Skocz do zawartości
_gregor

Jaka różnica pomiędzy AJM a ATJ??

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy chciałbym odgrzebać ten temat, JAK ROZPOZNAĆ ATJ OD AJM nie po naklejkach bo kupiłem silnik używany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na bloku masz numer silnika wybity i jest napisane to samo co na naklejce

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JAK ROZPOZNAĆ ATJ OD AJM nie po naklejkach bo kupiłem silnik używany

W połowie wysokości silnika przy samym łączeniu ze skrzynią, za filtrem oleju, jest specjalnie wyszlifowane na gładko miejsce z nabitym numerem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze czym różni się ten nr silnika w atj a ajm???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gural już nie raz mi pomogłeś, ale w tym temacie nie ma jasno napisane jak rozpoznać te silniki, a zależy mi na tym bo trzy dni temu właśnie w atj uleciał mi korbowód w połowie i rozwalił cały silnik a przy okazji i w rozrusznik uderzył i go uszkodził.

No i kupiłem wczoraj silnik niby właśnie też atj tylko że goły bez osprzętu, osłony rozrządu nie było no i oczywiście samochodu w którym był zamontowany też nie było....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJM był montowany od stycznia do grudnia 1999-go roku w passacie, a ATJ to jego następca montowany od stycznia do sierpnia 2000-go roku. I zewnętrznie to raczej nie masz szans go rozpoznać, pomijając nabity na nim numer.

 

---------- Post added at 10:01 ---------- Previous post was at 09:42 ----------

 

Właśnie przeglądnąłem ETKA, i te silniki mają takie same numery części, więc :kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AJM był montowany od stycznia do grudnia 1999-go roku w passacie, a ATJ to jego następca montowany od stycznia do sierpnia 2000-go roku. I zewnętrznie to raczej nie masz szans go rozpoznać, pomijając nabity na nim numer.

 

---------- Post added at 10:01 ---------- Previous post was at 09:42 ----------

 

Właśnie przeglądnąłem ETKA, i te silniki mają takie same numery części, więc :kwasny

A nie wiesz skąd atj miał większy moment, czy to z turbiny, kompa, a może poprostu inny skok tłoka... już sam nie wiem... miałem atj a teraz hmmmm sam nie wiem...

 

---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 11:02 ----------

 

A nie wiesz skąd atj miał większy moment, czy to z turbiny, kompa, a może poprostu inny skok tłoka... już sam nie wiem... miałem atj a teraz hmmmm sam nie wiem...

A może pompki ma inne...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie wiesz skąd atj miał większy moment,

Takie rzeczy to raczej inny soft w sterowniku. Pompki, turbo opisane że są takie same do tych silników. Jedynie stopień sprężania jest niższy w silniku ATJ, skok tłoka jest taki sam we wszystkich silnikach 1.9 D

 

---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:12 ----------

 

miałem atj a teraz hmmmm sam nie wiem...

A sprawdziłeś numer na silniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dawidb5115ps4m

Tez mam ATJ, przy jakim przebiegu ci poszedl ten korbowod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie rzeczy to raczej inny soft w sterowniku. Pompki, turbo opisane że są takie same do tych silników. Jedynie stopień sprężania jest niższy w silniku ATJ, skok tłoka jest taki sam we wszystkich silnikach 1.9 D

 

---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:12 ----------

 

A sprawdziłeś numer na silniku??

Właśnie teraz byłem w garażu zobaczyć ten nr, no i jest tam miejsce gładkie dosłownie bez żadnego nr nabitego jedynie są nr ale odlewane razem z blokiem, sprawdziłem nr częsci głowic i są takie same nawet data odlewu głowicy jest dokładnie taka sama jak u mnie tj. bodajże 23.01.2000, no ale dzięki, jadę teraz po resztę częsci do tego złoma... pozdrawiam

 

---------- Post added at 11:36 ---------- Previous post was at 11:30 ----------

 

@dawidb5115ps4m

Tez mam ATJ, przy jakim przebiegu ci poszedl ten korbowod?

Silnik chodził super nie brał oleju (ok 0,5l na 15000) chodził jak ta lala, i na placu przy ruszaniu bez powodu dokładnie przy 312000 urwało mi tą nieszczęsną korbe... Jak go rozebrałem to silnik wyglądał jak by wyjechał prosto z fabryki ... panewki, cylindry, pierścienie, wszystko jak nowe... oczywiście poza dwoma dziurami w bloku i urwanym korbowodem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam narazie 251 tys, a taki silnik to powinien co najmniej z pol miliona wytrzymac wiec mysle ze jest to jakas wada fabryczna tych silnikow. W innym watku o zywotnosci silnikow pisali:

 

 

Cytat:
Napisał mci Zobacz post

115, 130hp

Mój rozleciał się po 350kkm. Więc wystawiłem pozostałosci po nim na sprzedaż. Miałem telefony od ludzi którzy mieli taką samą usterkę jak ja i to przy przebiegach ca 300kkm.

Zawsze to samo.

Rozlatują się panewki wału korbowego.Dotyczy ATJ,AJM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój ATJ dojeździł do 445kkm :) ale rozleciał mu się rozrząd, z dołem nie było żadnych problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, bo juz sie balem ze ATJ ma jakas wade fabryczna :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dobrze, bo juz sie balem ze ATJ ma jakas wade fabryczna :P

 

W sumie jego największą wadą jest to, że był bardzo krótko produkowany, i to jest wada fabryczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem bo nie wiem jaki mam silnik :)

wedlug wszystkich danych powinienem miec silnik AJM passat 1.9 115km 99 rok wlepka w bagazniku ma napisane ajm ale oslona paska rozrzadu ma juz atj :/

problem jest z tym ze mialem zmienic przegub zamowilem to ruville 75460S (takie oznaczenie ruville) okazalo wie jednak ze przegub nie pauje mechanik powiedzial ze srednica zewnetrzna od strony kola ma byc 88mm???

i juz teraz nic nie wiem nie jestem pierwszym wlascicielem wiec moze bylo cos kombinowane :/ kurde nie wiem w koncu jaki przegub mam zamowic :/

pomozcie :)

 

Pozdrawiam

Wiechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisze na wlepie ATJ to masz atj ale z tego co mi sie wydaje ze atj wychodziły od 2000r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie wiec sa dwie mozliwosci albo byla peknieta obudowa o ktos kupil uzywke zalozyl albo mam zmieniony silinik :/

bez sensu ze nie mozna tego rozpoznac w inny sposob...

i teraz nie wiem jaki przegub :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie jego największą wadą jest to, że był bardzo krótko produkowany, i to jest wada fabryczna.

 

Możesz rozwinąć, czy tylko żartowałeś?

 

Miałem ATJ, jak go kupiłem to obstawiam że miał przejechane jakieś 300 tys, ja jeździłem nim 2 lata i zrobiłem coś pod 40 tys i jakoś żadnych wad nie zauważyłem... nie maiłem takich przebojów jak co chwilę pojawiają się na forum ze 130kami. Jedynie co mogłem mu zarzucić to mógłby być cichszy. ATJ to bardzo dobry motor, największą jego wadą może być jedynie poprzedni właściciel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, koledzy znalazłem jedną różnice, różnią się delikatnie chłodniczką oleju, tzn. AJM ma węże wody wychodzące pod kątem a ATJ ma idealnie wychodzące na prosto, ale w samym bloku dalej nie znalazłem żadnej różnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności