Skocz do zawartości
Gość vwmaniac

problem z b3 1.9

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vwmaniac

Witam wczoraj jechalem do czestochowy ale zaznaczam ze dzien przed wyjazdem mialem wymieniony olej,filtr oleju,paliwa,powietrza, wlano 4 l oleju polsyntetyku 10/40 zanim dojechałem do czestochowy zaczela zapalac sie kontrolka od smarowania i pipczec natychmiast zatrzymalem samochód i o dziwo szok :przestraszony: 4l oleju poszlo z dymem :przestraszony::przestraszony::przestraszony::przestraszony::przestraszony::przestraszony: dolalem oleju i dalej jazda.I moje pytanie jest nastepujace co robić i co jest przyczyna.?? proszę mi doradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, nie wiem ile kilometrów jest od " że znowu" do Częstochowy, sądzę, że jest to gdzieś w Polsce, więc nie powinno to być więcej niż 1 000 km. 4 l /na 1 tyś. to faktycznie sporo...

 

Czy jesteś pewien, że nie leje się gdzieś na zewnątrz? Czy przed wymianą oleju też tak było, i jakim olejem był zalany wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma siły żeby silnik spalił aż tyle oleju!!

musi być gdzieś wyciek, może niedokręcony filtr, może rozwaliłeś miskę olejową? czy w przewodach od turbiny nie ma oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dolalem oleju i dalej jazda.I moje pytanie jest nastepujace co robić i co jest przyczyna.?? proszę mi doradzić.

 

Najpierw powiedzieć/napisać, ile oleju w silniku jest teraz.

Po drugie:

Czy korek spustowy, miarka oleju i korek wlewowy były na miejscu. "Na miejscu" w rozumieniu prawidłowo umiejscowione.

Po trzecie:

Czy nowy filtr oleju nie jest zaolejony.

 

 

Najpierw musisz poszukać, czy nie ma wycieków oleju na zewnątrz. Od tego powinieneś zacząć, zanim zadałeś pytanie. Nikt za Ciebie tego nie sprawdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jack68

@vwmaniac może byś napisał jak sprawował się samochód przed wymianą bo to co opisujesz troszkę dziwne może silnik wrąbac nawet znaczne ilości oleju ale żeby aż tak drastycznie do zera

podejrzewam że przy wymianie oleju coś zostało nie dokręcone

 

ale wyjaśnij co było przed wymianą bo tak nawet wróżka nie pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

wymiana i filtry sa zrobione prawidlowo itd. olej nie wycieka wydaje mi sie ze to cos albo pierscien albo uszczelniacz :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ile kilometrów wcięło Tobie olej?

Jeśli został spalony a Ty nie widziałeś dymienia w lusterku wstecznym, to oznaczać to może powolne spalanie na dłuuugiej trasie.

Bardziej prawdopodobne wydają się być uszczelniacze, jako źródło przecieku.

 

 

 

 

 

 

"przecieku" he he :rotfl: w obecnej sytuacji politycznej.

Coś mi się wydaje........ a z resztą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

po zrobieniu 500km 4 l oleju poszlo z dymem na powrot kolejne 4 :zalamany::dobani::dobani::dobani: z rury dymi jak z czołgu :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

moze wlali Ci nieprawidlowy olej? ( inna gestość , typ itp) nie pamietasz jaki miales wczesniej? czujesz ze silnik stracil moc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wczoraj jechalem do czestochowy ale zaznaczam ze dzien przed wyjazdem mialem wymieniony olej,filtr oleju,paliwa,powietrza, wlano 4 l oleju polsyntetyku 10/40 zanim dojechałem do czestochowy zaczela zapalac sie kontrolka od smarowania i pipczec natychmiast zatrzymalem samochód i o dziwo szok :przestraszony: 4l oleju poszlo z dymem :przestraszony::przestraszony::przestraszony::przestraszony::przestraszony::przestraszony: dolalem oleju i dalej jazda.I moje pytanie jest nastepujace co robić i co jest przyczyna.?? proszę mi doradzić.

 

Przyczyną dużego zużycia oleju może być turbosprężarka, a dokładnie zużyte uszczelnienia łożysk jej wirnika. Łozyska te mają smarowanie ciśnieniowe i jak usczelniacze nie spelniają swej roli, to olej pod cisnieniem dostaje się na wirnik , który nastepnie goni go do cylindrów poprzez układ dolotowy powietrza, gdzie ten olej zostaje spalany (za samochodem zostaje wtedy duża smuga dymu jak z parowozu). Sprawdź koniecznie, czy w przewodach turbosprężarki jest olej. Jeśli ścianki przewodów ociekają olejem - to turbospręzarka do naprawy. Owszem tam trochę oleju może być, ale nie za dużo. Powodzenia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

kolego zgadles dzisiaj bylem u mechanika i to samo dokladnie jak mowisz turbinka nowa i bedzie po problemie. wiecie moze ile moze kosztowac?? proszę o jakies linki np. allegro z takowa turbinka ktora bedzie pasowac :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli masz turbine t2 to spokojnie kupuj t3/k24 i zakladaj, pasuje p&p. sa wieksze i lepiej sie sprawdza na trasie. koszt jakies 300zl. regeneracja to 600-800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

a moglbys mi wyjasnic co oznacza tk2 i t3/k24 .? :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

t2 i t3 to modele turbin garetta. t2 wystepowala w aaz wlasnie razem z k03. t3 byl w jr. t3 jest wiekszy od t2. k24 to model firmy kkk, duza turbinka i pasuje zamiast t2. gorzej jesli miales fabrycznie k03. wiecej rzezby bedzie, ale masz auto tylko rok mlodsze od mojego, takze chyba bedzie t2. zobacz na tabliczke turbiny, tam pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

dzisiaj wieczorem napiszę na forum jakie mam tam numery :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

odświeżam temat załozylem nowa turbine i nadal bierze mi olej :dobani::dobani::dobani::dobani::dobani: jakie sa objawy zużytych pierścieni?? oczywiscie silnik tak jak przed wymianą turbiny bierze mi dalej standardowo 1l/100km oleju mineralnego 15w/40. Zaznaczam ze owa turbinka byla na 100% już zniszczona bo w środku ten wirnik miał cholerne luzy :dobani::dobani::dobani::dobani::dobani::dobani::dobani::dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

dodam ze auto po odpalewniu puści czarna chmurke potem leci szary dymek niemal go nie widać ale jak dam przygazowke z 3 tys obrotów to poleci czarna chmura . Nie mam siły już do tego samochodu co robić :zalamany::zalamany::zalamany::zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gerber25

kolego mam podobny problem może zużycie oleju nie jest tak drastyczne co u Ciebie ale 1l na 1000-1500 km to mi bierze mam w miarę nową turbinę i zastanawiam się co zrobić żeby to poprawić bo jeżdżę całkiem sporo i mnie to strasznie złości że dolewam tyle oleju, wcześniej miałem golfa II z silnikiem 1,6 TD i takiego problemu nie było od wymiany do wymiany dolewałem 1 litr... więc czekamy we dwóch na jakieś podpowiedzi...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kiedy otworzysz wlew oleju/wyjmiesz bagnet podczas pracy silnika to bardzo mocno dmucha? jeśli tak-pierścienie do wymiany. Napisz jak silnik zachowuje się na zimno, jeśli odpala dobrze to raczej nie pierścienie. Szukałbym przyczyn w uszczelce głowicy lub uszczelniaczach zaworów, tak czy siak głowicę trzeba będzie zdjąć.

myślę dalej co to może być, czy sprawdzałeś ciśnienie oleju? Może zaciął się zawór upustowy i ciśnienie jest dużo za duże. Sprawdź jeszcze raz dokładnie czy nie ma wycieków, mógł polecieć uszczelniacz od strony skrzyni i olej wlewa się do obudowy sprzegła, mógł też polecieć uszczelniacz od strony rozrządu ijakimś cudem olej wlewa się do obudowy paska... Kiedy olej jest nowy i dość klarowny wyciek może być trudny do zlokalizowania. Rzuć jeszcze okiem za pokrywę zaworów od strony kolektora dolotowego /za silnikiem/, tam może się bardzo mocno lać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności