dawidb5115ps4m Zgłoś #21 Napisano 11 Maja 2010 Koledzy chciałbym odgrzebać ten temat, JAK ROZPOZNAĆ ATJ OD AJM nie po naklejkach bo kupiłem silnik używany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #22 Napisano 11 Maja 2010 na bloku masz numer silnika wybity i jest napisane to samo co na naklejce pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #23 Napisano 11 Maja 2010 JAK ROZPOZNAĆ ATJ OD AJM nie po naklejkach bo kupiłem silnik używany W połowie wysokości silnika przy samym łączeniu ze skrzynią, za filtrem oleju, jest specjalnie wyszlifowane na gładko miejsce z nabitym numerem silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #24 Napisano 12 Maja 2010 A jeszcze czym różni się ten nr silnika w atj a ajm??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #25 Napisano 12 Maja 2010 A jeszcze czym różni się ten nr silnika w atj a ajm??? Może to coś rozjaśni http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13089 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #26 Napisano 12 Maja 2010 Może to coś rozjaśni http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13089 Kolego Gural już nie raz mi pomogłeś, ale w tym temacie nie ma jasno napisane jak rozpoznać te silniki, a zależy mi na tym bo trzy dni temu właśnie w atj uleciał mi korbowód w połowie i rozwalił cały silnik a przy okazji i w rozrusznik uderzył i go uszkodził. No i kupiłem wczoraj silnik niby właśnie też atj tylko że goły bez osprzętu, osłony rozrządu nie było no i oczywiście samochodu w którym był zamontowany też nie było.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #27 Napisano 12 Maja 2010 AJM był montowany od stycznia do grudnia 1999-go roku w passacie, a ATJ to jego następca montowany od stycznia do sierpnia 2000-go roku. I zewnętrznie to raczej nie masz szans go rozpoznać, pomijając nabity na nim numer. ---------- Post added at 10:01 ---------- Previous post was at 09:42 ---------- Właśnie przeglądnąłem ETKA, i te silniki mają takie same numery części, więc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #28 Napisano 12 Maja 2010 AJM był montowany od stycznia do grudnia 1999-go roku w passacie, a ATJ to jego następca montowany od stycznia do sierpnia 2000-go roku. I zewnętrznie to raczej nie masz szans go rozpoznać, pomijając nabity na nim numer. ---------- Post added at 10:01 ---------- Previous post was at 09:42 ---------- Właśnie przeglądnąłem ETKA, i te silniki mają takie same numery części, więc A nie wiesz skąd atj miał większy moment, czy to z turbiny, kompa, a może poprostu inny skok tłoka... już sam nie wiem... miałem atj a teraz hmmmm sam nie wiem... ---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 11:02 ---------- A nie wiesz skąd atj miał większy moment, czy to z turbiny, kompa, a może poprostu inny skok tłoka... już sam nie wiem... miałem atj a teraz hmmmm sam nie wiem... A może pompki ma inne...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #29 Napisano 12 Maja 2010 A nie wiesz skąd atj miał większy moment, Takie rzeczy to raczej inny soft w sterowniku. Pompki, turbo opisane że są takie same do tych silników. Jedynie stopień sprężania jest niższy w silniku ATJ, skok tłoka jest taki sam we wszystkich silnikach 1.9 D ---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:12 ---------- miałem atj a teraz hmmmm sam nie wiem... A sprawdziłeś numer na silniku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #30 Napisano 12 Maja 2010 @dawidb5115ps4m Tez mam ATJ, przy jakim przebiegu ci poszedl ten korbowod? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #31 Napisano 12 Maja 2010 Takie rzeczy to raczej inny soft w sterowniku. Pompki, turbo opisane że są takie same do tych silników. Jedynie stopień sprężania jest niższy w silniku ATJ, skok tłoka jest taki sam we wszystkich silnikach 1.9 D ---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:12 ---------- A sprawdziłeś numer na silniku?? Właśnie teraz byłem w garażu zobaczyć ten nr, no i jest tam miejsce gładkie dosłownie bez żadnego nr nabitego jedynie są nr ale odlewane razem z blokiem, sprawdziłem nr częsci głowic i są takie same nawet data odlewu głowicy jest dokładnie taka sama jak u mnie tj. bodajże 23.01.2000, no ale dzięki, jadę teraz po resztę częsci do tego złoma... pozdrawiam ---------- Post added at 11:36 ---------- Previous post was at 11:30 ---------- @dawidb5115ps4mTez mam ATJ, przy jakim przebiegu ci poszedl ten korbowod? Silnik chodził super nie brał oleju (ok 0,5l na 15000) chodził jak ta lala, i na placu przy ruszaniu bez powodu dokładnie przy 312000 urwało mi tą nieszczęsną korbe... Jak go rozebrałem to silnik wyglądał jak by wyjechał prosto z fabryki ... panewki, cylindry, pierścienie, wszystko jak nowe... oczywiście poza dwoma dziurami w bloku i urwanym korbowodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #32 Napisano 12 Maja 2010 Ja mam narazie 251 tys, a taki silnik to powinien co najmniej z pol miliona wytrzymac wiec mysle ze jest to jakas wada fabryczna tych silnikow. W innym watku o zywotnosci silnikow pisali: Cytat:Napisał mci Zobacz post115, 130hp Mój rozleciał się po 350kkm. Więc wystawiłem pozostałosci po nim na sprzedaż. Miałem telefony od ludzi którzy mieli taką samą usterkę jak ja i to przy przebiegach ca 300kkm. Zawsze to samo. Rozlatują się panewki wału korbowego.Dotyczy ATJ,AJM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #33 Napisano 12 Maja 2010 mój ATJ dojeździł do 445kkm ale rozleciał mu się rozrząd, z dołem nie było żadnych problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #34 Napisano 12 Maja 2010 To dobrze, bo juz sie balem ze ATJ ma jakas wade fabryczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #35 Napisano 12 Maja 2010 To dobrze, bo juz sie balem ze ATJ ma jakas wade fabryczna W sumie jego największą wadą jest to, że był bardzo krótko produkowany, i to jest wada fabryczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wieo Zgłoś #36 Napisano 15 Maja 2010 Panowie mam problem bo nie wiem jaki mam silnik wedlug wszystkich danych powinienem miec silnik AJM passat 1.9 115km 99 rok wlepka w bagazniku ma napisane ajm ale oslona paska rozrzadu ma juz atj problem jest z tym ze mialem zmienic przegub zamowilem to ruville 75460S (takie oznaczenie ruville) okazalo wie jednak ze przegub nie pauje mechanik powiedzial ze srednica zewnetrzna od strony kola ma byc 88mm??? i juz teraz nic nie wiem nie jestem pierwszym wlascicielem wiec moze bylo cos kombinowane kurde nie wiem w koncu jaki przegub mam zamowic pomozcie Pozdrawiam Wiechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #37 Napisano 15 Maja 2010 Jak pisze na wlepie ATJ to masz atj ale z tego co mi sie wydaje ze atj wychodziły od 2000r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wieo Zgłoś #38 Napisano 15 Maja 2010 no wlasnie wiec sa dwie mozliwosci albo byla peknieta obudowa o ktos kupil uzywke zalozyl albo mam zmieniony silinik bez sensu ze nie mozna tego rozpoznac w inny sposob... i teraz nie wiem jaki przegub Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #39 Napisano 15 Maja 2010 W sumie jego największą wadą jest to, że był bardzo krótko produkowany, i to jest wada fabryczna. Możesz rozwinąć, czy tylko żartowałeś? Miałem ATJ, jak go kupiłem to obstawiam że miał przejechane jakieś 300 tys, ja jeździłem nim 2 lata i zrobiłem coś pod 40 tys i jakoś żadnych wad nie zauważyłem... nie maiłem takich przebojów jak co chwilę pojawiają się na forum ze 130kami. Jedynie co mogłem mu zarzucić to mógłby być cichszy. ATJ to bardzo dobry motor, największą jego wadą może być jedynie poprzedni właściciel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidb5115ps4m Zgłoś #40 Napisano 18 Maja 2010 tak, koledzy znalazłem jedną różnice, różnią się delikatnie chłodniczką oleju, tzn. AJM ma węże wody wychodzące pod kątem a ATJ ma idealnie wychodzące na prosto, ale w samym bloku dalej nie znalazłem żadnej różnicy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach