Skocz do zawartości
Gość zamiet

Przyczepka samochodowa typu "sam"

Rekomendowane odpowiedzi

A moze lepiej zalozyc sprezyny z wiekszą liczba zwojów? Np. obecnie jest chyba 5 zwojów to zmienić na 6 lub 7 zwojów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzesiek1300

Witam mam pytanie chcialbym kupic przyczepe gastronomiczna w anglii tylko jak wiadomo tam sie nie rejestruje takich zeczy moje pytanie brzmi jak ja zarejestrowac jako sam czy jak ??

czy lepiej kupic dwu osiawa i zrobic przeszczep (mam mozliwosc kupienia duzej przyczepy z papierami za niewielkie pieniadze )

prosilbym o szybka odpowiedz

dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję opini czy amortyzator zamocowany w przyczepie tak jak na zdjęciu spełnia swoją rolę , czy lepiej zmienić mocowanie na takie jak w pokazanym projekcie?

 

 

 

170520121447.jpg

amortyzator.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być - jeden i drugi spełni swoją rolę.

Ten w projekcie dodatkowo wytłumi boczne przesunięcia, gdybyś chciał robić test łosia przyczepką przy 150km/h :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczepka 1,6i - niooo, tio musi zapitalać :P Ciachłeś Poldiego?

Spoko koko przyczepka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie jak wygląda sprawa z dozwoloną jazdą większa niż przepisach tzw. czo musi przyczepka spełnić i ile certyfikat/homologacja kosztuje aby legalnie z przyczepka (zrobioną z auta) śmigać np 120 km/h na autostradzie bo z tego co pamiętam w przepisach jest tak że można jechać do 80 km/h poza terenem zabudowanym jeśli się mylę to mnie poprawcie i oświećcie. od dłuższego czasu szukam informacji na ten temat i nie mogę jednoznacznej odpowiedzi uzyskać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przymierzam się do wykonania przyczepki która była by ogólnie do wszystkiego, chciałbym żeby przyczepka była wywrotką tego typuprzyczepka.jpg

ma ktoś pomysł jak wykonać taki wywrot?

zrobić ją na osi skrętnej czy na sztywno bo nie chce żeby piała bardzo do góry

nie musi się wywracać do pionu ale chociaż ze 45 stopni.

Edytowane przez ufogrzesiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od dłuższego czasu szukam informacji na ten temat i nie mogę jednoznacznej odpowiedzi uzyskać

Obraz bez nazwy.png

 

I tyle... Żaden certyfikat, żadna homologacja, przepisy są jednoznaczne.

 

 

chciałbym żeby przyczepka była wywrotką tego typu

ma ktoś pomysł jak wykonać taki wywrot?

 

Ta na fotce jest na sprężynie gazowej. Jeśli chciałbyś wozić np. piasek i go wywracać, to opcje są dwie:

- hydraulika (będzie drogo)

- napęd ręczny (tanio, ale trzeba się namachać) :P

Edytowane przez neurojarre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- napęd ręczny (tanio, ale trzeba się namachać)

 

za to taniej i :paker

szkoda kasy na hydraulikę

 

pozatym towarowa ze zdejmowanymi burtami wszystkimi do tego przednia i tylna otwierana

Edytowane przez ufogrzesiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacekpoz2

Można kupić na Allegro agregat hydrauliczny od windy, dołożyć siłownik i po temacie.Koszty nie są aż tak wysokie a działa rewelacyjnie.Ja osobiście montowałem już pługi odśnieżne oraz inne urządzenia w pojazdach bez hydrauliki i to rozwiązanie się sprawdza za wyjątkiem pracy stałej (ciągłej napęd posypywarki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aż tak często nie będę używał wywrotki żeby potrzebny był hydrauliczny wywrot ale wywrotka się przyda

 

jak skonstruować ten wywrot? ile wysunąć skrzynie do tyłu?

Edytowane przez ufogrzesiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po roku wziąłem się w końcu za przyczepkę :D pytanie jaki nacisk na kulę haka "ustawić" przy załadowanej przyczepie żeby najlepiej się prowadziła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. 50 - 70 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zarejestrowałem przyczepkę i wygląda to tak:

1. idziemy do WK po skierowanie na nabicie numerów oraz wyznaczenie (a raczej wybranie) SKP w której chcemy to zrobić - koszt 10 + 10 zł

2. Jedziemy z przyczepą na jakąś wagę - ja byłem w punkcie sprzedaży węgla - wystarczy karteczka z pieczątką.

3. Robimy rysunki techniczne z głównymi wymiarami - długość, szerokość, wymiary skrzyni, wysokość itp. Następnie jedziemy ze wszystkimi papierami do SKP na przegląd i wybicie numerów oraz przynitowanie tabliczki znamionowej - koszt 163 zł. Uwaga-warto w dowodzie rej. auta którym najczęściej ciągamy przyczepkę sprawdzić jaki ma max DMC przyczepy i powiedzieć diagnoście aby DMC przyczepki jej nie przekraczała.

4. Z papierami z SKP ponownie jedziemy do WK i rejestrujemy przyczepkę SAM, dają tablice rejestracyjne i miękki dowód - koszt 112,50 zł

5. Wykupić OC i odebrać twardy dowód nie później niż miesiąc po rejestracji

zatem łączny koszt rejestracji przyczepki lekkiej to 295,5 zł więc wcale nie dużo!

PS. Wszystkie formalności (poza odebraniem twardego dowodu) da się załatwić w 1-2 dni

PS2. przyczepka obowiązkowo musi mieć forumową wlepkę :bezzebow

 

DSC07529.jpg

DSC07525.jpg

DSC07527.jpg

DSC07528.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja tez juz pospawana i awaryjnie miala swoj dziewiczy kurs z ladunkiem o masie 1,5-2 tony :) osie skretne sprawuja sie dobrze, hamulce tez bez zarzutu (przyczepa hamuje samochod). teraz czekam na chwile czasu zeby ja zarejestrowac a na zime ocynk :)

 

foto wrzuce niebawem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Jedziemy z przyczepą na jakąś wagę - ja byłem w punkcie sprzedaży węgla - wystarczy karteczka z pieczątką.

 

A tu akurat zależy od stacji. "Nowsze" stacje mają swoja wagę na ściezce diagnostycznej. U mnie mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez juz prawie final http://mpbruk.pl/przyczepka.jpg

 

jeszcze tylko rejestracja, kilka dodatkow jak zapasowe kolo itp, a potem ocynk - jak bedzie wiecej kapuchy :)

 

 

jeden z pierwszych kursow z gruzem - passat + przyczepa = 4 tony ;)

 

koszt bez rejestracji - niecale 6tys zl. osie hamowane dmc 2700kg, burty alu, rama z ceownika 65mm a dyszel 80mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie takie DMC żeby DMC(przyczepa+passat) nie przekraczało 3,5 tony, bo inaczej viatoll!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności