Skocz do zawartości
Gość pepo7

Wskaźnik temperatury i paliwa w B3 !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Różnica jest w tym, ze na zdjęciach jest licznik motometer, ale jak patrze to jest prawie podobnie. Czyli te niebieskie gów** przy stabilizatorze trzeba wywalić i przylutować go bezpośrednio do płytki :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli te niebieskie gów** przy stabilizatorze trzeba wywalić i przylutować go bezpośrednio do płytki :?:

Można wywalić, tylko przy wylutowywaniu podstawki uważaj żeby ścieżki nie odkleiły się od płytki licznika, ja ściołem ostrym nożem do tapet plastik z podstawki tak, że było widać nóżki stabilizatora i przylutowałem do podstawki pół roku jest spokój z wariującymi wskazaniami temperatury i paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ugluk

U mnie wskaźniki paliwa i temp. idą w dół gdy załącza się drugi raz wentyl chłodnicy.

Przelutowałem już całą deskę więc zastanawiam się czy nie szukać przyczyny gdzieś przy czujniku temperatury ?

Ma ktoś jakiś pomysł :confused:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się pod ten temat bo mam podobny problem.

Bez względu na to czy silnik zimny czy gorący, po przekręceniu kluczyka wskazówka idzie na ok110 stopni.Jak odepnę to spada do zera, czyli wykluczam zimne luty i mechaniczne uszkodzenie ...

A i jeszcze wentylator się nie załącza.

 

pepo7, wskaźnik temperatury idzie na max w górę jak czujnik ma minimalną rezystancję (lub dostanie zwarcia). Na logikę i analogię biorąc, wskaźnik paliwa w baku powinien działać tak samo.

 

Jaką rezystencję powinien mieć ten czujnik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ugluk wymień czujnik ja w moim psaku mam jeden 4 pinowy i dwa jakies kupiłem kiepskie. Także proponuję oryginalny ja mam teraz EPS (chyba nie oryginalny ale polecił mechanior 40-50zł) i narazie przez 2 miesiace sprawuje się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Patryks83

kolego miałem kiedyś podobny problem, powodem była kostka przychodząca z tyłu zegarów taka czarna na trzech nóżkach, jak ją wymieniłem to zegar od paliwa i wody wariowały pokazywały full, poprostu wsadziłem ją odwrotnie, przełożyłem i było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie podłącze pod ten wątek. Mianowicie mam pytanie gdzie szukać tego opisywanego wcześniej przewodu masowego który jest na silniku, chodzi mi o to gdzie on prowadzi z tego silnika do czego jest podłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzesiek2009

Panowie te wskaźniki dla paliwa i temperatury jak nawalają to najczęściej oba? Po rozebraniu widze, że one są połączone z obwodem drukowanym 4 bolcami. Każdy wskaźnik ma rezystncje 75 Ohm. Zatem kieruje pytanie czy czy te wskaźniki działają na takiej zasadzie, że wskazanie paliwa bądź temperatury jest wprost proporcjonalne do napięcia jakie się odkłada na dzielniku napięcia 10V*[Rw/(Rw+Rp)] i 10V*[Rw/(Rw+Rt)]; gdzie Rw - rezystancja wskaźnika, Rp - rezystancja czujnika paliwa, Rt - rezystancja czujnika temperatury. ???

DSC01193.jpg

Edytowane przez grzesiek2009

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wskaznik paliwa dziala napewno na zasadzie omomierza, opor stawia odpowiednio drut oporowy w baku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie dziś bylem na stacji zatankować na ful z odczytu dystrybutora wynika że po zatankowaniu do pierwszego wybicia wlałem 68L. nie było by w tym prawie nic dziwnego gdyby nie fakt że w zbiorniku miałem około 20l. A zbiorniki jak wiemy mamy 70L. Wskazówka wskaznika była prawie na pierwszej czerwonej kresce . Co może być przyczyną pływak wskaźnik czy może nieuczciwa stacja Orlen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze tak bys napisal czy masz variant (kombi) czy sedan?? bo do swoich 2 kombi wlewam po 100-103l :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(Variant) Kombi a wlewałeś do pierwszego wybicia czy po korek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie bez odpowietrzania, powinno wejść ~70 litrów, a reszta (czyli jakieś 30) po odpowietrzeniu. Może być, że po prostu zegary ci zawyżają i pokazują więcej paliwa niż jest rzeczywiście, jak np. u mnie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może koledzy wiecie kto w Białej Podlaskiej lub okolicach podjął by się zrobienia takich zegarów (poprawienie lutów i ew. stalilizatora). Jestem z Białej i nie chce za bardzo pchać rąk w zegary zeby czegoś nie zepsuć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, próbuj sam, to nic trudnego. Lutownica w rekę i do przodu :) dasz radę, ja robiłem sam.

Jak sam tak bardzo nie chcesz, to zanieś licznik do byle jakiego elektronika i powiedz żeby poprawił ci zimne luty i zrobi ci w 5 minut.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To i ja sie podłącze pod ten wątek. Mianowicie mam pytanie gdzie szukać tego opisywanego wcześniej przewodu masowego który jest na silniku, chodzi mi o to gdzie on prowadzi z tego silnika do czego jest podłączony.

no i nie ma odpowiedzi ....

a przydała by się ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności