Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

 

 

turbina na kolektorze ssacym lol

 

 

autko zrobione smiga jak sie patrzy, dodam jeszcze ze kultura pracy silnika jest zupelnie inna, przed czyszczeniem moc byla odczuwalna tylko na niskich obrotach na wysokich jakby zanikala, a teraz odczuwam ja na calym zakresie az milo, spalanie mi skoczylo ale to tylko dlatego ze za bardzo mi sie to podoba i trzymam silnik na wyzszych obrotach :P, pozdro jak macia jakies pytania o silnik AVB sluze pomoca :)

Edytowane przez lazym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, jak w AHU zlokalizować N75? mam juz zawór do wymiany, i garaz do dyspozycji. do tej pory nic sie nie psuło, wiec troche nierozeznany jestem w tym temacie

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie, jak w AHU zlokalizować N75? mam juz zawór do wymiany, i garaz do dyspozycji. do tej pory nic sie nie psuło, wiec troche nierozeznany jestem w tym temacie

pozdr.

Zaworek znajduje się za chłodnicą po lewej na dole nad sprężarka klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielki Irek.

pozdrawia rowniez Irek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czołem Panowie,

czy konieczne jest kasowanie błedu, któy pokazuje awarię N75? właśnie wymieniłem zawór i nie jestem pewien, czy bez kasowania moze dać z siebie 100%. dzieki za porady

Irek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musisz kasowac zeby dal z siebie 100%.

 

pozdro

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U jestem całkiem nowy na forum, u mnie dzieje sie to samo, aczkolwiek jak jechalem wczoraj z warszawy do poznania bylo ok, ale za to jak wracalem moj passat 1,9tdi 66kW po za tym ze mocy nie mial, to jeszcze od czasu do czasu, takimi seriami, mial takie szarpania, jak by przewody zaplonowe w silniku benzynowym mialy gdzies przebicie, czy to tez jest wynikiem zabrudzonej turbiny a moze czujnik jakis?? I jeszcze jedno pytanie, jesli to bedzie wynikiem turbo to moze ktos mi pomoze z jakims warsztatem w warszawie z regeneracja, jesli bedzie to konieczne, jesli nie bede sam to czyscil. Z gory dziekuje za pomoc

Edytowane przez kamsonlegia2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. U jestem całkiem nowy na forum, u mnie dzieje sie to samo, aczkolwiek jak jechalem wczoraj z warszawy do poznania bylo ok, ale za to jak wracalem moj passat 1,9tdi 66kW po za tym ze mocy nie mial, to jeszcze od czasu do czasu, takimi seriami, mial takie szarpania, jak by przewody zaplonowe w silniku benzynowym mialy gdzies przebicie, czy to tez jest wynikiem zabrudzonej turbiny a moze czujnik jakis?? I jeszcze jedno pytanie, jesli to bedzie wynikiem turbo to moze ktos mi pomoze z jakims warsztatem w warszawie z regeneracja, jesli bedzie to konieczne, jesli nie bede sam to czyscil. Z gory dziekuje za pomoc
Kolego Mi jak szarpał to była wina akumulatora, zostaw go w spokoju na noc niech odpocznie a z rana miernik i sprawdź ile ma volt jak mniej niż 11,5 to problem masz rozwiązany i portfel cieńszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Polecam czyszczenie turbiny. Pierwszy problem 80km/h i ... tryb awaryjny - rozwiązanie N18 do wymiany - skutek było ciut lepiej ... zaczął "zdychać" przy 100km/h, mojemu mechanikowi puściły nerwy (....) rozebrał całe turbo, układ podciśnieniowy, przepływkę i .... zapieczone kierowniczki w turbo i troszkę syfu w rurkach od podcisnienia. Własnie wróciłem z wyjazdu i muszę powiedzieć jestem zaskoczony, wchodzi na obroty, mam w każdym momencie pod nogą "parę", a na dokładkę turbo przestało gwizdać (a robiło to bardzo głośno). Na podsumowanie - rozebranie - dało jeszcze jedną informację, że turbo jeszcze pochodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za pomoc. Akumulator mam ok, bede musial przeczyscic turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

A jak w miare lekko chodzi sztanga od turbawki to moga byc zapieczone kierownice dodam ze po uruchomieniu silnika wedruje na gore i chodzi przy dodaaniu gazu.Auto kompletnie nie ma mocy momentami jak by lepjej to wlasnie mnie dziwi ze czasami zlapie i ciagnie ale to i tak jest nie to.Wymienlem dzis filtr paliwa.wyczyscilem dolot od intercoolera nic nie pomag a Vag wzkazuje niskie cisnienie doladownia.Czekam na opinie expertow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jak masz vaga to zrob logi i wrzuc do oceny.

a jak masz za niskie cisnienie to raczej nie kierownice, predzej regulacja trzpienia albo przeplywka/filtr powietrza lub nieszczelnosc w dolocie.

 

pozdro

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o N75 ,kurde musze znalesc kogos na podmianke moze by pomogla to samo z przeplywka Ciekwe jest to ze awaria wystapila nagle po ruszeniu ze swiatel "mul"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam Skodę SuperB 1,9 130KM AWX i miałem podobne problemy z mocą jak na tym forum. Z góry DZIĘKUJĘ za instrukcję czyszczenia turbiny.

Z trudami lecz dzięki pomocy forum udało się to wykonać samodzielnie.

 

Mam tylko jeden dylemat.

Zauważyłem, że ktoś prawdopodobnie "grzebał" przy turbinie.

Regulacja dźwigni była bardzo daleko wykręcona.

 

Może to dziwne kryterium ale u mnie na gwincie od gruszki

do nakrętki kontrującej widać 18 zwojów gwintu, a na fotkach turbin z forum jest ich ok 8-9

Poza tym właśnie gdzieś w połowie gwintu widzę jakby "nowszy" gwint.

Stąd to moje przypuszczenie.

 

Moje pytanie brzmi czy w domowych warunkach, na założonej turbinie jestem w stanie bez pomocy kompa tą dzwignie odpowiednio wyregulować i ustawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie nie.

tylko na vag i w logach.

 

pozdrawiam

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

miałem podobny przypadek w moim Pasku, a mianowicie po przygrzaniu turbiny wyłączała się, wyłączyłem na chwilę silnik i czasem to pomogło, a skończyło się na regeneracji tzw. gruszki przy turbinie, została wymieniona membrana czy jakoś tak. w sumie wyniosło mnie to 200zł.

pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może to dziwne kryterium ale u mnie na gwincie od gruszki

do nakrętki kontrującej widać 18 zwojów gwintu, a na fotkach turbin z forum jest ich ok 8-9

Poza tym właśnie gdzieś w połowie gwintu widzę jakby "nowszy" gwint.

Stąd to moje przypuszczenie.

a fotkach jest AVB ty masz AWX moze tak ma byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,potrzebuje wiadomosci-jak wyjac turbine z paska b5 1,9 130 km,jakie sa potrzebne klucze i czy mozna to zrobic bez kanalu,pozdrawiam prosze pisac [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeśli rura co idzie do chodniczki icka jest w oleju i jest tego sporo to powodem mogą być kierownice czy raczej uszczelniacze turbawki ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności