Gość chazir Zgłoś #1 Napisano 25 Lipca 2007 Witam, Rozjechała się dosyć gwałtownie aczkolwiek stopniowo, a dokładniej kąt pochylenia koła. Opony piszczą przy hamowaniu to jedyny objaw i chyba to widać wizualnie (chyba bo nie jest to coś strasznego ale może też jestem przewrażliwiony). Opon nie tnie, przy skręcaniu nic nie piszczy. Aha wydaje mi się że ABS włącza się jakby za wcześnie, jakby za wcześnie tracił przyczepność. Na zwykłym lewarku nic nie stwierdziłem - żadnych luzów - nic. Oczywiście muszę ustawić geometrię ale przecież tak sama w sobie bez przyczyny się nie rozjechała. Na co stawiacie? Na jakie koszty się nastawiać? Przez ostatnie 13kkm nic nie było robione. Krzychu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2007 Jedz na szarpaki i wszystko bedzie jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2007 Na kąt pochylenia koła ma wpływ: - sworzeń wahacza - łożysko kolumny McPherson-a - połączenie zwrotnica-amortyzator Sprawdzaj w tych miejscach, gdzieś musi być kwas. Ustawienie geometrii - ostatnio w Wa-wie pytałem (w Pasku regulujesz tylko zbieżność i kąt pochylenia koła): - zbieżność: 40zł - 65zł - pochylenie koła/jedna strona: 20zł - 25zł U mnie w rodzinnych Kielcach zrobiłem wszystko za 80zł w sumie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2007 ja za całość geometrii (pochylenie z e zbieznością) po wymianie amorów zapłaciłem 60zł przyczyny właściwie podał Ci powyzej -uki-, polecam szrpaki do zdiagnozowania usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mageroo Zgłoś #5 Napisano 26 Lipca 2007 Edde a moze wiesz gdzie w bialymstoku sa jakies szarpki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #6 Napisano 26 Lipca 2007 mageroo, na 100% na stacjach, gdzie robią przeglądy Kwestia tylko, ile będą chcieli za "wyszarpanie" auta, może edde podpowie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #7 Napisano 27 Lipca 2007 tak, własnie na każdej stacji diagnostycznej mają szarpaki ale w szczegółach białostockich ci nie pomogę bo ja zahaczam o stacje w sokółce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #8 Napisano 27 Lipca 2007 Edde a moze wiesz gdzie w bialymstoku sa jakies szarpki?? Pojedź na ul. Bogusławskiego 38 (do p. Jarka) - on Ci dokładnie sprawdzi całe zawieszenie. Tylko nie wiem, czy on w okresie wakacyjnym pracuje. Możesz pojechać i zobaczyć. Jest to dobry oraz tani fachowiec od zawieszenia i geometrii. Wiem, bo do niego jeżdzę, gdy sam nie potrafię zrobić. Przyjeżdza również do niego dużo taryfiarzy, ktorzy przecież dobrze się orientują, który warsztat jest dobry. Na kontrolę zawieszenia jedzie się do niego rano na godz. 8.00, ustawia się w kolejkę i się czeka. Sprawdzenie zawieszenia kosztuje 10 zł. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mageroo Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2007 Jotes a ten pan Jarek to jeszcze prowadzi ten warsztat? Bo mialem do niego jechac ale ostatnio slyszalem ze juz nie prowadzi warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chazir Zgłoś #10 Napisano 3 Sierpnia 2007 Nareszcie znalazłem troszkę czasu i pojechałem na szarpaki. Diagnoza - wszystko OK, żadnych luzów, nic. Wracając mijałem warsztat o dobrej opini gdzie także mają szarpaki, a że za pierwszym razem nie zapłaciłem nic wjechałem. Diagnoza - nic, wszystko OK. Miałem tam ustawić geometrię ale za bardzo się cenili. Teraz tak się zastanawiam, jak sprawdzić łożyska oporowe kolumn? Krzychu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 3 Sierpnia 2007 Teraz tak się zastanawiam, jak sprawdzić łożyska oporowe kolumn? Trzeba je wyjąć, inaczej nie sprawdzisz. A więc zdemontować kolumnę, ściągacz do sprężyn w łapki i kręcimy Cena łożyska nie jest duża ( febi ok 25 pln ) a więc jak zdemontujesz to lepiej wymienić. Tam wielkiej filozofii w budowie tego łożyska nie ma. Jest ono rozbieralne. Składa się z trzech części plastikowo-metalowych a w środku są kulki Trzymając za dwie części i obkręcając powinno "luźno" się kręcić no chyba że w środku będzie kupa rdzy a prowadnice kulek będą też w nienajlepszym stanie to wtedy tylko wymiana lub porządne mycie ale moim zdaniem lepiej kupić nowe Wymień tez przy okazji poduszki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chazir Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2007 Pojechałem do znajomego kolegi, wziął śrubokręt, wszedł pod auto i? "Chłopie prawie nie masz tuleji na prawym wachaczu". Moja odpowiedź: byłem na szarpakach, było idealnie. Odpowiedź: "Bo wziął by jeden z drugim i nie bał się ubrudzić, ale oni wolą w rękawiczkach chodzić". Wymieniłem tulejki, ustawiłem zbieżność, zawieszenie jak nowe. K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #13 Napisano 4 Marca 2008 Pojechałem do znajomego kolegi, wziął śrubokręt, wszedł pod auto i? "Chłopie prawie nie masz tuleji na prawym wachaczu". Moja odpowiedź: byłem na szarpakach, było idealnie. Odpowiedź: "Bo wziął by jeden z drugim i nie bał się ubrudzić, ale oni wolą w rękawiczkach chodzić".Wymieniłem tulejki, ustawiłem zbieżność, zawieszenie jak nowe. K Sorki za odgrzewanie starego tematu ale czy to był przód czy tył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 4 Marca 2008 w B4 z tyłu jest belka, wahacze - przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2008 Odgrzebuje kotleta. Jak sie z tyłu ustawia geometrie?? Miałem tylna belkę wymienianą byłem na sprawdzeniu i wszystkie pola sa na czerwonym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #16 Napisano 30 Września 2008 Witam Z tyłu regulacja jest tylko na mocowaniach do podłogi . Widocznie w Twoim przypadku belka nie jest prostopadła do osi podłużnej samochodu i stad problemy. Jaki jest warsztatowy sposob na ustawienie tego ( tzn jak mierzyc zeby otrzymac wiarygodne wyniki) to nie wiem . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach