Skocz do zawartości
Gość chazir

[ zawieszenie] geometria

Rekomendowane odpowiedzi

Gość chazir

Witam,

Rozjechała się dosyć gwałtownie aczkolwiek stopniowo, a dokładniej kąt pochylenia koła. Opony piszczą przy hamowaniu to jedyny objaw i chyba to widać wizualnie (chyba bo nie jest to coś strasznego ale może też jestem przewrażliwiony). Opon nie tnie, przy skręcaniu nic nie piszczy. Aha wydaje mi się że ABS włącza się jakby za wcześnie, jakby za wcześnie tracił przyczepność. Na zwykłym lewarku nic nie stwierdziłem - żadnych luzów - nic.

Oczywiście muszę ustawić geometrię ale przecież tak sama w sobie bez przyczyny się nie rozjechała. Na co stawiacie? Na jakie koszty się nastawiać? Przez ostatnie 13kkm nic nie było robione.

 

Krzychu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedz na szarpaki i wszystko bedzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Na kąt pochylenia koła ma wpływ:

- sworzeń wahacza

- łożysko kolumny McPherson-a

- połączenie zwrotnica-amortyzator

Sprawdzaj w tych miejscach, gdzieś musi być kwas. Ustawienie geometrii - ostatnio w Wa-wie pytałem (w Pasku regulujesz tylko zbieżność i kąt pochylenia koła):

- zbieżność: 40zł - 65zł

- pochylenie koła/jedna strona: 20zł - 25zł

U mnie w rodzinnych Kielcach zrobiłem wszystko za 80zł w sumie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja za całość geometrii (pochylenie z e zbieznością) po wymianie amorów zapłaciłem 60zł

przyczyny właściwie podał Ci powyzej -uki-, polecam szrpaki do zdiagnozowania usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edde a moze wiesz gdzie w bialymstoku sa jakies szarpki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

mageroo, na 100% na stacjach, gdzie robią przeglądy :ok: Kwestia tylko, ile będą chcieli za "wyszarpanie" auta, może edde podpowie ?? :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, własnie na każdej stacji diagnostycznej mają szarpaki

ale w szczegółach białostockich ci nie pomogę bo ja zahaczam o stacje w sokółce :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Edde a moze wiesz gdzie w bialymstoku sa jakies szarpki??

 

Pojedź na ul. Bogusławskiego 38 (do p. Jarka) - on Ci dokładnie sprawdzi całe zawieszenie. Tylko nie wiem, czy on w okresie wakacyjnym pracuje. Możesz pojechać i zobaczyć. Jest to dobry oraz tani fachowiec od zawieszenia i geometrii. Wiem, bo do niego jeżdzę, gdy sam nie potrafię zrobić. Przyjeżdza również do niego dużo taryfiarzy, ktorzy przecież dobrze się orientują, który warsztat jest dobry. Na kontrolę zawieszenia jedzie się do niego rano na godz. 8.00, ustawia się w kolejkę i się czeka. Sprawdzenie zawieszenia kosztuje 10 zł. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jotes a ten pan Jarek to jeszcze prowadzi ten warsztat? Bo mialem do niego jechac ale ostatnio slyszalem ze juz nie prowadzi warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chazir

Nareszcie znalazłem troszkę czasu i pojechałem na szarpaki. Diagnoza - wszystko OK, żadnych luzów, nic. Wracając mijałem warsztat o dobrej opini gdzie także mają szarpaki, a że za pierwszym razem nie zapłaciłem nic wjechałem. Diagnoza - nic, wszystko OK. Miałem tam ustawić geometrię ale za bardzo się cenili. Teraz tak się zastanawiam, jak sprawdzić łożyska oporowe kolumn?

Krzychu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz tak się zastanawiam, jak sprawdzić łożyska oporowe kolumn?

 

Trzeba je wyjąć, inaczej nie sprawdzisz. A więc zdemontować kolumnę, ściągacz do sprężyn w łapki i kręcimy :) Cena łożyska nie jest duża ( febi ok 25 pln ) a więc jak zdemontujesz to lepiej wymienić. Tam wielkiej filozofii w budowie tego łożyska nie ma. Jest ono rozbieralne. Składa się z trzech części plastikowo-metalowych a w środku są kulki :) Trzymając za dwie części i obkręcając powinno "luźno" się kręcić no chyba że w środku będzie kupa rdzy a prowadnice kulek będą też w nienajlepszym stanie to wtedy tylko wymiana lub porządne mycie ale moim zdaniem lepiej kupić nowe :)

 

Wymień tez przy okazji poduszki :)

 

image00091mz5.th.jpg

 

image00091mz5.th.jpg

 

image00097xu6.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chazir

Pojechałem do znajomego kolegi, wziął śrubokręt, wszedł pod auto i? "Chłopie prawie nie masz tuleji na prawym wachaczu". Moja odpowiedź: byłem na szarpakach, było idealnie. Odpowiedź: "Bo wziął by jeden z drugim i nie bał się ubrudzić, ale oni wolą w rękawiczkach chodzić".

Wymieniłem tulejki, ustawiłem zbieżność, zawieszenie jak nowe.

K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojechałem do znajomego kolegi, wziął śrubokręt, wszedł pod auto i? "Chłopie prawie nie masz tuleji na prawym wachaczu". Moja odpowiedź: byłem na szarpakach, było idealnie. Odpowiedź: "Bo wziął by jeden z drugim i nie bał się ubrudzić, ale oni wolą w rękawiczkach chodzić".

Wymieniłem tulejki, ustawiłem zbieżność, zawieszenie jak nowe.

K

 

Sorki za odgrzewanie starego tematu ale czy to był przód czy tył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w B4 z tyłu jest belka, wahacze - przód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Odgrzebuje kotleta.

 

Jak sie z tyłu ustawia geometrie??

Miałem tylna belkę wymienianą byłem na sprawdzeniu i wszystkie pola sa na czerwonym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Z tyłu regulacja jest tylko na mocowaniach do podłogi . Widocznie w Twoim przypadku belka nie jest prostopadła do osi podłużnej samochodu i stad problemy. Jaki jest warsztatowy sposob na ustawienie tego ( tzn jak mierzyc zeby otrzymac wiarygodne wyniki) to nie wiem .

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności