Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Witam. U mnie to samo 1,2,3 kręcę do 4500 i nic się nie dzieje, 4 przy około 3000-3200 tryb awaryjny ale nie zawsze, 5 i 6 jest wszystko ok. Mechanik sprawdzał wszystko kompa podpinał i twierdzi że turbina, tylko dlaczego takie objawy tylko na 4??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka dni temu wyczyściłem moją turbinkę i auto śmiga jak nowe. Lepiej ciągnie od 3-4 tyś i ogólnie przyśpiesza bardziej płynnie. Notlauf to już historia :). Całość zajęła mi 5 godzin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość omen 1975

mialem to samo ,podobno sie tam cos zapieka w turbinie ..kierowniczki czy jakas żaluzja i grozi to wybuchem silnika i komputer odlancza turbine i wchodzi w tryb awaryjny naprawa 450 zl mnie kosztowala nie mialem odwagi sam to robic pozdrawiam, a probowaleś wyłaczyc silnik i odpalic jesli jest dobrze to to co mowie

Edytowane przez omen 1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wiem w AHH nie ma turbiny o zmiennej geometrii więc kierowniczki nie mogły się zapiec, po ponownym odpaleniu jest ok tylko co to za jazda jak np. wyprzedzam na 4 i auto traci powera roz.... się można

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszytskich jestem na forum od kilku dni i mam pytanie gdzie znajde uklad smarowania turbo mam v6 2,5 l tdi

jesli ktos moze dac jakies wskazowki baaardzo prosze o pomoc z gory serdecznie dziekuje Maciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale wydaje mi się że AHH ma turbinę o zmiennej geometrii a AHU nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie gdzie mogę kupić uszczelki do układu smarowania turbiny i gdzie się one znajdują w turbinie,bo mam zamiar wyjąć swoją bo przepuszcza olej.Dzięki z góry za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bardzo puszcza olej to nie wymiana uszczelki tylko dmuchawka da regeneracji lub wymiana na inną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz37

witam mam problem Passat 1.8 T 1998 r

po wyjęciu akumulatora samochód stał dwa tygodnie po jego włożeniu okazało się że nie chce odpalić .Pierwsza usterka dwie świece brak iskry , dalej Vag com wskazywał błąd 515 czujnik hala, 1165 przepustnica.Udało sie go na chwilę wprowadzić na obroty ale turbina i początek katalizatora zrobił się czerwony

Po wymianie czujnika hala, katalizatora ( bo myślałem że jest zapchany) i adaptacji przepustnicy teraz końcówka katalizatora robi się w ciągu 5 minut po odpaleniu i przegazowaniu czerwona.

Tłumnik wykluczam bo rozłączyłem go na środku i to samo się dzieje.

Niepokoi mnie dzwonienie turbiny.

Czy ktoś ma jakąś diagnozę na to uszkodzenie?

Edytowane przez mariusz37

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję koledze margorz za dokładny opis czyszczenia turbinki.

Było mi to bardzo pomocne podczas wczorajszej upojnej nocy spędzonej na jej ratowaniu.

Wszystko udało się bardzo dobrze, choć nie łatwo było ją wyjąć przez mocno zapieczone śruby, których było nie mało.

Później mało brakowało a pokonałby mnie brud w turbinie bo bardzo długo nie mogłem sobie poradzić z otwarciem części wylotowej turbiny. Była tak zapieczona, że mocowałem się z nią ok 2 godzin. Kiedy już ją w końcu pokonałem, okazało się, że kierownice są tak mocno zanieczyszczone, że trudno było mi je ruszyć nawet ręcznie.

Jednak z efektów jestem bardzo zadowolony, bo turbinka świszcze, gwiżdże i dmucha aż miło, a silnik nie przechodzi już w tryb awaryjny :)

Jeszcze raz bardzo dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja oczywiscie mam ten sam problem co wiekszosc piszacych tutaj - tryb awaryjny przy mocnym przyspieszaniu, najczesniej na 4 biegu w okolicach 3tys. obrotow, lub na 5 przy 120km/h, komp podpiety, blad zbyt wysokiego cisnienia doladowania, ogledziny turbiny, na oko widac ze sztanga nie porusza sie swobodnie w pelnym zakresie - wiadomo co robic.

Chcialbym spytac natomiast o inna rzecz - jakie koledzy robili do tej pory przebiegi na wyczyszczonej turbinie (czy to przez siebie czy przez jakis tam serwis)? Czy problem wracal? Pytam bo nie planuje zmieniac tego samochodu przez najblizsze 2-3 lata a to czyszczenie czytajac wiekszosc tematow wydaje mi sie takie... "dorazne"... To jest tylko moje odczucie, moze sie absolutnie myle, i dlatego chcialbym posluchac opinii ludzi ktorzy przeprowadzili ta operacje juz jakis czas temu i udalo im sie zrobic jakies przebiegi na wyczyszcznoej turbinie.

Moje pytanie wynika tez troche ze stanowiska firmy Garrett, ktora nie zaleca zadnych napraw ani regeneracji turbin VNT i do tego samego zobowiazuje swoich dystrybutorow, wprowadzono nawet program "wymien nowa za stara" zeby jednak zachecic uzytkownikow turbin ze zmienna geometria do kupna nowej, zamiast regenerowac/czyscic stara. Przy dmuchawkach bez VNT Garrett takich ograniczen nie wprowadza i dostarcza oryginalne zestawy naprawcze do serwisow.

No wiec moje pytanie dotyczy dalszej eksploatacji tych turbin, jakie robicie przebiegi i czy problemy wracaja jakos podejrzanie szybko przy prawidlowej eksploatacji (bo jak ktos jezdzi nie przekraczajac 2tys. obrotow to juz sam sobie jest winien i taki to pewnie co 2 miesiace bedzie musial wszystko czyscic)?

Edytowane przez Ninja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ninja Garret wprowadził taki program najprawdopodobniej po to, żeby również regenerować turbiny oddane.

Powiem Ci tak. Pisałem niedawno w tym temacie bo również robiłem czyszczenie parę tygodni temu. Rozebrałem całą turbinę i powiem Ci, że jeśli nie masz luzu na łopatkach to nic innego nie może się tam zepsuć oprócz oczywiście zapieczenia kierowniczek od zmiennej geometrii.

Jeśli byłbym z firmy Garret również odradziłbym Ci czyszczenie bo nie zarobiłbym na tym pieniędzy.

Jednak te turbiny wbrew pozorom są proste w swojej budowie i o ile nie masz luzu na łopatkach jednych czy drugich to po wyczyszczeniu turbiny będzie jak nowa.

Na jak długo? tego nie wiem bo ciesze się z efektów czyszczenia dopiero kilka tygodni i niewiele mogę powiedzieć poza tym, że moc powróciła z nawiązką a turbinka gwiżdże radośnie :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oni napewno zbieraja stare turbiny zeby je regenerowac, nie ma watpliwosci co do tego. Jeszcze kwestie regeneracji turbiny to moge zrozumiec, ze niby naprawa dmuchawy ktora sie zatarla, przegrzala czy cialo obce uszkodzilo jej wirnik, powinna byc przeprowadzona przez wykwalifikowany serwis, odpowiednio wyposazony w drogi sprzet (zachowanie tolerancji, wywazenie, regulacja i co tam sie jeszcze robi), i moze oni sie boja ze niefachowa naprawa czegos takiego moglaby sie zle skonczyc. Chociaz tez uwazam ze te watpliwosci moglyby rozwiac jakies audyty i przyznawanie certyfikatow serwisom, maly dyplomik na sciane ze Garrett sprawdzil - sprzet i personel jest jak trzeba, mozna tu naprawiac turbiny.

Ale problemu z czyszczeniem kierownic i zaworu sterujacego nie rozumiem. Z ciekawosci zadzwonilem do firmy ktora sie przedstawia jako dystrybutor Garreta, opowiedzialem im moja sytuacje i co zdiagnozowano, a facio powiedzial ze o zadnej ingerencji w turbo z ich strony nie moze byc mowy, moga mi najwyzej sprzedac nowa troche taniej jak im oddam stara.

Ja swoja przeczyszcze, bo tak sobie mysle ze nawet gdyby takie czyszczenie pomoglo raptem na kilka miesiecy czy nawet rok, to i tak oplaci mi sie to o wiele bardziej niz kupno nowej turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ninja dokładnie tak jak mówisz. Czyszczenie nie kosztuje Cię nic poza czasem poświęconym na to i odrobiną straconych nerwów chwilami przy jej rozkładaniu lub wyciąganiu. No i jeszcze oczywiście koszt benzyny ekstrakcyjnej albo ropy, ale wciąż będzie to tańsze niż nowa turbinka.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AHH nie ma turbiny o zmiennej geometrii więc kierowniczki

Jesteś w błędzie :) AHH ma taką samą sprężarkę jak AFN :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ten weekend rozmawialem z kolezka ktory pracuje w serwisie VW, mowil ze normalnie oni tych turbosprezarek nie naprawiaja ani nie czyszcza, tylko jak cos to wymieniaja na nowa, ale wspomnial tez ze od niedawna w serwisach VW pojawila sie jakas nowa opcja jak ktos przyjezdza z pozapiekana dmuachwka, ze wpuszczaja jakis plyn na dwie czy trzy godziny, ze to niby rozpuszcza. Mowil ze nie wyjmuja nawet turbiny tylko od strony wydechu jakis preparat wpuszczaja. W serwisie taka operacja kosztuje kilka stowek, kolega rzucil cos w okolicy 500 czy 600 zlotych, ale nie jest pewien tej kwoty, no i serwis oczywiscie na samym poczatku zaznacza ze nie daje zadnej gwarancji ze to pomoze w czymkolwiek ;)

Ciekawe co to za preparat, na ile jest skuteczny i czy mozna cos takiego dostac poza serwisem gdzies.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może anty-sadzę :D:P :p :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może anty-sadzę
, a to pewnie kominiarz w spray'u :651: Nie ma bata, jak nie rozbierzesz i nie wyczyścisz, to zafajdana turbina nie będzie działać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DO MODERTAORA nie pisalem dosc dlugo gdyz moj uklad dolotowy nie dzialal w stu procentach !!!PROSZE O WRZUCENIE TEGO CO NAPISZE BO NAPEWNO SIE KOMUS PRZYDA JA SPEDZILEM NA SZUKANIU JAKIES 4 TYGODNIE (BRAK CZASU ) ALE JUZ PO PROSTU RECE OPADALY KILKU MECHANIKOW ANGILESKICH HEHEHE A JA ICH ZAWSTYDZILEM NADMIENIE ZE JESTEM SZEFEM KUCHNI !!!!!ALE ZAWSZE MOJA PASJA JAKO TAKO BYLO GRZEBANIE PRZY SAMOCHODACH OK DO RZECZY

A teraz jest po prostu malina autko idzie jak BURZA

A CHCIALBYM GO ZATYTUOWAC ;UKLAD DOLOTOWYPASSAT V6 TDI 2.5 L(SPADEK MOCY, TURBINA, EGR ,N75,N18 )OK

WIEC MIALEM MASKARE AUTO JECHALO 120 MAX /H

PO 3000 TYS OBROTOW JAKBY SAMO ZWALINIALEM WIEM ZE TO POWOD KOMPUTERA GDZYZ BYLO ZA DUZE CISNIENIE

OK NA POCZATEK PRZEPLYWKA DO WYMIANY SPRAWDZILEM NA VAGU ZEPSUTA NOWA Z BOSCHA 93 FUNTY W SERWISIE + NOWY N75(PIERBURG) 37 FUNTOW

DALEJ ZAPIECZONE KIEROWNICZKI ,LOPATKI JAK KTO WOLI SAM WYCZYSCILEM TURBO SCIAGNALEM ROZKRECILEM WRZYCAM ZDJECIA I OPISZE JAK JA ZROBILEM JEST TROSZKE INNE JAK W TDI 1.9TAK WYGLADALO MOJE

dsc0369l.jpg

OK ALE OD POCZATKU

ZANIM ZACZNIECIE COKOLWIEK ROBIC ZAMOWCIE SOBIE NOWE USZCZELKI UKLADU SAMROWANIA HEHEH JUZ WIEM GDZIE JEST WSZYSTKIE I JEDNA LUB DWIE SRUBY WRAZ PODKLADKAMI USZCELNIEJACYMI WLEW OLEJU DO TURBINY

DODAM ZE LEPIEJ ISC DO SKLEPU WZIASC SRUBE ZE SOBA I KUPIC TROSZKE WIEKSZE TZN ZEBY WYSTAWALY JAKIES 3 MM (NIE ZA GRUBE I NIE ZA TWARDE )ZA SRUBE BO ORGINALNE TO PO PROSTU JEST TAKIE DZIADOSTWO ZE MASKARA ZAWSZE PRZECIEKA NAWET PO PARU GODZINACH NIE WIEM JAK MOZNA COS TAKIEGO ZROBIC MASAKRA

SCIAGNAC TURBO MOZE KAZDY JAK MI SIE UDALO TO KAZDEMU SIE UDA HEHEHE

1.ODRECAMY DOLOT POWIETRZA DO TURBINY(1 OPASAKA)

2.NASTEPNIE WYLOT Z TURBINY (ZIMNA CZESC)2 OPASKI POD DOLOTEM POWIETRZA

 

3.ODKRECAMY WLOT OLEJU DO TURBO SRUBA I DWIE PODKLADKIO KTORYCH WCZESNIEJ PISALEM NAPRAWDE NIE MA ZARTOW Z TYM CHOLERSTWEM

4. ODKRECAMY SRUBY Z PODSTAWY TURBO 4 SZT 12 KLUCZ LATWE Z JEDNA JEST PROBLEM ALE UZYJ KROTKIEGO KLUCZA I DA SIE ZROBIC

5,DALEJ MAMY 3 SRUBY Z WYLOTU TURBINY Z GORACEJ CZESCI LACZY ONA TURBO CHYBA Z UKL WYDECHOWYM

6 I POMALU WYCIAGAMY JA NAWET NIE ZAKLAJALEM WEZYKA METALOWEGO Z DOPLYWU PALIWA NIC NIE LECI

A TERAZ GROZNIEJSZA CZESC TEMATU CZYSZCZENIE LOPATEK JA WZIOLEM SOBIE ZA PRZYKALD ZDJECIA Z FORUM ALE W TEJ TURBINCE JEST TROSZKE INACZEJ OK

KROK PO KROKU

MOJE TURBO WYGLADALO TAK

 

dsc0357o.jpg

 

dsc0358er.jpg

 

dsc0359qx.jpg

 

PIERWSZY KROK

ODKRECAMY RURKE ODPROWADZAJACA OLEJ Z TYRBINY 2 SRUBY SZESCIOKATNE SRODEK PUSTY

dsc0379pp.jpg

 

NASTEPNYM KROKIEM ODKRECAMY POMPKE (GRUSZKE )JAK KTO WOLI 2 SRUBY +TAKA OBRACZKA ZACISKOWA

 

28345244.jpg

 

WAZNE NIE DOTYKAJCE ZADNYCH SRUBEK NA SZTANDZE JEST TAM ZOLTE FARBA INFORMUJE ONA O FABRYCZNYM WYREGULOWANIU SZTANGI

 

dsc0360cm.jpg

WAZNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

OK NASTEPNIE ZAZNACZMY MIEJSCA NA TURBO ZEBY PODCZAS SKLADANIA ZLOZYC TAK SAMO (NA ZIMNEJ I GORACEJ CZESCI

101mj.jpg

 

67075207.jpg

 

101mo.jpg

 

OK TERAZ TROSZKE O KLUCZACH POTRZEBNA BEDZIE TAKIE COS

dsc0391zf.jpg

SZESCOKATNE I GWIAZKI

 

dsc0390.jpg

 

OK PRZYSTEPUJEMY DO ROZKRECENIA

ZIMA CZESC CHYBA JEST 6 SRUB

U MNIE WYGLADALO TAK

dsc0363h.jpg

 

BEDZIE TAM WSRODKU USZCZELKA ZACHOWAJCIE JA DO POWROTNEGO ZLOZENIA A WYGLADA TAK

dsc0362s.jpg

GORACA CZESC CHYBA TAKZE 6 SRUB

ZRUBCIE TO BARDZO OSTROZNIE PATRZAC JAK MACIE WSZYTSKO POUKLADANE NAJLEPIEJ ZROBIC ZDJECIA ZWROCCIE UWAGE NA METALOWY RING KTORY TRZYMA NASZE LOPATKI JAK JEST ULOZONY

U MNIE BYLA KATASTROFA JAK NA JAKIMS GRILLOWANIU HEHEHEH

dsc0370.jpg

 

dsc0369l.jpg

 

NASTEPNIE ODKRECAMY 3 SRUBY MOCUJACE NASZE LOPATKI Z GORACA CZESCIA DO TEGO GWIAZDKI SA IDEALNE CHYBA SIE NAZYWA TORX ORGINALNIE

 

dsc0373a.jpg

 

dsc0372d.jpg

 

dsc0374v.jpg

 

W SRODKU BEDA TULEJKI DYSTANSUJACE I WALKI OTO ZDJECIE

dsc0382x.jpg

 

3 SA OD SRUB TORX POD NASZYMI LOPATKAMI A 6 I WALKI NA GORZE PRZY LOPATKACH

WCHODZA DELIKATNIE POD METALOWY RING W NIE WSADZAMY KOLKI I POZNIEJ DOPASOWUJEMY DO OBUDOWY

 

NARZEDZIA DO CZYSZCZENIA BARDZO MIECIUTKA SZCZOTKA TEFLON LUB METAL DO WKRETARKI LUB LEPIEJ SRUBOKRETA ROPA NAFTA ROZPUSZCZALNIK U MNIE NAJLEPIEJ ZADZILAL ROZPUSZCZALNIK LADNIE PUSZCZALO NAMOCZYLEM NA POL GODZINY I LADNIE SCHODZILO NIE WIEM CZY MOZNA ALE U MNIE ZDALO EGZAMIN

POZNIEJ DOCZYSCILEM WLASNIE TEFLONOWA I METALOWA SZCOTKA BARDZO DELIKATNIE

 

JESLI WSZYTSKO WYGLADA PODOBNIE JAK U MNIE HEHEH 2 GODZINKI CZYSZCZENIA

MOZEMY SKRECAC

dsc0381a.jpg

 

dsc0380th.jpg

 

dsc0384y.jpg

 

dsc0376x.jpg

 

dsc0377v.jpg

 

dsc0378pu.jpg

 

dsc0379pp.jpg

 

JA ZACZALEM OD ZIMNEJ CZESCI PAMIETAKMY O USZCZELCE I ZAZNACZONYCH MIEJSCACH NA OBUDOWIE MUSI BYC TAK SAMO

 

POZNIEJ GORACA STRONA CZYLI

 

3 TULEJKI DYSTANSUJACE NASTEPNIE WKALDAMY NASZE LOPATKI

ZWROCCIE UWAGE JAK MUSZA BYC ULOZONE PRZYPASUJCIE RING (OBEJME METALOWA JEDNO MIEJSCE MUSI ZOSTAC WOLNE NA LOPATKE KTORA JEST PRZYMOCOWANA NA STALE DO GORACEJ CZESCI

BEDZIE TO MIEJSCE GDZIE JEDNA SRUBA WKRECA SIE TROSZKE BARDZIEJ OD POZOSTALYCH DWOCH ( JA MIELEM TROSZKE Z TYM ZABAWY ) ALE MOZNA POCHYYYYTAC HEHEHE JESLI ZLE TO ZROBICIE TURBO NIE BEDZIE CHODZIC A TAKZE NAWET DOBRZE TEGO NIE DOKRECICIE BEDZIE SZPARA NA ODUDOWIE UWAZAJCIE NA TO WSZYTSKO ELEGANCKO MUSI SIE ZGRAC TAK ZE JAK PORUSZYCIE SAMO BEDZIE SMIGAC

dsc0384y.jpg

 

dsc0385y.jpg

 

NAPRAWDE ZWROCCIE UWAGE GDZIE JEDNA SRUBA WCHODZI WGLEBIEJ

W TO MIEJSCE PRZYPASUJCIE TAK METALOWY RING ZEBY WLASNIE NA TEJ SRUBIE ZOSTALO JEDNO WOLNE MIEJSCE NA LOPATKE STALA OD OBODOWY

DAJEMY 6 TULEJEK DELIKATNIE WCHODZA BOKIEM POD METALOWY RING

WCISKAMY W NIE KOLKI I PRZYPASOWUJEMY Z OBUDOWA POMALU OSTROZNIE

 

JESLI WSZYTSKO GRA SKRECAMY Z OBUDOWA

SPRAWDZAMY JESZCE RAZ CZY WSZYTSKO DELIKTANIE CHODZI I

DOKRECAMY GRUSZKE DWIE SRUBY I OBRACZKA ZACISKOWA PAMIETAJCIE

DOKRECAMY ODPLYW OLEJU Z NOWYMI USZCZELKAMI JEDNA DUZA DO TURBO

A DRUGA JEST GUMOWA I MA BYC PRAWIE NA KONCY RURKI MIEDZY TYMI METALOWYMI ZAGIECIAMI (ZIELONA) JEST PRAWIE NA GORZE ZOBACZ ZDJECIE

dsc0379pp.jpg

 

A TAK JEST PO SKONCZENIU

dsc0389pa.jpg

NIE WIEM CZY JEST POTRZEBNA WYMIANA OLEJU MOZE TAK MOZE NIE NIE WIEM ALE JA SOBIE WYMIENILEM I ZOSTAWILEM JAKIES 200 ML REZERWY I WLALEM STRZYKAWKA DO TYRBINY GDYZ POTRZEBUJE SMAROWANIA W INNYM PRZYPADKU MOZE SIE COS ZATRZAC NIE WIEM MOZE LOZYSKA

 

TAKA TURBINKE WKRECAMY DO NASZEGO AUTKA

PAMIETAJCIE NOEW USZCZELKI DWIE MALE O KTORYCH WSPOMINALMEM NA POCZATKU DO DOPLYWU OLEJU UWAZAJCIE NPARWDE JAK NIE DACIE RADY I COS DELIKTANIE BEDZIE CIEKLO (DELIKTANIE ) JEDZCIE W MIARE MOZLIWOSCI Z SAMOCHODEM DO JAKIEGOS DOBREGO MECHANIKA COS POMOZE BO NAPRAWDE MOZE WYCIEKAC OLEJ MALO ALE SMIERDZI I CO WIECEJ NIKT NIE CHCE ZEBY SIE ZAPLAILO

 

U MNIE TO BYLA DOPIERO POLOWA DROGI

BYLO ZNACZNA POPRAWA DODAM WYMIENILEM OLEJ MOBIL 1 FILTR OLEJU FILTR POWIETRZA I PALIWA

PRZEPLYWKA WIADOMO U MNIE BYLA ZESPUTA A TAKZE NOWY N75

AUTO DOCHODZILO DO 4 TYS ALE DALEJ LAPALO NIE WIEM JAK DOKLADNIE SIE TO NZAYWA NAPISZE FAULA HEHE TZN 130 -140 I NIE WIECEJ

RECE OPADLY MASKARA TYLE ROBOTY KASY A TU DALEJ PODOBNIE

W KONCU PPOSTANOWILEM ROZEBRAC I SPRAWDZIC EGR NA WAGU NIBY OK ALE WSKAZYWAL 20 % A POWINNO BYC NA BIEGU JALOWYM 40 -70

LEPIEJ TO ZROBIC PRZED ZALOZENIEM TURBO W TYM PASSACIE GDYZ DOJSCIE JEST ZNIKOME Z TURBO BEZ O NIEBO LEPSZE

POTRZEBNE SA 3 USZCZELKI NIE PAMIETAM NAZWY DOLACZE POZNIEJ ZDJECIA Z ETKI TO SPBIE MOZNA SPARWDZIC JA WYCIAGNALEM EGR Z RURKA DOCHODZACA DO TURBO BO CIEZKO JEST ODKRECIC SRUBY PRZY EGR KTORE SA WKRECONE OD DOLU

 

ZAMOCZYLEM GO W ROPIE 9ALE TYLKO ZROBCIE TO Z CZESCIA OTWARTA NIE TAM BGZIE JEST TA GRUSZKA ( HEHE JA TAK ZROBILEM I SUSZYLEM GO POZNIEJ DOSC DLUGO ALE DALEM RADE )ZNOW POZNIEJ ROZPUSZCZALNIK ALE JUZ DELIKTANIE NA PEDZELKU HEHEHHE

 

WLALEM DO NIEGO DUZO WD 40 POPCHALEM KILKADZIESIAT RAZY I ZACZAL TAK CHODZI C ZE MASKARA A NADMIENIE ZE NIE WYGLADAL JAK WIEKSZOSC Z FORUM DOSC DOBRY BYL ALE CHYBA SIE ZAPIEKL PENER JEDEN HEHEH

I POSKDALDALEM WSZYTSKO DO KUPY AUTKO ODPALONE TURBO PIEKNIE GWIZDA MOC WROCILA CUD HEHEHHE NAD TAMIZA HEHEHEHE POJECHALEM TYLKO DO JEDNEGO MECHANIKA JESZCE NA KOMPA SPRAWEDZIL WSZYSTKO I POWIEDZIAL ZE UKLAD TURB DZILA JAK NOWY HEHEHE MILO SLYSZEC NAPRAWD E TAKA PRACA ZE MASAKRA OK POZDRAWIAM MAM NADZIJE ZE MOGLEM POMOC KOMUS

MACIEJ

 

---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:30 ----------

 

dodam ze nie stosuje psj hehehe zamim zaczelo sie to dziac mialem autko jakies niecale 3 miesiace

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna Robota w pierwszym jak i w drugim przypadku :)

Tylko pytanie podstawowe po co wyczepiacie gruszkę z sztangą? przecież nie jest to konieczne :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności