Gość wmocko Zgłoś #21 Napisano 29 Listopada 2007 U mnie wskaźnik paliwa czasem spadał do zera, a temperatura była w okolicach 70, po wymianie i sprawdzeniu w ciepłej wodzie termostatu na Wahlera. Rozebrałem zegary przeczyściłem styki i jest git (temp. koło 90, pół baku paliwa ) - obyło się bez lutownicy. Wg mnie trzeba się przyjrzeć dokładnie stabilizatorowi napięcia - bo jest UWAGA !! wsuwany !! - a nie wlutowany w płytke i lata jak ...... oraz bolcom zegarów - dogiąć mocno sprężynki żeby był lepszy styk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #22 Napisano 6 Grudnia 2007 No i na mnie przyszedł czas, Chce podziałac troche lutownica w weekend Czy aby wyjąć zegary musze zdjąć kierownice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #23 Napisano 6 Grudnia 2007 Czy aby wyjąć zegary musze zdjąć kierownice nie musisz. zdejmujesz obramowke zegarow [2 wkrety u gory], odkrecasz zegary [2 wkrety po bokach] i wyciagasz przechylajac gore do siebie. nastepnie wyjmujesz adapter linki predkosciomierza [przekreca sie w bok i wyskakuje] i wyciagasz zegary pomiedzy kiera i deska. podejdz do tego bez nerwow i pojdzie jak z platka. linka wychodzi sama, ale wtyczke musisz wypiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #24 Napisano 6 Grudnia 2007 podejdz do tego bez nerwow i pojdzie jak z platka. Nooo cięzko będzie, ostatnio jestem bardzo wylewny Dzięki wielkie , jak nie trzeba tyle odkręcać to może jeszcze nawet jutro sie z tym pobawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubeks Zgłoś #25 Napisano 7 Grudnia 2007 odepnij czujnik temperatury i sprubuj bez niego.....jesli wskaznik opadnie bedziesz wiedzial przynajmniej przy czym szukac....(ze zegary są sprawne) jesli nie to wina przy zegarach Ja z zegarami (albo czujnikiem) mam taki problem: czasami w czasie jazdy wskazowki opadna na dol, ale jak postukam palcem w oslonke zegarow to wszystko wraca do normy. Chociaz czasami zdarzy sie, ze opadnie tylko wskaznik temperatury i jak odlacze przewody na czujniku i ponownie podlacze to wszystko wraca do normy. Nie za bardzo wiem czy to moze byc wada czujnika czy zimne luty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #26 Napisano 7 Grudnia 2007 Ja z zegarami (albo czujnikiem) mam taki problem: czasami w czasie jazdy wskazowki opadna na dol, ale jak postukam palcem w oslonke zegarow to wszystko wraca do normy. Chociaz czasami zdarzy sie, ze opadnie tylko wskaznik temperatury i jak odlacze przewody na czujniku i ponownie podlacze to wszystko wraca do normy. Nie za bardzo wiem czy to moze byc wada czujnika czy zimne luty. Wyciągnij licznik i wlutuj na stałe stabilizator napięcia znajdujący sie na płytce licznika,zobacz temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=436&highlight=czujnik+temperatury&page=2 Czujnik temperatury może być dobry bałagan robi brak styku na nóżkach stabilizatora napięcia jest on prawdopodobnie włożony w podstawkę i w wyniku drgań "gubi" styk i zaczynają wariować wskaźniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #27 Napisano 8 Grudnia 2007 Panowie, nie chce nic spier****ć, załączam zdjęcie i pytam was co dalej mam zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #28 Napisano 8 Grudnia 2007 Wymontuj zegary, to coś Ci będziemy mogli poradzić więcej. Tak to nic nie widać, bo tarcze zasłaniają płytkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #29 Napisano 9 Grudnia 2007 Wymontuj zegary, to coś Ci będziemy mogli poradzić więcej. Tak to nic nie widać, bo tarcze zasłaniają płytkę... no właśnie chodziło mi o to, jak je wyjąć żeby nic nie zepsuć ale z tym już sobie poradziłem, zawołałem ojca elektryka i powiedział, że luty wyglądają elegancko, jedynie dwa były jakieś inne i je poprawiłem no i na wszelki wypadek poprawiłem luty na tej kostce. Podłaczyłem zegary i bez zmian Może dlatego, ze nie poprawiłem lutów na stabilizatorze Chciałem to zrobić lecz nie mogłem znaleźć zdjęcia jak on wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #30 Napisano 9 Grudnia 2007 Może dlatego, ze nie poprawiłem lutów na stabilizatorze Chciałem to zrobić lecz nie mogłem znaleźć zdjęcia jak on wygląda Zajrzyj tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=436&highlight=czujnik+temperatury&page=2 w poście kolegi Jafo są linki do galerii ze zdjęciami, zdjęcia stabilizatora to: 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg. Jeżeli masz stabilizator włożony w niebieską podstawkę to zetnij niebieski plastik podstawki tak żeby było widać nóżki stabilizatora i przylutuj go do podstawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #31 Napisano 9 Grudnia 2007 Ja wczoraj przelutowałem licznik i jest lepiej ale chyba może być lepiej-spisałem symbol z tego stabilizatora i chcę go wymienić. I tu pytanie: można go kupić w sklepie z częściami elektronicznymi czy gdzie indziej (serwis)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #32 Napisano 9 Grudnia 2007 Może dlatego, ze nie poprawiłem lutów na stabilizatorze Chciałem to zrobić lecz nie mogłem znaleźć zdjęcia jak on wygląda Zajrzyj tutaj: http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/zimne-luty-jak-sprawdzic-a-moze-czujnik-czy-co-vt724.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik&start=7 zdjęcia stabilizatora to: 1.jpg, 2.jpg, 3.jpg. Jeżeli masz stabilizator włożony w niebieską podstawkę to zetnij niebieski plastik podstawki tak żeby było widać nóżki stabilizatora i przylutuj go do podstawki. dziękówa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw Zgłoś #33 Napisano 9 Grudnia 2007 Rozumiem ze takie same zabiegi mam robic jesli wskaznik paliwa wskazuje co chce (czasami 3/4 baku (teoretycznie prawidlowy poziom) ale zazwyczaj 1/4 baku Temperatura ciagle na 70... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #34 Napisano 9 Grudnia 2007 I tu pytanie: można go kupić w sklepie z częściami elektronicznymi czy gdzie indziej (serwis)? Na pewno w sklepie elektronicznym można kupić zamiennik LM7810 tylko ,że ma on odwrotnie ułożone wyprowadzenia, trzeba chyba odwrotnie wlutować zewnętrzne nóżki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #35 Napisano 9 Grudnia 2007 Rozumiem ze takie same zabiegi mam robic jesli wskaznik paliwa wskazuje co chce (czasami 3/4 baku (teoretycznie prawidlowy poziom) ale zazwyczaj 1/4 baku Temperatura ciagle na 70... Nie zaszkodzi spróbować, ja miałem prawie taką samą sytuacje jak Ty tylko dodatkowo padnięty był włącznik wentylatora chłodnicy, działał tylko drugi bieg i zajechałem uszczelkę pod głowicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw Zgłoś #36 Napisano 9 Grudnia 2007 No ja uszczelke zmienialem ostatnio, ale wentylator dziala prawidlowo. Nie wiem czy nie temp nie jest kwestia czujnika . Zmienilem narazie tylko ten od kompa i poprawilo sie jesli chodzi o prace silnika, natomiast nie wiem co wtedy bedzie przyczyna wskaznika paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #37 Napisano 10 Grudnia 2007 Zmienilem narazie tylko ten od kompa i poprawilo sie jesli chodzi o prace silnika, natomiast nie wiem co wtedy bedzie przyczyna wskaznika paliwa Masz taki sam silnik jak ja więc powinny być dwa 2-pinowe czujniki temperatury wsadzone do króćca wychodzącego z głowicy, wynika że zmieniłeś czujnik koloru niebieskiego, na wskaźnik sygnał idzie z drugiego czujnika- czarny z zielonym paskiem. Sprawdź punkty lutowania na płytce licznika, czy stabilizator napięcia masz wsadzony w podstawkę? Jeżeli tak to przylutuj go na stałe do tej podstawki, w celu odprowadzenia ciepła jest on przykręcony wkrętem do metalowej płytki radiatora. Wkręt wkręcony jest w biały plastik obudowy licznika i podczas jazdy na licznik przenoszone są drgania wystarczy, żeby na którejś nóżek tego stabilizatora była za duża rezystancja przejścia i wskaźnik temperatury i paliwa zaczyna głupieć. Taniej będzie najpierw sprawdzić licznik "zimne luty" bo cenę czujnika już znasz mnie kosztował 70 pln a jego wymiana nic nie zmieniła pomogło dopiero wlutowanie na stałe stabilizatora napięcia, we wcześniejszych postach masz link do tematu gdzie masz zdjęcia stabilizatora na płytce licznika. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szczygiw Zgłoś #38 Napisano 10 Grudnia 2007 Nie znalazłem nigdzie info jak dokładnie wyjac tarcze z zegarow. Trzeba zdejmowac wskazowki czy wystarczy wykrecenie jakis srub??? No i ktos tam pisal ze rozebral zegary, ale te bez MFA i nie ma takiego okienka z tym stabilizatorem (ja mam zegary bez MFA właśnie). Pytm bo jak juz sie za to zabiore to nie chce spieprzyc sobie zegarow ani siedziec potem i czekac na odpowiedz :PP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #39 Napisano 10 Grudnia 2007 Nie znalazłem nigdzie info jak dokładnie wyjac tarcze z zegarow. Trzeba zdejmowac wskazowki czy wystarczy wykrecenie jakis srub??? No i ktos tam pisal ze rozebral zegary, ale te bez MFA i nie ma takiego okienka z tym stabilizatorem (ja mam zegary bez MFA właśnie). Pytm bo jak juz sie za to zabiore to nie chce spieprzyc sobie zegarow ani siedziec potem i czekac na odpowiedz :PP Ja też mam zegary bez MFA, wczoraj je rozbierałem, na śruby (4) jest przykręcony jedynie prędkościomierz, pozostałe dwa po prostu wyciągasz, chwytasz za tarcze i lekko do góry, wychodzi bez oporu, stabilizator znajdziesz bez problemu, bo jak będziesz wyciągal płytke z obudowy to musisz odkręcić jedną śrube, to co będziesz odkręcał to wlaśnie stabilizator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #40 Napisano 10 Grudnia 2007 Pytm bo jak juz sie za to zabiore to nie chce spieprzyc sobie zegarow ani siedziec potem i czekac na odpowiedz :PP zdjecia rozebranego licznika znajdziesz tu: http://oskamp.dyndns.org/gallery/Kombiinstrument Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach