Skocz do zawartości
Gość radzioo

dziwna praca silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Tak więc do wypłaty postoi, a potem wymiana, z tego co słyszałem dobrze wymienić przy okazji olej.

Póki co jest jakaś mieszanka mineralna, i przebieg 327tyś, co powinnienem wlać?

Półsyntetyk wyciszy silnik, czy może zaszkodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do rodzaju oleju nie będę pisał ponieważ wszystko jst napisane w dziale technicznym " jaki olej do TDI" wiadomo, że olej powinno zalać się nowy no i skoro rozrząd będzie rozpięty to powinno się założyć nowy pasek. Ale zdanie na ten temat jest podzielone. Ja zakładałem drugi pasek dla świętego spokoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak więc do wypłaty postoi, a potem wymiana, z tego co słyszałem dobrze wymienić przy okazji olej.

Póki co jest jakaś mieszanka mineralna, i przebieg 327tyś, co powinnienem wlać?

Półsyntetyk wyciszy silnik, czy może zaszkodzić?

 

...nawet się nie przyznawaj publicznie na forum, że jeździsz na mineralnym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro poprzedni właściciel nie dbał o to auto praktycznie wcale i lał od razu mineralny, to co miałem wlać?

Zaraz poczytam o tym oleju i zobaczymy, a co do paska, to wymieniałem niedawno, nawet 500km nie przejechałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiadomo, najgorsze jest to co robi ktoś z samochodem przed nami - na to nie mamy wpływu. Z tym olejem odpowiednim, to ważne przy turbinie i późniejszych ewentualnych dziwnych dźwiękach z silnika właśnie...

 

BTW. mam przejechane troszke więcej od Ciebie i jeżdżę na syntetyku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co od razu zakładać taki czarny scenariusz , aby stwierdzić czy wałek i popychacze są do wymiany wystarczy ściągnąć pokrywę wałka rozrządu ( zaworów ) i na zimnym silniku obracać wałkiem aby krzywka była w położeniu górnym czyli zawór zamknięty i wtedy sprawdzić popychacz, naciskając go palcami lub drewnianą łyżka i patrzeć czy się nie ugina , jak będzie sztywny to nie ma go co wymieniać znaczy że trzyma ciśnienie. Obracać wałkiem i sprawdzać po kolei następne popychacze . Co do obracania wystarczy wrzucić bieg i powoli przepychać auto :) Co do oleju zasada jest taka że nie zmieniamy oleju z mineralnego na syntetyk lub pół syntetyk odwrotnie można zmieniać :)

Z tego filmiku wydaje mi się bardzie sprawdzić wtryski ich ustawienie oraz pompę :)

Edytowane przez Łoluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

Co do oleju zasada jest taka że nie zmieniamy oleju z mineralnego na syntetyk lub pół syntetyk odwrotnie można zmieniać :)

Z tego filmiku wydaje mi się bardzie sprawdzić wtryski ich ustawienie oraz pompę :)

 

...tylko, żeby zaraz nie zakładał tematu w wątku o turbinie czy regenerować czy wymieniać na nową.

 

Mniejszym złem będzie zmiana na każdy inny olej z ryzykiem, niż jazda TDi na mineralnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...tylko, żeby zaraz nie zakładał tematu w wątku o turbinie czy regenerować czy wymieniać na nową.

 

Mniejszym złem będzie zmiana na każdy inny olej z ryzykiem, niż jazda TDi na mineralnym

 

 

Nie przesadzaj do tej pory jeździł i nic mu z turbina się nie działo to po zmianie na syntetyk lub pół syntetyk mogą dziać się kłopoty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mineralnym auto jeździ w moich rękach juz ponad rok, przejechałem może ze 13tys. Turbo ostatnio czyściłem i nie było tragedii, lekka sadza, pompa jest ustawiona wzorowo, kąt między 49-52, nie dawno była kompletnie uzczelniana, a wtryski nie mam pojęcia jak sprawdzić vagiem? Po pracy zobaczę popychacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryski do pompiarza nie vagiem , wymontuj i zawieź do niego na sprawdzenie w maszynce czy nie leją , jak coś będzie nie tak to je wyreguluje we Wrocku coś koło 200zł taka usługa kosztuje . Ale najpierw zobacz czy z popychaczami jest ok :) popychacz nie klekocze tak strasznie one raczej tak delikatnie cykają najlepiej je słychać z rana jak motor jest zimny , to w tedy przy odpaleniu słychać przez parę sekund i robi się ciszej , zobacz też czy struktura utwardzana na popychaczach nie jest z darta jak papierem ściernym lub czy nie ma żadnych nierówności , to samo z wałkiem zobacz czy na krzywkach nie ma zdartej powierzchni . Zobacz co i jak i daj znać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc zdjąłem pokrywę, wałek obracałem i kiedy krzywki były na górze to starałem się wcisnąć popychacz ale nie drgnął, na boki również nie wskazywał luzów, jedynie to mogłem nim pokręcić sobie. Natomiast co do kwestii wałka, wrzucam zdjęcia bo krzywki widać ze maja ślady użycia ale ja nie wiem czy to jest normalne w każdym przypadku czy faktycznie są ostro zużyte.

DSC_0022.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0024.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to jest bardzo ładna krzywka nie ma owalu jest spiczasta czyli wałek ok :) jeżeli wszystkie krzywki są takie same :) popychacze nie uginają się czyli wszystko ok :) zobacz jeszcze z rana czy przy odpaleniu nie ma takiego krótkiego klekotania i zaraz ucicha , ale ja bym tu nie szukał przyczyny, taka praca motoru jak u ciebie na filmie to bardziej bym stawiał na wtryski . Pisałeś że pompa dobrze ustawiona a może trzeba by było ja delikatnie przestawić , ciężko tak przez neta powiedzieć na żywca by było inna gatka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, odezwę się już na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OKi doki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Muszę podpiąć się pod temat gdyż jestem nowy i nie mogę założyć nowego tematu.

Mój problem polega na głośnej pracy silnika na postoju. Model auta to VW Passat B5 3B 1.8 20v 125km 1999r.

Silnik chodzi cicho gdy jeżdżę ale gdy jest na postoju to po około 20 sekundach słuchaj narastający dźwięk klekotania (jak diesel). Dzisiaj wymieniłem olej (Mobile 1 10w40) i od razu po wymianie włączyłem silnik chodził cicho na postoju ale po przejechaniu około 10 km zaczął dalej stopniowo klekotać na postoju. Auto nie traci na mocy ani nie dymi. Proszę o pomoc bo nie wiem czy to coś niepokojącego.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj , obstawiam łancuszek i napinacz ten z tyłu silnika , juz był temat na forum poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie zawory ? Bo dodałem doktora do oleju i klekotał przez chwilę i przestał ale przyjechałem parę kilometrów z 10 i znowu zaczął na postoju stopniowo coraz bardziej klekotać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo dodałem doktora do oleju

 

Toś naprawił :sciana

 

Napinacz + łańcuch masz do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz i łańcuch rozrządu? Rozrząd robiony był 15 tyś km temu :/

Edytowane przez rav12322

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napinacz i łańcuch czego dokładnie to ma być ?

 

Łańcuch łączący wałki rozrządu a napinacz jest do napinania właśnie tego łańcucha. Tylko w używki się nie baw bo będą takie same jak Twój. Jakich producentów części kupić masz już na forum w temacie o tym łańcuchu ;)

 

Powiem szczerze że mało się znam.

 

No to jedź do ogarniętego mechanika i Ci ogarnie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności