siniakTDI Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2007 Witam koledzy mam taki problem bardzo sciąga mi samochód (szczególnie w koleinach) i to do tego stopnia że ciężko utrzymać samochód na właściwym torze jazdy. Gdy jade i zmienie bieg to muszę mocno trzymać kierownice bo po puszczeniu sprzęgła ściąga mi kierownice i to dość mocno. Jeździłem takim samym paskiem i w tamtym mogłem puścić kierownice i samochód jechał prosto cały układ kierowniczy wogóle był jakiś sztywniejszy (stabilniejszy), a umnie jak puszcze kierownice to niewiadomo w którą strone zaraz samochód mi skręci, więc nie ma mowy o nawet chwilowym puszczeniu kierownicy bo można się zaraz znaleźć na przeciwnym pasie ruchu. Zauważyłem też od niedawna niepokojące drganie kierownicą podczas chamowania, co to mogło się zepsuć ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hodtur Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2007 Może założyłeś za duże kółka?? u mnie są 16tki i w koleinach mam to samo szczególnie podczas przyspieszania (drugi bieg-nierówna nawierzchnia) ostatnio wyrwałem na dwójce po kocich łbach i znalazłem się na lewym pasie,na szczęście nic na nim nie było...a drganie podczas hamowanie to prawdopodobnie tarcze hamulcowe przegrzane-kałuża i wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2007 No felgi są rzeczywiście 16 ale przecież to nic złego, drganie podczas hamowanie to prawdopodobnie tarcze hamulcowe No raczej nie bo ja mówie o drdaniach na kierownicy podczas hamowania w pogodny suchy dzień, więc prosze o kolejne diagnozy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2007 drdaniach na kierownicy podczas hamowania Krzywe tarcze, krzywe felgi bardzo sciąga mi samochód (szczególnie w koleinach) i to do tego stopnia że ciężko utrzymać samochód na właściwym torze jazdy Szerokie opony, za mało powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #5 Napisano 2 Sierpnia 2007 A ja bym posprawdzał końcówki drążków szczególnie te od drążka reakcyjnego-stabilizatora (te dwa krótkie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hodtur Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2007 tak dokładnie chodziło mi o wjechanie w wodę na rozgrzanych lekko przechodzonych tarczach nawet nowe słabszej jakości tarcze nadają się wtedy do wyrzucenia!po prostu je "wichruje" stąd bicie na kierownicy,stabil. też warto sprawdzić jak wspomniał kolega Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2007 Ale to bicie na kierownicy pojawiło się niedawno tak że to raczej chyba nie tarcze. Fakt opony są szerokie 205/55 R16 ciśnienie zgodne z klapką wlewu paliwa. Felgi raczej nie są krzywe bo przy wyważaniu pan wulkanizator nie ma dużo roboty żeby je wyważyć, a pozatym felgi alusy mają niecałe 2 lata na zime dodatkowo zmieniam na stalowe. bardziej bi mi już pasowały te końcówki drążków bo jak wieżdzam na jakiś nawet niewielki krawężnik to słysze taki metaliczny dźwięk, zdiołem godzinke temu przednie koła i podniosłem samochód i są jakieś spore luzy na tych kołach jak przekręcam kołami w poziomie (tak jakbym skręcał) i jak przekręcam końcówkami drązków to słysze chyba to metaliczne stukanie, ale czyżby te końcówki miały tak duży wpływ na tor jazdy (ściąganie kierownicy) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2007 Ja kolego kiedyś jechałem do sklepu z częściami samochodowymi bez jednego łącznika drążka stabilizatora tylko innym autkiem i miałem takie same obiawy jak ty i dlatego obstawiam te łączniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość niemrawy Zgłoś #9 Napisano 3 Sierpnia 2007 no może byc ze łaczniki a ja też bym sprawdził tylną belkę pod kątem tulei gumowo metalowych miałem podobnie w passku b3 poniewierka po całej drodze masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #10 Napisano 3 Sierpnia 2007 Tylnie tuleje odpadają. Nie mają wpływu na trzepotanie podczas hamowania. Ja też stawiam na łączniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość niemrawy Zgłoś #11 Napisano 3 Sierpnia 2007 w czasie jazdy w koleinach niestabilna jazda bardziej sugeruje na tylne tuleje jak najbardziej maja wpływ na jazde w koleinach tył zaczyna tanczyc i miota całym samochodem a trzepotanie kierownicy to raczej tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #12 Napisano 4 Sierpnia 2007 Tarcze kolega wykluczył. Tylnie tuleje oczywiście mają wpływ na bujanie w koleinach ale wszystkie objawy razem wzięte raczej wskazują na przód. Maglownica, stabilizator, końcówki drążków kierowniczych lub może któryś wahacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dario84 Zgłoś #13 Napisano 4 Sierpnia 2007 Ja tez mam takie objawy, przy przyspieszaniu auto jedzie prosto, ale jak zaczynam hamowac to lekko skreca w prawo, czy to tez cos z zawieszeniem ?? Dodam ze na stacji siagnostycznej nie wykryto zadnych luzow, sam patrzylem i tez nie zauwazam zadnych luzow, i nic nie stuka na dziurach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skrzysiek Zgłoś #14 Napisano 1 Września 2007 Czolem, jestem swiezak na forum i jest to moj pierwszy pasek. Slyszalem ze trzymaja sie swietnie drogi, a moj - tak jak kolegow zreszta - jezdzi po calej jezdni. Mialem pisac posta na ten temat z prosba o pomoc, ale trafilem na tego i moze komus z Was juz udalo sie rozwiazac problem? Pozdrowka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #15 Napisano 5 Września 2007 Cieszę się, ze podpiąłeś się pod istniejący temat. Zachowałeś się nie jak świeżak lecz jak wytrawny forumowicz. Poczytaj tu: http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/dziwne-drgania-vt21740.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skrzysiek Zgłoś #16 Napisano 7 Września 2007 Witam, wymienilem gałki i wywazylem kola oczywiscie. nie plywa jak wczesniej , ale dalej troche Przypuszczam ze reszta to kwestia gum bo maja baaardzo niewiele bieznika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igork Zgłoś #17 Napisano 10 Lipca 2009 Podpinam się do tematu, choć u mnie nie jest to jakieś "bardzo". Na poprzecznych nierównościach drogi (takich prawdziwych polskich ) czuć, że auto kołysze się na boki i czuć to siedząc w fotelu nawet u pasażera, że macha samochodem na boki, nie jest to uczucie przechylania się auta góra dół jak na głębokich koleinach tylko właśnie jakby machał się w lewo i prawo, ale nie jakoś bardzo, choć wcześniej tego nie było. Za kierownicą na koleinach czuć w dłoniach jakby kierownica dostawała lekkich luzów i auto traci na stabilności. Na nowej, równej drodze przy dużych prędkościach zachowuje się bardzo dobrze, przy hamowaniu też. Jedynie mam nieprzyjemne doznania na złych drogach. Dodam, że jeszcze nie wymieniałem w nim nic z zawieszenia, ale coś stuka na małych dziurach. Co to może być, wahacze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bakacz Zgłoś #18 Napisano 20 Lipca 2009 Albo źle dobrane opony do felg albo po prostu za szerokie, stąd uczucie dobrej przyczepności opony do asfaltu i stosunkowo miękkiego zawieszenia:) tak mi się wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 20 Lipca 2009 Amortyzatory do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igork Zgłoś #20 Napisano 20 Lipca 2009 (edytowane) Amortyzatory do wymiany Dokładnie tak. Przekonałem się po kilku jazdach i jak zobaczyłem tylne gumy na amortyzatorach byłem pewien. Są w złym stanie. Oprócz tego, jeden wahacz był do wymiany, i wciąż jedna końcówka drążka, ale śruba nie chciała się poddać. ---EDIT 8.08.2009--- Po wymianie, na razie tylnych amortyzatorów problem praktycznie został rozwiązany, już nie rzuca na boki. Teraz tylko przednie wymienić na dniach. Edytowane 8 Sierpnia 2009 przez igork Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach