Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

prawdopodobnie turbo się rozsypało, olej dostał się do dolotu i komory spalania ot cała diagnoza :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość strazak 1

Witam! ja również mam problem z odcinaniem mocy w passacie 110KM ! wymieniłem już czujnik podcisnienia i nadal odcina czy to bedzię zabrudzona turbina>? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok maly update dla wlascicieli AVB jak juz pislem wczesniej juz to raz robilem, co sie okazalo nie doczyscilem tego dokladnie wiec dzis jestem juz po 2-gim razie zajelo mi to 4 godziny i turbine DA SIE WYCIAGNAC BEZ ZDEJMOWANIA KOLEKTORA. Pamietajcie o papierze sciernym ja to zlekcawazylem i musialem to robic drugi raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy po awarii turbiny i zamontowaniu nowej po regeneracji mogą być efekty przeładowania spowodowane tym że nie skasowali błędów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoja turbine potraktowałem kwasem jakimś z myjni,kolega ma myjnie i kiedyś przytargał mi w butelce do mycia mocno zapapranych olejem silników.

Kwas był mocny bo jak spsiukałem kierowniczki to aż zaczeło się gotować, zostawiłem tak na ok 5 minut potem myjką ciśnieniowa i wszystko wyglądało jak nowe,zero nagaru.Mineło cztery miesiące i jest git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po regeneracji turbiny mam jakiś dziwny objaw.

Turbo do 3 tyś działa normalnie,wystarczy przycisnąć powyżej 3 tyś i automatycznie się przeładowuje - wyłącza,i już auto jest żółw.

Wyłączam silnik i włączam i dalej znowu tak samo do 3 tyś i ZONK.

I druga sprawa równiez po wymianie turbo,zapala mi się kontrolka od ABSi ESP,jak się zapali nie ma ABS-u,ale sytuacja jest o tyle dziwna że podczas jazdy kontrolki gasną i wszystko dział prawidłowo.

Edytowane przez remixm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już zrobione auto,jakwyciągali pojemnik z filtrem powietrza to wyrwali trójnik za silnikiem z przewodami podciśniania.

 

Poskładałem i turbina działa i nie przeładowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do mojego problemu, sytuacja wyglada nastepujaco.

Pojechalem w Szczecinie do DIESEL-SERVICE na Tamie Pomorzanskiej podlaczyli pod komputer i wykazalo ze:

* przeplywomierz jest sprawny dziala poprawnie,

* sprawdzili rurke dochadzaca do "gruszki" , kable itp.

Powiedzieli mi ze ciegno pod gruszka niewykonuje calego ruchu jakie powinno

Stwierdzili ze turbina do czyszczenia lub regeneracji bo blokuja sie lopatki i dlatego przladowywuje.

Dali mi adres Serwisu zajmujacego sie tego typu rzeczami (Serwis VW, Audi ul.Nad Odrzanska 6 Szczecin) Gdy tam sie udalem wlasciciel stwierdzil ze tylko regeneruja w takim przypadku koszt przedsiewziecia:800zl czas realizacji:dzien roboczy)

Niestety nie dysponuje garazem ani umiejetnosciami mechanika by sie w tym grzebac samemu wiec chyba pozostawie to fachowca.

Powiedzcie mi czy jazda z takim defektem przez 2miechy moze cos spowodowac?

Jakies dalsze powazniejsze usterki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko regeneruja w takim przypadku koszt przedsiewziecia:800zl czas realizacji:dzien roboczy)

Niestety nie dysponuje garazem ani umiejetnosciami mechanika by sie w tym grzebac samemu wiec chyba pozostawie to fachowca

Do wyjęcia turbiny nie potrzeba wielkich umiejętności mechanika, to tylko odkręcanie śrub, nie ma filozofii. Fakt że kanał jest pomocny, ale nie jest niezbędny. Na forum masz opisane jak wymontowac turbine i dokładnie jak ja wyczyścić, a 800zł pieszo nie chodzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem ostatnio u kumpla ktory jest pasjonatem Audi. Powiedzial ze przeplywomierz wlaniety-nie podpinajac nawet pod kompa. Stwierdzil to na podstawie probnej jazdy:

mianowicie na biegu 1,2,3 obroty 4000-5000 i sie nie wylacza wrzuca 4 lub 5 i przekroczy 4000obrotow i turbo sie wylacza. Mowi tez ze przy biegu 1 i 2 przy obortach poczatkowych dalikatnie jakby przymulony na ulamek sekundy byl. Hmmm i powiedzcie co co teraz zrobic? Regenerowac turbo?wymienic przeplywomierz? Czekam na inne sugestje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może mi ktoś podać adresy firm gdzie można wyczyścić turbo. interesuje mnie woj.śląskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mieszkam w uk de159pu, jak ktos potrzebuje pomocy chetnie pomoge. piszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe żeby przy przebiegu 142 tyś turbina była zasyfiona? W każdym bądź razie jazda passkiem stała sie mało przyjemna. Objawy jak wszystkie powyższe. Tzn bardzo często przy ostrzejszej jeździe tryb AWARYJNY. Spod świateł ciągnie w miarę do 3 tys po czym staje sie hmm..."gumowy". Wcześniej jazda tym autem sprawiała frajdę. Teraz totalna irytacja. Oczywiście byłem VAG-u i oczywiście za duże ciśnienie doładowania-wstępna diagnoza: zapieczone to i owo. Jutro czyszczenie. I mam nadzieje ze to tylko to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak jestem po czyszczeniu kierownic! I powiem jedno: jest super! Samochodzik jak nowy! Śmiga az milo i co najważniejsze nie "wiesza" sie ! Oczywiście sam tego nie zrobiłem. Na naszym forum znalzłem kontakt do super warsztatu-ba niemalże stacji serwisowej niemalże, w Gdyni przy ulicy Żwirowej 2c. Pełen profesjonalizm, fachowa porada, diagnoza komputerowa i przede wszystkim rzetelność! Za wszystko zapłaciłem około 4 stów, ale warto było sie szarpnąć. Puenta z całej przygody pt :zapieczone kierownice": nie jeździjmy naszymi passkami jak EMERYCI! Zmiana biegu na wyższy przynajmniej przy 3 tys, a 5 i 6 bieg to tylko w trasie...Gdyby ktoś z Gdyni potrzebował kontakt do fachowego speca to służe...!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, czy przy zapieczonych kierownicach odcinala turbo za kazdym razem, czy tak sporadycznie? ja mojego na cieplym silniku moge czasami cisnac ile moge i wszystko chodzi jak nalezy, a czasem wystarczy troche mocniej depnac na 4 biegu i blad. szukac 'dziury' w zapieczonych kierownicach czy raczej gdzies indziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy. U mnie zaczęło się dość niewinnie. W początkach wakacji tego roku jadąc pod wzniesienie na 6 biegu trochę przycisnąłem i nagle pojawiło sie..."zło". Kompletnie byłem zaskoczony i nie wiedziałem co sie dzieje, bo nie wyświetlił sie żaden komunikat o błędzie. Po powrocie do domu zupełnie "zdechłym" autem wyłączyłem go i powtórnie włączyłem. Wszystko wróciło do normy, wiec szybko o tym zapomniałem uznając że była to błahostka. Po tym zdarzeniu zrobiłem passkiem dwa kursy do Włoch. Kompletnie żadnych problemów (a jechałem raczej ostro). Niestety w listopadzie kłopot się przypomniał. Tym razem dołączył sie sławetny komunikat "auto werkstat" Jazda po mieście jak cię mogę (do 3 tyś, bo dalej mocy mniej ale bez jej zupełnego odcięcia) ale na trasie co i rusz "zło". Nastąpiło gorączkowe przeglądanie netu. Tak trafiłem na to forum i znalazłem ewentualną przyczynę awarii oraz kontakt do profesjonalnego fachowca który ostatecznie zdiagnozował przyczynę "cierpienia" i mojego i passata. Brzmiała ona: zbyt wysokie ciśnienie doładowania. Leczenie polegało na czyszczeniu kierownic w turbinie. Teraz auto ŚMIGA aż się gęba sama śmieje-druga młodość!

Edytowane przez u76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to u mnie jest tak jak pisalem, jak ma zly dzien (rozgrzany)/cisne troche bardziej (tak do 2800 obrotow na 4 biegu, ale juz po 5 minutach jazdy-wiec jeszcze zimny to blad wywala, a tak to mozna go katowac pod gore, na prostej do 170 i idzie (choc wydaje mi sie ze troche slabo, bo mam w domu do porownania paska AFN swiezo po czyszczeniu i drugiego 130km, to mojemu blizej do AFN jest) chyba nie bede sie sam w to bawil, tylko dam mechanikowi (bo jak cos zepsuje przy okazji to juz nie bedzie oszczednosci)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam troszkę podobny problem z moim AVB 2003 rok. Czasami auto łapie mi notlauf.Jest to o tyle dziwne, że zdarza się to tylko na 3 biegu przy obrotach 3200-3400 obr/min i to nie zawsze. Najczęściej wtedy gdy silnik nie jest jeszcze całkowicie rozgrzany (ok 70 stopni). Na czwartyn ani piątym biegu nigdy się to nie zdarza. Dodam że N75 jest wymieniony.Może miał ktoś podobny problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam troszkę podobny problem z moim AVB 2003 rok. Czasami auto łapie mi notlauf.Jest to o tyle dziwne, że zdarza się to tylko na 3 biegu przy obrotach 3200-3400 3200-3400 obr/min i to nie zawsze. Najczęściej wtedy gdy silnik nie jest jeszcze całkowicie rozgrzany (ok 70 stopni). Na czwartyn ani piątym biegu nigdy się to nie zdarza. Dodam że N75 jest wymieniony.Może miał ktoś podobny problem ?

mam podobnie i niestety to turbina, czyszczenie albo regeneracja ,a oleju ci nie pobiera bo mi czasem trochę łupnie, jak ostro mocy daje.obecnie czekam na ocieplenie ,za zimno na naprawę a jezdzic sie da.

 

---------- Post added at 19:59 ---------- Previous post was at 19:54 ----------

 

czyszczenie czy regeneracja, rozebrać trzeba ,potem mozna ocenic, czyścic czy regenerować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie bierze. Teraz już trzeci dzień śmigam, cisnę dość mocno i nic się nie dzieje:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności