jaro4444 Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2007 Dorwałem się ostatnio do ojcowskiego Passka B4 1,9 TDI AFN Pacyfic kombi. To na razie nie jeździ a odpycha się od drogi (ja mam w swoim TDI ok 155 KM i 365 Nm więc Passek nie jeździ ). Więc postanowiłem w nim troszkę pogrzebać. Po pierwsze jako, że auto ma już 255 kkm postanowiliśmy przywrócić mu 100% sprawności mechanicznej. W ramach tych operacji założone zostaną: - amory gazowe Al-Ko (ewentualnie inne podobnej klasy - to się okaże w poniedziałek za ile kupione zostaną i jakie), - wszystkie możliwe gumy i odbojniki w zawieszeniu, - nowy kompletny rozrząd z pompą wody, - uszczelniona zostanie pompa wtryskowa, - wymienione wszystkie filtry, oleje, płyny eksploatacyjne, - wymienione wszystkie końcówki drążków i sworznie wahaczy, - oczyszczony i przejrzany będzie układ hamulcowy - jak coś to zapodane zostaną elementy Boscha i wymieniony płyn na DOT4 Bosch (moim zdaniem klocki i tarcze Bosch są lepsze od ATE i tańsze ). Przgotowaniem pod tuning i zmianą zrobioną z konieczności ekonomicznych będzie wywalenie zjechanego dwumasu i zamontowanie kompletnego sprzęgła z jednomasem od G60 (zamiast ok 1350 zł za komplet z dwumasem wyjdzie z łożyskiem wyciskowym i kołem zamachowym ok 550 zł). Dodatkowo wyczyszczony zostanie kolektor dolotowy z zebranego tam pewnie syfu Po tych przygotowaniach oddamy go w ręce Rogala i zobaczymy co wyciśnie z tej padlinki Co do wątpliwości - czy warto wymieniać popychacze hydrauliczne przy tym przebiegu co uważacie, że warto jeszcze porobić? Dodam, że auto całkiem sprawnie jeździ i nie kopci więc pewnie wtryski są ok i turbina też nie najgorsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 19 Sierpnia 2007 ja bym wymienil popychacze, zmienil tarcze hamulcowe na wentylowane i nawiercane, klocki, dmuchawka zapewne padnie "lada dzien" wiec jak juz pakujesz kase... Wywalil bym katalizator, jesli takowy jest. NO I OPONKI !! TOYO koniecznie przynajmniej na przod. Potwor musi sie czyms dobrze odpychac od asfaltu aaa i bym zapomnial oczywiscie FMIC ...dla ochlody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #3 Napisano 19 Sierpnia 2007 Zuse to jest program oszczędnościowy - zwróć uwagę na wiek, przebieg i wartość tego auta Mocniejsze mody mam u siebie w Leonie: - skrzynia 6 ze 150 KM Top Sporta, - sprzęgło 240 mm, - turbina ARL, - wtryski 216 cc, - custom FMIC, - zawieszenie ARL, - układ hamulcowy 312 mm przód + 256 wentylowny tył, - koła alu Toledo V5 + Conti PremiumContact2 205/55/16, - chłodnica oleju ARL, - mapp sensor ARL, - soft Diagtroników. Porównanie wyników wyjściowych i tego co mam jest tu: http://img73.imageshack.us/img73/5681/mod22mt2.jpg Więc wiadomo co i jak Passka mam zamiar delikatnie "liznąć" tak by przy minimalnym nakładzie kosztów jeszcze się bujał jakoś Popychacze można rzeczywiście wymienić w "dziadku", kata też się wywali bo tylko jest sztuką i przeszkodą w przelocie spalin . Układ hamulcowy pozostanie raczej seria bo jest mało zjechany a tarcze przód są wentylowane. Z nawiercanymi Zimmerannami mam złe doświadczenia - moment pogieły się w Leonie . Lepsze doświadczenia mam z gładkimi Boschami lub EBC + klocki Bosch, Mintex lub Ferodo Premier. Siła hamowania ciut mniejsza ale trwałość znacznie większa. Szczególnie polecam komplety Boscha. Turbo na razie musi się bujać a jak zdechnie to wezmę hybrydę od Karambola w oparciu o GT 18 albo AWX/ARL - tylko te ostanie mają przewężany wałek Dlatego jak już coś dawać to mocniejszego, żeby się nie wysrało jak u Cowboya Opony - hmmm na razie do końca sezonu dojeżdżane będzie to co jest na kołach, na wiosnę pójdą nowe. Czy Toyo to się okaże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość muczaczo Zgłoś #4 Napisano 19 Sierpnia 2007 Nie wiem, czy wywalanie dwumasy to naprawdę taki fajny pomysł... nie wykończysz sobie w ten sposób skrzyni ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 19 Sierpnia 2007 Nie wiem, czy wywalanie dwumasy to naprawdę taki fajny pomysł... nie wykończysz sobie w ten sposób skrzyni ?? oczywiscie ze nie jaro4444 nie mow, ze to dziadek. popatrz na gofra cowboy'a. przebieg podobny, a 160 pod maska. zmierzycie serie to bedzie wiadomo jak sie trzyma motorownia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #6 Napisano 19 Sierpnia 2007 popychacze warto wymienic nie dosc ze KM mozna odzyskac to jeszcze spokój ze sie nie upierdzieli nic w rozrzadzie. przebiegiem sie nie martw chipsowalem AFN z przebiegami po 500-600tys i jezdza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #7 Napisano 20 Sierpnia 2007 Więc dziś kurier dowiózł mi sprzęgło od G60. Po tym fakcie wóz trafił na kanał i od jutra się zacznie - sprzęgło, rozrząd, popychacze, oleje, filtry, zawieszenie, heble, ..... aż do odzyskania pełnej sprawności mechanicznej. Później już Rogal oblizuje się na myśl, że go dopadnie w swoje łapki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2007 Wtryski 216, pompa 10, turbina seria, dolot i wylot seria, program by Rogal. Auto teraz się już uczciwie odpycha od asfaltu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2007 jaro4444, gratulejszyn. widze juz drugi raz ten wykres w sumie teraz jest potencjal na 150+ z tymi wtryskami, tylko suszarke wieksza. dla Rogala szacun za przebieg mocy i momentu. to musi niesamowicie jezdzic, elastycznoc pewnie powala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro4444 Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2007 w sumie teraz jest potencjal na 150+ z tymi wtryskami, tylko suszarke wieksza. dla Rogala szacun za przebieg mocy i momentu. to musi niesamowicie jezdzic, elastycznoc pewnie powala. Potencjał jest spoko bo mój Leon ma na pompie 10 i 216 spokojnie 154 KM. Więc jak padnie oryginalne VNT15 to pójdzie turbo z Passata AWX 130 KM i pewnie wypluje ok 150-155 KM. Co do Rogala - nawiększy szacun dla niego W Passacie spotkałem wszystkie możliwe przeszkody: - zacinała się geometria w turbo - Rogal rozruszał i działa, - oryginalna pompa i wtryski były szmelcem - wymieniłem na końcówki 216 + dobrą pompę - Rogal dostroił idealnie statyczny kąt wtrysku, po czym tak walczył z korektami, że auto zapina jak wściekłe i ciągnie idealnie aż do odcięcia Dziś jest mokro a wóz jeszcze na trójce potrafi zerwać przyczepność (opony 205/50/15) Osiągów nie da się absolutnie porównać z serią - teraz to jeździ Co najważniejsze nie dymi, nie szarpie, nic nie wibruje. Cichutki ale efektywny zapierd.. lacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach