczesnym jego wzroscie jest to objawem tego ze w calym ukladzie zrobilo sie cisnienie takie same przed jak i zasekcjami w pompie.... w momencie gdy puscisz hamulec i nacisniesz go raz jeszcze znow jest nisko... jesli tak wlasnie sie dzieje u Ciebie to idz do sklepu po nowa pompe hamulcowa a odpowietrzenie zajmie Ci kilka minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #18 Napisano 11 Lipca 2012 (edytowane) waski333 jak mogła pasować pompa vacuum z 2008 roku do B5 ? Arczan jak napisalem wcześniej, kiedy auto jest zapalone to pompowanie pedału powoduje jego rośnięcie, czyli stawia opór coraz wyżej a wciśnięcie pedału powoli opuszcza go na dół - chyba jednak zapowietrzone. Dziś dla porównania sprawdziłem w Chryslerze, na zgaszonym wystarczy raz wcisnąć pedał żeby zrobił się twardy, w Pasku niestety po 2-3 krotnym pompowaniu. W Chryslerze po załączeniu zapłonu wciskanie hamulca jest miękkie i nie stawia on oporu a w Pasku rośnie z każdym wciśnięciem. Edytowane 11 Lipca 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski333 Zgłoś #19 Napisano 11 Lipca 2012 (edytowane) Witam, Pompa była taka sama, różniła się tylko podkładką. Fotki: Passat, którego miałem to B5FL, 2002r, 101KM, AVB Pozdrawiam Edytowane 11 Lipca 2012 przez waski333 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #20 Napisano 11 Lipca 2012 Jeżeli chodzi o pompy vacuum to potwierdzam, u mnie jeździ już Bosch 038145209M 1.9 TDI SEAT LEON II 2008 kupiony za 95zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach