Skocz do zawartości
_gregor

Wskazania spalania na biegu jałowym

Rekomendowane odpowiedzi

ja jak stoje moim to mi do 0.4 spada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisał nowa mapę
czyli masz zmienioną mapę i jak każdy zazwyczaj zauważa spalanie mniejsze ... co do ustawiania na minus auto dostaje więcej mocy bo mieszanka jest szybciej wtryskiwana, zależy jaki kto styl jazdy ma żeby spalanie zeszło. Siak cz czy owak ja będę się trzymał tego na własnym przypadku miałem na -2 jest na 0 i spalanie spadło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsadziłem mocniejsze pompki więc musiałem napisać nową mapę, a -2 to oczywiście, ze za dużo. Bawiłem się tymi ustawieniami i u mnie lepiej było na -0.5 do max -1 niz na zero czy mały plus. Zostawiłem chyba jak dobrze pamietam na - 0.6 i na trasie na tempomacie trasa autostradą jadąc 120km/h potrafi spalić 5.5l. Dodatkowo synchronizowałem sobie wskazania spalania z rzeczywistym więc to co pokazuje na mfa jest zbliżone do tego co pali.

Edytowane przez cieluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że vag + kontrola bakowa do realnych zrobionych km a nie mfa. To 0 do -0,6 to normalne odchyłki w sumie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mapa raczej nie bo ja nie robilem a poprzedniego urzytkownika znam i byl to starszy facet wiec tez nie robil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest 0.0 do 2,8 ...nie za dużo ? jeśli tak to jak można poprawić mam na myśli ''rozjeżdżanie''

http://vaglog.rtnet.pl/ramzes63_119351.html

 

przy 3,7 + k obr. często się pewnie nie jeździ zatem jeszcze ok , ale powód rozjeżdżania się synchronizacji jest tylko jeden napinacz paska rozrządu nie wyrabia, dlatego w Twoim przypadku , podkreślę nie w innym każdy trzeba tak zlogować samemu dobrym ustawieniem bło by na wskazania -0.6 do 0 ( głównie by trzymało bardziej -0,6 a zero wskakiwało od czasu do czasu , ograniczy to ten +2,8 na wyższych obrotach, co nie zmienia faktu że napinacza to i tak nie poratuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest 3 śruby na klucz 13 i kręcisz na skali w lewo lub prawo, ale która strona to minus, a która plus to nie pamiętam. Nie się ktoś wypowie kto pamięta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jest 3 śruby na klucz 13 i kręcisz na skali w lewo lub prawo, ale która strona to minus, a która plus to nie pamiętam. Nie się ktoś wypowie kto pamięta.

 

prościej , wbijasz bieg 4, robisz sobie kreskę, która będzie robić jako punkt odniesienia , popuszczasz 3 śrubki 13 klucz, i tak ciągnąc auto do przodu idziesz na+ , pchając w tył idziesz na minus, wystarczy bardzo delikatnie wręcz troszkę siły by to przestawić.

Przy kręceniu śruba wałka można ją łatwo odkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam że w Twoim przypadku cały milimetr w tył to będzie albo na styk albo za dużo :) zatem delikatnie i cienką kreskę sobie zrób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak spalanie Ci nie wzrośnie realne to możesz po testować to ustawienie , czyli odpalanie, jazda czy nie jest muł ( powinien iść lepiej), głośniejsza praca silnika ( przy tak małym przestawieniu to raczej nie zauważysz) no i zrobić loga dynamicznego na rozgrzanym silniku ( tak samo na rozgrzanym się to ustawia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez klimy stoi na 0,8 i nawet nie drgnie w dol. Passat 3bg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo jak się zmienia ustawienia na wałku po odpaleniu samochód musi chwile pochodzić, dopiero wtedy jak sie unormuje praca silnika można sprawdzić co pokazuje vag. Mnie akurat powyżej -1 denerwowało twarde klepanie silnika, ale auto za to fajnie sie odpychało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bodino ja bym to przestawił jednak na -0,6 by trzymało, teraz dochodzi do 1,7 na minus czasami plus pojawił się tylko na wysokich obrotach , zatem optymalnie miałbyś -0,6 ale możesz pojeździć potestować jak pisałem wyżej i ew. potem zmienić.

a co do

może to tylko takie odczucie ale chyba troszkę lepiej się zbiera.

to na pewno nie tylko odczucie, porostu szybciej wtryskuje i stąd lepsze odejście oraz efekt twardszej pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem u siebie regulację walka rozrządu. Rozrządy był wymieniany w ASO, ale raczej nikt tam nie regulował kołem synchronizacji walka rozrządu. Ustawiony był na -2,8 spalanie na postoju wynosiło 0,6l/h. Po zmianie synchro na 0,0 spalanie pokazuje 0,4l/h. Zobaczymy jak wyjdzie ogólne spalanie na 100km. Tak samo miałem czyli 0,4l/h w sharanie silnik AUY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne sie pdo temat, jest taki problem oroz po wymianie filtra powietrza i termostatu spalanie na biegu jałowym jakby wzrosło mi, wczesniej pokazywało 0.6-0,7 na jałowym biegu bez obciazenia teraz zauwayzłem ze pokazuje 0.9-1.0 l/h nie wiem czym to sie spowodowało ... Moze byc tak ze teraz ta wysoka temperatura ma jakis wpływ co do spalania ze sie podniosło ?? Moze ktos z kolegów wie cos w tym kierunku dlaczego tak sie moglo stac ... Rozrzad był wymieniany ale pod VAGiem jest synchronizacja na 0.00.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek czy wcześniej przy mniejszym spalaniu(0.6-0,7) jezdziłeś z nawiewem na "AUTO"? Bo jeśli tak i teraz też jezdzisz na "AUTO" a temp na placu jest np tak jak umnie 37stopni to normalne we spalanie wzrosło. Sprawdz sobie spalanie na postoju na zmianie w opcji ECO i AUTO w climatroniku i daj znać jaka różnica w spalaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wczesniej przy mniejszym spalaniu jezdzilem na ECON cały czas i nawiew na jedna makxymalnie dwie kreseczki, rzadko uzywam klimy a nawet jezdziłem z wyłaczona na OFF i wczesniej tez i spalanie było inne a teraz nawet wyłacze na OFF to spalanie oscyluje w granicach 0.9 - 1.0 l/h i pytam wlasnie czy moze taka temperatura zewnetrzna miec na to wplyw co jest teraz bo zauwazylem to po wymianie w sumie filtra powietrza i termostatu wzroslo to spalanie na biegu jalowym :( Rozrzad tez był wymieniany ale nie było nic ruszane bylo koło rozrzadu zblokowane i tak samo zostało załozone jak stary pasek był to tak samo wsunal koles nowy pasek i nic tam sie nie ruszyło i nie mam pojecia dlaczego tak sie stało ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie miales synchro przed i po wymianie rozrzadu???Teraz masz napewno na - a przed bylo kolo 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie miales synchro przed i po wymianie rozrzadu???Teraz masz napewno na - a przed bylo kolo 0

 

Kolego przed nie wiem jakie bylo a teraz po wymianie jest na pewno na 0 było sprawdzane pod Vagiem a przy wymianie nie bylo nic ruszane tylko napinacz był luzowany u pompa odkrecana wody i w takim samym ustawieniu został włozony nowy pasek koło wałka rozrzadu było zblokowane wiec nie miało prawa sie nic ruszyc ... Wiec nie wiem gdzie szuakc przyczyny :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie spalanie na b/j przed wymianą w ASO wahało się 04-05 teraz po wymianie waha się miedzy 06-07 :(

przed wymianą nie sprawdzałem ustawienia na VAG-u ale teraz jest na 0 a reklamując usługę w serwisie twierdzą ze oni nic nie zrobili i poskładali tak jak przed zdjęciem paska. Reklamowałem u nich to spalanie na jałowym oraz około 1 litra większe spalanie na 100 km i nic nie mogę wywalczyć.

kazali pojeździć z miesiąc i zobaczyć co będzie :( ręce opadają....

a do innego ASO chyba nie mogę pojechać z reklamacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności