Skocz do zawartości
royal90

co się stanie gdy założę pompowtryski od 130 konnego silnika

Rekomendowane odpowiedzi

j/w na swój 101 konny ale po chipie na 140KM? czy jako tako passat odpali chociaż? bo padły mi 2 pompowtryski ale mam bardzo tanio okazję kupić komplet (4) od passata 130 konnego. oczywiście pojadę na regulację do MR motors, ale zanim to zrobię, czy jako tako pojeżdżę chociaż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej pojedzie na tym może trochę kuleć albo doda mu mocy. A potem dograsz u tunera i gitara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy swoim 115 koni miałem założone od 130. Żadnych kłopotów nie było...dopóki nie padły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale padły bo padły, czy padły bo coś było nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Padł mi jeden i postanowiłem wymienić przy okazji na takie jak być powinny. Jaka była przyczyna to ja sam nie wiem. Mechanik stwierdził, że poprzedni właściciel lał zły olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak na mnie to raczej nie powinieneś odczuć różnicy bo skoro masz na 140 a pompki byś miał od 130 to raczej różnicy nie powinno być ,a jak coś to możesz jeszcze zajrzeć do tematów co do AVB wsadzali pompki od 130 i tam co napisali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak na mnie to raczej nie powinieneś odczuć różnicy bo skoro masz na 140 a pompki byś miał od 130 to raczej różnicy nie powinno być ,a jak coś to możesz jeszcze zajrzeć do tematów co do AVB wsadzali pompki od 130 i tam co napisali

kolego - pomysl zanim cos napiszesz. motor AVB 101 zestrojony na 140 jak wsadzi pompki od 130 to zestroja mu to na 170. ja sie jakos super nie znam ale wydaje mi sie ze mocy przybedzie od razu (przed strojeniem na nowych pompkach) bo na logike pompka bedzie w jakis tam sposob sprawniejsza (nie ma znaczenia czy wiecej bezie pompowala czy szybciej czy co tam jeszcze).

Zaloz - sam sie przekonasz ale odradzam dluzsza jazde z softem ktory nie byl strojony na tych pompkach.

jak najszybciej do poprawki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego - pomysl zanim cos napiszesz. motor AVB 101 zestrojony na 140 jak wsadzi pompki od 130 to zestroja mu to na 170. ja sie jakos super nie znam ale wydaje mi sie ze mocy przybedzie od razu (przed strojeniem na nowych pompkach)

 

 

To Ty zle myslisz, nie w tych kategoriach co trzeba. Mocy zbytnio nie przybędzie bo cisnienie wtryskiwania jest to samo, moze wiecej paliwa. Nie przybedzie tyle mocy zeby rwalo jajca przy pępku tak jak piszesz. Kwestia zestrojenia, ale 170km to wydaje mi sie, ze na pewno nie da rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mocy zbytnio nie przybędzie bo cisnienie wtryskiwania jest to samo, moze wiecej paliwa. Nie przybedzie tyle mocy zeby rwalo jajca przy pępku tak jak piszesz. Kwestia zestrojenia, ale 170km to wydaje mi sie, ze na pewno nie da rady.

 

Tak też chyba będzie, bo komp będzie dozował cały czas te same, mniejsze dawki paliwa, a wtrysk będzie wydajniejszy. Wiec doszukując się logiki to bardziej bym sie skłaniał do opinii, że do chwili zestrojenia może być nieco gorzej.

A 170KM to już jest przyzwoity wynik na seryjnych podzespołach, ale w AWX / AVF. A tu u royala jest jeszcze pewnie turbo ori z AVB?, które 170 nie wydoli.

 

Polecam jeszcze szybka lekturę tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/35722-Numer-wtryskiwacza-do-AVB?highlight=avb+pompowtryski (m.in. post pogromcy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chudy lis ma rację, jak ma pompki od 101 i wsadzi od 130 to bez żadnego grzebania w sofcie będzie dużo lepiej ciągnął od dołu i będzie miał równą górę do 4500 obr, tak że wymieniaj i pojeździsz to zobaczysz :dobrze

Na pompkach od 101 góra przestaje ciągnąć od 3600 obr... potem wlecze się do 4300...

A na te 160 KM go zestroisz bez problemu z pompkami od 130 POD WARUNKIEM jak masz suszarkę lepszą od fabrycznej, bo na fabryce nie będzie więcej niż c.a. 145 KM bez dymienia, wszystko oczywiście zależy od stano motoru, turbo i nowych pompek.

 

To Ty zle myslisz, nie w tych kategoriach co trzeba. Mocy zbytnio nie przybędzie bo cisnienie wtryskiwania jest to samo, moze wiecej paliwa.

 

Sory za wycieczkę ale troszkę praktyki ci chyba brakuje, na wydajniejszych pompkach bez zmiany softu auto będzie miało nie tylko lepszego kopa ale też mniej będzie palić :fajny przy tym samym stylu jazdy i o tym cię zapewnie

Edytowane przez vietrzyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

royal90 daj znać, czy i jak się cokolwiek zmieniło? Może przy takiej okazji to dobry sposób na podniesienie mocy ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak też chyba będzie, bo komp będzie dozował cały czas te same, mniejsze dawki paliwa, a wtrysk będzie wydajniejszy. Wiec doszukując się logiki to bardziej bym sie skłaniał do opinii, że do chwili zestrojenia może być nieco gorzej.

A 170KM to już jest przyzwoity wynik na seryjnych podzespołach, ale w AWX / AVF. A tu u royala jest jeszcze pewnie turbo ori z AVB?, które 170 nie wydoli.

 

Polecam jeszcze szybka lekturę tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/35722-Numer-wtryskiwacza-do-AVB?highlight=avb+pompowtryski (m.in. post pogromcy)

dokładnie. turbo mam z 101 konnego. niestety już przy kręceniu na 140KM ograniczało mi silnik ale jakoś to ze stroili. a dymi ona ze szok. ogólnie coś mi ona olej bierze ale nie świszczy wcale czyli chyba nei jest źle ale jak padnie to walnę od 130-stki i zrobie pełne 170 jak kolega z którym jeździłem na chipa.

 

co do auto podniesienia mocy: dziwne i chyba nie możliwe, bo gdyby wsadzić wtryski od 130 to teoretycznie komp podawał by im dawkę/parametry z wtrysku 101 konnego. ale kiedy jest moc podniesiona o 40KM to wali 140. czyli jaki bym nie wsadził to wraz będzie te 140KM. z drugiej jednak strony, moc jest tak jak by przesunięta o te 40KM i wsadzając 101 am 140 a jak walnę 130 to będę miał 170 ale wtedy to komp musiał by sie wzorować na jakimś "SOFCIE" o ile tak jest w nim - bo nie wiem. a jeśli nie to zostaje tylko pierwsza opcja.

 

---------- Post added at 11:43 ---------- Previous post was at 11:38 ----------

 

Chudy lis ma rację, jak ma pompki od 101 i wsadzi od 130 to bez żadnego grzebania w sofcie będzie dużo lepiej ciągnął od dołu i będzie miał równą górę do 4500 obr, tak że wymieniaj i pojeździsz to zobaczysz :dobrze

Na pompkach od 101 góra przestaje ciągnąć od 3600 obr... potem wlecze się do 4300...

A na te 160 KM go zestroisz bez problemu z pompkami od 130 POD WARUNKIEM jak masz suszarkę lepszą od fabrycznej, bo na fabryce nie będzie więcej niż c.a. 145 KM bez dymienia, wszystko oczywiście zależy od stano motoru, turbo i nowych pompek.

 

 

 

Sory za wycieczkę ale troszkę praktyki ci chyba brakuje, na wydajniejszych pompkach bez zmiany softu auto będzie miało nie tylko lepszego kopa ale też mniej będzie palić :fajny przy tym samym stylu jazdy i o tym cię zapewnie

no taka wiadomość by mnie strasznie zadowoliła. Edytowane przez royal90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu, też mam 101 AVB i ostatnio po testach wyszło że pompki są w kiepskiej kondycji. Z racji tego że planowałem Czipa ale koleś odradził mi ze względu na stan pompek. Czy pompki od mocniejszych wersji mam tu na myśli AWX i AVF różnią się budową od tych które ja mam w moim słabiutkim AVB ? Czy normalnie w miejsce starych moge zamontować te mocniejsze, czy wymaga to jakichś sztuczek?

Edytowane przez Seaquest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy normalnie w miejsce starych moge zamontować te mocniejsze, czy wymaga to jakichś sztuczek?

Montujesz plug&play.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam passat b5fl 1,9 TDI 130km AVF z 2004 roku posiadam pompki o oznaczeniu 038130073BA CD jeden uszkodzony i nie mogę znaleść takiego o tych oznaczeniach proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie oznaczeń pompek czy musi być to same oznaczenie BA bo posiadam jeszcze 038130073AL i 038130073AR czy jeden z nich będzie pasował do mojego passat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVB ma jeszcze słabsze sprzęgło jak zaaplikuje wiecej mocy to 2mas, doscisk i tarcza może nie wytrzymać. Taniej kupic silnik 130 km i zmienić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz założyć wtryski bez przerabiania softu to musza miec te same oznaczenia inaczej bedzie potrzebna korekta. U mnie tak było, padły pompki o oznaczeniu 038130073AA i nie mogłem ich dostac wiec założyłem 038130073AL i silnik nie równo pracował i kopcila do tego zero mocy, zrobiłem korekte softu i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok bardzo dziękuje:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności