Skocz do zawartości
rogerm

Tłucze przy ostrym starcie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak ruszam dynamicznie lub na mokrym i koła wpadają w poślizg to zaczyna się tłuc zamiast gładko się ślizgać :)

Co jest za to odpowiedzialne - amortyzatory jakieś tuleje - nie wiem gdzie szukać przyczyny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ESP?. Spróbuj na wyłączonym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania, mam podobnie jak kolega. Wł lub wył ESP nie ma na to wpływu. Na suchym asfalcie przy ostrym ruszeniu koła płynnie śliskają się po nim a na mokrym po deszczu nie na poślizgu opon tylko skaczą i cały przód się tłucze.

Tak ma być czy cos jest nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna odpowiedź wydaje mi się logiczna- dwumas. Mam to samo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedna odpowiedź wydaje mi się logiczna- dwumas. Mam to samo....

 

Nie - to nie dwumas - ja nie mam tego dziadostwa (tiptronic), a też tłucze na mokrym. Widać ten typ tak ma i nawet przy rozłączonym ESP coś tam jednak się nie do końca wyłącza i jest, jak jest... Jakiś elektroniczny kaganiec czuwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerwana któraś poduszka pod silnikiem lub skrzynią- stąd łomotanie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danku - nie chodzi o tłuczenie silnika. Chodzi o sposób przyspieszania na mokrym. Taka szarpanina, zamiast uślizgu kół, nawet przy wyłączonym ESP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to i ja się dołączę , mam to samo przy ostrym ruszaniu zaczyna mi coś tam trykać , a jak na rondzie przyśpieszyłem to mialem dwa stuknięcia metaliczne. Któryś z kolegów wie cóż to może być.

 

Pozdr:kciuczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Danku - nie chodzi o tłuczenie silnika. Chodzi o sposób przyspieszania na mokrym. Taka szarpanina, zamiast uślizgu kół, nawet przy wyłączonym ESP

 

Ale ja to wiem :fajny

Miałem to samo i okazało sie, ze centralna poduszka była walnieta (ta z przodu przy zderzaku) i jedna boczna była zerwana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to i ja się dołączę , mam to samo przy ostrym ruszaniu zaczyna mi coś tam trykać , a jak na rondzie przyśpieszyłem to mialem dwa stuknięcia metaliczne.

sprawdzałeś przeguby? Takie jak to mówisz pojedyncze stuknięcia metaliczne występują czasem przy wewn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby zew. niedawno wymienione byłem na przeglądzie i amorki niby w porządku/nie odczuwam również uciekania auta na drodze.

Dwumasa raczej wykluczam bo nie ma bujania auta stuków ani innych typowych objawów.

Rrzeczywiście było to na mokrym jak popadało ... sprawdzę czy na suchym też tak boksuje ale możliwe że rzeczywiście dzieje się to tylko wtedy gdy jest bardzo ślisko.

 

Macie pomysł jak sprawdzić przeguby wewnętrzne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie dzwięki to trzeba dokładniej zdiagnozować skąd pochodza bo może to ASR nie wiem czy przy wyłączeniu ESP wyłącza się też ASR.

po drugie poduszki

trzecie przeguby wszystko zalezy jakie dzwięki.

A teraz ja dołożę może nie tłuczenie ale ja mam coś takiego:

Najczęsciej objawia sie to jak cofnę potem ruszam tak dynamiczniej do przodu bez zrywania opon i jest nagły stuk metaliczny ale jakby delikatnie wygłuszony przez gume nie wiem. po prostu ruszam jest PUK i koniec i znowu do następnego cofania i znowu to samo wydaje mi sie ze to z lewej strony ale teraz jakby słysze też z prawej juz sam nie wiem a nikt mi nie ruszył autem na tyle żebym usłyszał to jak stoje na zewnątrz. Wiecie co to może być?

P.S.

jak sie pozbyć skrzypienia maglownicy przy połowie skrętu w prawo, słychać maglownice, skrzypienie przy jeździe na łuku drogi na wprost nic.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to skrzypienie u mnie to były końcówki drążków - obejrzyj dokładnie gumy na końcówkach !

Stukanie przy ruszaniu przód/tył to stawiał bym na luzy na przegubach lub ew skrzyni :/

 

 

a no i to tłuczenie to takie jakby podskakiwanie koła - tak jak pisze Charakterek

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na gumy stabilizatora bądź łączniki, ewentualnie końcówki drążków (ale to przy gwałtownych manewrach lewo/prawo było by słychać), koło wpadając w poślizg próbuje złapać przyczepność i podbija je do przodu i góry, a słabo tłumiący amortyzator nie jest w stanie tego wytłumić

 

zrzuć dolną osłonę silnika, wjedź na kanał, poproś kogoś żeby agresywnie szarpał autem do przodu i do tyłu na zaciągniętym ręcznym, będziesz widział bądź czuł co to może być

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdzałeś przeguby? Takie jak to mówisz pojedyncze stuknięcia metaliczne występują czasem przy wewn.

 

nie sprawdziłem akurat od dziś nie ma mnie w kraju także jak wróce napewno sprawdzę.

 

wielkie dziex

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam już wiem co mi stukało

wymieniałem szybciej sil blok na wahaczach i koleś mi zle mi dokręcił śrubę i dlatego miałem stukanie, przy ruszaniu jaki i skręcaniu był nierówno założony

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podskakiwanie koła czy jak zwał. Wiadomo o co chodzi. Jest spowodowane przez słabe amortyzatory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności