Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Mam to samo, stało się to po odłączeniu baterii. Wcześniej też tak miałem,ale samo się ustabilizowało. Adaptację przepustnicy robiłem. Po dodaniu gazu wraca na 900 obr. Może jakiś czujnik nawala ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że nie "grzebałem" nic przy czujnikach, a nie sądzę żeby się tak nałożyło w czasie na siebie. Wymienie dzisiaj węże podcisnieniowe i opaski. Jeżeli sie nie poprawi, to będę szukał dalej. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie i adaptacja przepustnicy to podstawa.Wypadałoby także sprawdzić wszystkie węże podciśnieniowe-wizualnie wyglądają czasem dobrze a jednak są spękane co też może powodować falowanie obrotów.Jeszcze jedna rzecz-warto by było podpiąć VAG i zrobić logi,statyczne i dynamiczne-jak,jest opisane na forum.Powodem falowania może być także przepływomierz powietrza podający złe wartości-sorawdź to także.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z obrotami w moim Passacie 1.6 AHL. Posiadam od niedawna instalacje LPG - sekwencja firmy KME.

 

Na benzynie wszystko chodzi dobrze tzn. obroty gdy z schodzą opadją na 650 obrotów a po chwili stabilizują się na 900 obrotów

Na gazie jest gorzej jak obroty zejdą to nawet zgaśnie.

 

Panowie w serwisie twierdzą że z instalacją Lpg jest wszystko OK a problem jest z autem bazowym

 

Nadmienię że czyściłem przepustnicę i sprawdzałem wszelkie czujniki na dolocie powietrza i od mieszanki paliwa

 

Co może powodować takie wahnięcie obrotów na benzynie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem z obrotami w moim Passacie 1.6 AHL. Posiadam od niedawna instalacje LPG - sekwencja firmy KME.

 

Na benzynie wszystko chodzi dobrze tzn. obroty gdy z schodzą opadją na 650 obrotów a po chwili stabilizują się na 900 obrotów

Na gazie jest gorzej jak obroty zejdą to nawet zgaśnie.

 

Panowie w serwisie twierdzą że z instalacją Lpg jest wszystko OK a problem jest z autem bazowym

 

Nadmienię że czyściłem przepustnicę i sprawdzałem wszelkie czujniki na dolocie powietrza i od mieszanki paliwa

 

Co może powodować takie wahnięcie obrotów na benzynie ?

Czyli nie jest w porządku skoro tak opadają obroty.Sprawdź dwie najprawdopodobniejsze rzeczy-czujnik temperatury oraz przepływomierz-jakie podaje wartości do ECU-według VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi pomogła wymiana filtru powietrza, i od tego czau wszystko śmiga a minęło już z 4msc-e

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj Vag-iem i oba czujniki są Ok ( przepływomierz i temperatury)

Tak z ciekawości rozkręciłem przepływomierz i wyczyściłem go a było z czego - w przeszłości musiał byś walnięty filtr powierza

 

Teraz na benzynie chodzi bez zarzutu- obroty są jak kamień na jednym poziomie 900 ja biegu jałowym ale na gazie jest jak było czyli po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu się delikatnie zakrztusi i dopiero wchodzi na obroty

A jak schodzi z obrotów potrafi zejść do 400 obrotów a nawet zgasnąć tylko to nie dzieje się za każdym razem czasami przepustnica zdąży podciągnąć i się ustabilizują

 

 

Emil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem dzisiaj Vag-iem i oba czujniki są Ok ( przepływomierz i temperatury)

Tak z ciekawości rozkręciłem przepływomierz i wyczyściłem go a było z czego - w przeszłości musiał byś walnięty filtr powierza

 

Teraz na benzynie chodzi bez zarzutu- obroty są jak kamień na jednym poziomie 900 ja biegu jałowym ale na gazie jest jak było czyli po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu się delikatnie zakrztusi i dopiero wchodzi na obroty

A jak schodzi z obrotów potrafi zejść do 400 obrotów a nawet zgasnąć tylko to nie dzieje się za każdym razem czasami przepustnica zdąży podciągnąć i się ustabilizują

 

 

Emil

 

Czyli przepływka nie jest do końca sprawna ;) Poza tym przeczyszczenie pomaga (nie zawsze) na krótki czas.Poprostu platyna się "traci" po dłuższym czasie i wychodzą przekłamania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli musze wymienić czujnik przepływu powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było podmienić twoją na jakąś sprawną z innego paska i zobaczyć wtedy co się będzie działo ale jak nie masz takiej możliwości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli musze wymienić czujnik przepływu powietrza?

 

Nie do końca...Sprawdź najpierw VAG'iem i zobacz jakie wartości pokazuje Twoja przepływka.Jeżeli nie będą w normie to ją zmień ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dajcie jakiś link z dobrym programem diagnostycznym i instrukcją do niego

 

Ja mam Vag 1.3 i jest lipa nie ma wszystkich opcji jakie są potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dajcie jakiś link z dobrym programem diagnostycznym i instrukcją do niego

 

To taki dżołk z Twojej strony? :hyhy

Nie można takich linków wrzucać na forum...Poszukaj,w necie pełno tego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Sprawdziłem Vagiem swojego Passka i jest ok .

Było parę błędów od modułu komfortu ale były spowodowane naprawami oświetlenia i el. lesterek.

 

Wracając do tematu na benzynce wszystko ok ale na gazie się krztusi po gwałtownym wciśnięciu gazu a jak zaraz po tym puszczę pedał to obroty spadają a czasem nawet zgaśnie.

 

Moim zdaniem wina leży po stronie instalacji LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mam podobny problem, tj czasami obroty tez mi spadaja do 500, i powiem tak podmienialem przeplywke i to nie to, silnik mam po kapitalnym remoncie wiec to nie wina silnika, czujnik rozrzadu nowy BOSCHA i efekt ten sam, wymieniomy czujnik temp, dalej tak samo, wiec w moim przypadku czujnik polozenia walu, sonda lambda, cewka moga dawac takie przyczyny pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie.

Sprawdziłem Vagiem swojego Passka i jest ok .

Było parę błędów od modułu komfortu ale były spowodowane naprawami oświetlenia i el. lesterek.

 

Wracając do tematu na benzynce wszystko ok ale na gazie się krztusi po gwałtownym wciśnięciu gazu a jak zaraz po tym puszczę pedał to obroty spadają a czasem nawet zgaśnie.

 

Moim zdaniem wina leży po stronie instalacji LPG.

 

Wina leży bardziej po stronie samego silnika/oprzyrządowania tylko poprostu "na gazie" jest bardziej czuły,tzn. wszystko wtedy wychodzi na wierzch.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem serwis gazowy i się opłaciło . Zapłaciłem 60 zł za regulacje i po sprawie.

Tamten koleś po prostu nie wiedział jak ugryźć software w tej instalacji..

Ten coś poprzestawiał w samym programie gazowym i jest ok

 

Dodam na koniec że oby dwaj fachmani byli szpecami z tej samej sieci Gazowników więc powinni to samo wiedzieć a tu lipa :)))

 

Pozdro dla wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Przeleciałem (mam nadzieję) wszystkie wątki w/w temacie, ale nie znalazłem interesującej mnie kwestii.

Otóż, problemy z niskimi obrotami ma mnóstwo ludzi, ja również. Ale nikt do tej pory chyba nie pisał o takiej przypadłości jak moja. Wiec do rzeczy.

 

Zatrzymuję passka, włączam wsteczny i uwaga... skręcam koła do oporu (obojętnie w którą stronę) i ??? 1000,800,600,400,200 i 0 obrotów:wsciekly. Można się wściec, dzieje mi się tak w 95% takich sytuacji. Szczególnie jest to irytujące zimą na parkingu gdy trzeba czasami cofnąć 2 lub nawet 3 razy.

Więc moje pytanie. Co tu jest grane? Myślałem o wężykach podciśnienia-sprawdzone są ok. Podsuńcie mi prosze coś mądrego.

aha jescze dodam bo nie mama w opisie. Autko zagazowane-sekwencja. A objawy na pb i na gazie takie same.

Edytowane przez GICEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

Przeleciałem (mam nadzieję) wszystkie wątki w/w temacie, ale nie znalazłem interesującej mnie kwestii.

Otóż, problemy z niskimi obrotami ma mnóstwo ludzi, ja również. Ale nikt do tej pory chyba nie pisał o takiej przypadłości jak moja. Wiec do rzeczy.

 

Zatrzymuję passka, włączam wsteczny i uwaga... skręcam koła do oporu (obojętnie w którą stronę) i ??? 1000,800,600,400,200 i 0 obrotów:wsciekly. Można się wściec, dzieje mi się tak w 95% takich sytuacji. Szczególnie jest to irytujące zimą na parkingu gdy trzeba czasami cofnąć 2 lub nawet 3 razy.

Więc moje pytanie. Co tu jest grane? Myślałem o wężykach podciśnienia-sprawdzone są ok. Podsuńcie mi prosze coś mądrego.

raczej sprawdź pompę wspomagania czy nie przycina i czy łożyskowanie ok bo to chyba ona zadusza ci silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie w ostatnich miesiącach miałem wrażenie jakby przy skręcie głośniej chodziła. Nie przyszło mi do głowy że to może mieć coś wspólnego z gaśnięciem, bo wcześniej były kłopoty z obrotami . No właściwie jak bym się cofnął w czasie, to chyba objawy pokazały się w tym samym okresie. No dobra dzięki za odzew i podpowiedź. Jak coś wyniucham dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności