Martinez Zgłoś #1 Napisano 1 Sierpnia 2007 Heja !!! To znowu ja! dzisiaj mam pytanko odnoście sterowania nawiewem w moim pasku B3 1.8 (90KM) + LPG, 1991r... silnik rodzaj ABS A mianowicie chodzi o sterowanie nawiewem. Od jakiegoś czasu mam taki patent że jak kieruję nawiew powietrza na kierowcę lub pasażerów to wszystko jest o.k, jak kieruje na nogi i pasażerów to też wszystko jest o.k, jak kieruję tylko na nogi to nadal wszystko jest o.k... natomiast jak kieruję strumień powietrza na szybe to wtedy ZONK !!! ... Większość powietrza kierowana jest na nogi a na szybę leci jakieś 10%... Domyślam się iż przyczyna jest w podcisnieniowym sterowniu nadmuchem... prawdopodobnie zsunął się wężyk puszki podciśnieniowej, ALE NIE JESTEM PEWIEN Wobec tego mam pytanko a raczej dwa: 1. Czy możliwe jest aby powyższe zachowanie mogło być spowodowane zdjętym wężykiem podciśnieniowym ??? 2. GDZIE SZUKAĆ TEJ CHOLERNEJ PUSZKI KTÓRA STERUJE PODCIŚNIENIOWO NAWIEWEM !!! ( w komorze silnika czy może pod deską rozdzielczą???) Wiecie jakie to uciążliwe gdzy podczas deszczu parują wam szyby a nadmuch zamiast je osuszać wali całe powietrze na nogi Z góry wielkie dzięki za podpowiedzi !!! Niech moc będzie z wami i waszymi cudnymi Paskami !!! (i moim też) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #2 Napisano 1 Sierpnia 2007 pierwszy slysze o podcisnieniowej puszce, ja mam 2 linki ktorymi sie steruje poprzez przekrecanie pokretlem i to dziala tak ze przekrecam a gdzies glebiej zmienia sie wychylenie jakiejs plytki i w 1 miejscu odcina doplyw powietrza a w 2 otwiera, chyba ze masz climatronic to moze i cos masz podcisnieniowego, ja mam manual z klima i jest w ten sposob Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #3 Napisano 1 Sierpnia 2007 Przy klimie manualnej i przy nawiewie bez klimy jest regulacja linkami. Przy samym nawiewie są w sumie 4 linki: 3 sterują klapami kierującymi przepływ powietrza, czwarta połączona z pokrętłem siły nawiewu w skrajnym lewym położeniu zamyka dopływ powietrza z zewnątrz. U Ciebie najpewniej pancerzyk linki wysunął się spod zaciskowego klipsa i dlatego klapy kierującej nawiew na szybę nie przestawia. Niestety, trzeba wymontować środkową konsolę, bo inaczej nie idzie tego zrobić. Linka która Cię interesuje ma (przynajmniej u mnie) niebieski pasek na końcu - ona odpowiada za nawiew na szybę. Zresztą, jak rozbierzesz konsolę, to będziesz widział, która linka się najbardziej porusza przy włączaniu nawiewu na szybę - ta jest podejrzana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cris52 Zgłoś #4 Napisano 1 Sierpnia 2007 jak wymontowac panel nawiewu z klima?czy jest to bardzo skomplikowane,chodzi o zamiane uszkodzonego panela na drugi sprawny.Panel z klimatyzacja manualna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2007 masz ru zaznaczone 6 srubek ktore musisz odkrecic ale zeby je wyjac trzeba caly plastik zdaje wyjac (ten co kratki nawiewu sa i przyciski patrz 2 fotka) jesli chodzi o wymiane to z tylu panelu kostke podpinasz a do tego pare linek zaczepiasz nie jest to skomplikowane, tylko uwazaj bo od strony zegarow jest zatrzask tego plastiku no i plastiki sa kruche, zdjecia zapozyczone z innego forum (mam nadzieje ze sie nie obrazi autor) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2007 Dokładnie tak, jak pisał adamo88, musisz wyjąć ten cały plastik środkowej konsoli. Sam panel jest przykładany "od tyłu" plastiku konsoli. Oprócz zaznaczonych na drugiej fotce śrub w kratkach czeka Cię zdemontowanie konsoli pomiędzy fotelami, gdyż część z centralną popielniczką (i schowkiem pod nią) ma dwa wąsy, które wchodzą w plastik środkowej konsoli (ten z radiem, przyciskami, kratkami nawiewu, etc.). Jeśli konsoli między fotelami nie zdemontujesz, to wtedy będziesz mógł tylko odchylić plastik środkowej konsoli a to za mało, żeby skutecznie cokolwiek tam zrobić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cris52 Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2007 Wielkie dzieki adamo 88 i -uki- tylko zdobede panel odrazu biore sie za wymiane,mam jeszcze jedno pytanie jaki jest nr katalogowy tego panela,okazyjnie kupilem ale w wersji anglik ale to jest nie to,anglik ma takie nr 358 819 045 i 358 820 045 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenor18 Zgłoś #8 Napisano 1 Stycznia 2008 nie chodzi mi nawiem na nogi a wszystko inne gra jest to wina linki?? trzeba rozmontowywac w takim wypadku tunel srodkowy i co moze byc z ta linka pękła ,odczepiła sie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #9 Napisano 1 Stycznia 2008 ja mam ten sam problem okazuje sie ze mi przeskakuja na ząbkach te dwa kólka zębate w środku i mam to samo co ty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2008 Podepnę się pod temat, bo mam problem z nawiewem.Mój passacik ma climatronic i problem z przełączaniem kierunku nawiewu .Napewno odbywa się to przez układ podciśnieniowy kórego elementem jest "kostka" za poduchą pasażera .Dochodzi do tego urządzenia 5lub 6 wężyków,ale nie wim co wytwarza podciśnienie w tym układzie .Jeśli posiada ktoś informację co do układu proszę o pomoc Proszę o pomoc w wyjaśnieniu zasady działania sterowania nawiewem przy pasku B4 z climatronic.Nie przełącza nawiewu na wskazane miejsca a przy włączeniu górnych nawiewów dochodzi terkotanie w podciśnieniowym sterowniku co wskazywało by że panel sterujący daje mu jakiś impuls do działania . Jeśli ktoś zna sposób wytwarzania podciśnienia w układzie(czy sterownik ma wewnątrz pompkę ?)lub posiada jakiekolwiek informacje na temat sterownika ,schemat układu podciśnieniowego proszę o posta . Próbowałem dostac sie do sterownika ale u mnie jest przymocowany z użyciem silikonu w miejscu dość niedostępnym .Próbowałem uzyskać interesujące mnie informacje przy pomocy wyszukiwarki i FAQ ale nie znalazłem rozwiązania ,Pociągnięcie istniejącego tematu też nie zyskało zainteresowania a dysponując do końca tygodnia czasem wolnym chciałbym coś z tym problemem zrobić .Dziękuję za zainteresowanie i pomoc .Zb.gniew Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2008 Jak chodzi o b4 to w sterowniku nie ma żadnej pompki podciśnienia, jest ono brane z silnika. Rozbierałem ten sterownik klimy, nie ma tam nawet żadnego przekaźnika, więc nie może tam nic terkotać. Trochę dalej za tym sterownikiem, w nagrzewnicy jest zespół elektrozaworów, rozdziela on podciśnienie na poszczególne siłowniki (4 sztuki) Ten moduł może tak terkotać, prawdopodobnie przez uszkodzony sterownik klimy. Podstawa to sczytać błędy climatronika(o ile są). Wyświetlacz miga przy włączeniu zapłonu?? Jeśli tak to są jakieś błędy i po nich trzeba szukać dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2008 A masz może te pierwsze zdjęcie zrobione z drugiej strony tzn od przodu komory silnika? Interesuje mnie silnik obiegu wewnętrznego climatronika . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #13 Napisano 3 Stycznia 2008 Dzięki Monter za fotki i rady ,znalazłem coś o kodach błędów będę sprawdzał. A tak na marginesie macie jeszcze jednostke wojskową ? Służyłem w niej półtora roku. hotair wydaje mi się że do obiegu wewnętrznego jest tylko zamykana klapka pod filtrem kabinowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2008 Zb.gniew - sczytaj kody i podaj je tutaj. A jednostki już nie mamy od paru lat... hotair - silnik ten masz tutaj: Jest on od strony słupka drzwi prawych. Według książki jest to silniczek klapy stabilizacji ciśnienia atmosferycznego(cokolwiek to znaczy). Zaraz pod nim jest siłownik podciśnieniowy, który steruje główną klapą obiegu wewnętrznego. Nie ma możliwości wyjęcia tego silnika bez wyciągania całej nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2008 monter Po naciśnięciu off i +temp. wyskakują błędy 2241, 4123,4124. Po skasowaniu ich offem i różnych próbach przełączania pojawiają się ale nie zawsze spowrotem i nie zawsze wszystkie - nie znalazłem zasady ich pojawiania się . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2008 Zb.gniew, czytałeś ten temat http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54&highlight=kody+b%B3%EAd%F3w+climatronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2008 W starym forum, w faq gdzieś było o tych kodach, szukałem ale znaleźć nie mogę. To co podał zdun_vw to niestety nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2008 To niestety są od B5 ja znalazłem jakieś teoretycznie do 93 roku i też nie ma w nich wszystkich moich czyli do bani, FAQ narazie jest w przebudowie i nie działa a wszystkie moje linki do tematów szlak trafił przy przeróbce forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2008 Zb.gniew jest jeszcze opcja podłączenia do vaga, tam będzie widać co dokładnie dolega tej klimie. Albo przetłumaczyć te 4 cyfrowe kody.... Znalazłem kilka kodów do b4: 0000 Ausgabe beendet 1111 Steuergerät der CT defekt 1231 Fahrgeschwindigkeit Km/h 1323 Kick-Down-Schalter 1=an 0=aus 0 bei Schaltgetriebe 2312 Kühlmitteltemperatur Grad ,Geber Kühlmitteltemperatur 3133 Aussentemperatur Grad 3211 Temperaturfühler Cockpit Grad 3213 Temperaturfühler Ansaugluftkanal Grad 3133=Geber Aussenemperatur 3211=Geber Temperatur Schalttafel 3213=Geber Temperatur Frischluftansaugkanal 3223=Temperaturschalter für Verdampfer 3224=Druckschalter für Klimaanlage 3234=Gebläse für Temperaturfühler 3241=Fotosensor für Sonneneinstrahlung 4121 Magnetkupplung für Kompressor 0=aus , 1=ein Über 5 Grad Aussentemperatur ein , sonst aus 4122=Stellmotor für Temperaturklappe 4123=Stellmotor für Zentralklappe 4124=Frischluftgebläse 4131=Stellmotor für Staudruckklappe 4444=keine Fehler erkannt i jeszcze jedna stronka z kodami: http://www.alexvr6.de/html/body_ct.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #20 Napisano 3 Stycznia 2008 Witam! Pozwólcie że podepnę się pod wasz temat, odnośnie climatronica w B4 tyle tylko że mój jest inny niż te opisywane w faq i na forum. Mianowicie moj nie ma klawisza OFF,przyciski są w dwóch rzędach (na jakimś foto widziałem że hotair ma takiego samego).No własnie i jak czytać błędy z tego typu.Kombinacja podana w faq nie działa bo nie ma klawisza Off :pPodejrzewan że jakieś sa bo dmucha cieniutko pomimo wymiany filtra, tak jakby silnik chodził na poł gwizdka,w wolnej chwili dodam foto mojego panela klimy Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach